Ik ben dus opzoek naar ervaringen van mensen met Spaanstalen cursus in Nederland én in een Spaanstalig land. Ik wil zelf erg graag naar Barcelona gaan of naar Cuba.
Maar simpelweg zijn alle ervaringen welkom!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Soda schreef:Ik heb 8 maanden in Spanje gezeten via Don Quijote: http://www.donquijote.nl Prima organisatie en ik heb er veel geleerd, het is alleen niet heel goedkoop. Ze hebben scholen op verschillende plekken in Spanje, op Tenerife en Peru. Volgens mij zijn er inmiddels meer scholen bijgekomen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb niet van te voren Spaans geleerd trouwens, gewoon daar heen gegaan zonder een woord Spaans te spreken. Je leert het snel genoeg. Ik ben trouwens ook op Cuba geweest (vakantie) en het viel me op dat ze daar best anders Spaans spreken dan in Spanje. Qua woorden maar ook hun accent is anders. Ik moest er best aan wennen in het begin. Dat geldt trouwens voor heel Zuid-Amerika, Argentijns-Spaans schijnt helemaal onverstaanbaar te zijn.
OoappeloO schreef:Stadskanaal is wel erg verweg voor mij
Prrrr ik ga dat zeker even bekijken!
Soda, ik ben juist opzoek naar Spaanse les ín Nld.
Klein, mooi, veel studenten en een geweldig uitgaansleven. Ik heb een paar weken in een gastgezin gezeten maar dat vond ik niets. Mevrouw deed het duidelijk alleen voor het geld en was niet erg stimulerend om mee te babbelen. Ik ben daarom verhuisd naar een studentenhuis, dan hoor je wel wat minder Spaans maar ik heb ook heel veel leuke andere mensen leren kennen (die maanden waren net zo goed voor mijn Duits en Engels als voor Spaans
) Ik vond het een superjaar, heel veel van geleerd dus als je de kans krijgt, zou ik het zeker doen!