Vrouwen in het leger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Vrouwen in het leger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:49

Hoi Allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een ander beroep,momenteel zit ik op kantoor,wat me overigens goed bevalt,maar ik mis iets,Ik heb toch het gevoel dat ik vast zit.

Nu heb ik van jongs af aan eigenlijk wel intresse naar de mannelijke dingen,
Nu kom ik op het idee van Landmacht,Luchtmacht en dat soort dingen.
Verder weet ik niet wat er allemaal nog meer is,

Zitten jullie,of kennen jullie vrouwen met zo'n beroep?
Hoe bevalt het ze?
Wat komt er zowel allemaal bij kijken?

Ik kijk veel op internet naar de benodigde informatie,maar zou ook graga verhalen willen horen van mensen die iets dichterbij staan.

Ben benieuwd!

honolulu

Re: Vrouwen in het leger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:51

Ik ken niemand maar wil atijd al bij de Landmacht. Ook al is het meer 2 jaar, wil het graag een keer mee maken.
Maar, ik ben bang voor spinnen, en niet zo'n klein beetje ook. En tja, je moet toch echt wel buiten slapen ed.
Maar verder kan ik niet helpen aan info oid.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:57

Is het dan niet een idee om eerst iets aan je spinnen angst te doen?

Ook ik vind spinnen niet geweldig,maar ik kan me niet voorstellen,dat als je echt iets wilt doen,zoals in het leger gaan,dat je dat niet zou doen vanwege je angst voor spinnen!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:02

Hahaha. ben al druk bezig Clown
Maar als ik er idd later nog zo over denk om bij de Landmacht te gaan, dan laat ik me echt niet in de weg zitten door spinnen. Dan trap ik ze wel dood Bloos!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:07

mijn zus zit in het leger, en ik vind dat best stoer.
Vrouwen die in het leger zitten zijn niet mannelijk vind ik.
Enne, mijn zus is ook als de dood voor enge beesten hoor. Maar daar word je wel zo gedrild dat je niet meer bang kan zijn!

(mijn zus moest eens 5 km rennen (ze is maar 1,50 lang, dus erg klein) En ze kon echt niet meer. Dus ze kwam als laatste bij de finisch, dus de wacht meester vroeg: "wat kom jij doen?" "Ga dat hele end maar terug" Kon ze 5 km terug rennen door het bos"!) Enne, op dat moment heb je ook geen tijd om enge beesten te zien. Das net als slapen in het bos. Je staat half 6 op, en mag pas 11 uur naar bed, dan ben je zo moe dat je gelijk slaapt hoor!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:08

hoi hoi ik ga bij de landmacht

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:10

je gaat op oefeing bent wel veel weg maar je bent niet echt een kerel ofzo je krijg meestal wel snek een naam als lebiene of wat dan ook. maar het is wel heel gezellig en het ligt erook aan welke functie je wilt. wil je bij luchtmobiel dan is het heel zwaar alleen de keuring al.maar ik ga bij de gevechtsteunbrigade en dat valt nog wel mee.
als je cht meer info wilt hebben pb me maar ik kan je genoeg vertellen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:21

Mijn zus heeft een hoge functie bij de Marine. Als je vragen hebt, of wat dan ook over haar beroep of werken bij de Marine; geef dan maar een gil, dan speel ik ze door naar haar.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:43

Ik werk op de kazerne in Oirschot, en zie opvallend veel vrouwen op de kazerne.
Sommige zijn amper als vrouw te herkennen en sommige zijn net van die poppetjes die vaak na bivak 1 al wegzijn voor ze aan bivak 2 beginnen Knipoog (week in t veld, en dan soms om de 2 uut je be duit geschopt worden etc, make up en sieraden zijn verboden etc, maar na je opleiding wordt alles minder streng Lachen )

Ik hou het mooi bij catering & barwerk ipv in dienst zelf Knipoog
Maar de sfeer is super op de kazerne!

Vorig weekend hadden we de landmacht dagen, was maar komen kijken!
En volgende week zijn de open dagen op de luchtbasis in(volgens mij) Leeuwarden daar die kant op.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 01:03

Ik heb binnenkort mijn keuring bij de marine. Wilde eerst bij de luchtmacht als f16 piloot maar dit gaat niet lukken dus. Ben benieuwd of ik door die tests kom Haha!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 01:06

Wha ha ha mij leek het ook wel wat ik ben kei eigenwijs en een grote bek vind het zelf wel leuk om tezien hoelang ik het vol zou houden.

Mijn vriend zit in het leger... Hij vond het geen goed idee want dan zou ik een manwijf worden. Ik zou goed nadenken kan jij op uitzending voor 3 maanden weg bij iedereen en alles ook je paard dus kans om niet meer terug te komen? Ikke niet....

Als jij in het leger gaat moet je echt gaan leven voor je werk anders wordt het al niks alle militaire die ik ken hebben dat dus degene die ermee zijn gestopt of willen stoppen hadden dat dus niet en het werd dus ook niks.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:44

eeehm munnie, niet verkeerd bedoeld maar dat "eigenwijs en een grote bek" zal er echt uit moeten gaan in het leger, anders krijg je het erg slecht in je opleiding Knipoog
Ze dulden nml géén tegenspraak en er zijn tig flauwe kinderachtige regeltjes(gister weer paar keer wat sergeanten en wachtmeesters hun peleton zien corrigeren, zelfs 's avonds in hun eigen tijd mogen ze niet lopen&bellen of eten&bellen, dat doe je nml als je zit en niet als je loopt.... en in een lange rij voor de kassa in de eetzaal mag je niet alvast 1 frietje van je bord opeten etc etc om nog maar te zwijgen over het op appel komen, het marsen etc etc en dan nog de final run bij iedere oefeining, puur om je te breken... dit alles veranderd wel wat na de opleidingen maar tot je zelf de hoogste rang hebt zal je altijd anderen moeten gehoorzamen Knipoog )

op uitzending gaan ze hier voor 4 maar meestal zelfs voor 6 maanden en dan nog regelmatig 1/2/3 weken op oefening, soms in NL maar soms ook duitsland of kou-training in noorwegen etc

Ik zelf zou vanwege de controle en de regeltjes etc het niet redden, en maanden weg bij mn paarden is ok geen optie.
Manwijf wordt je trouwens niet van dienst hoor Knipoog De manwijven die ik hier zie kwamen al zo binnen Knipoog

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:16

@Renske even iets heel anders Tong uitsteken
Wat grappig dat jij in Oirschot zit daar zit mijn vriendje ook Tong uitsteken
Yaël misschien ken je m? Tong uitsteken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:34

xjessx schreef:
@Renske even iets heel anders Tong uitsteken
Wat grappig dat jij in Oirschot zit daar zit mijn vriendje ook Tong uitsteken
Yaël misschien ken je m? Tong uitsteken

mijn zus zit daar idd ook!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:42

Mijn (nieuwe Bloos ) vriendje zit ook in het leger, deed ook wel eens wat in Oirschot (dus misschien kent Renske hem wel Lachen ) Maar is nu weer in opleiding.
In de eerste opleiding proberen ze de watjes weg te pesten, maar daarna worden de regels wel wat soepeler. Hij belt wel vanaf de kazerne, maar volgens mij mag hij best lopen hoor Lachen. Hij vindt het iig heel erg leuk... Ik moet toegeven dat het mij ook wel stoer lijkt. Veel buiten, stoere leger outfit, lekker actief bezig. Maar ja, het is niet een beetje mooi lopen zijn in een stoer pak. Het wordt zo ongeveer je leven. Mijn vriend is van maandag tot vrijdag weg, en als hij uitgezonden wordt gaat hij liever gisteren dan vandaag. En dan ga je dus écht maanden naar oorlogsgebied. Brrrr.... no not for me Lachen

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:47

Ik werk bij defensie als burger en heb elke dag met militaire te maken. Zowel van landmacht als luchtmacht en soms ook marchausee en marine. Ik weet niet wat je wil weten maar als je specifieke vragen hebt of iets wil weten laat het me maar weten misschien dat ik je iets kan verduidelijken.

Het gevoel wat je hebt ken ik heel goed Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:49

Das wel toevallig Jess&nel Haha!
Maar ik zie duizenden militairen per dag, maar als ze in de eetzaa; van gebouw 150 eten dan is de kans dat ik ze tegenkom vrij groot. Net zoals bar 150(rhinobar) en bar 251, daar ben ik meestal te vinden.
hebben allemaal hun achternaam op hun kleren staan dus als ik achternamen weet kan ik er naar zoeken Knipoog

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:52

Renske_ schreef:
eeehm munnie, niet verkeerd bedoeld maar dat "eigenwijs en een grote bek" zal er echt uit moeten gaan in het leger, anders krijg je het erg slecht in je opleiding Knipoog
Ze dulden nml géén tegenspraak en er zijn tig flauwe kinderachtige regeltjes(gister weer paar keer wat sergeanten en wachtmeesters hun peleton zien corrigeren, zelfs 's avonds in hun eigen tijd mogen ze niet lopen&bellen of eten&bellen, dat doe je nml als je zit en niet als je loopt.... en in een lange rij voor de kassa in de eetzaal mag je niet alvast 1 frietje van je bord opeten etc etc om nog maar te zwijgen over het op appel komen, het marsen etc etc en dan nog de final run bij iedere oefeining, puur om je te breken... dit alles veranderd wel wat na de opleidingen maar tot je zelf de hoogste rang hebt zal je altijd anderen moeten gehoorzamen Knipoog )

op uitzending gaan ze hier voor 4 maar meestal zelfs voor 6 maanden en dan nog regelmatig 1/2/3 weken op oefening, soms in NL maar soms ook duitsland of kou-training in noorwegen etc

Ik zelf zou vanwege de controle en de regeltjes etc het niet redden, en maanden weg bij mn paarden is ok geen optie.
Manwijf wordt je trouwens niet van dienst hoor Knipoog De manwijven die ik hier zie kwamen al zo binnen Knipoog

Daarom lijkt het me ook leuk dat ik dus niet kan zijn hoe ik altijd ben Haha!
Gewoon een keer moete luisteren en niet iemand hebben van laat maar die leert het toch niet vind het gewoon vet om de strijd met me eigen aan te gaan denk Tong uitsteken
Maar ik da dat dus niet doen omdat ik dus ook niet zolang weg zou kunnen blijfen van mijn paardje en vrienden familie, niks voor mij!
Ow en me vriend zei dat alle vrouwe in het leger manwijfen zijn Knipoog

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:44

@Renske van Latesteijn is zn achternaam Haha! Is gewoon een heel erg lekkerding dus zal wel opvallen haha Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:46

haha weet je hoeveel lekkere dingen er rondlopen hier Knipoog
werken bijna 10.000 mensen voornamelijk mannen dus ja Tong uitsteken
maar ik zal eens opletten!

@munnie er lopen hier ook echt van die hele mooie fijne poppetjes rond hoor, beslist geen manwijven Knipoog maar hoor wel van iedereen dat er in Oirschot sowieso veel vrouwen zijn, en ook veel leuke dus kan op andere kazerne's best anders zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:05

Wat leuk al die berichten!
Ik heb dus nog totaal geen idee WAT ik precies zou willen doen in het leger..
Als ik maar uitdaging heb.. Heb ook geen idee waar ik terecht zou komen, als het even kan zou ik graag vlakbij mijn huis ergens op de kazerne willen zitten,zodat ik als het kan een keer doordeweeks langs mijn paard kan gaan.

Ik moet dus nog een hoop informatie vinden.

@t Renske, Weet jij toevallig wat die vrouwen doen in het leger?
En hoe ze het precies vinden? Is het een beetje uit te houden?
Met mannen heb ik geen probleem,heb mijn mondje wel klaar.ik werk ook liever met mannen dan met vrouwen!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:07

Ik heb net even gekeken, Oirschot ligt in ieder geval een half uurtje met de auto van mijn woonplaats af. Mocht ik daar ergens terecht komen is dat al een pluspunt Haha!

Natuurlijk kunnen jullie nu gaan denken ; Ja dan moet je daar absoluut niet naartoe gaan als je elke dag naar je paard wilt,zo is het namelijk niet,
Ik snap dat als je voor het leger kiest dat je dan vooral in het begin veel weg bent.Maar ik hoor ook verhalen van mensen die wel op de kazerne zitten,maar die bijvoorbeeld thuis wonen gewoon. Dat lijkt me op den duur ook fijn!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:10

Mmmm ja maar je kan op de kazerne zitte en vaak naar huis maar als je op uitzending moet kan je helemaal niet naar huis dus moet je een bijrijder verzorgster hebben voor je paardje.... Daar zou ik even goed overna denken en kan ook zijn dat ze je heel ver weg plaatsen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:12

Dat zijn dus dingen wat ik graag wil weten, wat voor functies je hebt,en wat de voorwaarden zijn voor die functie!

overigens doet mijn moeder mijn paard,dus daar heb ik niks over te klagen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:13

ik ga het orientatiejaar volgend jaar doen Haha!