Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lauss schreef:Ik ga er vanuit dat dit topic binnen no time gesloten is. Ik zal ook vast wel een of andere regel overtreden. Maar als Bokt ook niet meer wil luisteren.. Wat dan?
Alleen denk ik dat dit vanwege de inhoud en de (te verwachte) reacties beter op LZP past dan op UK. Vandaar maar even verplaatsen.
Gewoon om even je verhaal te doen of je gal te spuien.... I'll listen.
ben bijna 26 maar soms denk ik echt oke is dit het dan?????
Ik zie mezelf in dat meisje. Alleen jij kunt het verwoorden, ik niet. Het 2e deel klopt redelijk, nouja, tot ongeveer een jaar geleden. Ik had altijd ruzie, kreeg vrienden en verloor ze weer. Paar keer glashard gedumpt door mensen, wat met een paar ook weer goed is gekomen. Ook zelf mensen glashard gedumpt, waar ik spijt van heb. Mensen recht in hun gezicht gezegt wat ik van ze vond, maar ook heerlijk achter mensen hun rug om roddelen. Liegen (vooral tegen mijn ouders) kon ik ook erg goed, en dat wist ik. Ik wist nooit wat ik wilde, of eigenlijk wist ik heel goed wat ik wilde, maar dat was niet te realiseren. Ik leefde vanuit het idee dat mensen zich maar aan mij aan moesten passen, want ik had het lastig genoeg. Was depressief, had ouders die ook depressief waren en 0.0 tijd voor me hadden, een zus die me wel wilde helpen maar het ook druk genoeg had met zichzelf. Kortom, ik had een kùttijd. Maar moesten mensen daarom maar naar mijn normen en waarden leven? Nee, natuurlijk niet. Maar ik zat er zo doorheen dat ik dat van ze verwachtte. En iedereen die wilde dat ik me aan regels hield (school, ouders etc.) konden oprotten want daar had ik geen zin in. Liep regelmatig krijsend en vloekend door het huis, en op school had ik tegen leraren ook zo af en toe wel m'n mondje klaar. Maarja, wat voor leven heb je dan? Geen leuk leven in ieder geval. En daar kwam ik toen ik ruim 16 was ook eindelijk achter. Nu heb ik nog steeds schijt aan veel te veel dingen maar ik denk beter over dingen na. Ik doe nog steeds wat ik wil, maar op een andere manier. Ik voel me nog steeds vaak depressief en denk dat het allemaal geen zin meer heeft, maar ik ben wel sterk genoeg om na een paar dagen dat gevoel weer opzij te zetten en verder te gaan. Wat ik eigenlijk hoop is dat ik snel uit huis kan en écht mijn eigen leven kan gaan lijden. Ik ben ouders om me heen eigenlijk meer dan zat en denk ook dat dat meewerkt aan het gevoel van geen uitweg zien, wat ik soms nog heb. Ik zit vast hier. Mijn ouders hebben een goed hart en willen het beste voor mij, maar ze snappen me gewoon niet. Dat neem ik ze ook niet kwalijk, maar ik leef liever mijn eigen leven.
Sterkte en je kan het!
woofie schreef:Er komt bij mij gelijk een song bovendrijven....ik weet niet meer van wie, maar de tekst ken ik nog wel.
Eenmaal trek je de conclusie, vriendschap is een illusie
vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.........