Hoe iemand natrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Hoe iemand natrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:09

Ik wil iemand die ik via msn heb leren kennen, een jaar of 2 terug, graag een keer ontmoeten. Alleen, ik heb hem even gegoogled, maar kan daar niks vinden.
Is er nog een andere manier om hem even te "checken?"

En ik weet dat je geen mensen "van het internet" zou moeten ontmoeten, maar dan kunnen de boktmeetings ook wel afgeschaft worden. Het plan is om deze zomer, ergenst op een drukke en openbare plaats, hem te ontmoeten. Hij is bereid naar mijn woonplaats te komen, maar ik ga 'm natuurlijk geen adres geven. Achternaam dan natuurlijk ook niet.

Alvast bedankt!

upendo

Re: Hoe iemand natrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:10

hmm, hyves?
Haha!
Dat is de enige die ik nu weet..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:11

idd hyves..?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:11

Oja das wel een goede, heb geloof ik ook al een ander profiel van 'm, ergenst... Tong uitsteken
Wel een goede ja.

Maarja, als het een "bekende kinderlokker" of weet ik het wat is, had google wel wat op moeten leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:12

Op een drukke plaats is het sowieso wel veilig om af te spreken. Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:12

waarom spreek je niet met paar mensen af, of op drukkere plek zoals idd bij een bokt meeting
hyves kan ook vals zijn
als je iemand al wilt natrekken, zou ik er al niet eens meer mee afspreken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:13

Maar dan denk ik niet dat hij zijn eigen naam gebruikt.
Meestal kan je op google geen profielensite's nazoeken.. Onhandig..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:14

Lynn_Nikita schreef:
waarom spreek je niet met paar mensen af, of op drukkere plek zoals idd bij een bokt meeting
hyves kan ook vals zijn
als je iemand al wilt natrekken, zou ik er al niet eens meer mee afspreken

Tja, ik dacht, je kan maar beter zeker zijn toch?
En met meerdere mensen zou inderdaad wel kunne, met een paar vriendinnen erbij ofzo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:16

Niet iedereen is na te trekken op internet, sommige geven daar nu eenmaal weinig gegevens vrij. En zelfs dan kunnen ze volledig vals zijn.

Heb je hem al eens op cam gezien? Dan weet je al als het geen vies out mannetje is Haha! .
Voor de rest gewoon afspreken op een openbare plaats, en zeker je adres niet geven. Als het je niet zint kan je dan gewoon weggaan.

Vriendin meenemen kan je ook wel doen, of met een vriendin in de buurt afspreken dat ze je van je 'date' komt redden als je bv een sms stuurt.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:18

xKatleentjex schreef:
Niet iedereen is na te trekken op internet, sommige geven daar nu eenmaal weinig gegevens vrij. En zelfs dan kunnen ze volledig vals zijn.

Heb je hem al eens op cam gezien? Dan weet je al als het geen vies out mannetje is Haha! .
Voor de rest gewoon afspreken op een openbare plaats, en zeker je adres niet geven. Als het je niet zint kan je dan gewoon weggaan.

Vriendin meenemen kan je ook wel doen, of met een vriendin in de buurt afspreken dat ze je van je 'date' komt redden als je bv een sms stuurt.

Ja dat is wel handig ja. Dat ze bijvoorbeeld een eindje verderop op een bankje gaan zitten, en me komen redden als het nodig is.

Een van mijn vriendinnen gaat zowiezo mee, als die een keel opzet komt direct heel de stad eropaf, omdat ze denken dat er een moord is gepleegd. Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:18

Keer checken of hij op linkedin zit?
Verder zal google je ook niet vertellen of hij een kinderlokker is hoor...

Mag ik vragen hoe oud je bent en hoe oud hij is? Das wel relevant in dit verhaaltje.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:19

en dan nog. al is hij misdadiger en zijn vriend niet, dan geeft ie toch de naam van zijn vriend? natrekken zegt niets hoor ind it geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:20

Als je zo wantrouwend doet over afspreken met iemand "via het internet", waarom zou je het dan doen? Zoiets moet je doen als je er een goed gevoel bij hebt en als jij per definitie al denkt dat er alleen maar kinderlokkers daar bestaan, moet je het gewoon niet doen..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:22

Gewoon ergens op een terrasje afspreken, dan loop je ook geen risico. Zorg ervoor dat je ten allen tijde in vol zicht van andere mensen blijft. Voor nog meer zekerheid kan je een vriendin vragen om ongeveer een half uur na aanvang van de afspraak even te bellen. Is het een engerd of is ie gewoon erg saai, dan kan je dat gesprek altijd nog aangrijpen als een mogelijkheid om weg te gaan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:26

Ik denk dat als de TS er geen goed gevoel over had, dat ze helemaal niet met hem afgesproken zou hebben. Maar ik vind het goed dat ze een beetje voorzichtig is. Je weet tenslotte maar nooit. Beter wat overdreven voorzichtig zijn dan ergens dood in een greppel gevonden worden (om maar even te overdrijven.) Dus op een openbare plaats afspreken en eventueel iemand meenemen.

Ik heb ook wel eens met iemand afgesproken die ik via hyves kende. Na veel smsen, bellen, msnen werden we toch wel nieuwsgierig naar elkaar. Hij wilde naar mij toekomen maar ik vond het ook veiliger om in eindhoven op een vol terras af te spreken. En dat is goed bevallen. Als hij niet leuk was geweest had ik makkelijk weg kunnen gaan. Maar ik heb er een hele goede vriend aan over gehouden.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:27

Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar je kan toch altijd maar beter zeker zijn?

Oja, hij is 22, en ik 14, en tegen die tijd waarschijnlijk 15.
Of het echt een "date" gaat worden hangt er wel vanaf, ik heb gewoon boeiende gesprekken met hem, dus vandaar.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:30

www.wieowie.nl ; daar kan je wel veel dingen vinden, maar als iemand zelfs niets op internet zet, zal je daar ook niets mee opschieten Knipoog Maar het is het proberen even waard!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:31

hmpf... ik vind het 'gevaarlijke' leeftijden eerlijk gezegd Knipoog En dus zou ik het niet doen. Ik ben zelf 23 en heb echt betere dingen te doen dan bij 14 jarige sprietjes te lopen (no offense hoor).

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:35

Maar een goed gevoel is niet alles he.. Knipoog
Alles kan bedenk je dat goed, spreek af op een openbare plek (dus niet bij hem thuis ofzo), en neem indien mogelijk een vriendin mee, en zorg dat je mobieltje opgeladen en met btg is. Haha!

Toen ik 15 was heb ik ook iemand via internet leren kennen, en de eerste keer heb ik ook een vriendin meegenomen, kon hij goed begrijpen en het was hardstikke gezellig.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:37

Tja, ik heb gewoon goede gesprekken met hem en zo. Kan mischien ook wel zijn dat ik er wat ouder uitzie, en ik krijg wel regelmatig te horen dat ik vrij volwassen ben voor m'n leeftijd.
(Niet dat ik opeens allerlei exuses ga verzinnen hoor.)

Heb trouwens z'n hvyes gevonden, ga even zijn vrienden daar checken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:37

Ik ben het wel met poes eens.

En ik ben helemaal niet anti-internet-ontmoetingen, want zo heb ik Vriendje leren kennen.

Maar in dit geval.... hmm..... *kijkt bedenkelijk*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:41

Ik ben dus ook een keer als 14jarige met een 22 jarige naar de film geweest, ik kende die gast online al heel lang en op een nacht beseften we dat we de dag erop niks te doen hadden en spraken we af.

Ik kan mezelf achteraf gezien voor de kop slaan, zooooo stom. Met zijn tweeën in de auto naar de bios, levensgevaarlijk. Bleek een brave gast te zijn gelukkig maar wel een vreselijke oen (terwijl hij online dus gigagrappig was, dus dat heb ik onthouden dat mensen heel anders kunnen zijn).

Als ik om me heen kijk in mijn vriendenkring, is er geen enkele daarvan die met een 14jarige optrekt of dat zelfs zou willen... Die werelden zijn toch al een stukje anders. Hoe volwassen je ook bent voor je leeftijd.

Ik vind het toch maar creepy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:43

Aan de ene kant...Het hangt van jou af, als jij voor bent op je leeftijd....Maar dan nog, 8 jaar verschil ...Das een hoop Nagelbijten / Gniffelen Je kan ergens op een terrasje afspreken en zorgen dat jij later komt. Voordeel 1: je zit ten alle tijden in het zicht
voordeel 2: als je hem herkent vanop een afstandje en het blijkt een engerd te zijn, is de kans groot dat hij jou nog niet gezien heeft en kan je gewoon doorlopen Clown

Vind het ook een gevaarlijke leeftijd......Ben 18 en ga wel met ouderen om, maar als ik rondkijk, zie ik zelfs weinig 20-jarige die met 14-jarige om gaan...En als ze het al doen is het niet voor het leuke gezelschap...Als je begrijpt wat ik bedoel...(en nee, dat soort mensen zijn vaak niet echt vrienden van mij maar ze zijn er nu eenmaal...)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:43

8 jaar verschil is niks als je beide gewoon ouder bent vind ik Ja

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:45

Ik was toendertijd (heul lang geleden ahum) 23 en Vriendje toen 31. Dat is ook een verschil van 8jaaaa ze kan rekenen Knipoog maar dat is tóch anders.