Wie werkt er op een handelsstal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Wie werkt er op een handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 18:22

Wie werkt er op een handelsstal en wat moet je zoal doen?
Deel het hier met andere bokkers

Ik werk op een handelsstal en ik moet vaak stallen uitmesten, vegen, poetsen, tuig schoonmaken en al die dingen

Cheiba

Re: Wie werkt er op een handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:26

ik zou daar deze zomer ook gaan werken en moest dan ook deze werkzaamheden doen. ook moest ik dan de paarden in en uit de stapmolen doen en losgooien in de bak. ze wassen en scheren.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:26

Ik werd op een sport/handelsstal en heb 't best luxe voor elkaar.
's Morgens beginnen we met de zadelmak-makers en de jonge paarden en correctiepaarden omdat de stal en bak nog rustig zijn.
Dan de sportpaarden losrijden en na het werk weer aanpakken.
Dus de ochtend is voor mij vrijwel rijden, longeren en alles netjes op stal zetten.
's Middags komen lesklanten en zorg ik dat alle paarden van hier en nog een keer uitkomen, molen of weide/paddock.
Verder ben ik tussendoor bezig met alles wat erbij komt kijken, stalwerk, toiletteren, bak sproeien en slepen, vrachtwagen schoon maken na het weekend, paarden wassen en vlechten voor het weekend, noem maar op.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:32

Ik werk ook op een handelsstal (niet fulltime).
Ik train jonge dressuurpaarden dus ik doe wat poetsen, longeren en rijden. Ik hoef geen boxen te mesten etc. etc. Ik toiletteer en was wel vaak de jonge paarden en help af en toe wel eens mee met voeren. Als de eigenaars er niet zijn kom ik ook langs om te voeren en veeg ik de gangen uiteraard ook even aan Haha!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:13

Ik heb vroeger op een handelsstal paarden getraind. Dat was echter niet zo luxe als de meesten hierboven beschrijven. Elk weekend werd er een lading ponies van de markt gehaald, zwaar verwaarloosd en vaak veel te mager. De hoeven werden bekapt, ze werden ontwormd en meestal een paar weken op de wei om dikker te worden. Daarna mocht ik eens kijken wat ze al konden en of ze uberhaupt gereden waren.
Soms was dat hardstikke leuk, andere dagen was ik in tranen van alle ellende die ze meenamen. Regelmatig gingen er paarden dood, omdat ze te zwak waren. Sommige kleine ponies gingen naar de slacht.
Toch heb ik daar ook een heleboel leuke paarden en ponies tegengekomen. Zielige hoopjes toen ze kwamen, maar bleken vaak superknollen te zijn die gewoon wat eten en aandacht nodig hadden. Mocht af en toe ook eens op wedstrijd. Soms werden ze dan dezelfde dag nog verkocht.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:16

Ik heb 2 jaar op hengstenhouderij/handelstal gezeten, Paar zadelmak gemaakt maar dat is totaal niet mijn ding, dus daar kwam toen iemand voor, paarden doorrijden en keuringsklaar maken, mesten, voeren, vegen, e.d.
Het meeste waar ik me mee bezig hield was echt het paardengedeelte, wassen, opknappen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:37

Heb voorheen op een handelstal gewrekt, helaas was het niet wat ik wilde bijna het enige dat ik deed was vegen en stallen bijstrooien. Een paard aanraken kwam er niet bij.

Nu werk ik gewoon op een stal (geen handelstal) kan ik paarden klaarzetten om te rijden, afzadelen, poetsen, vegen en mesten natuurlijk ook maar niet meer hoofdzakelijk en dat scheelt heel veel.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:45

ik werk op eigen handelsstal!
moet ook gewoon de rotklusjes doen!
stallen mesten,paarden wassen, paard opzadelen!rijden,
zadel poetsen,vegen,manen trekken enz enz.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:01

Ik werk op een handels/springstal en loop op het moment stage op een (andere) handels/springstal. Ik vind het echt super!

Op mijn werk:
Elk weekend hebben we wel concours.. Dan moet ik paarden klaarmaken (poetsen, zadelen, proppen draaien enz.) en soms losrijden. Voor de rest hindernissen opbouwen, en vervolgens weer afzadelen.
Als we geen concours hebben dan begin ik daar met de stallen te doen (ben ik zo'n 1,5 uur mee bezig) en dan ga ik de rest van de dag paarden trainen (rijden). En af en toe pak ik een bezem als het vies is.

Op mijn stage:
's ochtends beginnen met vegen. Dan pak je een paard ga je rijden, was je, zet je op de stapmolen, doe je de stal van, en pak je het volgende paard Haha!. Zo gaat het de hele dag door Knipoog.
Soms moeten er paarden gewassen worden.. moet er wat extra opgeruimd worden, geveegd worden enz.. Of je bent soms een hele dag aan het zadelen/mesten...

Ik vind het iniedergeval super Haha!! Vooral op stage zijn erg lange dagen (10 tot 13 uur per dag en dat 5 dagen per week), maar het is het helemaal waard Haha!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:08

ik werk niet op een handelsstal maar train wel 6 paarden. Hierbij poets ik ze, zadel ze op, longeer ze, rij ze, na het rijden wassen en droog stappen.Ook vet ik het tuig en sproei ik de bak. Maar dat is meer voor mezelf veiligheid en zodat ik geen zand hoeft te happen tijdens het longeren Clown

bram140

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:11

hoi ktink!! voordat iemand een slotje op dit topic gooit wilde ik eigenlijk nog wel weten waar jij stage loopt! ben namelijk nog op zoek naar een stageplek waar je niet hoofdzakelijk aan het uitmesten ben! Knipoog Bloos maar is wel betere stageplek of niet?.. loop je er nog trouwens? anders hoef ik het daar niet te proberen denk ik!

liefst nog ff geen slotje op gooien voordat k antwoord heb!! Knipoog

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:22

Ik heb stage gelopen bij Stal Buitenhuis in Holten.
Ik heb het daar echt super gehad! En kom er nog steeds veel Lachen.
http://www.stalbuitenhuis.nl