nogmaal het geweldige horsemanship filmpje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

nogmaal het geweldige horsemanship filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:03

Het geweldige horsemanshop filmpje waar veel commentaar op kwam is van bokt afgehaald omdat de link naar t filmpje niet meer werkte.
Hier is ie nogmaals maar met meer uitleg tijdens de Ellen show en nog ongeloofelijker Afgod
http://www.youtube.com/watch?v=xMrtJWC7Bvk

GeneralFlynn

Re: nogmaal het geweldige horsemanship filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:03

Dat hoort bij Links,ik tem wel.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:06

thanx Pling

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:05

Gaaaaaaaaaaaf machtig Ja OK dan!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:04

Awesome! OK dan!

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:25

Wow! Kippenvel! Helemaal gaaf!
Dat lied eronder ook Haha! Kende het lied al maar toch!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:42

Echt mooi ja, ook hoe het paard zo rustig blijft tijdens de show.
Nou vind ik het alleen niet fijn om te zien hoe ze die spins doet, paard zo met de oren in de nek. Maargoed daar zal ik maar niet om zeuren Knipoog , gaat toch allemaal zonder tuig enzo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:08

Prachtig! Eigenlijk vooral als ze "gewoon" aan het rijden zijn. Dan ziet het er zo relaxed uit. Geweldig trouwens hoe rustig dat paard in de studio is!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:54

Wat is het toch een geweldig mensie, die Stacey!

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:07

Ik vind haar ook geweldig!!
Wat betreft die oren in de nek; kan gefocused zijn op de aanwijzingen van het baasje. (of de wind in de oren...... is ook niet fijn Haha! Haha! Haha! )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:09

WN-AM -> LN

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:58

http://nl.youtube.com/watch?v=XxUGEN9kS ... re=related

hier nog een filmpje.. wat me opvalt is dat als ze de ring in rijdt het paard kauwbewegeingen maakt (teken van onderdanigheid?) en bijna de gehele show blijft likken aan zn lippen en kauwbewegingen maakt..

voor de rest is wat ze doet allemaal wel leuk en aardig maar waarom nou weer aan het eind op je paard zn rug gaan staan.. gaat me net een tikkeltje te ver.. voor de rest super dat je zo een goeie band kan hebben..

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:02

sologirl schreef:

hier nog een filmpje.. wat me opvalt is dat als ze de ring in rijdt het paard kauwbewegeingen maakt (teken van onderdanigheid?) en bijna de gehele show blijft likken aan zn lippen en kauwbewegingen maakt..

voor de rest is wat ze doet allemaal wel leuk en aardig maar waarom nou weer aan het eind op je paard zn rug gaan staan.. gaat me net een tikkeltje te ver.. voor de rest super dat je zo een goeie band kan hebben..

Ja is me ook al opgevallen dat dat tongetje er redelijk vaak uitkomt Haha!
Zal een teken van ontspanning zijn enzo.
groetjes
Plotie

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:25

sologirl schreef:

Op de rug gaan staan is op zich niet zo erg (naar mijn bescheiden mening), maar met die harde cowboyboots met stevige hak staan "rondtrappelen" met te weinig evenwicht vind ik niet zo leuk.
Die kauwbewegingen kunnen ook het gevolg zijn van het inrijden mét schaarbit. Op het einde wordt het beest een hoofdtel omgedaan met schaarbit, dus ik veronderstel dat dat zelfde hoofdstel ook vóór het binnenkomen in de piste gebruikt geweest is...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:28

RoseK schreef:
Echt mooi ja, ook hoe het paard zo rustig blijft tijdens de show.
Nou vind ik het alleen niet fijn om te zien hoe ze die spins doet, paard zo met de oren in de nek. Maargoed daar zal ik maar niet om zeuren Knipoog , gaat toch allemaal zonder tuig enzo.

Die spins vind ik ook net iets van het goede teveel, net zoals enkele andere zaken die ik hier maar niet nog eens ga opsommen. Ze zijn nog na te lezen in het vorige topic, waar gewoon een slotje op zit. De comments zijn nog wel gewoon te lezen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:47

Voltigeur schreef:
sologirl schreef:

Op de rug gaan staan is op zich niet zo erg (naar mijn bescheiden mening), maar met die harde cowboyboots met stevige hak staan "rondtrappelen" met te weinig evenwicht vind ik niet zo leuk.
Die kauwbewegingen kunnen ook het gevolg zijn van het inrijden mét schaarbit. Op het einde wordt het beest een hoofdtel omgedaan met schaarbit, dus ik veronderstel dat dat zelfde hoofdstel ook vóór het binnenkomen in de piste gebruikt geweest is...

Okee dankje voor de uitleg Knipoog Wist niet dat dat ook een van de redenen voorhet likken kon zijn!

En de meesten mensen staan inderdaad altijd met balletschoentjes of sokken ofzo op hun paarden maar zeker niet met laarzen.,,

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 10:51

In de studio staat het paard ook zonder bit Ja
Bij het paardje wat nog nooit in de hand is geweest (ook op t eerste filmpje) staat ze binnen een paar uur ook op de rug. Zo erg zal het niet zijn want een groen paard kun je niet binnen een paar uur 'dwingen' te blijven staan als ie het niet wilt.
Met de training (ook in het eerste filmpje) kun je zien dat het paard relaxed is en zeer weinig met de staart beweegt. Waarschijnlijk voelt het paard tijdens de wedstrijd (2e filmpje) zich meer gespannen als met de training en beweegt daarom de staart meer. Ik vind dat het eerste filmpje een beter zicht geeft op de training en laat zien dat het paard oa in de studio ook zonder bit rondloopt dus dat dit soort commentaren eigenlijk nergens op slaat

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:52

@Voltigeur: wat fijn dat je het allemaal zo goed kan uitleggen!! Clown Dank je wel hoor!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:56

trickrider89 schreef:
Bij het paardje wat nog nooit in de hand is geweest (ook op t eerste filmpje) staat ze binnen een paar uur ook op de rug. Zo erg zal het niet zijn want een groen paard kun je niet binnen een paar uur 'dwingen' te blijven staan als ie het niet wilt.
Met de training (ook in het eerste filmpje) kun je zien dat het paard relaxed is en zeer weinig met de staart beweegt. Waarschijnlijk voelt het paard tijdens de wedstrijd (2e filmpje) zich meer gespannen als met de training en beweegt daarom de staart meer. Ik vind dat het eerste filmpje een beter zicht geeft op de training en laat zien dat het paard oa in de studio ook zonder bit rondloopt dus dat dit soort commentaren eigenlijk nergens op slaat

Het was alleen maar de uitleg waarvoor dit paard misschien begon met het maken van kauwbewegeingen en het regelmatig aflikken van zijn lippen...

een paard doet dit normaliter niet, en voor hoever mijn kennis rijkt was dit altijd een teken van onderdanigheid Knipoog voltigeur heeft even uitgelegt wat dit eventueel nog meer kon zijn..

en natuurlijk heb je op een grote show meer spanning dan in de training.. das altijd zo.. het is juist de kunst om jezelf en je paard zo op z'n gemak te stellen dat het zwiepen van de staart enz. niet meer nodig is..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 11:05

lees het oude topic dan maar eens ... Vork

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:07

dat was een topic puur om elkaar een hak te zetten.. heb de gehele discussie gevolgt maar op het einde was er geen touw meer aan vast te knopen..

en iedereen mag een mening hebben dus laten we dit topic nu maar niet bevuilen... als er iets gezegd moet worden laten we het dan maar via pm doen nietwaar

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 11:14

Ik heb verder niets te zeggen Lachen Ieder zn eigen mening Lachen ik vind het in ieder geval een mooi filmpje ..en wat betreft de kauwbewegingen die maakt ie in het trainingsfilmpje ook zonder bit en zelfs als ze ernaast staan dus heeft DENK IK weinig met het bit te maken...maar ieder zn eigen mening.. Nu nog iets beetje offtopic; Heeft iemand video of meer fotos gezien van dat project met de jonge paarden en verschillende trainers (waar ook Stacey aan mee heeft gedaan) ? stond volgens mij iets over in de AQHA Journal?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:21

trickrider89 schreef:

Ik had het dan ook niet over het al dan niet erg zijn als men op de rug staat, dat leek me nogal duidelijk. Wij staan in volle rengalop bovenop het paard (weliswaar op het zadel en niet op de "blote" rug), en dat is inderdaad niet erg. Ik had het dus over het feit dat ze op de blote rug staat rond te trappelen met hard schoeisel en een keiharde hak, terwijl haar evenwicht (niet dat van het paard) allesbehalve is. En dat vind ik niet zo lijken voor het paard.
Ik denk dat deze uitleg nu wél in orde is, en niet anders meer geïnterpreteerd én uitgelegd kan worden...

PS: je kan geen enkel paard dwingen te blijven staan (groen of volleerd paard). Als een paard zin heeft ervan door te gaan of een stap te verplaatsen, dan zal het dat ook doen. Je kan het ze wel leren. Verder heb ik nog zo mijn twijfels over de "groenheid" van de paarden die gebruikt worden om promotiefilmpjes te maken. Veelal betreft het paarden die "hun job" al min of meer kennen. Ik zeg niet dat het in dat geval zo is, maar enkel dat het in veel gevallen zo is.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:28

sologirl schreef:
trickrider89 schreef:

Het was alleen maar de uitleg waarvoor dit paard misschien begon met het maken van kauwbewegeingen en het regelmatig aflikken van zijn lippen...

een paard doet dit normaliter niet, en voor hoever mijn kennis rijkt was dit altijd een teken van onderdanigheid Knipoog voltigeur heeft even uitgelegt wat dit eventueel nog meer kon zijn..

en natuurlijk heb je op een grote show meer spanning dan in de training.. das altijd zo.. het is juist de kunst om jezelf en je paard zo op z'n gemak te stellen dat het zwiepen van de staart enz. niet meer nodig is..

Je hebt gelijk sologirl (is dit de 1ste keer dat we het met elkaar eens zijn? Clown )... Het was inderdaad enkel een veronderstelling wat het ook nog kon zijn. Er stond dan ook duidelijk (letterlijk): "...kunnen ook het gevolg zijn.... Ik heb nergens beweerd dat het ook effectief zo is. En naar mijn bescheiden mening kan NIEMAND hier in dit topic vertellen wat de eigenlijke reden en/of oorzaak ervan is, daar niemand op dit forum noch het paard, noch de ruiter persoonlijk kent, en ook de omstandigheden niet kent waarin het paard getraind, ingereden enzo is.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:51

Ik vind het super dat ze dat voor mekaar kan krijgen, met haar paard! Heb echt wel bewondering gekregen voor die meid! Beetje ala Parelli toch wat ze doet?