Lerarenopstand!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Lerarenopstand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 00:03

Hahahahahaha,

mijn leraar (Maurice Kramer) is de ''stichter'' van de optocht.. Clown met nog een paar vrienden.
Hij is echt een goede leraar, en hij heeft vanmiddag uitgelegd in de klas waarom hij het allemaal doet.. En ik vind hem helemaal gelijk hebben.. *LOL* Go jij! Go jij!
Het was vandaag bij Nova.. ik heb het net gezien.. en het is echt heel raar om iemand die je kent op tv te zien Tong uitsteken Knipoog
Sorry, dit wilde ik even delen.. wat vinden jullie van de leraren'opstand'??

Groetjes
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 27-03-08 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Riss

Re: Lerarenopstand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:04

Uh welke opstand Clown
Heb ik niets van meegekregen ROFL

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 00:05

haha, nou ja niet echt een opstand..
ik zal morgen even zoeken op internet Knipoog dan kunnen jullie het goed lezen wat er precies is enzo..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:43

Krijgen we een dag vrij? Krijgen we een dag vrij?

*spitst haar oren. Tong uitsteken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:26

Betreft dit niet die demonstratie van leraren uit omg. Den Haag? Ik snap 'm even niet helemaal?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:28

En wat is precies de reden voor de 'opstand'
mag toch niet hopen het loon waarmee ze rúím rond kunnen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:28

Dit doen ze toch voor meer loon ofzo? Pfff iedere kindervakantie vrij, nooit weekenden hoeven te werken en nog doorbetaald krijgen ook tijdens die vakanties. Nee, ik heb zeker geen medelijden met die leraren hoor.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:32

Gaat er volgens mij (ook) over dat het onderwijs onaantrekkelijk is. Lachen
Er zijn te weinig jonge leraren, en één manier om het onderwijs aantrekkelijker te maken is uiteraard een beter salaris.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:36

Miss_Montana schreef:
Dit doen ze toch voor meer loon ofzo? Pfff iedere kindervakantie vrij, nooit weekenden hoeven te werken en nog doorbetaald krijgen ook tijdens die vakanties. Nee, ik heb zeker geen medelijden met die leraren hoor.

Inderdaad en bij ons op het school zitten ze ook nog te msnen en spelletjes te doen op de computers. Clown Heerlijk baantje lijkt het me op deze manier.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 21:43

ja het gaat idd om den-haag
ze doen het voor meer loon, zodat het idd aantrekkelijker wordt om in het onderwijs te werken.. maar niet alleen daarom hoor Knipoog
ook, dat de kinderen beter les krijgen.. want wij hadden een lerares voor klassieke talen, en die heeft halverwege ontslag genomen omdat ze de 'werkdruk' te hoog vond.. maar ze was zo van de universiteit geplukt, omdat er leraren tekort was..
Het lijkt me een moeilijke baan want je moet natuurlijk wel je kennis overbrengen op leerlingen Knipoog
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 27-03-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 21:44

Jildau schreef:
Krijgen we een dag vrij? Krijgen we een dag vrij?

*spitst haar oren. Tong uitsteken

haha nee.. Tong uitsteken Clown

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:46

Ik hoorde wel.. viavia... dat er geruchten gaan over de school een dag dicht over een week of 2, en als dat niet werkt een week dicht. MAAR! dit hoorde ik uit niet-betrouwbare bron!

Lijkt me wel fijn Lachen

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:47

Ik kan je één ding vertellen, het onderwijs verdient echt héél weinig. Dus ik snap niet hoe jullie bij die opmerkingen komen. Een van de nadelen van leraar worden is dat het zo bagger weinig betaald.
Van die staking weet ik verder ook niks.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:49

ik heb er niks van meegekregen... maar kan het niet láten om even te reageren op een paar reacties...

het is niet lui op je kont zitten en genieten van die vele vakanties hoor.. als docent zijnde! ik ben geen docent hoor (wat ik wel wil worden) maar allebei mijn ouders wel! nou... geloof me.. die moeten écht wel hard werken hoor... wat denk jij nu.. je moet zo'n grote groep 'rotjong' onder controle houden... makkelijk is anders hoor!! en mijn moeder werkt ook nog in het speciaal onderwijs voor moeilijk opvoedbare kinderen enzo... stikt van de adhd'ers enzo.. ja... ze heeft het écht heel rustig hoor... Rolleyes

no offence verder hoor... maar mensen zeggen dat wel vaker... en dat klopt gewoon niet Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:04

ik snap je wel Knipoog
en je moet na je werk ook nog dingen nakijken enzo.. vind het wel knap van je moeder Maartje1990!! Haha!
trouwens.. volgens mij ligt het ook aan het niveau van de school.. vmbo, havo, vwo, gymnasium..
Op mijn school lijken sommige leraren wel depressief joh Tong uitsteken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:37

[NM] > [LZP]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:39

Miss_Montana schreef:

Haahahah ja, ik wil later ook engels docent worden, en dat spreekt me toch wel aan. ROFL

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:42

Bedenk wel dat je als leraar ook echt alleen in de schoolvakanties - lees: dure en drukke periodes - op vakantie kunt. Dus niet even lekker in juni of september, voor of na de grote meute. Knipoog

Mijn halve familie zit in het onderwijs. Het moet echt een 'roeping' zijn, leraar worden doe je iig niet voor de centen en de vele vakanties.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:37

Jaa okee maar ze hebben direct 6 weken. Mijn moeder heeft 2 weken vakantie per jaar en haar vriend 3 weken. Hun hebben in de zomervakantie 6 weken, middelbare school 8, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie. Genoeg momenten om lekker op vakantie te gaan lijkt me.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:52

Jildau schreef:
Jaa okee maar ze hebben direct 6 weken. Mijn moeder heeft 2 weken vakantie per jaar en haar vriend 3 weken. Hun hebben in de zomervakantie 6 weken, middelbare school 8, herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie. Genoeg momenten om lekker op vakantie te gaan lijkt me.

Mijn moeder zat voor haar pensioen ook in het onderwijs en in de vakanties van de kinderen werd er door de leerkrachten deels gewoon gewerkt hoor. Niks 6 weken vakantie e.d.... Hoe iedereen daar toch bij komt is me een raadsel. Een nieuw schooljaar (en de lessen tijdens het schooljaar) gaat niet zonder voorbereiding van start hoor... Er komt heel veel werk bij kijken buiten de lesuren om. Mij krijgen ze iig voor geen prijs het onderwijs in; onderbetaald werken met die jeugd van tegenwoordig... BBBRRRRRRRRRR !!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:46

vikki schreef:
Niks 6 weken vakantie e.d.... Hoe iedereen daar toch bij komt is me een raadsel. Een nieuw schooljaar (en de lessen tijdens het schooljaar) gaat niet zonder voorbereiding van start hoor... Er komt heel veel werk bij kijken buiten de lesuren om.

Precies. Met alleen je uren voor de klas ben je er als leraar niet: lessen voorbereiden en werk nakijken vindt buiten de lesuren plaats - buiten het oog van de leerlingen. Daarmee kom je als leraar aan een baan die vergelijkbaar is met een baan in het bedrijfsleven (afhankelijk van het aantal uren dat je maakt, maar in het bedrijfsleven wordt ook parttime en (meer dan) fulltime gewerkt). Typisch toch dat men het beroep van leraar maar als een luizenbaantje ziet.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:02

Flowerpull schreef:
Ik kan je één ding vertellen, het onderwijs verdient echt héél weinig. Dus ik snap niet hoe jullie bij die opmerkingen komen. Een van de nadelen van leraar worden is dat het zo bagger weinig betaald.

Omdat ik zelf ook onder het CAO van het onderwijs van, en ik verdien met mn 19 jaar al best een flink salaris... maar als ik dat boekje zo eens doorblader, en luister naar de leraren hier.. dan mogen die absoluut niet klagen..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:39

Miss_Montana schreef:

Ik weet dat het hier gaat om de middelbare school.
Maar wel er toch op ingaan aangezien ik me er erg boos over kan maken.
Ik zelf ben bijna afgestudeerd (basisonderwijs) en je kunt je half niet voorstellen hoe onwijs druk wij het hebben!
Het is niet voor niets dat er zoveel leraren overspannen worden.

Zo makkelijk en relaxed is het helemaal niet. Je bent continu bezig met heen en weer rennen om dingen voor te bereiden zowel 's Avonds als op school zelf.
De school is om 3 uur uit en kwart over 5 wandel ik hem pas uit en ben dan thuis nog soms tot half 10 bezig.
De eerste week van de vakantie zijn we nog gewoon bezig en de laatste week begint het alweer voor ons.
En je kunt moeilijk 6 weken geen inkomen krijgen.

Moest ik even kwijt Bloos (staat even los van de loonsverhoging) Op een reisbureau doen ze minder hoor Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:49

Loesje88 schreef:
Flowerpull schreef:

Omdat ik zelf ook onder het CAO van het onderwijs van, en ik verdien met mn 19 jaar al best een flink salaris... maar als ik dat boekje zo eens doorblader, en luister naar de leraren hier.. dan mogen die absoluut niet klagen..

Loesje88; mag ik vragen wat jij een flink salaris vindt... Haha! Want ik vermoed zomaar dat wat jij een flink salaris vindt imo best eens onderbetaald zou kunnen zijn... Nagelbijten / Gniffelen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:34

leuk dat er al zoveel reacties zijn Knipoog
het lijkt me idd best een moeilijke baan, en onze leraar ging het helemaal uitleggen enzo.. idd over het lage loon enz.. en ik vond 'm eigenlijk wel gelijk hebben Knipoog Hij beargumenteerd zijn standpunt goed..!!