Talencursus Spaans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Talencursus Spaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:07

Na een nogal roerig VWO examenjaar, maar op het randje geslaagd te zijn en lichamelijk nog niet klaar te zijn voor meteen 6 jaar studie besloten om een tussenjaar te nemen. In die tijd ga ik wat werken (moet nog iets haalbaars vinden) en wil ik Spaans gaan leren om ook voor een periode van 2 tot 4 maanden naar een Spaanstalig land te gaan.

Ik ben dus opzoek naar ervaringen van mensen met Spaanstalen cursus in Nederland én in een Spaanstalig land. Ik wil zelf erg graag naar Barcelona gaan of naar Cuba.

Maar simpelweg zijn alle ervaringen welkom! Lachen

janinetjjj

Re: Talencursus Spaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:46

Moet je eens een brochure aanvragen bij Activity International (kan via de site) echt leuke cursussen worden daar aangeboden. Wil zelf ook nog een keer zoiets doen in Barcelona ofzo.
Succes!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 10:09

Voor in Barcelona ga ik denk ik via de universiteit doen, de meeste uni's hebben voor buitenlandse studenten cursussen. Maar voor in Nld al Spaans leren, geen idee waar en wat goed is.
LOI bied via het internet aan, maar voor spreekoefeingen zie ik toch liever de docent voor me...

Maar zoals gezecht, alle tips welkom! "

janintjjj bedankt Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:33

Ik heb een taalcursus gevolgd in Sevilla, beetje mid-zuid spanje. Alleen niet geheel vergelijkbaar met wat jij wil, ik ben een week geweest van zaterdag tot zaterdag vanuit school, dati s natuurlijk heel iets anders dan 2 tot 4 maanden. Maar ik bne in die week al heel wat wijzer geworden, echt een prachtervaring die ik niet had willen missen!

ik ging met de organisatie en opleidingsinstituur 'Mester' die zit in meerdere steden gevestigd in Spanje.

Voor meer info mag je altijd een pbtje sturen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:54

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:27

Okee thanks Sharon voor de links Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:39

Zijn er mensen die in Nld een cursus Spaans hebben gevolgd? Lachen

Ik ben zelf aan het zoeken, kom een hoop tegen maar vraag me af wat nu wel en niet goed is.

Aangezien in niet alleen online wil leren, en dus echt een docent voor me wil hebben, neig ik nu om via de Volksuniversiteit in Arnhem Spaans versneld te gaan volgen. Mensen hier ervaring mee?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 07:54

Ik begin in september met een cursus spaans, bij de Noorderpoort College in Stadskanaal.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:30

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:55

Ik heb 8 maanden in Spanje gezeten via Don Quijote: www.donquijote.nl Prima organisatie en ik heb er veel geleerd, het is alleen niet heel goedkoop. Ze hebben scholen op verschillende plekken in Spanje, op Tenerife en Peru. Volgens mij zijn er inmiddels meer scholen bijgekomen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb niet van te voren Spaans geleerd trouwens, gewoon daar heen gegaan zonder een woord Spaans te spreken. Je leert het snel genoeg. Ik ben trouwens ook op Cuba geweest (vakantie) en het viel me op dat ze daar best anders Spaans spreken dan in Spanje. Qua woorden maar ook hun accent is anders. Ik moest er best aan wennen in het begin. Dat geldt trouwens voor heel Zuid-Amerika, Argentijns-Spaans schijnt helemaal onverstaanbaar te zijn.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:32

Stadskanaal is wel erg verweg voor mij Knipoog

Prrrr ik ga dat zeker even bekijken! Ja

Soda, ik ben juist opzoek naar Spaanse les ín Nld.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:12

Soda schreef:
Ik heb 8 maanden in Spanje gezeten via Don Quijote: http://www.donquijote.nl Prima organisatie en ik heb er veel geleerd, het is alleen niet heel goedkoop. Ze hebben scholen op verschillende plekken in Spanje, op Tenerife en Peru. Volgens mij zijn er inmiddels meer scholen bijgekomen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb niet van te voren Spaans geleerd trouwens, gewoon daar heen gegaan zonder een woord Spaans te spreken. Je leert het snel genoeg. Ik ben trouwens ook op Cuba geweest (vakantie) en het viel me op dat ze daar best anders Spaans spreken dan in Spanje. Qua woorden maar ook hun accent is anders. Ik moest er best aan wennen in het begin. Dat geldt trouwens voor heel Zuid-Amerika, Argentijns-Spaans schijnt helemaal onverstaanbaar te zijn.

Dat lijkt me idd wel een goede organisatie, maar idd best duur maarja. In welke stad was jij? En waar was je gehuisvest? (gastgezin, studentenhuis... etc).
Lijkt me echt leuk om te doen na volgend jaar. Lachen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:47

OoappeloO schreef:
Stadskanaal is wel erg verweg voor mij Knipoog

Prrrr ik ga dat zeker even bekijken! Ja

Soda, ik ben juist opzoek naar Spaanse les ín Nld.

Ik begrijp uit je openingspost dat je op zoek bent naar beide. Maar misschien begrijp ik je verkeerd? Ik geef alleen dat je niet per se met voorkennis naar de buitenlandse talencursus hoef te gaan. Dat is alles.

@ Loose, ik ben in Salamanca, Granada en Barcelona geweest. Alledrie leuke steden, maar Salamanca is geweldig Lovers Klein, mooi, veel studenten en een geweldig uitgaansleven. Ik heb een paar weken in een gastgezin gezeten maar dat vond ik niets. Mevrouw deed het duidelijk alleen voor het geld en was niet erg stimulerend om mee te babbelen. Ik ben daarom verhuisd naar een studentenhuis, dan hoor je wel wat minder Spaans maar ik heb ook heel veel leuke andere mensen leren kennen (die maanden waren net zo goed voor mijn Duits en Engels als voor Spaans Haha! ) Ik vond het een superjaar, heel veel van geleerd dus als je de kans krijgt, zou ik het zeker doen!