Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:32

Ik moet dit echt even kwijt.

Mijn vader is 03-07-99 plotseling op 37-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval. Hij had een optreden met zijn band (gitarist en tweede zanger) in de manege van mijn oom en tante waar in de zomervakantie altijd een feest is. 's Middags wedstrijden met de paarden en 's avonds lekker eten + muziek, mijn vaders band dus. Hij had wat last van zijn buik enzo maar goed hij was ook enorm zenuwachtig. Na het optreden heeft hij nog met zijn zus (mijn tante) gedanst etc en zijn ze later naar boven gedaan omdat hij wat misselijk was. Hij heeft een slok melk gedronken en nam een hap van een beschuitje en viel neer. Nog gereanimeerd en alles maar hij is die avond overleden..

Ik was 7 jaar en mijn broertje 5, wij hebben heus wel even gehuild enzo maar het allemaal niet zo heel direct meegemaakt. Ik ontweek alle momenten. Als er familie langs kwam ging ik op mijn kamer zitten en toen de huisarts op gesprek kwam ging ik ook op mijn moeders kamer tv kijken. Ik wist gewoon dat er dan gehuild ging worden en daar wou ik nooit bij zijn.

Vlak voor mijn vaders overlijden hadden ze in een studio een cd opgenomen van hun band. Die cd hebben alle bekenden van mijn vader gekregen. Er staan een paar liedjes op waar hij dus ook meezingt en toen ik klein was en die cd ging luisteren ben ik supererg in paniek geraakt. Ik moest toen zoo huilen aan 1 stuk door. Daarna heb ik tijden die cd niet meer geluisterd. Tot ik 15 was.

Nu luister ik hem regelmatig (ben 16) maar ik ben nu ik wat ouder ben heel vaak zo verdrietig om mijn vader. Ik speel tegenwoordig ook gitaar, en rij ook paard (hij reed western). Van mijn ooms en tantes (zijn broers/zussen) hoor ik zovaak hoeveel ik op mijn vader lijk. De laatste tijd hoor ik ook heel veel liedjes van vroeger die ik dan weer helemaal geweldig vind. En bij bijna al die liedjes zegt mn moeder; Die vond je vader ook super. Aan de ene kant vind ik dit een geweldig idee, maar aan de andere kant, ik mis hem zooo! Verdrietig Wat ik er wel niet allemaal voor over heb om gewoon 1 keertje samen met hem gitaar te spelen. Al was het maar gewoon 1 keer..

Ik mis hem tegenwoordig zo erg! En ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die hun vader/moeder op erg jonge leeftijd zijn verloren en waarbij dat gemis later pas terugkwam. Ik wil er graag over praten nu, dat wat ik vroeger nooit gedaan heb.

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal! Kan er zo makkelijker over praten dan IRL. Lachen

Anoniem

Re: Je overleden vader zo erg missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:36

Heel herkenbaar
Ik was 9 toen mijn vader overleed.
Mijn moeder kon er heel slecht over praten, dus na zijn dood werd zijn naam eigenlijk niet genoemd, puur doordat niemand het verdriet aan kon.
En toen mijn moeder een vriend kreeg, die wij allemaal wel konden schieten omdat het een geoistische alcohollist was met losse handjes werd er helemaal niet meer over gepraat omdat ieder zijn gang eigen gang ging.

Eerst kon ik er ook niet tegen als er een familid zei dat ik op hem lijk ofzo.
Nu ben ik ondertussen 1 van de weinige die juist over hem kan praten.
Maar dat heeft dus ook erg lang geduurd.

KiWiKo

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:44

ik mis mijn moeder nog elke dag............. echt elke dag

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:46

Mag ik vragen waaraan jullie ouders zijn overleden? Bloos

Ik inderdaad ook elke dag. Eerst niet maar tegenwoordig wel. Vriendinnen die ouwehoeren met hun vader bijvoorbeeld kan mij zo jaloers maken. Klinkt heel raar misschien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:51

mijn moeder werd gediognasticeerd met longkanker eind november 2006 en ze is 12 januari 2007 overleden

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:53

ik was 23,...
en mis mijn vader iedere dag,.. (15-01-2001 overleden)
er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk,.. en het wordt alleen maar meer,..

Mijn vader is ook heel plotseling overleden, was nooit ziek,.. hij heeft een maagbloeding gehad. Hij is 52 geworden.

Net als mij hield hij erg veel van paarden (dieren). Heb wel enorm veel moeite gehad om de hobby voort te zetten zo zonder hem. Hij was er altijd bij vroeger met de pony,.. nu ga ik altijd alleen en juist op de wedstrijden en de weg ernaartoe mis ik hem het meest,..

Gelukkig heb ik veel (alleen maar) goeie herinneringen,.. jij hopelijk ook, maar als ik dat zo lees heb jij dat zeker ook.

Sterkte!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:56

dat ken ik wel, ik zet nu mijn moeders zaak door.......... ik heb wel het kantoor verhuisd want mijn moeder hield kantoor aan huis (haar hele bovenverdieping was kantoor) en dat werd me toch wat te moeilijk zegmaar

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:57

Hoi, ik heb dat ook gehad. Mijn moeder overleed toen ik 11 was aan een hersenbloeding. Pas toen ik ongeveer 35 was heb ik dat echt een plekje kunnen geven. Misschien heb je iets aan deze site? Daar kan je zien dat je echt niet de enige bent, en dat wat je voelt niet vreemd of gek is. Het is goed, je bent nu blijkbaar toe aan het verwerken en voelen van bepaalde emoties. Die had ik ook lang verstopt. Op een dag doet het niet meer zo heel scherp zeer, echt! Hou je taai hoor!
http://www.verlaatverdriet.nl

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:03

het verhaal dat je net schreef (de TS Knipoog ) lijkt heel erg op mijn verhaal... alleen mijn vader overleed op 10-01-1999.. ik heb het er toen heel moeilijk mee gehad. Maar alles heb ik kunnen verwerken... ik was toen 5 jaar. (ik ben nu 14 van de zomer 15) en nu denk ik er alleen aan als het z'n sterfdag is .. of zijn verjaardag..
mijn vader had een uur voordat hij een hartaanval kreeg nog geklommen..
als je behoefte hebt om met iemand te pb'en ... mijn pb box staat altijd open!!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:12

heel herkenbaar..er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk/mis.
mijn vader is in 2001 op precies 50jarige leeftijd overleden aan kanker. in december 2000 kwamen ze er achter nadat hij plotseling zijn schouder brak. hiervoor gingen ze uit van een hernia.
hij kreeg nog 3 maand maar was zo`n vechter dat hij tot zijn 50ste verjaardag (6maand later) heeft geleeft.
ik weet precies hoe alles ging, maar toen het gebeurde had ik helemaal niets door. ik was 13, in de pubertijd en sloot me er voor af. niet bewust overigens. ik leek in een soort shock te zitten, ontweek alles wat met mn vader of moeder te maken had. pas na 5,5 jaar kwam ik er achter wat er nou werkelijk gebeurd was en storte mijn leven (toen pas) in. ik ben er nu nog overspannen van maar het gaat al een stukje beter. het is moeilijk te bevatten maar het is gebeurd.
hij is dus 50 jaar oud geworden.
ik lijk ook vreselijk veel op mijn vader, in gedrag en hobby`s. ik was sowiezo een papa-kindje en heb eigenlijk een slechte band met mn moeder. zij heeft er nooit over gepraat met mij of met mn broers, zijn naam werd niet genoemd omdat ze het zelf aan het verwerken was. het leek wel of iedereen mij vergat. mijn broers waren halverwege 20 en hadden vriendinnetjes, mijn moeder kreeg alle steun van de wereld en ik zwom in veel te diep water zonder dat iemand het zag. totdat ik dus na 5,5 jaar niet meer kon.
aan zijn steen wordt nauwelijks aandacht besteeds, iets wat ik heel erg vindt. hij is gecremeerd en heeft een hele mooie boskei met gouden letters erop. toen ik nog thuis woonde fietste ik er regelmatig naar toe (3 kwartier fietsen) maar nu gaat het helaas niet meer zo makkelijk.
mijn vader is jarig op 15 juni, overleden op 16 juni en rond die datum is het ook nog eens vaderdag, dus alle narigheid in 1 weekend. moeilijk..

ohja edit: ik heb heel veel gehad aan www.achterderegenboog.nl heel fijne stichting met lieve mensen.
hier heb ik ook mijn partner gevonden, heel toevallig Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:23

Bedankt voor de site! Lachen

Ik kan gelukkig heel goed met mijn moeder opschieten hoor. Maar toch mis je altijd een vader.

Juventus: Ik heb dus niet zo heel veel herinneringen aan mijn vader, maar ik hoor alleen maar hele positieve dingen van iedereen die hem gekend heeft. Hij werkte bij de technische dienst in een verpleegtehuis en ging ook alle dagen bij de oude mensjes langs. Die mensen hebben ons toendertijd ook allemaal kaartjes gestuurd met hoe erg ze hem missen. Merk aan iedereen wel dat hij een erg geliefde man was en dat vind ik zo leuk om te horen, maar dan krijg je wel weer dat gevoel van had ik hem maar meegemaakt.

Bedankt voor de reacties!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:34

Ook ik denk nog elke dag aan mijn vader. Ik ben inmiddels 31 en hij is overleden toen ik 10 was. Hij was toen 35 en tijdens zijn hobby ( motorcross ) is hij uit de bocht gevlogen en helaas heeft hij toen de klap met een boom niet overleefd. Ik was er toen bij maar keek gelukkig net de andere kant op. Wat ik vooral mis is een graf. Hij is gecremeerd en uitgestrooid en ik heb altijd een plekje gemist. Maar vaak krijg je al snel te horen 'het is al zo lang geleden'. Maar juist als je ouder wordt kom je situaties tegen waarbij je iemand best wel mist. ( diploma, trouwen, etc etc ) Gelukkig heb ik sinds een paar jaar een zeer lieve stiefvader die ik als mijn vader beschouw maar toch, er gaat vrijwel geen dag voorbij dat je er niet even aan denkt....

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:37

ik mis me moeder ook heel erg Boos!
was toen net 'n jaar of 14/15..
ze is voor 3 jaar geleden gestorven, me ouders waren toen al gescheiden en me moeder woonde toen al alleen en k bij me vader.
ze hadden haar op straat bewusteloos gevonden, in het ziekenhuis bleek toen dat ze een hersenletsel had opgelopen doordat ze op straat gevallen was:(
ik mis dr voornamelijk zo erg, omdat we ruzie niet meer hebben bij kunnen leggen van toen Boos! Boos!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:39

Poe he, zit even snel op die site te kijken maar er gaat weer van alles door mij heen. Over een vrouwtje die net als ik ook 10 was toen haar vader plotseling overleed. Ook de rest lijkt zeer veel op mijn verhaal. En ook haar opmerking dat ze zich altijd zo eenzaam voelde (voelt) etc.... Heftig weer hoor...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:43

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn vader was 34 toen hij plotseling overleed na het fietsen, ook aan een hartaanval. Ik was ook 7, mijn broertje 5. Ik werd heel erg agressief een tijdje na de dood van mijn vader. Ben toen in therapie gegaan en nu gaat het super goed met me eigenlijk. Helemaal niet echt last meer, van dat mijn vader is overleden. Het voelt alsof ik niet anders weet ofzo. Wel verwachtten ze destijds dat ik er op latere leeftijd nog wel last van zou krijgen, ben nu bijna 18, maar nog niet dus. Mijn broertje had er tot een jaar geleden wel last van af en toe. Vooral 's avonds, vooral na wat ruzie met m'n moeder ofzo, dan begon hij opeens te huilen en zei hij dat hij papa miste. Gelukkig gaat het nu met hem ook goed en met mijn moeder ook weer. Mijn moeder is heeeel depressief geweest na de dood van mijn vader, dat ze zo onder de medicijnen zat dat ze niet eens meer goed kon praten. Dat was echt het meest vreselijke aan die hele tijd. Het enige wat ik er eigenlijk aan overgehouden heb, tot nu toe is dat ik heel snel bang ben dat mama ook iets krijgt, of de vriend van mijn moeder ook na z'n werk bijv. niet meer thuiskomt. Heel stom...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:45

Jildau schreef:
Bedankt voor de site! Lachen

Ik kan gelukkig heel goed met mijn moeder opschieten hoor. Maar toch mis je altijd een vader.

Juventus: Ik heb dus niet zo heel veel herinneringen aan mijn vader, maar ik hoor alleen maar hele positieve dingen van iedereen die hem gekend heeft. Hij werkte bij de technische dienst in een verpleegtehuis en ging ook alle dagen bij de oude mensjes langs. Die mensen hebben ons toendertijd ook allemaal kaartjes gestuurd met hoe erg ze hem missen. Merk aan iedereen wel dat hij een erg geliefde man was en dat vind ik zo leuk om te horen, maar dan krijg je wel weer dat gevoel van had ik hem maar meegemaakt.

Bedankt voor de reacties!

Ik herken dit wel. Mijn vader was ook heel erg geliefd. Ik hoor echt zoveel verhalen, zelfs van mijn ongeveer even oude buurmeisje steeds. Dat hij echt een te gekke vader was. Ook mijn tantes en ooms steeds met die leuke verhalen, ik herken me dan ook veel in hem. Dingen die hij deed, kan ik precies ook zo doen bijvoorbeeld. Dan baal ik echt wel dat ik hem amper kan herrinneren..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:48

mijn vader was ook heel geliefd in de buurt en op zijn werk.
hij was samen met mn oude buurman de gangmaker van de straat, iedereen kende ons en waren onze vrienden. mijn buurjongen heeft veel lol met hem gehad. nu is de buurt compleet anders, mijn moeder is alleen en wordt best vaak vergeten. ze is heel rustig en niet zo`n feestmakertje als mn vader was.
ik vindt dat een fijne gedachte, maar het zorgt er ook voor dat ik hem nóg meer mis. ik was vroeger zo trots op hem, dat gaat nu helaas niet meer.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:49

Ik heb vooral na mn 20 ste zo'n beetje er 'last' van gekregen. Vooral bindingsangst/verlatingsangst etc. Maar ook dat ik standaard een muurtje om mij heen had, dat als er iemand weg zou vallen ik niet achterom hoefde te kijken en zo weer door kon gaan..
Maar toch, het positieve is wel dat ik echt geniet van alles en ook dingen nú doe ipv 'later als ik groot ben..... ' Lachen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:00

het is aan de ene kant heel fijn als mensen lieve dingen zeggen over je vader/moeder die is overleden, en aan de andere kant schiet ik (zelf)dan meestal in tranen,.. terwijl ik het juist wel fijn vind hoor dat mensen het nog eens over hem hebben.. want dat doen ze niet vaak meer,.. vind het zelf erg moeilijk dat mensen niet meer over hem praten,..

Je zult tijden hebben waar je er veel over iwlt praten en tijden waarbij je het er liever niet over hebt,.. maar jijzelf voelt dat het beste,.. het is goed dat je het er nu over hebt nu je voelt dat je er behoefte aan hebt,.. niemand kan/moet je dwingen te praten, het komt vanzelf wel vroeg of laat, bij iedereen,..

ik weet dat ik ook erg op hem lijk,.. gelukkig Haha!...

Pel: tuurlijk kun je nog steeds trots zijn op hem,.. dan ben ik ook Haha!

Cornelie: ik herken dat heel erg,.. daarom werk ik nu graag 4 dagen ipv 5 zodat ik NU meer tijd heb om (vooral) te genieten van mn paard...
want stel dat ik dan ook vroeg kom te overlijden, dan heb ik wel genoten van mn paard.

Bindingsangst/verlatingsangst herken ik ook
(angst in het algemeen ook trouwens),.. maar of dat daarvan komt weet ik niet,.. misschien wel

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:16

mijn vader overleed aan kanker toen ik 11 was. en ook ik hoor dat ik veel van em weg heb Haha! eerst vond ik dat niks, maar nu ben ik er gewoon trots op! het grootste wat overeen komt is wel het hart voor dieren. hij verdiende er zijn boterham mee en ik hoop ook dat ook ooit te doen alleen dan in de paarden.
missen blijf je ze altijd wel doen ben ik bang Bloos gewoon de kleine dingen die je zou willen delen zoals de TS met het gitaar spelen...

bindingsangst ken ik trouwens ook wel een beetje denk ik... maar ik moet er ook wel bijzeggen dat ik ook de ware nog niet ben tegen gekomen...
een muurtje heb ik zeker wel Ach gut maar goed ik vind het ook wel fijn om niet zo kwetsbaar te zijn. ik kan veel dingen van me afzetten gelukkig, want dan zou ik echt niet gelukkig meer zijn Bloos

ik heb nog steeds "zijn" zinnetje ; uit het oog, maar niet uit het hart...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:19

Verlatingsangst inderdaad!

Als mijn moeder 5 uur vrij is is ze meestal 20 over 5 thuis. Toen ze laatst half 6 er nog niet was dacht ik al ooohjee en toen het 20 voor 6 was al helemaal. Ze stond gewoon vast in Groningen maar dan denk ik direct dat het mis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:06

De verlatings angst is idd wel een bekende
Gelukkig is het bij mij wat minder geworden, maar eerst kon ik echt panieken van een klein beetje te laat.

Mijn vader is overigens aan longkanker gestorven.
Ook ik ben vaak bang geweest vroeg aan kanker te sterven
Dit omdat zijn zus pas 26 was en zijn moeder 52 geloof ik. Ook aan kanker.
Ook dat is gelukkig de laatse jaren ook wel minder geworden.
Maar dit door nu een sterker geloof in een hiernamaals en dat ik mijn vader dan terug zal zien haalt voor mij het gevoel van vroeg sterven een stukje weg.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:14

ik heb ook last van verlatingsangst, niet bij mn moeder maar bij mn vriendin. ik vindt het vreselijk als ze weg is, ookal weet ik waar ze is. ze moet me een keer gebelt hebben om me gerust te stellen. ik ben altijd bang dat haar iets overkomt.
ik ben zelf ook een tijdje bang geweest om zelf ziek te zijn, vooral omdat ik nu al 2 jaar lang continu ziek ben zonder echte reden maar het laat me nu wel wat los.
het zit in mijn vaders familie, veel kanker en veel overlijdens, dus de kans is er wel.
mijn moeder moest zich op haar 50ste laten testen voor borstkanker, iets wat iedere vrouw moet doen, en er kwam gelijk iets uit. dus ik schoot meteen in paniek, mijn moeder nu ook ziek!? maar het bleek goedaardig te zijn dus we konden weer rustig ademhalen. maar omdat je al eerder het ergste mee hebt gemaakt ga je er direct weer vanuit.
mijn neef heeft leukemie gehad maar heeft dit wel overleefd, mijn opa is 63 geworden en had ook botkanker, mijn oom heeft huidkanker en een ander is overleden rond zijn 30ste. mijn moeders kant is verder wel goed gezond.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 18:21

runningkawa schreef:
De verlatings angst is idd wel een bekende
Gelukkig is het bij mij wat minder geworden, maar eerst kon ik echt panieken van een klein beetje te laat.

Mijn vader is overigens aan longkanker gestorven.
Ook ik ben vaak bang geweest vroeg aan kanker te sterven
Dit omdat zijn zus pas 26 was en zijn moeder 52 geloof ik. Ook aan kanker.
Ook dat is gelukkig de laatse jaren ook wel minder geworden.
Maar dit door nu een sterker geloof in een hiernamaals en dat ik mijn vader dan terug zal zien haalt voor mij het gevoel van vroeg sterven een stukje weg.

Dat helpt mij ook. Ik geloof echt heel erg dat ik mijn vader terugzie als ik kom te overlijden. En ook dat hij altijd op me neer kijkt. Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:34

O drama's ja, als mn vriend wegging Haha! Toen ik hier net in zwolle woonde kende ik niemand en als hij iets later was dan hij zei stond ik al zenuwachtig voor het raam te wachten. En als hij dan 's avonds even bij een vriend langs wilde ofzo kon ik echt ineens flinke huilbuien krijgen en het idee dat ik echt moederziel alleen was Lachen Maar gelukkig ging hij daar op een zeer goede manier mee om waardoor dat voorbij is.

Ik doe via foto's telepathie met dieren en daardoor kijk ik ook anders tegen mijn vader aan. Ik weet dat hij altijd bij me is en heel soms 'praat' ik met hem. En weet je, het maakt mij niet uit of dat nu wel of niet echt is, ik voel mij er goed bij en daar gaat het om Knipoog