hee, dit is voor school en het gaat over ontwikkelingshulp dus ik zou het fijn vinden als je het in wilt vullen het is meerkeuze maar als je er nog wat aan toe wilt voegen, graag zelfs! alvast bedankt voor de moeite.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 10-06-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Tag toegevoegd
Ik heb gestemt op: Goed, maar ik wil dan wel zeker weten waaraan het precies besteed wordt
Dit omdat ik het helemaal niet erg vind dat er een deel van het belasting geld naar ontwikkelingshulp gaat, maar wel dat er maar een klein gedeelte van het geld daadwerkelijk naar het desbetreffende project gaat. Ik zou zeker willen weten dat ten minste 90% van het geld ook daadwerkelijk naar het goede doel gaat, en niet dat er van die ene euro ook nog eens administratiekosten en weet ik veel wat van af gehaalt word.
Daarbij zou ik het ook leuk vinden om te weten welk goed doel er gesteund word en het resultaat te zien.
Zollang die regering maar meehelpt en dat we geen extra belasting geld hoeven te betalen.
Sinds de komst van de Euro's is echt alles omhoog gestegen tot op de dag van vandaag.
Als de prijzen wordt verlagert dan vindt ik het heus niet erg om extra belasting betaalt zou maar zeggen 50% van de prijs verlaging en dat dat geld naar de ontwikkeling land gaat.
De belasting dienst heb opzich zelf al vrij veel geld en heb ook gehoord dat ze een deel aan vrij nutteloze dingen wordt uitbesteden.
Goed, maar eerst kijken of het goed gaat in je eigenland en dat gebeurt nu niet. En dat zie je aan de mensen op straat, ook hier sterven mensen op straat
Ik vind het een soort van zonde. Nederland bezuinigt op het onderwijs en de zorg...daar moeten wij extra voor betalen.Maar nog steeds ontwikkelingshulp bieden. Begrijp me niet verkeerd,ik vind het heel erg voor die mensen daar! Bovendien heb ik vaak het idee dat het geld in een zwart gat gestoken wordt. Neem bijvoorbeeld euhm... Kenia. Hebben ze eindelijk na al die jaren wat op weten te bouwen...gaan ze zélf oorlog voeren,zijn ze alles weer kwijt... Sorry,maar ik heb liever dat mijn geld gaat naar goede scholen,en goede zorg voor onze maatschappij.