Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:35

Hallo,

Ik moet even mijn verhaal kwijt...
Ik doe op dinsdag tussen de middag altijd overblijven met groep 1a!
Groep 1a staat bekend omdat in die groep allemaal hele moeilijk kinderen zitten. Er zijn er zo al 2 die volgend jaar naar speciaal onderwijs gaan. En de rest is allemaal gewoon niet opgevoed. Er zijn er maar 3 die echt lief zijn voor de rest zijn het allemaal klieren!
Gisteren ook weer, ik ging lekker buiten met ze overblijven, konden ze daarna gelijk lekker op het plein spelen. 1 jongetje heeft elke dag wel een driftbui en meestal weet ik wel hoe ik hem weer rustig moet krijgen maar gister was echt niet normaal. (hij moet mij ook altijd hebben, altijd zit hij wel te klieren bij mij) Ineens was er een drama want hij had de beker van zijn zus met melk ipv yoghurtdrink. Hij wilde steeds naar zijn zus toe om die beker om te wisselen, maar dat kon niet omdat hij dan in zijn eentje naar het andere plein moest. Dus moest hij van mij eerst zijn brood eten en dan konden we daarna als de rest ging spelen even zijn beker omwisselen. Hij bleef maar weglopen richting dat andere plein. Bij de 3e keer was ik het zat dus pak hem bij zijn arm. En toen ging hij toch door het lint Stoom uit je oren Schoppen, slaan, spugen, knijpen en schreeuwen......alles kreeg ik over mij heen. Op mijn vorige stage heb ik wel grepen geleerd om kinderen met een driftbui in bedwang te houden. Maar dit jongetje ontplofte zo ineens dat ik hem alleen maar van mij af moest houden omdat hij zo agressief was. Hij heeft me keihard in m'n gezicht geraakt, en hij wilde ook steeds kopstoten geven....Toen kwam iemand mij "redden" maar hij liet mijn armen niet meer los en KNIJPEN Bloos! dacht even dat hij het vel van mij af zou trekken. Mijn armen hebben nu allemaal blauwe plekken, hij was zoo wild dat het schuim rond zijn mond stond. Uiteindelijk hebben we hem los gereken van mij en is het drama met zijn beker opgelost.
Ik heb het gemeld, want het hele jaar doet hij al gemeen tegen mij en dit was echt de druppel, ze hebben zijn moeder gebeld en nu mag hij niet meer overblijven ze gaan hem weigeren.

Ergens heb ik ook wel weer heel erg medelijde met dit jongetje maar zoals hij gisteren te keer ging was zó eng!! Ik stond te trillen op mijn benen.

In de ogen van zijn moeder doet hij niks fout en komt hij overal mee weg!
Dat is toch niet normaal, wat vinden jullie hier nou van?

Jokonootje

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:47

Vind het ten eerste nogal wat dat je op internet durft te zeggen dat:
"Er zijn er zo al 2 die volgend jaar naar speciaal onderwijs gaan. En de rest is allemaal gewoon niet opgevoed. Er zijn er maar 3 die echt lief zijn voor de rest zijn het allemaal klieren!"

stel je voor dat een van de ouders dat leest... dan was je bij mij nog niet jarig geweest hoor !!!

Maar ja over je vraag... vanuit mijn oogpunt mag je kinderen van anderen nooit vast pakken dus ook echt nooit. Maar ja ik werk dan ook met pubers maar geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om een kind vast te pakken...

En verder ken ik de situatie niet dus kan ik er ook niet over oordelen. Heb het jongetje niet zien reageren en heb jou daar ook niet op zien reageren dus verder kan ik er niet veel van vinden....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:50

Mmm, een student spw en aankomend student pedagogiek, had van mij deze situatie ook iets anders mogen verwoorden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:53

Je kunt dit idd niet zomaar op (openbaar) internet zetten..

Maargoed, het enige wat je kan doen is praten met je leidinggevende.. Want die moeder gaat toch niet naar je luisteren,,
Ik had iig gezegd dat ik dit jongetje op deze manier niet meer in mn buurt wou hebben Lachen Punt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:57

Klinkt als een kind dat heel erg hecht aan zijn zekerheden, en de vaste routine. Dat de beker omgedraaid was was in ZIJN ogen erg en jij hebt hem imo niet serieus genomen. Dat hij dan zo door het lint gaat geeft vooral aan hoe er g het voor dat kind was.
En dan vind ik dat als je met kinderen werkt je anders had kunnen en moeten reageren, Jij bent blauw maar hoe is het met dat jochie?? En wie weet heeft die moeder al heel veel doorstaan en is dit het zoveelste probleem, want waar moet hij n blijven tussen de middag? Lekker makkelijk om hem te weigeren maar ik hoop dat er toch op zijn minst gekeken wordt naar het waarom van zijn drift. Nu is zij de sigaar samen met dat kind, komt er geen gesprek?
En zijn leeftijd,komop zeg, hij is pas een kleuter. En verder ben ik het met avluna eens.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:59

Jolanda_ schreef:
Maar ja over je vraag... vanuit mijn oogpunt mag je kinderen van anderen nooit vast pakken dus ook echt nooit. Maar ja ik werk dan ook met pubers maar geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om een kind vast te pakken...

Zoals ik het lees gaat het hier om een jong kind. Mag je die ook niet beetpakken? Misschien begrijp ik het verhaal verkeerd maar ze pakte hem vast om te voorkomen dat hij wegliep. Ik heb er geen verstand van maar dat klinkt mij niet raar in de oren? Lachen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:06

Ja, je schrijft het misschien wat banketstaaf, maar je hebt wel gelijk.

De kinderen zijn tegenwoordig toch niet meer opgevoed. In ieder geval niet zoals ikzelf ben opgevoed.

Ik wil al zeker geen vingers wijzen, want dan zou ik al als eerste naar mezelf moeten wijzen. Ik maak me hier namelijk ook schuldig aan.

Het moet toch niet kunnen dat een kind zomaar een juf aanvliegt en dat die dan toch zeker niets terug mag doen, want dan krijgt ze het met de ouders aan de stok. Waar zijn we nu mee bezig !!!!
Maar ja, als mijn dochter thuis komt, met een heel ander verhaal (ze heeft het namelijk nooit zelf gedaan), dan denken we ook van sporen die leraren wel lekker. Toch zeg ik wel meteen tegen haar, jij bent zeker geen heilig boontje en zult zelf wel iets gedaan hebben.

Ik vind dat bij jou geval het hoofd van de school de ouders op het matje moeten roepen en daar eens een gesprek mee aan moeten knopen. Tevens moeten ze dan een waarschuwing krijgen dat bij herhaling het kind van school wordt gestuurd. Dit kan echt niet. Boos!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:09

Het probleem zijn de ouders, mensen zijn niet consequent en ik geloof dat jij dat ook niet bent, hij liep immers al 3x weg. Moeten ze bij mij proberen, ik pak ze vast, wat een ander daar dan ook van vind. Ga maar op je achterbenen staan, 'sociale' mensen.
Ik heb er echter geen last van, ik vind mezelf te goed, ben te trots en te arrogant en dat ruiken ze.
Zelfwaardering is de eerste stap naar consequentie.
En weet je wat daar het leuke van is? Een opgevoed kind is een gelukkig kind, dat geluk wordt ze niet meer gegunt deze dagen, hoe sneu is dat.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:14

roest schreef:
Het probleem zijn de ouders, mensen zijn niet consequent en ik geloof dat jij dat ook niet bent, hij liep immers al 3x weg. Moeten ze bij mij proberen, ik pak ze vast, wat een ander daar dan ook van vind. Ga maar op je achterbenen staan, 'sociale' mensen.
Ik heb er echter geen last van, ik vind mezelf te goed, ben te trots en te arrogant en dat ruiken ze.
En weet je wat daar het leuke van is? Een opgevoed kind is een gelukkig kind, dat geluk wordt ze niet meer gegunt deze dagen, hoe sneu is dat.

Heb je zelf ook kinderen? Omdat je het allemaal al weet? Dus als ik niet arrogant en ''te goed'' voor mijn zoontje ben voed ik hem niet goed op Verward

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:15

Opgevoed of niet...Als mijn kind thuis komt vertellen dat de juf haar heeft vastgepakt....heeft diegene een groot probleem!

Ik zou maar eens met je leidinggevende gaan praten,als jij niet met je zogenoemde moeilijke kinderen om kan gaan,moeten ze je daar ook absoluut (nog) niet mee laten werken.
Opvoeding zal er ongetwijfelt mee te maken hebben,maar het is aan jou om daar juist mee om te gaan.
Je kunt moelijk op je cv zetten; geeft alleen les aan welopgevoede kinderen...

Edit; Bovendien zou ik proberen om de chtergrond van dit jochie uit te pluizen.
Misschien heeft hij een goede reden voor dir gedrag en moet hij geholpen worden. Lachen
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-06-08 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:17

Maar als een kind tot 3x toe wegloopt, waarom mag de juf dan niet het kind tegenhouden door het even vast te pakken? Waarom is dat een probleem?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:17

de juf mag mn kind best vast pakken, als ie probeert haar te slaan en te schoppen mag ze hem van mij aan zn armen mee trekken en in een straf hoek zetten, ze hoeft zich niet te laten aanvallen door een kleuter!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:19

Pauline schreef:
Klinkt als een kind dat heel erg hecht aan zijn zekerheden, en de vaste routine. Dat de beker omgedraaid was was in ZIJN ogen erg en jij hebt hem imo niet serieus genomen. Dat hij dan zo door het lint gaat geeft vooral aan hoe er g het voor dat kind was.
En dan vind ik dat als je met kinderen werkt je anders had kunnen en moeten reageren, Jij bent blauw maar hoe is het met dat jochie?? En wie weet heeft die moeder al heel veel doorstaan en is dit het zoveelste probleem, want waar moet hij n blijven tussen de middag? Lekker makkelijk om hem te weigeren maar ik hoop dat er toch op zijn minst gekeken wordt naar het waarom van zijn drift. Nu is zij de sigaar samen met dat kind, komt er geen gesprek?
En zijn leeftijd,komop zeg, hij is pas een kleuter. En verder ben ik het met avluna eens.

En in de tussentijd laten we hem gewoon vrolijk de andere kinderen en zijn lerares terroriseren? Als kinderen goed opgevoed zijn kunnen ze naar de opvang, het is de schuld van de ouders dat dit kind niet goed opgevoed is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:19

Kijk.... 'vastpakken'.
Wat is jou definitie van vastpakken?
Greep je hem gewoon vast,om te voorkomen dat hij voor de bus liep,
of greep je hem,draaide zijn armpje strak?
Als het toegestaan zou zijn dat leraren kinderen aan mochten pakken,raken de grenzen zoek!
Mijn kind mag nooit of te nimmer te maken krijgen met fysieke intimidatie.
Daar probeer ik naar op te voeden,en dan zou de juf mijn opvoednormen mogen verpesten?

Nou is zo'n kind als uit het voorbeeld een extreem geval,ik weet ook niet wat ik zou doen in zo'n situatie.Maar nogmaals,kijk eens goed naar dit ventje,het kan een noodroep om hulp zijn!
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-06-08 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:22

hmmz als er bekend is dat dat zo'n vervelende klas is, sta je dan toch alleen?

Ik studeer zelf orthopedagogiek en ik werk ook op een basisschool, onder andere als overblijfjuf.
Je kan in dat uurtje per dag je je overblijf bent een kind echt niet ' heropvoeden' en dat moet je ook niet willen!
Dit is kennelijk een probleem dat veel dieper gaat en is simpelweg niet op te lossen in die paar uurtjes per week dat je met dit kind werkt, je hebt immers ook nog een stuk of 20 andere kinderen om op te letten en om aandacht te geven.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 12-06-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:23

Ach je mag tegenwoordig niets meer.. Een corrigerende tik is al mishandeling.. Je wordt op je vingers gekeken, en dat is dus precies de reden waarom kinderen zo worden als dit jongetje..
Mn zoontje moet het proberen.. als hij gewoon goed gezond is in zn hoofd en hij doet dit bij een juf, kan ie een pak op n broek krijgen.. En 2 weken binnen blijven Lachen

EDIT: neemt niet weg dat ik ALTIJD heel goed met hem zou blijven praten Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:24

Vjestagirl schreef:
Pauline schreef:

En in de tussentijd laten we hem gewoon vrolijk de andere kinderen en zijn lerares terroriseren? Als kinderen goed opgevoed zijn kunnen ze naar de opvang, het is de schuld van de ouders dat dit kind niet goed opgevoed is.

Pardon?
Ooit gehoort van o.a traumakinderen,ADHD of ander soortgelijkige toestanden???
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:26

Elma_ schreef:
roest schreef:

Heb je zelf ook kinderen? Omdat je het allemaal al weet? Dus als ik niet arrogant en ''te goed'' voor mijn zoontje ben voed ik hem niet goed op Verward

Moet er niet aan denken.
Je leest niet goed. (of ik schrijf niet goed) Niet 'te goed' voor je zoontje, 'te goed' voor jezelf, zelfrespect is ontzettend belangrijk.
Ik werk met honden en raad eens, communicatie van mensen en honden is exact hetzelfde (dan niet verbaal, maar we zijn beide roedeldieren) om antwoord te geven op de vraag hoe ik dat allemaal zo weet. En nee, ik weet het niet allemaal, ik observeer en hoop dat nog lang te blijven doen.

Tivoli

Elma: Dat jij je kind een mep wilt verkopen mag van mij.
Maar als leraren dat gaan overnemen blijft het eind toch zoek???
Hoe zit het dan met ouders zoals ik,die geen enkel fysiek geweld dulden?
Krijg je te horen dat je kind gemept wordt op school,geweldig!

Nee hoor,er zijn meer manieren van juist opvoeden,en daar heb ik mijn handjes nooit voor nodig!

Ir111

_Tivoli_ schreef:

Als ik lees vastpakken neem ik aan dat ze bedoeld vastpakken en niet een armpje verdraaien of knijpen oid. Vandaar dat ik de reactie niet begreep. Van mij hoeft een juf geen fysiek 'geweld' te gebruiken. Al kan ik prima leven met een ouder die zijn kind een keer een klap op de kont geeft. Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:28

En in de tussentijd laten we hem gewoon vrolijk de andere kinderen en zijn lerares terroriseren? Als kinderen goed opgevoed zijn kunnen ze naar de opvang, het is de schuld van de ouders dat dit kind niet goed opgevoed is.[/quote]
Pardon?
Ooit gehoort van o.a traumakinderen,ADHD of ander soortgelijkige toestanden???
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder![/quote]

kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:28

Ir111 schreef:
_Tivoli_ schreef:

Als ik lees vastpakken neem ik aan dat ze bedoeld vastpakken en niet een armpje verdraaien of knijpen oid. Vandaar dat ik de reactie niet begreep. Van mij hoeft een juf geen fysiek 'geweld' te gebruiken. Al kan ik prima leven met een ouder die zijn kind een keer een klap op de kont geeft. Lachen

Maar stel,we zouden toestaan dat juffen een armpje mogen vastpakken.
Kind schreeuwt,juf grijpt armpje en er verschijnt vervolgens een blauwe plek bij het kind.
Ouders klagen school aan.Ga jij dan aantonen dat je het kind alleen zacht hebt vastgepakt?
Ik denk dat hierin geen regels te stellen zijn..

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:30

krijgt ie veel driftbuien op een dag
mischien ligt het aan de kleurstoffen.
dat die hem druk en agressief maken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:31

Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:31

Elma_ schreef:
kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT

Ik praat niks niemand aan.
Niet om vervelend te doen,maar deze stoornissen bestaan wel degelijk,en al eeuwen lang.
Niet alle 300 soorten,maar wel 7 hoofdsoorten.
Toevallig is mijn vader vroeger ernstig mishandeld geweest op school (toen mocht dat nog)
járen later werd bij hem een bipolaire stoornis geconstateert.En ja,één die echt bestaat.

Dus voor je roept dat eht áltijd aan de ouders ligt Scheve mond
Wacht maar als jij een kind krijgt die onhandelbaar blijkt...dan zal ik je komen herinneren dat het aan jou ligt,en dat iets anders onzin is en niet bestaat.