Vreselijke konijnenvoer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Vreselijke konijnenvoer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:44

Zoals je merkt kon ik geen titel verzinnen.

Ik heb al de pest aan het eten van groente aardappels en vlees, bah wat vind ik dat goor. Misselijk
Maar goed, ik zit dus op school neem mijn broodjes met kaas mee en eet dat op.
Als ik dan thuis kom bewaard mijn moeder warm eten voor mij wat ik dan s'avonds op kan eten, maar dan zitten mijn ouders lekker achter het brood, en moet ik dat gore eten naar binnen werken!
Ik word daar gewoon weg chagerijnig van. Clown
Maar goed, nu eet ik hoog uit 2 keer in de week [in het weekend dus wanneer mijn ouders thuis zijn] wel mijn warme eten.
Maar ik merk wel dat ik veel prikkelbaarde ben zins ik mijn groentes niet meer binnenkrijg.
Ik heb al wel van die vitamine tabletten die ik dagelijks slik, maar die werken ook geen drol. Clown
Ik denk dat veel mensen hier gaan zeggen ja je moet toch je groentes binnen krijgen, maar dat is toch geen 'optie' omdat ik het tóch niet doe.
Ik vind het al zo goor, en ik vind het zowieso al balen dat mijn ouders dan brood eten.
Ik heb ook al eens gevraagt of we niet s'avons gezamenlijk met z'n allen warm kunnen eten, maar nee dat willen ze niet.
Ik moest dit gewoon even kwijt, maar als jullie tips hebben wil ik ze altijd horen.

Gr Kirsten.

Shanel

Re: Vreselijke konijnenvoer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:27

Jouw verhaal is zó herkenbaar. Ik houd ook absoluut niet van groente en aardappelen. Vlees wil ik af en toe nog wel eten maar meestal eet ik 's avonds een boterham. Ik drink 's ochtends actimel voor de weerstand om het nog een beetje te compenseren. Clown

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:38

haah heel herkenbaar,
ik heb een tijdje stage gelopen en moest ik ook in mijn eentje het warme eten van een halve dag geleden naar binnenwerken Slapen
en ik baalde gewoon als er niks lekkers op tafel stond, ik kon haast wel huilen van ellende Bloos
Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:43

ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks aan groenten lust....
heb je eigenlijk wel alle groentes al geproefd?

en....mijn moeder maakte sommige gerechten niet lekker klaar,terwijl een ander dat wel kon!
wat raar dat jullie niet samen eten?
wat is de reden daar dan van?
samen eten maakt het eten al een stuk lekkerder vind ik.

weet niet hoe oud je bent maar is het een idee om zelf wat te gaan leren koken?
dan kun je dingen vaak naar je eigen smaak samenstellen en als je zelf kookt gaat je smaak er ook een stuk op vooruit en leer je steeds meer dingen eten Haha!

je eet wel fruit he

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 19:05

Fruit eet ik wel, heerlijk.
Nou mijn vader die werkt s'avonds, en dat is dus de reden dat wij s'middags eten.
En aangezien ik dan op school zit moet ik s'avonds eten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:11

Mijn moeder kan niet koken, ik at vroeger bijna niks. Mijn schoonmama is een keuken princes!

Tja, tips... ik zou het niet weten. Ik at op de middelbare school altijd smorgens warm (smiddags brood op school, savonds brood op stal, en smorgens warme prak wat mn ouders de avond er voor hadden gegeten).
Misschien leren eten? ik luste ook niks toen ik hier (bij schoonouders) kwam wonen. Mijn moeder maakte alles ronduit smerig klaar.

Nu wordt alles anders klaargemaakt (zonder belachelijk veel van de verkeerde kruiden) en vind ik bijna alles lekker.
Natuurlijk zijn er dingen waar ik voor blijf passen (rode snijbieteb, bruine bonen en gekookte andijvie) en diingen die ik liever niet eet (asperges en tuinbonen) maar ik eet het (nu) wel

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:14

Shanel schreef:
Jouw verhaal is zó herkenbaar. Ik houd ook absoluut niet van groente en aardappelen. Vlees wil ik af en toe nog wel eten maar meestal eet ik 's avonds een boterham. Ik drink 's ochtends actimel voor de weerstand om het nog een beetje te compenseren. Clown

Groente is juist zo lekker Vork

Mischien lekker sla en tomaat en komkomer op brood,
dan krijg je toch nog groentens binnen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 19:17

Ja maar dan word dat brood weer zo papperig door die sap. Scheve mond
Ja ik weet het ik ben erg. Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:25

sla kan je ook in een apart zakje meenemen!
komkommer en tomaat ook, heb je wel een paar zakjes extra in je tas

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:21

Ik lust ook bijna geen groenten, en gekookt al helemaal niks. Dus nu eet ik bij het avondeten ( en ook tussendoor) rauwe groenten. En dit werkt bij mij wel.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:56

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je helemáál geen groente lust. Er zijn zoveel verschillende, die je dan ook nogeens op heel veel manieren klaar kunt maken!

Ik kan me echter wél voorstellen dat je niet blij wordt van groente-aardappelen-vlees. Daar word ik ook niet gelukkig van. En ik kan me ook best voorstellen dat het eten zoals het door je moeder gemaakt wordt misschien niet jou smaak is - mijn moeder kookt ook heel anders dan ikzelf. Is het geen optie om zelf te koken, als je thuis komt? Dan kun je iets lekkers maken dat je zelf hebt uitgekozen, in plaats van iets dat je moeder heeft gekozen en dat al een tijdje staat.

Houd je bijvoorbeeld misschien wel van pasta of rijst, of brood met een lekker soepje? Als je doordeweeks geen tijd hebt om te koken, kun je daarvan ook heel makkelijk extra porties maken in het weekend, en die dan invriezen. Dan hoef je het doordeweeks alleen maar op te warmen.

Het kost even wat moeite, maar dan heb je in elk geval wel avondeten dat je lekker vindt én dat een stuk gezonder is dan wat je nu doet!

Edit: Je zou ook salades mee kunnen nemen naar school, met een lekkere dressing erover, en dan 's avonds met je ouders brood mee eten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:02

vitamientjes limonade Pling
lekker en gezond

vruchtensap dus ..

erder welke groenten vind je wel lekker
en hoe maakt je moeder deze klaar ?
vraag het haar eens Knipoog

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:55

Kir_Ples schreef:
Zoals je merkt kon ik geen titel verzinnen.

Ik heb al de pest aan het eten van groente aardappels en vlees, bah wat vind ik dat goor. Misselijk
Maar goed, ik zit dus op school neem mijn broodjes met kaas mee en eet dat op.
Als ik dan thuis kom bewaard mijn moeder warm eten voor mij wat ik dan s'avonds op kan eten, maar dan zitten mijn ouders lekker achter het brood, en moet ik dat gore eten naar binnen werken!
Ik word daar gewoon weg chagerijnig van. Clown
Maar goed, nu eet ik hoog uit 2 keer in de week [in het weekend dus wanneer mijn ouders thuis zijn] wel mijn warme eten.
Maar ik merk wel dat ik veel prikkelbaarde ben zins ik mijn groentes niet meer binnenkrijg.
Ik heb al wel van die vitamine tabletten die ik dagelijks slik, maar die werken ook geen drol. Clown
Ik denk dat veel mensen hier gaan zeggen ja je moet toch je groentes binnen krijgen, maar dat is toch geen 'optie' omdat ik het tóch niet doe.
Ik vind het al zo goor, en ik vind het zowieso al balen dat mijn ouders dan brood eten.
Ik heb ook al eens gevraagt of we niet s'avons gezamenlijk met z'n allen warm kunnen eten, maar nee dat willen ze niet.
Ik moest dit gewoon even kwijt, maar als jullie tips hebben wil ik ze altijd horen.

Gr Kirsten.

Hoe belangrijk is dat voor jou? Dat jullie gewoon samen eten en dan samen warm eten? Zou dat het eten voor jou makkelijker maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:59

Bij mij zijn het vooral de aardappels die ik echt te ranzig voor woorden vind. Gebakken gaat nog (met minstens een zelfde hoeveelheid saus), maar gekookt... Get. Eet ik dus ook nooit. Haha!

Wat betreft jouw 'geval': het lijkt me inderdaad wel goed om in ieder geval met het hele gezin te koken, te eten en af te wassen. Wordt het in ieder geval een gezellige/sociale gebeurtenis van. Probeer ook te zorgen voor veel variatie in wat er op tafel komt te staan, niet iedere dag Hollandse pot...

Overigens: ik TEM even, lijkt me meer VT.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 02:33

Mijn lief lustte 2 jaar geleden echt haast niks behalve biefstuk, croque monsieurs, pasta zonder saus, boterhammen met kaas.

Bloed zweet en tranen heeft het me gekost maar nu eet hij graag spinazie, boontjes, wortelen, hele soorten vlees en ga maar door Haha! Met een chef-kok in huis krijg ik hem nu zelfs warm voor gegrilde tonijn en witloofkroketjes en allerhande speciale dingen (die wel op ontzettend hoog niveau klaar gemaakt worden).

Iets niet lusten bestaat eigenlijk bijna niet, aan elke smaak wen je, vaak is het de structuur die men niet lekker vindt! Veel mensen lusten hun groenten enkel als ze nog knapperig zijn bijvoorbeeld. Ik wil je iig aanraden om zelf eens wat te gaan koken, varieer de methodes zodat je dingen op veel verschillende manieren kunt testen en blijf proeven!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:59

Ik snap niet dat jullie ouders accepteren dat jullie geen warm eten/groenten ( willen) eten. Dan was je bij mijn ouders toch echt aan het verkeerde adres.
Wij mochten vroeger 1 gerecht "hebben" die we echt niet lustten, dan mochten we brood eten. Verder 2 gerechten/groente die we niet zo lekker vonden en daar kregen we dan een heel klein schepje van.
Verder geen gemiep of gezeur maar gewoon je bord leeg eten, zo niet dan ging je eerst op de gang en als je het dan na een tidje nog niet op had moets je naar bed ( zonder eten)

Ik ben nu 25 en ik leef nog steeds, heb er niks aan overgehouden. Ja, toch wel... ik kan me er gruwelijk aan ergeren als mensen allemaal spul uit hun eten halen omdat : "ze het niet lusten" zoals champignons uit een bord macaroni of idd zoals jullie nu zeggen haast niks lekker vinden. Ik heb dan echt iets van stel je eens niet zo gigantisch aan!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:02

Ik moest ook alles eten, gelukkig. Ik lust eigenlijk alles, ik vind niet alles lekker, maar ik eet het wel.
Dus oefenen met eten, je leert het in de meeste gavllen wel waarderen! Pilletjes slikken helpt geen zak, dat is geldklopperij.

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:09

Ik moet ook gewoon alles eten hoor.
Wij eten echt nóóit brood 's avonds,
wij eten 2 a 3 keer in de week groente en of je het nou lust ofniet wij moeten het gewoon eten.
Neem er anders wat bij wat je wel lekker vind zodat je niet alleen vieze groente eet.
Laatst bijgewerkt door Julia_ op 24-05-08 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Uthrick

Precies, gewoon verstand op nul en eten die hap. Ik heb t niet zo op olijven en feta, vorige week bij ouders van vriend gegeten en die hadden een salade met juist ja feta en olijven. Tja.. dan ga ik dus echt niet zeggen :Mag ik een boterham? Want ik lust dit niet!

Het enige wat ik écht niet eet is zuurkool. in welke vorm dan ook want dat komt er met een rotgang weer uit. Mijn maag kan daar niet tegen, van die lucht ga ik al kokhalsen.

Equidea

Ik ben tegenovergesteld denk ik, ik eet juist zeldzaam brood, groente gaat er bij mij heel goed in. Vlees weer niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:18

Julia: 2 a 3 keer per week vind ik persoonlijk minster 5 keer te weinig Bloos!

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:20

poes schreef:
Julia: 2 a 3 keer per week vind ik persoonlijk minster 5 keer te weinig Bloos!

Ja, maar daar bedoel ik dan mee aardappelen , groente en vlees.
Het is niet zo dat we de rest van de week patat etc eten.
Meestal dan nog bami,macaroni etc waar ook groente en vlees inzit.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:27

Nou ik lust bijna alle groente behalve witlof.Dat is zó bitter.Jak.Alleen als ik eraan denk moet ik al kotsen.
Als kind kreeg ik de rillingen en kippenvel al als ik het at.Mijn ouders dwongen me om het te eten.Ik vond het vreselijk maar zette door.Nog steeds vind ik het het ranzigste wat er bestaat.Te bitter.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:30

ellepel schreef:
ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks aan groenten lust....
heb je eigenlijk wel alle groentes al geproefd?

en....mijn moeder maakte sommige gerechten niet lekker klaar,terwijl een ander dat wel kon!
wat raar dat jullie niet samen eten?
wat is de reden daar dan van?
samen eten maakt het eten al een stuk lekkerder vind ik.

weet niet hoe oud je bent maar is het een idee om zelf wat te gaan leren koken?
dan kun je dingen vaak naar je eigen smaak samenstellen en als je zelf kookt gaat je smaak er ook een stuk op vooruit en leer je steeds meer dingen eten Haha!

je eet wel fruit he

Ik ook niet op tv is er een programma van moeilijke eters, en die mensen hebben hun hele leven eigenlijk maar een paar dingen gegeten.
Vaak fastfood (frieten enz gaat er wel in) of alleen brood , en na het programma lusten ze ook vaak alles. Blijkbaar was het de vrees, en de drempel die te hoog is

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:23

Ik denk dat het eerlijk gezegd ook een kwestie is van leren eten. Toen ik nog vlees at lustte ik verschillende groentes ook niet (oa champignons, tomaat), maar ik moest van mijn ouders toen meer groenten gaan eten en ook met uit eten gaan krijg je toch verschillende groentes op je bord. Dus die moest ik ook eten. Heb het dus ook echt leren eten. Nou lust ik bijna alles (zuurkool gaat er écht niet in, andere dingen vind ik wel minder lekker, maar eet ik wel gewoon op).

Wat ik me afvraag, hoe doe je dat als je bijvoorbeeld gaat uit eten? Laat je dan de groente gewoon liggen als er groente bij een gerecht zit? Of ga je eigenlijk nooit uit eten?:)