[uitspatting] Moedeloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[uitspatting] Moedeloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:22

Dat lege gevoel van binnen doet je zo moedeloos voelen. Je word er wanhopig van, het laat je in de war raken en nutteloos voelen.
Als je klein bent lijkt het zo onschuldig te beginnen. Je doet alles om je ouders tevreden te houden. Lief zijn op school, je bord leeg eten, met mama mee boodschappen doen en een nachtkus geven aan je vader die rookt en dat vind je eigenlijk heel erg stinken. Maar hij vraagt erom dus doe je het.
Vriendjes en vriendinnetjes maken ging heel snel. Samen een schepje delen in de zandbak en je had een nieuwe beste vriend. Voor een boterham ruilen, samen het springtouw draaiende houden of samen krijten geld hetzelfde.
Ook verliefd worden en relaties hebben was geen probleem. Als je het heel leuk hebt met iemand van het andere geslacht vraag je gewoon verkering. Aangezien verkering heel stoer is als je 4 of 5 jaar oud bent zegt 90% daar geen nee tegen.
Hoe lang de verkering duurt ligt er maar net aan wat de ander op zijn brood heeft.
Om de een of andere reden houd de heldere simpelheid hiervan op. Alles moet ingewikkeld worden, je moet bij alles wat je zegt en doet nadenken en het tevreden houden van iedereen wordt een stuk minder belangrijk.
Als mensen zeggen dat het tijd is dat je volwassen word liegen ze. Ze zijn gewoon jaloers dat jij die heldere simpelheid nog begrijpt en beheerst, terwijl zij die onderweg zijn kwijt geraakt.
Ik was vroeger al geen lieverdje en met de puberteit werd het er niet beter op. Ik heb een oudere zus die niet echt opstandig was en die mijn ouders nog wel tevreden hield. Toen ze de indruk kregen dat ik anders was zullen ze wel geschokt geweest zijn.
Ik ben geen ja- en amen persoon. Ik zeg wat ik vind, waar ik voor sta en waar ik voor ga. Ik keur luid en duidelijk beslissingen van anderen af en kan dit 9 van de 10 keer prima beargumenteren. Dankzij de televisie van tegenwoordig ben ik prima op de hoogte van hoe een opvoeding hoort te zijn. Alles wat bij mijn opvoeding hoorde en buiten dat plaatje viel kregen mijn ouders te horen. Waren ze teleurgesteld in mij, dan was mijn verwering; Jullie wilden kinderen, daar kan ik niets aan doen.
Er is vooral veel ruzie, onenigheid en irritatie. Ik ben goed in discussiëren, zij niet. Mijn vader is goed in boos worden, inclusief rood tomatenhoofd, waar ik slecht tegen kan. Mijn moeder is vooral snel gekwetst en teleurgesteld. Kan je je de situatie voorstellen?
Nadat we bij een psycholoog in therapie zijn gegaan gaat het beter. Jammer genoeg bouwt dit ook weer langzaam af. Als ik met mijn moeder op kan schieten zet ik me af tegen mijn vader, en andersom. Er zijn ook momenten dat ze me allebei wel kunnen schieten en dit zijn de momenten waarop je je leeg voelt. Leeg, ongewenst, moedeloos.

Vriendjes en vriendinnetjes maken ging vroeger snel, nu nog steeds. Een normale kop en een vlotte babbel doet een hoop. Mensen verdedigen en gemenerds afkatten ook trouwens. Vriendjes en vriendinnetjes heb ik altijd wel gehad. De meeste waren net zo snel weer afgelopen als dat ze begonnen waren, maar altijd zijn ze de moeite waard geweest.
Je hebt het gevoel dat je ergens bij hoort, altijd ergens terecht kunt en je nooit alleen zal zijn. Jammer genoeg is dit ook bedrog. Prioriteiten worden vaak van tevoren gesteld. Helaas worden ze ook ondertussen vaak aangepast. Dat is een onderdeel van het volwassen worden. Relaties worden belangrijker, vriendschappen des te minder. Je relatie is je toekomst en vriendschap kan je overal en met iedereen sluiten toch?
Als peuter kan je je dit niet voorstellen. Je beste maatje is en blijft je beste maatje. Vriendje na vriendje, hij of zij blijft.
Waarom dit moet veranderen vraag ik me echt af.
Ik zal wel gezeik krijgen, omdat ik toegeef dat ik me ontzettend gedumpt, gekwetst en gekleineerd voel. Ik zal wel gezeik krijgen omdat dit volgens hen bullshit is en de helft is gelogen en het ligt niet aan hen maar aan mij.
Ik weet dat het aan mij ligt, want ik doe alles fout. En dit omdat mijn omgeving volwassen word en ik dit niet zie zitten.
Daarom schrijf ik dit. Omdat ik me zo achter gelaten voel dat dit de enigste manier is om gehoor te krijgen. Want vriendinnen die willen luisteren heb ik niet meer. Vriendinnen die alleen maar ja zullen knikken en uhuh zullen zeggen hebben het voortaan te druk met hun eigen leven. Op het moment dat je in tranen uit kan barsten en je je verhaal kwijt moet wringt zij zich ertussen om met een klein probleempje aan te komen zetten. En wat doe je dan? Je onderdrukt alles. Want zij wil haar verhaal kwijt. En wat doe je dan als beste vriendin? Je luistert. Je zegt alleen maar uhuh en knikt ja.
Maar wat gebeurd er dan met mij? Niks. Mijn gevoelens stapelen zich op. En niemand tegen wie ik het kan of durf te vertellen. Mijn moeder zal luisteren, maar er niets mee aankunnen. Bokt zal luisteren, maar een topic hierover zal gesloten worden omdat mensen uit dit verhaal leden zijn en zij vinden dat mijn aanwijzingen over hen bijna dikgedrukt met een streep eronder te herkennen zijn. Mijn beste vriendinnen zullen niet luisteren. Zij zullen mij onderdrukken en beginnen over hun eigen problemen.

En dan? Ergens houd het op. Dit punt heb ik nu bereikt. Ik ben op. Mijn grenzen zijn weg. Ik voel me leeg. Leeg qua gevoel, leeg als in energieloos en daarbij hartstikke gedumpt. Maar weet je. Dat is mijn schuld.

Ik ga er vanuit dat dit topic binnen no time gesloten is. Ik zal ook vast wel een of andere regel overtreden. Maar als Bokt ook niet meer wil luisteren.. Wat dan?

Coberlina

Re: [uitspatting] Moedeloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:31

hey meid. Ik dacht al dat je je niet zo goed in je vel voelde. Maar zoals ik je al eerder heb verteld, ik vind je fantastisch Ja
Ik ben het niet altijd 100% met je eens, en dat hoeft ook niet, maar jij durft er tenminste wel voor uitkomen.
Jammer dat het zo moeilijk verloopt met je ouders. Hopelijk zal dat contact beter worden en stabieler, wanneer je later het huis uit bent.

Echte vriendinnen zijn tegenwoordig ook schaars hoor. Ik kan ze op 1 hand tellen alleszins.
De maatschappij is zodanig veranderd dat niemand nog tijd heeft voor een ander. Dat merk ik zelf goed genoeg. Ik help graag mensen met goedbedoelde tips en commentaar, krijg je als antwoord een giftige uitval waarbij je neus er bijna af is Scheve mond

Je bent nog jong en je leven moet nog beginnen. Ik weet dat dit cliché lijkt, maar het wordt echt beter hoor. Toen ik 17 was (maar ook daarvoor) had ik het ook niet altijd makkelijk. Maar eens je iets ouder wordt, verandert er wel wat.
dingen van je af schrijven, is wel goed. Opkroppen daar word je alleen maar heel ongelukkig van.
veel sterkte Ach gut Kusje

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:43

Hee Laura, ik denk dat het van je afschrijven wel even goed is.
Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Ik had al begrepen dat je niet lekker in je vel zat, maar dit is toch wel even een stapje erger.

Mijn vriendinnen zijn ook op 1 hand te tellen, ik zie mezelf ook een beetje in dit plaatje wat jij beschrijfd.
Ik irriteer me mateloos aan de 'vriendinnen' die constant over zichzelf beginnen & nooit even vragen hoe het met jou is.

Af en toe zie ik uitspraken van je, die gewoon helemaal Laura zijn, maar je kunt zien dat je het nooit verkeerd bedoeld.
To the point is echt niets mis mee en ik denk dat andere mensen ook rekening moeten houden dat jij gewoon zo bent Lachen

Heel veel sterkte, ik hoop dat je vrienden ook in gaan zien dat jij ze nu nodig hebt.
Je bent een hartstikke aardige meid en echt niet alle problemen komen vanuit jou.
Kusje

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:57

Lauss schreef:
Ik ga er vanuit dat dit topic binnen no time gesloten is. Ik zal ook vast wel een of andere regel overtreden. Maar als Bokt ook niet meer wil luisteren.. Wat dan?

Sluiten? Waarom?
Bokt wil waarschijnlijk wel luisteren hoor. Lachen Alleen denk ik dat dit vanwege de inhoud en de (te verwachte) reacties beter op LZP past dan op UK. Vandaar maar even verplaatsen.

[UK] > [LZP]

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:30

Ik kan alleen maar zeggen; That's life... That's growing up.. Je maakt vrienden, je raakt ze kwijt, je krijgt relaties, je beïndigd ze, je denkt dat je wereld in elkaar stort.....maar weet je, je overleeft het wel. Met de tijd gaat 't beter, je weet nu meer over vriendschappen dan je ooit wist, wat belangrijk is en wat je eigenlijk verwacht van een echte vriend.
Ik zelf heb het allang geschrapt, echte vrienden zijn er niet. Ik heb geen beste vriend of beste vriendin. Ik heb goede kennisen. Waar ik leuke dingen mee kan doen en veel lol mee heb, maar niet waar ik midden in de nacht huilend naar toe kan gaan als ik me poedersuiker voel en diegene me dan direct begrijpt.

Naja, Lau, je weet dat je altijd kan aanspreken op msn of wat dan ook Lachen Gewoon om even je verhaal te doen of je gal te spuien.... I'll listen.

Kop op meis!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 03:16

tja klinkt hard maar zo is het leven...
en helaas wordt he tniet makkelijker als je ouder bent Knipoog ben bijna 26 maar soms denk ik echt oke is dit het dan?????
Maar over t algemeen ben ik errug bij&tevreden met hoe alles gaat en heb gelukkig een aantal hele lieve vriendinnen waarvan ik weet dat ik er altijd terecht kan, en zij andersom bij mij ook!
Het enige nadeel is chronisch tijdgebrek en dat stoort me sowieso in het dagelijks leven ook, alles&iedereen is zo gehaast alles gaat snelsnelsnel en dan nog komt iedereen tijd tekort
Lijk soms een beetje achter de feiten aan te lopen en das irritant!

Maar een avond goed op stap, lekker dansen&drinken doet me alle problemen/probleempjes vergeten net als een avond op de bank tv kijken met een bak ben&jerry's, 2 hele andere soorten avonden maar ik word er blij van Haha!

Probeer niet teveel na te denken over de dingen die niet goed gaan of iig niet gaan zoals je wil want dan kom je een beetje in een neerwaartse spiraal terecht en daar wordt het leven niet leuker van.

En aan de reacties te zien heb je iig al 3 bokkers die jou een leuke meid vinden dus het komt allemaal wel goed met jou Haha!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:07

Ben er even stil van...heel herkenbaar geschreven.

Meid,ik heb ook vaak het gevoel dat ik niemand heb,er niemand naar me luisterd..
Ik ben ermee naar de dokter geweest,werd er depressief van.

Maar toen ik goed keek,had ik in ieder geval 2 vriendinnen die wel bleken te luisteren,en mij er bovenop hielpen.
Ik ontmoette een lieve jongen,met wie ik nu al dik 2,5 jaar samen ben.

Het komt allemaal goed meid,ik weet hoe jij je op dit moment voelt,en hoe moeilijk het is je dan nog positief in te stellen.
Schuif niet alle schuld op jezelf,want daar help je jezelf niet mee.
Je bent een hartstikke leuke meid,kop op!

Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:12

Tjeetje wat goed en mooi geschreven!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:20

heel mooi en goed omschreven. Bizar om te zien hoe mensen het leven kunnen zien. Ik herken mijzelf er ook wel in vooral toen ik jong was. Ik kan je vertellen dat als je ouder wordt en je hebt het geluk hele goede vrienden om je heen te krijgen dat deze ook meer diepgang zullen hebben. Sterkte en respect voor je manier van schrijven. En je bent pas 17? geweldig geschreven petje af. Ik hoop wel dat je het straks allemaal weer wat zonniger inziet, want het leven heeft ondanks zijn.haar beperkingen toch een heleboel te bieden....

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:54

Zo laus.. ten eerste ontzettend mooi geschreven, maar daarbij ook heel erg herkenbaar!
Maar ondanks alles, na een paar jaar besef je wie echt je beste vriendinnen zijn! Mijn goede vriendinnen zijn op 1 hand te tellen, en daar mag ik blij mee zijn!

Ik weet zeker dat het bij jou ook goed komt.. daar ben ik van overtuigd want op 1 of andere manier lukt dit jou erg vaak en daar heb ik bewondering voor! Ook heb ik bewondering om hoe jij je kan uiten naar mensen, die zijn er weinig, en soms kwetst het en is het moeilijk te begrijpen voor een ander, en zal er van beide kanten wat gegeven en genomen moeten worden!
En dus ook oplossingen gezocht moeten worden, maar ook dat komt wel goed..
Trek geen vooroordelen over een ander, want wat diegene ook zegt misschien zit het van binnen bij die persoon heel anders, en daar kun je door praten best ver uit komen.

Als er iets is, of je hebt zin om t er allemaal uit te gooien, msn, pb, wathever! Maar hoop dat je dat inmiddels wel weet.. Knipoog

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:15

Geweldig geschreven, erg herkenbaar!

Heb daar ook gestaan. Weet je wat mijn oplossing was?

www.speyertherapie.com

Wat een enorme verademing was dat... Ongelofelijk confronterend, en dus ook ongelofelijk effectief, en een ongelofelijke opluchting. Eindelijk begreep ik mezelf en kon ik weer verder met mijn leven!

Verder niks te zeggen dan dat je de enige niet bent. Laat je door niemand wijsmaken dat jie niet mag zijn zoals je bedoeld bent, en als dat betekent dat je niet op het spoor loopt waar anderen willen dat je loopt, is dat lekker hun probleem.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:10

Het is een trieste zaak, maar toch moest ik wel even lachen.
Vooral bij het gedeelte van vrienden maken via het delen van een schepje of zo makkelijk als je verkering had.

Ik weet nog precies hoe dat ging, haha! Toen was het al spannend als je elkaars handje vast hield.
Alhoewel je de dag erna weer een andere hand vast kon houden. Mooie tijden!
Het is zo waar!

Maar vergeet niet:
Als kleine wuppie mocht je niets zelfs bepalen. Dat frustreerde ook! Er werd bepaald wat je at, want je die dag naar school aanmoest enz enz.
Heel gestructureerd en makkelijk.
Nu mag je dingen zelf bepalen. Dat is niet makkelijk, maar je mag het wel!

En je leven is niet voorbij! Er zijn nog zat leuke dingen in het voorruitzicht!
Je rijbewijs halen, je 1e auto, stemmen, gokken, overal in komen als je uit gaat, serieuse relaties, je 1e echte baan, trouwens, kindjes krijgen enz.

Geluk zit in jezelf! Dat kan je nergens anders vandaan halen. Niet uit geld, niet uit spullen, niet uit stappen, niet uit drank en zelfs niet uit vriendinnen. Jij bent degene die de knop om moet zetten.
Je kan heel goed noemen wat er mis gaat nu is het aan jou om er iets aan te doen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:36

Geweldig hoe je dit hebt geschreven, dat als eerste.
Verder vind ik dat je mag zijn zoals je bent, dat een ander daar een probleem mee heeft nou dat is hun probleem.
Het kan eenzaam zijn dat is zeker, een ander is niet altijd blij met de rechtstreekse benadering en handelt daar na. Meestal gaan ze in de aanval vooral op jouw leeftijd. Maar niet alleen op jouw leeftijd ook ouderen hebben er een handje van, vooral als ze weten dat je eigenlijk gelijk hebt.

Toch ben ik er zeker van dat je in je verdere leven mensen tegen zult komen die jouw begrijpen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:43

Jee ik word hier even stil van.
Zowiezo heel mooi geschreven.
En: Zo te zien staan er meteen al wat bokker voor je klaar, dus je hoeft er niet alleen doorheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:23

Laura.. het eerste deel van je verhaal klopt zó bij mij. Bloos! Ik zie mezelf in dat meisje. Alleen jij kunt het verwoorden, ik niet. Het 2e deel klopt redelijk, nouja, tot ongeveer een jaar geleden. Ik had altijd ruzie, kreeg vrienden en verloor ze weer. Paar keer glashard gedumpt door mensen, wat met een paar ook weer goed is gekomen. Ook zelf mensen glashard gedumpt, waar ik spijt van heb. Mensen recht in hun gezicht gezegt wat ik van ze vond, maar ook heerlijk achter mensen hun rug om roddelen. Liegen (vooral tegen mijn ouders) kon ik ook erg goed, en dat wist ik. Ik wist nooit wat ik wilde, of eigenlijk wist ik heel goed wat ik wilde, maar dat was niet te realiseren. Ik leefde vanuit het idee dat mensen zich maar aan mij aan moesten passen, want ik had het lastig genoeg. Was depressief, had ouders die ook depressief waren en 0.0 tijd voor me hadden, een zus die me wel wilde helpen maar het ook druk genoeg had met zichzelf. Kortom, ik had een kùttijd. Maar moesten mensen daarom maar naar mijn normen en waarden leven? Nee, natuurlijk niet. Maar ik zat er zo doorheen dat ik dat van ze verwachtte. En iedereen die wilde dat ik me aan regels hield (school, ouders etc.) konden oprotten want daar had ik geen zin in. Liep regelmatig krijsend en vloekend door het huis, en op school had ik tegen leraren ook zo af en toe wel m'n mondje klaar. Maarja, wat voor leven heb je dan? Geen leuk leven in ieder geval. En daar kwam ik toen ik ruim 16 was ook eindelijk achter. Nu heb ik nog steeds schijt aan veel te veel dingen maar ik denk beter over dingen na. Ik doe nog steeds wat ik wil, maar op een andere manier. Ik voel me nog steeds vaak depressief en denk dat het allemaal geen zin meer heeft, maar ik ben wel sterk genoeg om na een paar dagen dat gevoel weer opzij te zetten en verder te gaan. Wat ik eigenlijk hoop is dat ik snel uit huis kan en écht mijn eigen leven kan gaan lijden. Ik ben ouders om me heen eigenlijk meer dan zat en denk ook dat dat meewerkt aan het gevoel van geen uitweg zien, wat ik soms nog heb. Ik zit vast hier. Mijn ouders hebben een goed hart en willen het beste voor mij, maar ze snappen me gewoon niet. Dat neem ik ze ook niet kwalijk, maar ik leef liever mijn eigen leven.

Ik hoop dat je inziet dat jij niet de enige bent en dat het goed gaat komen. Misschien ook als je uit huis bent, ouder bent.. Maar het komt wel. En denk daaraan. Het is nu kùt maar probeer er 'omheen' te leven. Probeer dingen waar je van houd extra veel te doen en extra veel bij de mensen te zijn die er wel altijd voor je zullen zijn, al is het familie. Die mensen zijn er zeker ook in jou omgeving. Lachen Sterkte en je kan het!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:56

Wat prachtig geschreven, mijn complimenten!
Ik ga hier even overna denken want ben er helemaal stil van.
Mijn reactie komt nog. Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:54

ik vind ten eerste dat je het heel erg mooi omschreven hebt.

en weetje je hebt gelijk. maar het leven is nu eenmaal zo. en als je niet meegaat hoor je er niet bij. ik heb ook gemerkt dat vriendschappen bijna onmogelijk zijn. dat er op vriendschappelijk gebied niet iemand is die er ALTIJD voor je is. want als jij ze iets verteld, dan vertellen zij het gelijke verhaal in zogenaamd ergere maten. en vooral, als je niet vrolijk bent. een keer niet blij of zelfs shagarijnig. kunnen mensen niet denken, goh zal ik haar eens laten misschien is er wat? nee vooral er altijd boven op zitten. of juist ja, wanneer het niet zo goed met iemand gaan, ze gewoon laten zitten. je wilt tenslotte toch alleen vrienden die blij zijn? zware verhalen aanhoren, of moeilijke problemen. dat hoort toch niet bij een vriendschap? enkel roddelen, over elkaar. en tegen de andere weer over je zogenaamd beste vriendin. ja ik word er kotsmisselijk van. ik zit er constant tussen. ik heb wel gemerkt dat je met ieder mens opzich moet oppassen, hoe sneller zij vinden dat ze bij jou horen. hoe beter je moet opletten wat er niet deugt. en je moet je vooral altijd afvragen, wat zeggen ze over mij?

Ik las dat jij vroeger wel gewoon leuke vriendjes en vriendinnetjes had, ik had er zelfs toen moeite mee. ik heb een vlotte babbel, praat makkelijk. maar vrienden maken kan ik niet. komt vooral, omdat ik keer op keer teleurgesteld ben in vriendschappen. het begon toen ik klein was, en nu nog. en ik ben 16. ik wil juist ouder worden, omdat ik hoop dat mensen een beetje over deze manier van leven heen groeien. het uiterlijk vertoon/roddelen. misschien is dit dan nog wel te optimistisch gedacht.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:33

Er komt bij mij gelijk een song bovendrijven....ik weet niet meer van wie, maar de tekst ken ik nog wel.
Eenmaal trek je de conclusie, vriendschap is een illusie
vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.........

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:33

hey laura

geweldig mooi omschreven
Ik herken mezelf er ook wel een beetje in, alleen heb ik nooit echte vrienden gehad, was meestal alleen met mn paardje. Heb geen makkelijke jeugd gehad, voelde me niet thuis thuis. Ik werd niet begrepen, heb toen ik 17 werd hulp gekregen van mn zussen en mn vriend en ben toen ook uit huis gegaan.

Meisje zet nog even door, echte vrienden kom je vanzelf tegen
het word op een dag allemaal weer wat beter.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 07:59

Meid, zie het niet zo negatief, je bent jong en gezond en hebt nog een knappe kop ook, wat meer kan iemand van jou leeftijd wensen? Je bent nu op een leeftijd dat je alles kan gaan doen wat je wilt... wereldreis? studeren? vriendje? op je zelf wonen? De keuze is aan jou! Met negatief zijn heb je alleen jezelf, alles is niet jou schuld, maar je moet veruitkijken.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:59

woofie schreef:
Er komt bij mij gelijk een song bovendrijven....ik weet niet meer van wie, maar de tekst ken ik nog wel.
Eenmaal trek je de conclusie, vriendschap is een illusie
vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.........

Dat is van het Goede Doel...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:16

Hee meid, heel herkenbaar hoor maar over 10 jaar zul je er weer anders tegenaan kijken. Dan zul je dingen anders gaan inzien en dan kan je misschien gewoon je eigen weg, je eigen ding doen en hoef je niet meer geconfronteerd te worden met mensen die je niet mag of niet meer de moeite waard vind om geconfronteerd mee te worden. Misschien denk je dan nog steeds zo over je ouders maar dan kan je op jezelf en je eigen leven leiden en kiezen. Vriendschap is inderdaad relatief, dat vind ik nog steeds. Vriendschappen zijn vaak zolang het beide in het straatje past. Maar goed, van iedereen leer je weer en zo kom je steeds meer tot een soort zelfontplooing en steeds meer tot jezelf. Vriendschap met jezelf en hoe en wie je bent is het belangrijkste, gelukkig zijn met jezelf en leren van de keuzes die je gemaakt hebt en je blijven ontwikkelen tot een beter/mooier persoon. Dan zal je inzien over een tijd dat dat de moeite waard was.