Internetfraude: GAMEVAREA.COM!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Internetfraude: GAMEVAREA.COM!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:03

hallo allemaal,
ik weet niet of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar meer gedupeerden van Gamevarea, dit is een website waar je gamecomputers kunt kopen voor lage prijzen, zoals de Nintendo Wii en Xbox.

ons is het volgende gebeurd, mijn zus wilde voor haar vriend zijn verjaardag een Nintendo Wii bestellen, nu komt zij niet om in het geld en ze heeft haar laatste spaarcenten erin gestopt. mijn moeder en zusje hebben oko meebetaald aan het cadeau.

nu blijkt dit bedrijfje te bestaan uit oplichters, waar wij dus te laat achterkwamen. achteraf denk je: 'hadden we nu maar...', maar daarvoor is het te laat. op internet zijn meerdere mensen te vinden die door het bedrijf opgelicht zijn, een telefoontje naar Barclays Bank in Engeland (waarnaar het geld in eerste instantie werd overgemaakt) leverde niets op. onze bank (Rabobank) heeft een brief gestuurd naar Barclays, we wachten nu af wat dit op gaat leveren.

het gaat dus als volgt, je wilt een computer bestellen, en men vermeldt dat er niet met creditcard betaald kan worden, overmaken kan wel, en ze accepteren geen PayPal. je maakt braaf het bedrag over, maar vervolgens wordt er nooit geleverd. in eerste instantie komt de site mijns inziens erg professioneel over, maar de alarmbellen gaan rinkelen als je ziet dat de shipping voor een apparaat van 189 Euro GRATIS is, dat ze je een nieuw apparaat sturen als het kapot gaat (ipv repareren zoals bij dergelijke apparaten over het algemeen gebruikelijker is), en dat de prijzen EXTREEM laag zijn. helaas kreeg ik en de vriend van mijn zus het pas onder ogen toen het al te laat was...

dus, als er meer mensen zijn die door Gamevarea zijn opgelicht, laat het hier weten. verder zijn ALLE andere ervaringen met internetoplichting en wat ermee te doen hier ook welkom natuurlijk, wij willen het geld terug zodat we alsnog een mooi cadeau kunnen kopen.

alvast bedankt,
Groetjes Renée
Laatst bijgewerkt door Ann op 01-04-08 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links aangepast.

berpie

Re: Internetfraude: GAMEVAREA.COM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:28

tja naar de centen kun je waarschijnlijk fluiten, er word zoveel gemeld over internet oplichting en toch blijven mensen er in trappen.
Begrijp me niet verkeerd ik vind dit verschrikkelijk, je moeder en zusje en moeder hebben hier hard voor gewerkt en dan kom je zoiets tegen, ik hoop oprecht dat je je geld terug krijg maar reken er maar niet e hard op en alsjeblieft vertrouw gewoon niemand meer op internet hoe l... het ook klinkt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 23:01

zelf koop ik alleen dingen uit het buitenland met PayPal, en in Nederland verifieer ik adressen en telefoonnummers. maar goed dat terzijde.

dat dit stom is, en oh zo obvious was, daar hebben we niets meer aan, het gaat erom hoe we dit gaan aanpakken. er zijn al tientallen (zo niet honderden) gedupeerden waarvan ik er inmiddels een hoop heb gevonden. dat wij ons geld niet terugkrijgen is niet het belangrijkste, wel dat deze lui gestopt worden.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:12

Ik heb even op de website gekeken en ook even bij de FAQ's gekeken, daar staat dat je wel met creditcard kan betalen.Erg vervelend dat dit gebeurt is.Er zijn bepaalde sites ( moet ik even opzoeken) die gedupeerde helpen hun recht te halen.

Edit : o.a. http://www.internetoplichting.nl alleen deze site is op dit moment offline wegens verhuizing

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 23:39

ja, dat staat er inderdaad. als je doorleest zie je ook dat dit alleen voor aankopen in frankrijk geldt, en dus niet vanuit Nederland. buiten Frankrijk is het alleen mogelijk om dmv geld overmaken te betalen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:26

[NM] -> [LZP]

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:28

Hm..goed dat je dit vermeldt!

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:43

quote:

SCAMSITES!!!

Koop vooral niets bij gamexarea.com!!! Vandaag aangifte bij politie gedaan etcetc. Thuis blijkt dat dit %#&@bedrijf meteen onder een andere naam verder gaat : gameVarea.com!! De website is precies hetzelfde gebleven. Mocht je deze site weer ergens tegenkomen meteen melden svp.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:46

Geachte allemaal ik ben winkelier en wil iedereen waarschuwen dat deze site van Gamexarea niet klopt de prijzen van de apparaten waren zo goedkoop dat gezien de huidige vraag zelfs voor ons als winkelier het interesant zou zijn er te kopen. Op het zelfde adres is een automaterialen zaak gevestigt met de zelfde handelsnaam. Dit soort praktijken moet gestopt worden en ik vind dat er een algemene schandpaal op internet zou moeten komen voor dit soort oplichters, daarbij wil wel aangeven dat alles eerst geverifieerd moet worden door verschillende partijen voordat er namen genoemd worden. Verder is het belangrijk dit zoveel mogelijk aan vrienden en bekenden en collega's te melden. Deze site Gamexarea klopt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en :

Hoi,

Deze mail heb ik ontvangen van iemand die er ook is ingetapt !!!

Ik heb vandaag eindelijk reactie ontvangen van de Barclays bank uit Engeland.
Het blijkt dat er al reeds 11 geregistreede gevallen zijn bij de afdeling fraude.
Hoe meer mensen zich aanmelden hoe beter het zal zijn. Verder moet je wel bij de nederlands politie melding maken van dit geval. Dit hebben ze mij aangegeven. Ik heb ze telefonisch gesproken. Ze nemen deze vorm handelen zeer serieus

Misschien dat je dit incl. onderstaande adressen op het forum kunt zetten.

E-mail: barclays 'iom@internationalbanking.barclays.com' en 'reports@banksafeonline.org.uk'

en nog een paar meer... je bent dus bij lange na niet de enige..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 22:39

nee dat weet ik, deze mensen heb ik allemaal ook aangesproken, en ook al op buitenlandse sites. wij hebben inmiddels officieel melding gemaakt bij barclays, daarnaast hebben we nog diverse leidraden die uitgeplozen moeten worden, en waaraan gewerkt wordt.

bedankt allemaal voor de bijdragen!