de opleiding groompaardenverzorgster.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hennyvanamon

de opleiding groompaardenverzorgster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 18:54

ik ga 17 mei starten met de opleiding groom/paardenverzorgster. ik heb 1 introductie-dag gehad, en het leek mij wel wat, daar ik eerst de opleiding instructeur wilde gaan volgen , werdt mij deze cursus aangeraden. omdat deze meer info bevat als de instructeurs opleiding, het komt aardig overeen. maar nu wie volgt deze cursus nog meer in utrecht aan het nhi. of heeft deze gevolgd. wat zijn jullie bevindingen/ervaringen. met deze cursus, vondt je het te doen, of was hij pittig?? en ben je geslaagd, zo ja was het examen te doen. zo nee waarop ben je gezakt. groetjes henny leijen. Pling

CM_

Re: de opleiding groompaardenverzorgster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:57

Zo ver ik heb gehoord van mensen stelt het heel weinig voor.
Ik vrees ook dat je naderhand weinig met dit diploma kan, dit omdat je op stallen waar je groomwerk kan doen, ook zonder diploma terecht kan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:04

Ik zou mijn tijd en geld er niet aan besteden. Zoek een goede stal waar ze je willen opleiden, daar heb je veel meer aan.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:43

het is maar hoe je het bekijkt je steekt er allicht wat van op.maar zijn er ook positieve geluiden????

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:18

ik vind het zonde van je geld.....

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:25

Het meeste leer je toch echt in de praktijk. Door mee te draaien in het bedrijf en misschien in meerdere bedrijven.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:26

Met alle respect, deze opleidingen zijn een hype voor Penny-meisjes die graag de hele dag paardjes willen poetsen. Als je echt in de paarden wilt zul je een andere opleiding moeten kiezen als Deurne of de Orun- of een HBO opleiding of een intere opleiding volgen bij een stal zoals ik al eerder aangaf. Ik denk dat als je deze opleiding gaat volgen dat je uiteindelijk teleurgesteld tot de conclusie komt dat het niet echt een zinvolle opleiding is geweest. Een groom moet ook redelijk kunnen rijden en volledig zelfstandig voor het paard kunnen zorgen in de breedtste zin van het woord verzorgen en ik vraag mij af of jij dat leert op zo'n opleiding.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:34

Zowiezo zou ik dan een "echte" opleidin kiezen aan een roc, cursuscentrum of nhb deurne, en niet zoeen van de nhi... Daar krijg je tenminste praktijkervaring van gerenomeerde mensen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:39

Hi Hen,

Super leuk dat je de opleiding gaat starten
Ik ben erg benieuwd...
enneh... Suc6 met studeren hé straks
x Wendy

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:39

ik zou als ik jou was gewoon de orun gaan doen dan heb je je diploma voor het lesgeven en dan in de leer gaan bij een goede stal... daar heb je stukken meer aan als een hele opleiding bij deurne of waar dan ook Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:42

Ik heb hem ook bij de NHI gedaan en ik heb er veel van geleerd en had ook een onwijs leuk stage adres Ja

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:05

En wat doe jij er nu mee Cyntje?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:09

Omdat ik ziek ben niks meer, kan dat zware werk momenteel nog niet aan maar als het in de toekomst lukt ga ik er zeker voor Ja

Ik heb mijn adressen doorgegeven via via en ben toen ook voor diverse grote stallen gevraagd!
Als je er zelf voor de volle 100% voor inzet kun je overal komen Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:10

Klopt, ook zonder opleiding kom je heeeeeel ver als je graag wilt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:20

Gelukkig scheer jij iedereen over één kam en bestempel je mij dus als een pennymeisje Vork daarom hecht ik verder ook geen waarde aan je post in dit topic.
Je hebt er dan schijnbaar ook niet veel verstand van want een groom hoeft zeker niet op een bepaald niveau te kunnen rijden
Er bestaan ook nog stalruiters, hé Knipoog

Je leert zeker voldoende om de boel te kunnen draaien, daaraan is stage natuurlijk ook mede verantwoordelijk!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:24

Ik scheer niemand over 1 kam, beweer al helemaal niet dat JIJ een Pennymeisje bent en een groom moet absoluut redelijk kunnen rijden aangezien zij ook regelmatig op deze paarden moet zitten en ze er geen volslagen beginners op willen laten rijden. Verder heb ik zelf enige tijd als groom gewerkt dus weet redelijk waar ik het over heb, waar ik mijn twijfels over heb bij jou is of jij wel weet waar je het over hebt. Dat jij geen boodschap hebt aan mijn berichten is jouw goed recht, ik heb namelijk ook weinig boodschap aan jouw berichten.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:27

Als je de opleiding wil volgen moet je dat zelf weten natuurlijk, maar het is wel zo dat je het uiteindelijk in de praktijk moet leren.
Ik heb een vierjarige opleiding zelfstandig beroepsbeoefenaar paardenhouderij gedaan, maar heb op al mijn stages meer geleerd als op school. Ben nou vijf jaar werkzaam in de paarden, en leer nog regelmatig bij. Houd wel rekening mee met onregelmatige werktijden, en weekend werken (bij de meeste stallen). Het is niet overal zo dat je de paarden moet rijden, ze kunnen je ook alleen de verzorging en longeren laten doen.
Misschien weet je dit allemaal al, maar voor de info toch dit berichtje.
In elk geval veel succes met je studie!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:29

Idd... in het echte leven heb je niks aan dit diploma.
Sterker nog.. ervaring telt in deze.. en iemand zonder diploma is goedkoper dan met diploma..

Dus mijn advies.. ga ergens gewoon een jaar mee draaien als groom.. daar steek je veel meer van op.. en bovendien verdien je nog eens wat..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:30

Ik weet wel degelijk waar ik het over heb anders post ik hier niet aan mee Knipoog
Verder ken ik de eigenaar van het NHI persoonlijk omdat ik zijn paarden ook heb gedaan & ook regelmatig longeerlessen gaf voor het NHI Knipoog

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:34

Een opleiding kan toch nooit kwaad?
Je zal er altijd wel Iets uithalen denk ik...
Ik vind het een goede beslissing hoor, de opleiding te starten...
Je kan er alleen maar dingen uithalen waar je misschien wat mee kan, in het "paardenleven"...
Teminste... dat lijkt me (keb zelf geen paardenopleiding oid achter de rug)

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:10

bedankt voor jullie positieve reactie,s. en ook voor de iets mindere positieve reactie,s aan alle reactie,s hecht ik waarde, ik heb ook al veel gedaan in de paarden/ik ben 2 jaar stalvertegenwoordiger op een manege/ik heb mijn ehbo ruiter/paard/bedrijfshulpverlening/reanimatie/verder heb ik een cursus gevolgd bij antoinne de both, waar ik heel veel heb geleerd, ook daar waren de meningen over verdeeld.en ik geef 1/2x per week priveles , verder heb ik de bevoegdheid om uitgezet te worden op internationale/nationale wedstrijden/en verzorg ik ruiter/paard naar de wedstrijden. en zo kan ik nog wel even doorgaan, zelf rijdt ik mijn paard al 23 jaar met plezier altijd wedstrijden op hem gereden. en heb meerdere jaren de nk carroussel gereden, dus ik heb best wel wat ervaring opgedaan. het leek mij leuk om mijn grenzen te gaan verleggen, en weer eens wat te gaan leren, en nogmaals, ik wordt er geen anky mee, maar dat hoeft ook niet, alles wat je kan leren moet je mee pakken, en wie weet, wat ik er allemaal mee kan gaan doen, de toekomst zal het leren. ook loop ik mee in verschillende bedrijven/en bezoek heel veel lezingen enzz. groetjes henny.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:01

Henny,

Ik denk dan persoonlijk dat jij met de ervaring die je al hebt totaal geen opleiding meer nodig hebt
Op het gebied van ziektes/voeding etc zul je wel wat aan de opleiding hebben, daar heb ik ook het meest van geleerd maar je hebt al behoorlijk wat ervaring. Jij kunt ook zeker zonder die opleiding aan de bak Ja

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:00

Cyntje schreef:
Henny,

Ik denk dan persoonlijk dat jij met de ervaring die je al hebt totaal geen opleiding meer nodig hebt
Op het gebied van ziektes/voeding etc zul je wel wat aan de opleiding hebben, daar heb ik ook het meest van geleerd maar je hebt al behoorlijk wat ervaring. Jij kunt ook zeker zonder die opleiding aan de bak Ja

Dat denk ik dus ook!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:03

Inderdaad Knipoog
Ze kan dan beter een goed boeken kopen of zich inlezen op de gebieden waarvan ze denkt nog net wat te weinig te weten Ja

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 21:12

cyntje, bedankt he, klinkt leuk om te horen, maar ik leer iedere dag nog.mij leerlingen zeggen dat ook wat jij zegt maar ik wil en blijf mij grenzen verleggen.