arme schoonpapa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

arme schoonpapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:00

Huilen Huilen Huilen

januari dit jaar was er darmkanker bij hem geconstateerd .
10 april moest ie voor het eerst onder het mes om het weg te laten halen .
Dit was fout gegaan en werd overgebracht naar een ander ziekenhuis .
Daar opniew geopereerd en ook daar ging het weer mis .
Ze hebben hem in coma gehouden en zijn gaan nadenken .
10 dagen later toch nog maar een keer opengemaakt .
Ditmaal zou het goed moeten zijn .
resultaat 2 stomas terwijl er eerst geen zou komen .
nouja goed zo erg is dat nog niet als hij maar beter word .
ook kregen we na 2 weken te horen dat ze tijdens de eerste operatie de tumor lekgeprikt hadden en dat het risico op uitzaaiingen nu dus erg groot was en de kwaadaardige bacterien dus in zijn lichaam gelopen waren ..

in de tussentijd had ie ook nog een trombose been gekregen en de nodige absessen overal .
9 weken later met de nodige ups en dows mocht ie toch het ziekenhuis verlaten .
1 week huis waren ze vanuit het ziekenhuis vergeten hem aan te melden voor de trombose dienst .
gevolg been weer dik en veel pijn en weer paar dagen het ziekenhuis in .

Toen kwamen ze erachter dat ie in het ziekenhuis de mrsa bacterie opgelopen had .
Achja kan er ook nog wel bij als ie maar beter word .

Afgelopen zondag was het weer helemaal fout .
Zijn achteruitgang zou niet meer werken maar hij kreeg toch drang en moest naar het toilet .
Daar kwam ontzettend veel bloed uit .
Dus hij had de huisarts gebeld deze kwam en zei ach stopt vanzelf .
Voordat de huisarts weer terrugwas op de praktijk verloor ie dus nog meer bloed .
Huisarts overlegt met ziekenhuis en de ambulance was er binnen 5 min .
Wij als gekken naar het ziekenhuis toe en hebben de hele avond bij hem gezeten .
Maar met die mrsa is het een behoorlijk probleem en dat werd ook goed duidelijk gemaakt ook hoe lastig hij was .

werd appart en afgezondert van de rest van de ehbo wat heel logisch is natuurlijk .
we hadden alleen geen knop voor nood en kamer verlaten om arts of verpleegkundige te roepen mocht ook niet want moesten we gelijk het ziekenhuis verlaten .
Mijn schoonvader had wederom enorm veel drang en heeft het uiteindelijk in zijn bed laten lopen .
Toen de arts kwam gaf ie aan dat ie ook nodig moest plassen en de reactie van de arts sloeg echt helemaal nergens op . Sorry meneer ik ga voor u echt geen po stoel halen u zult het even op moeten houden anders moet ik dalijk de po stoel helemaal ontsmetten hij heeft later wel een fles gekregen waar ie dus in moest plassen waar wij bij zaten want kamer verlaten kon niet .
ook liep er vanachter nog steeds bloed uit .
De fles was helaas niet gevuld met urine maar was helderrood bloed .
waarop de verpleegster in paniek wegrende ons bezorgt achterlatend om vervolgens pas een uur later terrug te komen , met de booschap dat ze een kamer ging regelen .
wat natuurlijk ook weer erg lastig was met de mrsa bacterie .
na nog een heleboel kleineredende opmerkingen en mijn steeds stuggerwordende houding tegenover de verpleging
had ie 6 uur later een kamer op de afdeling .
en nu het bloeden is nog niet gestopt .
ze zeggen al 3 dagen dat ie weer geopereerd moet worden maar in de tussen tijd word er alleen gezegt hoe lastig het is en is ie dus nog niet geopereerd .

nu zijn we bijna 3 mnd verder en er is totaal geen verbetering .
en er worden fouten gemaakt hij word als oud vuil behandelt en we kunnen niks voor hem doen .

mijn vriend moet zelf nu ook voor onderzoeken want zijn moeder is 6 jaar geleden ook overleden aan darmkanker .
maar 1 ding hij gaat echt naar een ander ziekenhuis .

sorry voor mijn lange verhaal maar moest het gewoon ff kwijt .

HarmanyL

Re: arme schoonpapa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:03

Jeetje mina zeg dat dit kan in Nederland!! Veel sterkte!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:07

Wat erg zeg..
Ik vind het gewoon ronduit belachelijk!

Kan je niet het medisch raport opvragen, en dit voorleggen aan een kliniek/ziekenhuis in België? Daar zijn ze wetenschappelijk veel verder..

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:12

Je.zus dit is niet normaal hoe hij behandeld word.

Ik zou zeggen roep de ha in voor hulp, maar krijg het idee dat je daar ook niet veel aan hebt.

Bel eens met de verzekering, of zij geen instanties weten als in richting tuchtraad o.i.d. avro missers bellen, die weten misschien ook wel wat je kunt doen!!!

http://www.avro.nl/tv/programmas%5Fa%2D ... aanmelden/

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:13

Jeetje, wat een verhaal zeg, echt dat jullie zo behandeld worden, daar zijn niet eens woorden voor!
Ik zou klagen, managers in het ziekenhuis, hoofdartsen, directeur en anders hup de krant erbij, ze gaan jullie maar eens fatsoenlijk behandelen en je schoonvader correct helpen!
Heel veel sterkte!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:14

Jeetje wat vreselijk zeg! Om te beginnen hoop ik dat je schoonvader zich heel snel weer beter gaat voelen en dat hij heel snel naar een ander ziekenhuis kan! Dat die man zo behandeld wordt zeg... Hij heeft al hele nare klachten en dan gaan zo ook nog zo met hem om? Daar kan ik echt niet bij en ik vind het mensonterend.

Heel veel sterkte met de situatie en mocht het beter met hem gaan zou ik het hier zeker niet bij laten zitten als ik jou was!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:16

bonnielau schreef:
Jeetje, wat een verhaal zeg, echt dat jullie zo behandeld worden, daar zijn niet eens woorden voor!
Ik zou klagen, managers in het ziekenhuis, hoofdartsen, directeur en anders hup de krant erbij, ze gaan jullie maar eens fatsoenlijk behandelen en je schoonvader correct helpen!
Heel veel sterkte!

Weet je wat de fu.ck is van klagen in ziekenhuis van behandeling?? Ze houden elkaar allemaal het hand boven het hoofd.

Misschien kun je met behulp van verzekering het medisch raport opvragen en zo een second opnion opvragen in een ander ziekenhuis!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:18

Mijn schoonvader is totaal geen zeur en na de eerste reeks fouten had ie nog zoits van ach het zijn mensen en foutjes hoe groot ze ook zijn kunnen gemaakt worden .
Alleen nu worden er nog fouten gemaakt maar hij word ook nog eens gekleineerd om een bacterie die hij notabene bij hun in het ziekenhuis heeft opgelopen .
Ik zie hoe hij zichzelf schaamt voor alles en wij zijn kinderen + scghoondochters zijn het nu zat .
Er word nu allereerst een klacht ingedient over de gang van zaken .

Ik heb ook geroepen over ander ziekenhuis zeker omdat ik zelf ook 12 jaar zonder uiteindelijke diagnose daar gelopen heb en in nijmegen alles duidelijk was en het nu goed met me gaat .
dus ik ben bevooroordeelt en ze kunnen in mijn ogen nog weinig goed doen maar toch .
niemand verdient het om als stuk strond behandelt te worden .
mijn schoonvader had eigenlijk al zoiets toe ie hoorde dat ie ziek was van eindelijk kan ik naar mijn vrouw .
Waar wij met zn alle heel erg van schrokken natuurlijk .
en operatie etc hoefde voor hem allemaal niet meer zo .
uiteindelijk heeft ie toch ingestemd en als we nu over ander ziekenhuis beginnen schiet ie al vol .
hij denkt dat de ellende opniew begint maar de ellende is juist nog steeds gaande het kan alleen beter worden nooit slechter in mijn ogen dan .

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:36

Zo denk ik ook..

Nu gebeurd er helemaal niets.. terwijl het misschien heel simpel op te lossen is. Daarom zei ik al dat over België, en ik kan me niet voorstellen dat ze daar niets doen!!
Je kan natuurlijk altijd informatie inwinnen, misschien kan je je schoonvader dan overtuigen..?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:40

Ten eerste heel veel sterkte kanker is echt een vreselijke ziekte, maar het is wel een vreselijk domme fout van die tumor lekprikken Ach gut.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:41

OMG. Mijn mond viel open tijdens het lezen.
Wat verschrikkelijk!! Je zou toch niet verwachten dat de verpleging zo erg zou zijn. Jou schoonvader heeft dringend hulp nodig en die hulp krijgt hij gewoon niet!! Dit vind ik echt schandalig Boos!
Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat je schoonvader snel weer geneest!! Ach gut

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:49

WTF!!! Het is inderdaad lastig iemand hiervoor te straffen... Dat zie je al in al die verzorgings tehuizen daar ontkennen ze ook alles.
Ik hoop dat alles toch nog goed komt en die snel geholpen word.
En voor de zekerheid zou ik toch niet eens rond gaan bellen of er niet bepaalde instanties zijn die je kunnen helpen en anders Radar/Nova/Opgelicht o.i.d. contacteren!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:55

Jeetje wat word jou schoonvader ontzettend slecht geholpen, tuurlijk heeft hij gelijk als hij zegt een fout is menselijk, maar al deze dingen zijn gewoon niet normaal!!! Hij word echt zonder respect behandelt!

Heel veel sterkte en ik hoop dat je schoonvader snel opknapt!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:15

benhet eens met de rest, het is gewoon een schande dayt dit voorkomt in Nederland. waar halen ze het lef vandaan je schoonvader zo te behandelen Bloos! dat kan en mag gewoon niet heb er gewoon geen woroden voro eigenlijk.
ik zou ook het ziekenhuis aanklagen, belachelijk gewoon is dit.
zelf is dit bij ons ziekenhuis ook soms het geval, daarom ga ik met (wat) ernstigere dingen naar een ander ziekenhuis.

heel veel sterkte voor je schoonvader en ik hoop dat hij weer snel opknapt Ach gut

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:27

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:40

Karina, welk ZH is dit?
Ik weet wel dat ze bij mij in januari ook helemaal paranoia waren of ik MRSA had. Ze wilden mijn gebroken been niet eens zien!
Na veel aandringen ben ik thuis met een gestripte ambulance opgehaald, werd behandeld als een leprapatiënt, helemaal ingepakt, mondkapje voor, muts op, handschoenen aan en ga zo maar door... ergens wel begrijpelijk dat ze voorzichtig zijn, maar zorg dan voor goede faciliteiten in het ZH...
Mijn been werd even heel vlug bekeken, monsters werden genomen voor MRSAkweek en ik mocht vertrekken.
Tot over een week (of twee) als de uitslag bekend is. Te gek voor woorden en dan heb ik het nog alleen maar over een gebroken been....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:44

Jeetje mina wat een verhaal.... hoe durven ze iemand zo te behandelen.

Ik zou er zeer zeker werk van maken en een officiele klacht indienen.
MRSA is een probleem, maar operaties worden gewoon aan het eind van de dag geplant en daarna word alles extra ontsmet.
Zo moeilijk is dat niet ...

Hoe houd je schoonvader dit vol zeg.. zijnn jullie al naar een ander ziekenhuisb geweest?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:50

karina1977 schreef:
Mijn schoonvader is totaal geen zeur en na de eerste reeks fouten had ie nog zoits van ach het zijn mensen en foutjes hoe groot ze ook zijn kunnen gemaakt worden .
Alleen nu worden er nog fouten gemaakt maar hij word ook nog eens gekleineerd om een bacterie die hij notabene bij hun in het ziekenhuis heeft opgelopen .
Ik zie hoe hij zichzelf schaamt voor alles en wij zijn kinderen + scghoondochters zijn het nu zat .
Er word nu allereerst een klacht ingedient over de gang van zaken .

Ik heb ook geroepen over ander ziekenhuis zeker omdat ik zelf ook 12 jaar zonder uiteindelijke diagnose daar gelopen heb en in nijmegen alles duidelijk was en het nu goed met me gaat .
dus ik ben bevooroordeelt en ze kunnen in mijn ogen nog weinig goed doen maar toch .
niemand verdient het om als stuk strond behandelt te worden .
mijn schoonvader had eigenlijk al zoiets toe ie hoorde dat ie ziek was van eindelijk kan ik naar mijn vrouw .
Waar wij met zn alle heel erg van schrokken natuurlijk .
en operatie etc hoefde voor hem allemaal niet meer zo .
uiteindelijk heeft ie toch ingestemd en als we nu over ander ziekenhuis beginnen schiet ie al vol .
hij denkt dat de ellende opniew begint maar de ellende is juist nog steeds gaande het kan alleen beter worden nooit slechter in mijn ogen dan .

Tuurlijk kan er eens een fout gemaakt worden, maar wees dat zo dapper als ziekenhuis om die te erkennen en verder alles op alles te zetten om geen fouten meer te maken.

Ik zal toch een beetje achter zijn rug om proberen toch het 1 en ander te regelen, sowieso die second opinion. Daar heeft hij recht op(en die zal de verzekering ook zeker vergoeden).
Als ik jou was(makkelijk praten, maar goed), dan zou ik zeker even contact opnemen met de verzekering, en dan het verhaal uitleggen.
Als je opbelt, probeer dan direct een expert aan de lijn te krijgen. Bij de meeste verzekeringen krijg je eerst een call centre die slecht geinformeert worden. Leeg het verhaal kort, maar duidelijk aan haar/hem uit. En dan weten ze meestal wel aan wie door te schakkelen.
Sommige verzekeringen hebben op de site ook wel een speciaal nummer.

Zeker als je zo ziek bent als jouw schoonvader dan hebt je het recht om goed en fatsoenlijk behandeld te worden. En in een ander Ziekenhuis zal het alleen maar beter gaan....

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:30

bedankt voor de reacties en links allemaal .
we gaan er zeker wek van maken .

wat ik ook zoiets vind op de ehbo kwamen ze totaal verpakt de kamer binnen mrsa dit mrsa dat .
ze haalt het zeiltje onder mijn schoonvader weg .
schrijft op zijn staat wat er gebeurd is met vieze handschoenen aan de pen .
vervolgens trekt ze dat pak uit achter het gordijn handschoenen ook .
pakt de pen bij de staat weg stopt het in borstzak en loopt aan .
de pen zat onder bloed van de vieze handschoenen .
als ze dan zo secuur zijn als dat ze zelf zeggen had de pen ook ontsmet moeten worden .

schoonpapa had net gebeld hij is nu nog niet geopereerd en om 5 uur sluit de ok dus tja kan nog best eens na het weekend worden .
als er vandaag nog niks gedaan is denk ik dat er iets minder gezelschap komt voor een zwaar gesprek voor de artsen .
ben er helemaal klaar mee
.

arme man . Ach gut

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:54

We zijn nu 3 mnd verder .

Er zijn nog genoeg strubbelingen geweest , tegen het ziekenhuis zijn ze nog steeds bezig maar ze houden idd elkaar het handje boven het hoofd .

In mijn begin post gaf ik al aan dat de tumor lekgeprikt was en dat de kans groot was dat ie uitzaaiingen zou krijgen .

Nou vorrige week voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis .
Hij had de week ervoor een scan gehad omdat zijn bloedwaardes niet goed waren .
De uitslag was dat ie nu ook lympklierkanker en leverkanker heeft .
Ze kunnen nu niks meer voor hem doen .
Hij is nu vanaf dinsdag toch nog aan de chemo gegaan maar je ziet hem nu al achteruit gaan .
Van de chemo is ie erg ziek en zwak geworden en het was al niet veel .

Dit had niet gehoeven zo Huilen .

Helaas het kan nog een week duren een maand ze kunnen niks zeggen het enige dat we weten is dat het heel snel veel te snel afgelopen is . Verdrietig

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:01

Jeetje, wat een vervelend nieuws zeg....
Ik denk persoonlijk dat de chemo hem niet veel meer zal helpen maar hem juist nog veel zieker zal maken. Ik denk dat verlichting van zijn ziekteverschijnselen beter zou zijn dan chemo, zodat hij de laatste weken van zijn leven nog redelijk draaglijk kan beleven.
Ik wens jullie heel veel sterkte toen in deze moeilijke tijd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:04

Boos! Boos! Boos! Boos! Sorry voor de boze Smilies, maar dat is echt belachelijk, een ziekenhuis is er toch voor om mensen te helpen???.

Maar nee hoor, die stomme verpleegster raakt in paniek bij het zien van het bloed plassen, grrrrrrrrrrrrrrr, die zou gelijk een arts bij moeten halen.

Als het mijn eigen vader was of schoonvader, hadden we hem weggehaald en naar een ander ziekenhuis gebracht als dat mogelijk was, maar ik weet wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.

ik vind het zo erg dit allemaal, van hoe er met hem omgegaan wordt en behandeld.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:20

Dat is makkelijk gezegd dat je iemand dan gelijkweghaald maar als je zelf in zo'n situatie zit ben je heel afhankelijk en ga je niet zomaar met iemand die doodziek is weer weg. Daarbij komt dat MRSA een heeeel groot probleem is en je er ook niet zomaar een ander ziekenhuis mee binnenkomt. Dat neemt niet weg dat je iemand met MRSA uiteraard respectvol moet behandelen. Maar omdat het niet vaak voorkomt en zeer bedreigend is voor een ziekenhuis zie je vaak panieksituaties ontstaan. Verpleegkunigen zijn doordat het niet zo heel vaak voorkomt over het algemeen slecht op de hoogte van de te volgen procedures. Dat is een slechte zaak maar helaas wel wat je in de praktijk ziet.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:24

Wat een gekkigheid zeg.. Zijn toch geen woorden voor..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:26

Ja, het is vervelend, maar ik zei het al het is makkelijk gezegd dan gedaan, en je bent inderdaad dan erg afhankelijk van de situatie, zeker met de MRSA.

Ik voel met jullie mee, heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke situatie.