Brand gehad thuis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:15

afschuwelijk, gelukkig is iedereen ongedeerd (behalve je diertjes dan),
heel veel sterkte

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:30

Jeetje, wat vreselijk!
Dat lijkt me echt zo erg, al je spullen weg.. Scheve mond Om van je beestjes nog maar te zwijgen Verdrietig
Sterkte meid!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 20:31

dank je wel allemaal.. er zijn toch nog veel ergere dingen.. euigenlijk zou ik er al 2 uur liggen slapen.
Maar doordat mijn zus zich had verslapen ging ze pas laat bij een vriend schoonmaken en kon mijn moeder niet naar de stad met haar..
Anders aten we vroeg en zouden hun al rond 11 uur naar de stad gaan en ik gaan slapen.
Nou daar moet ik niet aan denken, want misschien had ik niet eens wakker geworden.. de brandmelders gaan ook veelste laat af.. (beetje ondingen als ik het zo bekijk)
Stel dat ik alleen thuis was jeetje.. ik had dan ook echt zelf wel 112 gebelt net als dat ik nu gedaan heb.. maar bah wat vreselijk had dat geweest als er niemand verder in huis was en ik er alleen voor had gestaan.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:00

marfiek schreef:
Nou daar moet ik niet aan denken, want misschien had ik niet eens wakker geworden.. de brandmelders gaan ook veelste laat af.. (beetje ondingen als ik het zo bekijk)
Stel dat ik alleen thuis was jeetje.. ik had dan ook echt zelf wel 112 gebelt net als dat ik nu gedaan heb.. maar bah wat vreselijk had dat geweest als er niemand verder in huis was en ik er alleen voor had gestaan.


Dat gevoel had ik ook, na de brand. Hoe had ik iets anders kunnen doen...

Toen het allemaal begon was ik bij een vriend wat vuurwerk af aan het steken. Iemand zei ineens dat er een huis in de brand stond, wij daar dus naar toe en ik loop daar de tuin van de buren op en zie daar de vlammen onder de dakpannen vandaan komen. En op het moment zelf dacht ik nergens aan, een soort van stilte... en dan staan daar een hoop mensen te kijken en je kijkt naar binnen en alle lichten zijn uit, alsof de geest van het huis vervlogen is. Even later komt de brandweer eraan, die moeilijkheden had de oprit op te komen vanwege een hekje dat de buurman er neer had gezet (nou heeft die banketstaaf het er weer neer gezet, maar goed). Toen de brandweer alles had vrijgegeven zijn we naar binnen gegaan om spullen eruit te halen die nog te redden waren, er zat een groot gat in m'n plafond en er lag gruis op het tapijt. Het stonk het was koud, alles (!) was nat maar nog steeds besefte ik niet wat er gebeurd was. Gelukkig hadden we al snel een slaapplaats dus zijn we daarna meteen gaan slapen om de volgende ochtend weer vroeg op te staan.
De volgende ochtend ben ik meteen naar huis gegaan om wat dingen op te ruimen en te helpen. Er zat een groot gat in m'n plafond en nu het licht was kon je pas echt zien wat voor een troep het geworden was. Via dat gat keek ik direct naar de buitenlucht en het dak van de badkamer was totaal ingestort. Op zolder was alles zwart, zelfs stalen voorwerpen waren gesmolten tot een rare vorm... en het stonk...
Een goede vriend van de familie heeft rondgezocht voor een woning en binnen 7 uur hadden we weer onderdak en zelfs bedden en kasten waren geregeld Lachen. De begane grond (die gelukkig gespaard is gebleven) hadden we met een vier tonner verhuisd naar de andere woning.

Als ik terug kijk moet ik zeggen dat we erg veel geluk hebben gehad, veel behulpzame mensen, geen problemen met de verzekering. En alles was in april weer zoals het was. Maar dit wil ik nooit meer... Tong uitsteken

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 15:41

Jeetje bij jullie was het ook erg zeg.. hoelang heeft het geduurd voor dat jullie er weer in konden?
Wij hadden een tien tonner, daar zat alles netjes recht in zegmaar alles paste precies die zat al helemaal vol met al het puin.
Ze gaan nu toch ook de badkamer van net een jaar oud er uit slopen en nieuw makken (dat doet mijn vader zelf) dan gebeurd het tenminste netjes..
Niet normaal hoe je sommige mensen die nu in ons huis aan het werk zijn ziet werken ze gaan gewoon over oude resten wat niog op de muur zat ofzo verven terwijl ze dat er af moeten halen.
Ze hebben bij mijn kamer het reste roet behang laat maar zeggen er af gekrabt ze hebben alleen de halve muur mee genomen (allemaal stukken eruit) ze hebben m'n deur posten eruit gehaald niet netjes... maar heel de muur mee *zucht* het komt allemaal wel goed maar het is zo'n zooi!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:09

Ahh meissie wat erg!! Zijn je kobalt blauwe spulletjes nu ook weg? Als ik iets voor je kan doen ofzo moet je het zeggen he!! Ik lees t een beetje laat sorry

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 16:01

geeft niet yentl!!
Die lagen gelukkig op stal Lachen en de rest heb ik allemaal nieuw gekocht --> bankrekening leeg.. goh als je alles gelijk moet kopen is het een hoop geld ik hadd echt voor veel geld aan paarden spullen liggen.

freekie

Berichten: 16
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:10

bah! wat eng, en ook jammer van al je spullen en je arme diertjes goh.
Zou ik nooit mee willen maken ik ben ook al zo bang van brand.
Nou veel sterkte

Groetjes freekie

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:43

Wow !!
Ik heb het al een tijd geleden gelezen... maar ik vond het te erg om op te reageren... ik doe het nu tog maar ff.
Ik ben altijd heel bang voor vuur geweest Verdrietig ... vind je het gek na dit verhaal ?
Veel sterkte !!

Stephanie...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 21:58

ik vind het hardstikke fijn dat je alsnog een berichtje hebt geplaatst!!!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:45

Aaah wat vreselijk!!! ik zag de foto's en toen ging ik gelijk ff je verslagje lezen! wat erg ook dat je hamster en je schildpad er niet meer zijn man! echt zielig! Verdrietig

Je kan wel verzekerd zijn, maar dan heb je er waardevolle spullen niet meer mee terug (lees; foto's of herinneringen ofzo)

heel veel sterkte ermee!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:20

Wat vreselijk! Heel erg dat al je spulletjes er niet mee zijn. Sommige zeggen wel ach joh je bent verzekerd maar sommige spulletjes zijn niet voor geld te vervangen............... En je hamster en schildpad raak je dan ook nog kwijt echt zielig! Gelukkig heb jij niks!

Heel veel sterkte en als ik iets voor je kan doen of je kan helpen zeg je het maar! Je kunt me altijd pben!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:30

DAT IS K*T voor jullie!