Rokende Bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:44

ik heb vanaf eind groep 7 tot aan begin eerste gerookt...
waarom? omdat dat ik verkeerde vrienden had...ik wou het proberen, na het te hebben geprobeert ben ik dus blijven roken8)7

ik ben gestopt omdat ik niet meer met die vriendin om ging en zo ook niet meer met die 'vriendengroep'

ik rook nou af en toe nog eens maar ik vind het heel dom van mezelf

ik rookte altijd barclay(of zoiets) liefst mint Tong uitsteken

ik merk het wel wanneer ik erg gestresst ben dan kan ik het niet laten....

zo ook met oud en nieuw Scheve mond
er schoten op eens allemaal dingen door me hoofd waarvan ik opeens erg down werd, mede door de drank.
ik ben toen gaan roken omdat ik het aangeboden kreeg en het op dat moment niet kon verstaan.....niet een dan maar stuk of 6 of7 achter elkaar Frusty

aan mijn gezondheid merk het heeeee goed wanneer ik gerookt heb of niet. ik ben sneller buiten adem en voel me gewoon niet lekker...

toen ik op oud en nieuw had gerookt, had ik de dag erna erg last van mijn keel, zou dit komen door mede van het roken???

ik ga echt niet meer vast roken het liefst helemaal niet meer... het is zo goor en alles stinkt.
ik vind ook dat mensen niet in openbare gelegenheden mogen roken.
veel mensen hebben er last van en willen geen grotere kans op kanker...

ook in een auto zitten waarin gerookt wordt is om te kotsen..

ps: die site van runningkawa is echt Misselijk Misselijk Misselijk
ik weet niet wie er naar heeft gekeken van de rokers maar als je dit in je achterhoofd houd dan kan het je wel goed helpen om van het roken af te komen.

en voor diegenen die niet-roken, die site is wel een hulpmiddel om van het roken af te houden Misselijk

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:14

af en toe

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:41

Ik ben vandaag precies 4 maanden gestopt.
Ben op mijn 13 begonnen en op mijn achtiende gestopt. Waarom ik die eerste nam?
Nieuwsgierigheid, tja veel mensen doen het, ik wilde het ook eens proberen.

Ik rookte altijd Marlboro Medium.
Heb het heel moeilijk gehad afgelopen maanden, maar ben blij dat ik ervan af ben. Nu nog helemaal volhouden!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:47

Ik rook niet,heb het wel gedaan,maar dat was ook niet zolang.
In ieder geval niet zo lang dat ik verslaafd werd,en als ik dacht aan al die dingen die je er van kon krijgen....brrr

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:38

tja, ik rook wel eens. Ongeveer 3/4 tot 1 pakje per week. (bacley menthol) weet niet eens hoe je t schrijft.
Ben begonnen daar aandringen van vriendinnen. Maar na 1 hijs gelijk weer 1 jaar gestopt Haha!
Nu zo af en toe een sigaretje vind ik wel lekker. Maar ik stop ook regelmatig 1/2 maanden en dan weer n paar hijssen. T ligt er bij mij aan hoe ik me voel. En gelukkig niet zo vreelijk verslaafd. Want ik kan er wel zonder. Er zijn maar 2 dingen echt belangrijk voor mij: mn vriend en mn paard!!!!!!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:13

Ik rook inmiddels 5 jaar, was bijna 14 toen ik begon, en ik rook Lucky Strike. Waarom ik rook? Omdat ik het lekker vind. Mijn eerste sigaret kan ik me nog wel herrinneren, vond ik heel vies. Waarom ik toen doorgegaan ben weet ik niet, want dat gedeelte van het roken kan ik me totaal niet meer herrinneren, gek genoeg... Ik geloof dat ik samen met een vriendin een beetje aan het klooien was met die dingen... Maar nu rook ik niet omdat het een verslaving is, ik denk dat stoppen voor mij niet echt problemen op zou leveren, maar ik wil niet stoppen, want een sigaretje op zijn tijd is gewoon lekker!!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:20

Ik ben 01 februari precies 1 jaar clean en trots!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:56

Ik rook niet, ook nognooit een hijs ofzo genomen.
En ben ik blij om.
Volgende dag na het uitgaan stinkt je haar helemaal..
Soms ruik ik het na 3 keer wassen nogsteeds..bleg

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:28

Ik rook af en toe, ik heb wel een pakje in me tas maar heb nooit de behoefde om er 1 te nemen ofzo...
soms wel en dan heb ik ze iig bij de hand haha

ik ben ook totaal niet verslaafd, ik kan zo stoppen als ik wil, maar soms is het best wel ff lekker!!

Ik heb me eerste sigaret genomen in de 1e, gingen we met z'n alle onder de garage staan en roken (niet dat ik dat toen al kon ofzo whaha ik innaleerde niet eens)!! Was gewoon om stoer te doen.
Laatst bijgewerkt door Valerie op 13-01-03 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:28

Ik rook af en toe, ik heb wel een pakje in me tas maar heb nooit de behoefte om er 1 te nemen ofzo...
soms wel en dan heb ik ze iig bij de hand haha

ik ben ook totaal niet verslaafd, ik kan zo stoppen als ik wil, maar soms is het best wel ff lekker!!

Ik heb me eerste sigaret genomen in de 1e, gingen we met z'n alle onder de garage staan en roken (niet dat ik dat toen al kon ofzo whaha ik innaleerde niet eens)!! gewoon om stoer te doen...

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:56

ik rook niet en dat wou ik ook maar effen zo houden ook

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:38

Ik rook al sinds mijn 11de. Heb een aantal maanden gestopt toen ik zwanger was van Shauni. Heb later nog eens 6 maanden gestopt toen ik verhuisde naar Amerika. Nu rook ik zo ongeveer een pakje per dag. Mijn vriendin noemt me een Steam Engine! Haha! Alsof zij niet zoveer rookt! Verward Ik zou graag weer stoppen maar weet geen raad met mezelf als ik dit doe. Buiten dat ga ik dan weer aan een bulge streak wat betekend dat hewt gewicht er weer aan komt; zit daar ook niet op te wachten! Zelf rook ik Marlboro Light!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:15

Ik heb gerookt van mijn 16e tot mijn 22e. Toen heb ik 2,5 jaar niet gerookt en toch weer begonnen daarna Bloos .
Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik niet gerookt en inmiddels ben ik 5 jaar geleden definitief gestopt met roken.
En toch zijn er nog steeds momenten dat ik denk, een sigaretje zou nu best lekker smaken Verward
Maar ik doe het echt niet meer, mijn vader is 2,5 jaar geleden overleden aan longkanker en ook 3 van zijn broers hebben het, waarvan 1 inmiddels ook is overleden.
Eerlijk gezegd durf ik niet eens meer te roken Huilen

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:38

Ik heb gerookt, een jaar of vijf, en ben er nu op een paar dagen na een jaar vanaf. Ik was echt heel erg dom hoor. In de brugklas, en in de overige klassen van de MAVO heb ik altijd mijn poot stijf gehouden en heb geen sigaret aangeraakt. Pas toen ik een bepaald vriendinnetje kreeg, met wie ik ook altijd uitging, ben ik gaan roken. In het begin heel goor natuurlijk, maar gewoon stug doorgaan. Hoe dom kun je zijn? Eerst alleen maar een sigaretje tijdens het stappen, daarna toch ook maar op school tijdens de pauzes, daarna toch ook maar thuis verteld, en toen rookte ik "echt". Heb het dus ongeveer vijf jaar gedaan.

Op een gegeven moment had ik er echt zo'n genoeg van, dat ik resoluut alle sigaretten die ik nog in huis had, weggegooid heb. En wat denk je? Nooit meer een sigaret aangeraakt, totop de dag van vandaag. Als ik had geweten dat stoppen zo gemakkelijk was, had ik het veel eerder gedaan. Want zo heb ik het echt ervaren: als je echt wil stoppen, is het zo moeilijk niet. Het is die gewenning waar je vanaf moet. De lichamelijke verslaving ben je na een dag of drie al kwijt.

Ik voel me dan ook veel lekkerder sinds ik niet meer rook. Niet meer in paniek als ik nog maar een paar sigaretjes heb, een schoon en fris huis (frisse was!!) het spaart bakken met geld uit, en last but not least: ik ben nu veel gezonder!

Het is toch ook te gek voor woorden dat mensen doorroken, terwijl je er dood aan gaat........

Verder drink ik eigenlijk ook niet, ben drugs-vrij, ben veel kilo's afgevallen, dus ik durf wel te zeggen dat ik nu gezond leef. Houden zo!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:30

Ik rook echt sinds me 15e.
Mijn eerste sigaret was toen ik 12 was.
Waarom? omdat ik me verveelde en een sigaret lijdde me wel af.

Maar ik wil stoppen want het kost een vermogen, maar eigenlijk vind ik het toch nog te lekker

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:36

Ik ben vorig jaar maart gestopt met roken na 5 jaar gerookt te hebben, met als beloning dat als ik zou stoppen ik een eigen paard zou kopen Schijnheilig Was een erg goede beloning en ben dus inderdaad gestopt en heb tot heden ook geen sigaret meer aangeraakt en mis het ook niet meer en geniet nog iedere dag van mijn eigen paard Lovers

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:39

Ik rook niet, nooit gedaan ook. 't lijkt me gewoon niet lekker.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:48

Irishje schreef:
aan mijn gezondheid merk het heeeee goed wanneer ik gerookt heb of niet. ik ben sneller buiten adem en voel me gewoon niet lekker...

toen ik op oud en nieuw had gerookt, had ik de dag erna erg last van mijn keel, zou dit komen door mede van het roken???


Nou, als jij af en toe rookt, en dan na een peuk al buiten adem bent, dan moet je je eens na laten kijken Knipoog Buiten adem raken e.d. gebeurt pas na een behoorlijke tijd roken.

Dat je na oud & nieuw pijn in je keel had kan inderdaad door het roken komen ja.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:53

Ik rook vanaf mijn 13e, dus nu bijna 11 jaar. Ik rook Samson shag. Ongeveer 1 pakje per 3dagen. Veel te veel, ik weet het. Ben nu een beetje moed aan het verzamelen om te gaan stoppen. Zie er zwaar tegen op.
Waarom begonnen? Tja, om erbij te horen. Stom idd, maar ja, ik kan het nu niet meer terug draaien.
Last heb ik er overigens niet van. Ik heb een hele tijd zwaar intensief getraind (kickboksen, krachttraining, hardlopen) en ik had echt nergens last van. Mijn trainer zei dat ik een betere conditie had dan menig niet roker. (uiteraard geen reden om roken goed te praten). Ben gestopt met trainen vanwege een langdurige schouderblessure.
Anyway, ik ga wel proberen te stoppen. weet alleen nog niet wanneer.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:48

Hai,

Ik ben met 12 begonnen met roken. Verward
Heb 17 jaar gerookt(en flink ook) Lips are sealed
Ben bijna een jaar gestopt. *LOL*
nu rook ik weer sinds kort. Frusty

Ben al wel weer plannen aan het maken om weer te stoppen,beviel me toch beter!
Moet alleen mijn gewicht in de gaten blijven houden dan Vork

Smousje.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:42

Ik rook niet, wel gedaan een paar keer geprobeerd maar ik vind er niks lekkers aan.. bleeeh

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:58

Ik was 13 toen ik mijn 1ste sigaret op stak. We gingen met de hele familie op wintersport en mijn "lieve" zus heeft me aan het roken geholpen. Ik ben nu 39 en ik rook nog steeds. Mijn man rookt ook. Ik heb al heel wat pogingen gedaan om te stoppen. Telkens 1 tot 3 dagen. Manlief steunt me niet echt. Hij zeurt dan na het eten van: Goh, neem ook een peuk. 100 zeg je nee en dan ga je weer voor gaas. We hebben uitgerekend, dat als we allebei stoppen, dat we per jaar ongeveer 3000 euro overhouden en voor 3000 euro de lucht in blazen. Waarom??????

Ze zijn in Amerika bezig met een injectie kuur om echt van het roken af te komen. Het spul beinvloed je hersenen. Het zorgt ervoor dat je hersenen denkt dat het nicotine krijgt. Ik hoop dat het helpt.
Je geeft ook nog eens veel geld uit aan dingen die niet tot een beetje helpen. Verward

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:06

Ik rook niet, en heb het ook nog nooit gedaan!

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:05

ik rook ook ik rook zon 2 jaar samen met lissy van bokt als we dan bij de manege zijn dan hoef ik haar maar aan te kijken en naar de kantine te wijsn en ja hoor ik steek er weer 1 op we roken NOOIT!! in de stallen dat is te gevaarlijk en ik rook ook nooit als er ponys bij zijn dat vind ik slecht maar goed... groetjessabrina

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:13

zoals sabrina dus zegt rook in ongeveer 2 jaar... ik heb nu nog een half pakje en als dat op is ga ik er ook niet meer kopen... ja ja, ik ga dus stoppen! en dat gaat me lukken ook!