Weiland krijgen voor stichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sukidayo

Weiland krijgen voor stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:25

Hallo Bokkers,

Weet mischien iemand hoe je namens en voor een stichting een stuk weiland kan krijgen?
Mijn vriend en ik willen een boogschiet vereniging gaan opzetten in Groningen.

Iemand mischien een idee via welke instanties ik een stukje land kan krijgen?

alvast bedankt voor het lezen van mijn post!

madamX

Re: Weiland krijgen voor stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:50

Krijgen? Als jullie iets gevonden hebben wil ik ook wel weilanden krijgen! Tot zover moest ik het allemaal kopen.......

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 20:28

ahum...ik bedoel natuurlijk niet als "gratis" krijgen, maar iets van huren of kopen.
moet je het aanvragen bij de gemeente? als je grond ofzo wil huren, of bij een boer aankloppen?
iemand hier ervaring mee??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:37

Imo gewoon kopen en dat op de naam van de vereniging zetten, op dezelfde manier als je anders particulier zou doen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:39

Je hebt het nu over een stichting en een vereniging... Ik neem aan dat je gewoon een vereniging bedoeld.

Kopen is gemakkelijk gezegt, daar moeten ook de middelen voor zijn Lachen Voor huren moet je de middelen ook hebben, maar als de vereniging niet van de grond komt is het allemaal nog te overzien.

Ik zou in eerste instantie eens bij de gemeente aankloppen, wellicht hebben die braakliggende stukken. Anders boeren, particulieren met land, advertentie bij de supermarkt ophangen, etc etc.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:41

Idd naar de gemeente, die willen verenigingen vaak wel een eind op weg helpen. Als ze zelf geen land hebben, weten ze in ieder geval meestal wel het één en ander. En meteen nagaan of je subsidie kan krijgen! Dat scheelt weer in de lasten Knipoog

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:03

Ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk dat je het beste bij andere verenigingen kunt proberen te vragen hoe die het hebben aangepakt.
Vaak is het wel mogelijk om subsidie te krijgen van de gemeente, en misschien (maar dat weet ik niet zeker) ook via de NHB. Via de bond kun je misschien ook nog tips krijgen of met andere verenigingen in contact komen.

Ik weet niet hoe groot je vereniging is of wordt, wat voor disciplines je wilt schieten en of je ook al een indoorbaan hebt of kunt gebruiken. Zijn er al (aanstaande) leden die langer bekend zijn met de sport en/of die weten waaraan een (handboog)schietterrein allemaal moet voldoen?

Ik schiet zelf bij Alliance d'Amitié in Ulvenhout (NB), en ik weet dat onze vereniging met subsidie van de gemeente een eigen clubgebouw heeft kunnen neerzetten op het sportpark, en als buitenterrein een veld op hetzelfde sportpark huurt.

Ik heb ook een aantal jaar bij de Eindhovense Studenten Handboogvereniging Da Vinci geschoten. Dit is een relatief jonge vereniging (2004) die in een bestaand gebouw van de TU/e een (helaas tijdelijke en inmiddels door verbouwingen niet meer bruikbare) binnenbaan heeft gebouwd en die op de sportvelden van het universitair sportcentrum een buitenbaan kan gebruiken.

Waar in Groningen wil je de vereniging opzetten? Als het in Groningen-stad is zou je het misschien ook via de universiteit kunnen proberen (als je daar studeert natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:52

TAO --> LZP.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 22:53

Bedankt voor jullie reacties!er zitten goede tips bij!
Ik ga eens eerst bij de gemeente aankloppen en gelijk kijken of er nog wat zit in het potje subsidie sportverenigingen.
hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen,
we willen uiteindelijk gaan boogschieten vanaf een paard.

@Oomens, doe jij ook aan Mounted archery? boogschieten vanaf een paard?(je avatar)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:14

Nee ik schiet gewoon vanaf de grond.
Sinds twee jaar schiet ik wel - naast mijn gewone wedstrijdrecurve - af en toe met een Hongaarse ruiterboog.

De man op mijn Avatar is Lajos Kassai, de Hongaarse bogenbouwer waar ook mijn boog gemaakt is.
Hij heeft het ruiterboogschieten in de afgelopen decennia bijna eigenhandig als sport tot ontwikkeling gebracht en heeft ook bijna alle wereldrecords op zijn naam staan.

Hier een filmpje van een demonstratie door Lajos Kassai
Hier een filmpje van een wedstrijd in 2001

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:43

aaah kaissai, ja..ik heb van hem een DVD hier thuis liggen...indrukwekkend...wij wouden eerst een boog bij hem kopen...
maar uiteindelijk hebben we voor een traditionele machu boog gekozen, gemaakt door laatste bogenmaker in Beijing. Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:56

Rosworld in Zeijen verhuurt (in elk geval) op zondag hun (mega grote) binnenbak. Misschien is dat een optie omdat je later wilt gaan boogschieten vanaf het paard?

Lijkt mij een supergave sport en hou me maar op de hoogte als de vereniging er is. Lachen

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:01

heyy Hippologic, ik hou je op de hoogte!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:03

misschien kun je staatsbosbeheer benaderen?

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 15:44

oow...missnynke..das ook een goede! thanks!

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:11

gisteren mail teruggeven van gemeente groningen, zij hebben geen grond beschikbaar Verdrietig
achja..op naar gemeentes die om groningen heen liggen Knipoog