Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:37

Hallo Bokkers,

Van het weekend stond ik in de rij in de bij de AH XL en achter mij stonden 3 jongens van een jaar of tien van het soort gekleurde medemens. Ik sta erop te kijken dat zij een beltegoed kaart onder hun shirt verstoppen en een pakje batterijen. Glippen snel langs mij heen en gaan op het bankje zitten voorbij de kassa. 1 jongen blijft in de rij om af te rekenen (3 blikjes red bull).

Ik meld bij de cassiere dat er wordt gestolen, zij belt de security.

De man van de security komt (ook van het soort gekleurde medemens) en vraagt of de jongens hun zakken willen laten zien. Dit doen ze, er wordt gepraat en gelachen en de jongens gaan naar buiten. De security man loopt weg.

Kom ik buiten, staan de drie gastjes op hun fiets buiten: ' is zij dat die dat gezegd heeft?' ' ik zal haar eens...'
Ik ben heel blij dat ik en mijn vriend ons in hebben kunnen houden en er geen ongelukken zijn gebeurd, maar mensen, dit is toch van de zotten? Als de 10 jarige gastjes nu al leren dat stelen loont en het hand boven hun hoofd wordt gehouden, waar moet dat dan heen?

Karl66

Re: Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:39

[NM] > [LZP]

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:41

Diep triest toch Lips are sealed
Maar het gebeurd vaker en vaker, politie wordt er tegenwoordig al niet meer bijgehaald.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:42

Ahum, het soort gekleurde mens? Clown Wasdaaa?

Beetje idiote benaming vindt je niet? Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:45

Het is hier ook hoor,

Er word aanranding gepleegt tegen men broer, politie komt neemt de man mee. Twee uur later is hij weer vrij

Begint hij weer iemand aan te randen, weer naar politiekantoor, en weer vrij. Doet hij het nog eens is het weer van hetzelfde.

Enige wat hij heeft gekregen is een brief om het land te verlaten, want hij is hier al lang illegaal.

Sjah, al ze weten dat ze er mee weg kunnen is het niet verwonderlijk dat er meer misdaad is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:46

Ik snap niet wat de huidskleur van zowel de jongens als de beveiliger hiermee te maken heeft....

Daarnaast is het wel te achterlijk voor woorden dat er niet strenger wordt opgetreden in Nederland. Verkeersboetes zijn achterlijk hoog, terwijl je kan stelen en moorden wat je wilt, je komt er mee weg of hoeft maar een paar jaar te zitten.
En zeker jongeren moeten ze strenger aanpakken, anders gaat het van kwaad tot erger.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:47

Idd is nederland veel te soft..

Helaas is de politie zelf ook bang voor bepaalde bevolkingsgroepen, en word er op die manier te weinig aan gedaan...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:48

Litterbox schreef:
Ahum, het soort gekleurde mens? Clown Wasdaaa?

Beetje idiote benaming vindt je niet? Knipoog

Nee, want iedereen weet wat ik ermee bedoel.
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen racist dus ik wens hierover verder geen opmerkingen.
Het gaat mij om het voorval, en inderdaad, dat de jochies en de security man elkaar de hand boven het hoofd houden.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:48

crossmonster schreef:
Idd is nederland veel te soft..

Helaas is de politie zelf ook bang voor bepaalde bevolkingsgroepen, en word er op die manier te weinig aan gedaan...

Juist, dat bedoel ik maar te zeggen. Thnx.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:49

Geloof niet dat de politie ook maar iets met de security bij de appie te maken heeft hoor...

Inderdaad triest dat er niets tegen gedaan wordt...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:59

Dit is ook weer typisch.. Ik snap niet waarom kinderen hiermee weg komen.

Wat wilden ze eigenlijk doen?

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:09

Ja, dat heb ik ook een keer gehad. Ik stond toen in de supermarkt en zag een man die voor mij stond iets onder zijn jas stoppen en een snoepzakje gewoon afrekenen. Ik begon ook al hardop opmerkingen te maken 'zag je dat'? enz. om die man te laten merken dat we hem door hadden. En toen ik aan de beurt was zei ik het snel tegen het kassa-meisje, haalt ze haar schouders op: 'oh, dat gebeurt zo vaak hier en je houdt het toch niet tegen'. Ik was echt stomverbaasd, hoe kan dat nou? Je zíet het nu toch? Waarschijnlijk weten winkeldieven dit ook, anders zou die man ook niet zo relaxed in de rij blijven staan terwijl er opmerkingen gemaakt worden..

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:11

Achja... Wil je het risico nog lopen er iets over te zeggen?

Mijn broer is uitvoerder in Helmond, en wat ie gister weer mee had gemaakt...
Ook van het soort gekleurde medemens, welke als apen in bouwhekken hingen, ze wilden omduwen en met stenen gooiden. Een ouder echtpaar dat er wat van zei, waren: de man was een h**renloper, de vrouw een h**r.

En durf niets van die snotapen van een jaar of 8 te zeggen, want papa en consorten staan meteen bij je op de stoep om verhaal te halen.
Er is ook al een hoop weggehaald daar, en niemand beschuldigd iemand, maar zelfs een zandspoor naar een bepaald huis van die papa...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:15

[quote="FrankavdT"]
Ook van het soort gekleurde medemens, welke als apen in bouwhekken hingen[quote]
Nagelbijten / Gniffelen

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:15

Is toch niet normaal?!

Nou, ik kan je wel vertellen. Aan zo'n beltegoed kaartje hebben ze niks. Die moeten wij namelijk eerst nog scannen, betalen en dan komt het bruikbare bonnetje Tong uitsteken

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:34

Je kan toch niet zomaar bij beltegoed kaarten?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:37

Tammietjeeh schreef:
Is toch niet normaal?!

Nou, ik kan je wel vertellen. Aan zo'n beltegoed kaartje hebben ze niks. Die moeten wij namelijk eerst nog scannen, betalen en dan komt het bruikbare bonnetje Tong uitsteken

Daar heb je wel gelijk in, maar ze namen ook ander spul mee. Het gaat hier om het principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:38

Het nadeel is dat iedereen weet dat kinderen onder de 12 niet vervolgd kunnen worden.
Daarom zal er verder ook niets mee gedaan zijn...hoop rompslomp en dan verder toch niets...

Er zijn zelfs van die aso mensen die hun kinderen daarom op pad sturen om te "winkelen"

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:39

Fijn te horen dat er meerdere mensen zijn die zich hier enorm over op kunnen winden.
Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Zeker toen die jochies ons buiten ' op stonden te wachten'. Voor het zelfde geld noteren ze je kenteken en komen ze je later lastig vallen.... (is in de buurt wel eens gebeurt), samen met grote broer....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:01

Nou hier sla ik elke keer weer steil van achterover, met als gevolg dat ik het dus al niet eens meer meld als ik iemand wat zie jatten.

Stond in de Blokker, was winter en er was een vent, met zo'n hobbeltjesbobbetjes jas, michelinpoppetjesjas en deed daar een waterkoker!! onder, hoe da paste geen idee, maar dat maakte niet uit. Ik denk, loop even naar de kasse en maak een melding ervan, want ik moet het verdomme afrekenen en deze bijchochem loopt er zo mee weg.
Weet je wat ik als antwoord kreeg??? "Wij als kassieres mogen er niets aan doen, laat maar gaan, het stelen wordt bij de prijs inbegrepen" Dus ik nog HUH???? "Ja mevrouw, de prijzen zijn zodanig berekend van de artikelen dat als er eens wat gestolen wordt het niet gemerkt wordt" Ik dacht in een grote grap te zijn beland, had nog de neiging te kijken of er ergens verborgen camera's hingen voor Candids Camera, maar nee hoor..
Was zo vreselijk kwaad dat ik samen met een vriendin achter die man aan gerend ben, maar toen hij behalve de waterkoker ook een mes uit zn jas haalde zijn we maar gestopt.
Van de zotte, wij consumenten betalen dus voor dat soort gasten, kwaaier kan je me niet krijgen.

Dit verhaal is van een jaar of 5 geleden en mag hopen dat het inmiddels veranderd is, maar man man man, dat soort mensen moeten flink aangepakt worden.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:24

Amy77 schreef:
Nou hier sla ik elke keer weer steil van achterover, met als gevolg dat ik het dus al niet eens meer meld als ik iemand wat zie jatten.

Stond in de Blokker, was winter en er was een vent, met zo'n hobbeltjesbobbetjes jas, michelinpoppetjesjas en deed daar een waterkoker!! onder, hoe da paste geen idee, maar dat maakte niet uit. Ik denk, loop even naar de kasse en maak een melding ervan, want ik moet het verdomme afrekenen en deze bijchochem loopt er zo mee weg.
Weet je wat ik als antwoord kreeg??? "Wij als kassieres mogen er niets aan doen, laat maar gaan, het stelen wordt bij de prijs inbegrepen" Dus ik nog HUH???? "Ja mevrouw, de prijzen zijn zodanig berekend van de artikelen dat als er eens wat gestolen wordt het niet gemerkt wordt" Ik dacht in een grote grap te zijn beland, had nog de neiging te kijken of er ergens verborgen camera's hingen voor Candids Camera, maar nee hoor..
Was zo vreselijk kwaad dat ik samen met een vriendin achter die man aan gerend ben, maar toen hij behalve de waterkoker ook een mes uit zn jas haalde zijn we maar gestopt.
Van de zotte, wij consumenten betalen dus voor dat soort gasten, kwaaier kan je me niet krijgen.

Dit verhaal is van een jaar of 5 geleden en mag hopen dat het inmiddels veranderd is, maar man man man, dat soort mensen moeten flink aangepakt worden.

helaas id het nog steeds zo en hoe meer er word gestolen hoe duurder de artikelen worden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:32

Tja, er hoeft ook in principe niets aan gedaan te worden aangezien wij er al voor betalen als betalende klant. Supermarkten hebben diefstal meegerekend in de prijzen van hun producten, dus ze maken niet veel verlies als er gejat wordt. Vreselijk

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:32

fjordowner18 schreef:
helaas id het nog steeds zo en hoe meer er word gestolen hoe duurder de artikelen worden Boos!

idd, maar niet alleen op die manier.
Beveiliging inhuren, de rompslomp van aangifte terwijl de dader minder werk-straf krijgt kost ook geld.

Zoals bij het verhaal van de TS is gewoon zeer slecht gehandeld!
Als een klant bij ons wat aan geeft, dan doen we er in eerste instantie niks aan. Die persoon komt terug om meer te halen, dat is erg standaard. De volgende x zie je het zelf en kun je 'm oppakken. Extreme duivel Krijgt de persoon een verbod om de winkel in te komen én vaak komt de politie 'm ophalen.(hangt van de klant af, kost zoals gezegd veel toijd/werk om een persoon aan te geven)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:34

Miss_Montana schreef:
Tja, er hoeft ook in principe niets aan gedaan te worden aangezien wij er al voor betalen als betalende klant. Supermarkten hebben diefstal meegerekend in de prijzen van hun producten, dus ze maken niet veel verlies als er gejat wordt. Vreselijk

stukje derving en diefstal wordt idd mee gerekend, maar ook weer niet zó veel hoor. Vaak kost het de ondernemer gewoon z'n boterham hoor!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:35

Amy77 schreef:

Helaas is het bij veel grote winkels (zoals Blokker, Marskramer enz) nog steeds zo dat ze inderdaad in de prijs doorberekenen dat 1 op de zoveel artikelen gestolen kan worden. Meer diefstal lijd daarom vaak tot een (weliswaar kleine, maar toch) prijsverhoging.