Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marianr schreef:Jeetje wat een vervelende situatie zeg! Het lijkt erop dat je moeder helaas niet echt ervoor wil gaan, ze valt telkens in het oude patroon terug. Misschien moet je het toch nog eens proberen met de maatschappelijk werkster? Is het overigens niet mogelijk om op jezelf te gaan wonen? Als je al meerdere malen geprobeerd hebt om dit op te lossen en het werkt maar niet dan zou ik op een gegeven moment ook niet meer weten wat te doen hoor. Misschien heeft je moeder wel problemen gehad in haar jeugd dat ze daarom zo doet, weet je daar iets van?
Mariannedeb schreef:Bedankt allemaal voor je reactie..
Maar.. zodra ik bijvoorbeeld tegen mijn moeder ga zeggen: 'het doet me verdriet dat .. ' dan weet zij ook wel weer iets te verzinnen, en zo gaat het dan verder..
Maar ik denk dat het inderdaad toch goed is om weer naar iemand te gaan.. om erover te praten. Heeft iemand tips om aan zo iemand te komen? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik iemand uit kies, etc? Ik ben daar niet bepaald bekend mee..
Citaat:Je zou kontakt kunnen zoeken met een Riagg of Maatschappelijk werk in je woonplaats. Eventueel zou je je huisarts ook deze vraag kunnen voorleggen; hij/zij verwijst je dan verder. Zij kennen het circuit waar je terecht kunt, alleen of met het gezin.
Bij zowel Riagg als MW krijg je een intake gesprek en vandaaruit wordt bepaald wie de beste hulpverlener is voor jouw 'zaak'.
Jannepauli schreef:Met één gesprekje kun je niet reeds bestaande gewoontes veranderen. Daar is méér voor nodig. Ik denk dat je misschien zelf eens met maatschappelijk werk zou moeten gaan praten voor wat advies - voor dit soort situaties zijn er therapievormen (zoals gezinsbegeleiding).