Kertspakket voor ex-collega UPDATE

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 02:38

Nuv schreef:
Mja, jullie weten niet het verhaal achter deze gebeurtenis. Ik ook niet natuurlijk, maar misschien is er wel iets verschrikkelijk mis tussen de directie en de werknemer. Jullie kunnen je misschien wel in de (ex)werknemer verplaatsen maar niet in de werkgever. Als de verstandhouding tussen deze twee verstoord is kan ik het heel goed begrijpen dat ie z'n pakket niet krijgt. Jullie weten ook niet of ie 13 jaar heel hard gewerkt heeft, of dar het gewoon een matige medewerker was. Lekker makkelijk om de werkgever meteen af te zeiken.


Had misschien gekund. Maar dan had hij toch het kerstbrood dat was afgeleverd met de nog aanwezige werknemers kunnen delen? Of zit er ook iets niet snor in de verstandhouding tussen baas en de werknemers die er nog zitten? Kan me voorstellen dat hij geen moeite meer doet voor iemand die er niet meer werkt. Maar je actuele werknemers moet je tevreden houden....

Nou kan ik je vertellen dat de kans erg groot is dat de verstandhouding nu helemaal niet goed meer is....Het zijn de kleine gestes die het hem doen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 08:28

Nuv, hoor ik daar een gefrustreerde leidinggevende Haha! Grapje hoor maar vooral jouw laatste opmerking klinkt me bekend in de oren.

Het hangt er denk ik vanaf wat voor soort kerstpakket het is. Meestal stuurt een bedrijf een kerstpakket naar een relatie (bedrijf) en vaak staat er dan een naam bij, maar dat wil niet zeggen dat dat speciaal voor die persoon bedoelt is. Het pakket is om het bedrijf en de medewerkers te bedanken voor de goede zaken/relatie. Dus ik vind het niet altijd logisch dat het pakket naar de betreffende persoon gebracht wordt. In ons bedrijf worden alle binnenkomende pakketten verloot. Geweldig leuk altijd. Soms hou ik wel eens wat zelf als er genoeg pakketten zijn (dit jaar meer dan vijftig en we hebben de pakketten verdeeld met 30 medewerkers). Deze pakketten komen bovenop het personeelspakket dat iedere medewerker van het bedrijf krijgt.

Neemt allemaal niet weg dat de baas van cowgirl zich wel erg in de kaart laat kijken. Ik ken ook van die zielige mensen die trots zijn dat ze zelf wel 30 pakketten hebben ontvangen van onderaannemers en leveranciers en te beroerd zijn om er een paar af te staan aan hun collega's.

Maar ik denk niet cowgirl dat je er iets aan kunt doen, als er geen sfeer hangt waarin je dit soort dingen bespreekbaar kunt maken.