Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 20:37

Vandaag lag er een foldertje in mijn bievenbus. Of eigenlijk, een bedrukt papiertje. Het is van de pinkstergemeente, en bevat (in iets andere bewoording, heb het dirct versnippert, word gek van dat soort briefjes Bloos ) de tekst die op het volgende neerkomt: "kniel voor de here Jezus, of u zult binnenkort sterven..." En zo nog meer. Ik kan me er niet echt druk om maken, het is maar een briefje. Maar wat ik me wel afvraag is of dit eigenlijk wel mag? Lijkt mij namelijk een bedrijging met de dood, al beweren ze uiteraard niet dat zíj je zullen doden. Toch lijkt het me eigenlijk niet de bedoeling om zo'n boodschap te verspreiden. Wat vinden jullie?

Anoniem

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:38

Bedreiging met de dood is geloof ik alleen zo als je er ook bang van wordt, je het gelooft dat je ook echt dood gemaakt wordt.
Bij zoiets zou ik dus hebben die zijn Gestoord

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:40

ik vind het echt niet prettig hoor zulk soort berichten. en ik denk niet dat het mag. aat ze dat soort dingen maar fijn voor zichzef houden.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 20:41

Haha, ik ook hoor, maar kan me zo voorstellen dat er wel mensen zijn die het geloven... Alhoewel, dan moet je misschien ook al behoorlijk Gestoord zijn Clown

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:42

Dat mag wel....ze mag niet neerzetten wij vermoorden jou als je ons geloof niet aanneemt

maar godsvrezende teksten zijn toegestaan

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:42

ik ben meerdere malen bedrijgd met de dood, op msn en gewoon in mijn gezicht.
de politie heeft alles gelezen maar doet er niks mee, dus tsja..

Anoniem

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:43

echt bedreigd zoals Tita zegt, we komen je doden als..
Of meer de dingen als, wacht maar ik weet je te wonen oid.
Dat is dan weer geen bedreiging Lachen

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:12

Ik vind dit anders vrij heftig hoor. 'Word gelovig anders zul je sterven'. Ik leef nog steeds en ik geloof al 18,5 jaar lang niet. Nagelbijten / Gniffelen

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:36

Ik al 25 jaar niet Haha! En zal het ook nooit gaan doen Knipoog Als ik binnenkort niet meer online kom, weten jullie hoe het komt Clown

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:42

Cavaliere schreef:
ik ben meerdere malen bedrijgd met de dood, op msn en gewoon in mijn gezicht.
de politie heeft alles gelezen maar doet er niks mee, dus tsja..


Iid heb je topic toe gelezen. Wat was dat een belachelijke iets vna de politie en snap er totaal niks van.

TS hoeveel van die mailtjes gaan er wel niet rond: Als je deze mail niet door stuurt naar 10 personen zal je vanavond om 10 uur sterven ect,ect.

Normaal mag je iemand niet bedreigen met ik/wij gaan je vermoorden. Maar als ik de topic van Cavaliere door lees twijfel ik daar ook aan..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:49

Zulke mensen hebben de godsdienst toch niet helemaal begrepen..
Plus dat andere mensen je geloof opdringen ook niet de bedoeling is, mensen moeten toch uit vrije wil gaan geloven..

Imo mogen zulke briefjes gewoon, maar als ik dit in mijn brievenbus zou vinden zou het een enkeltje papierversnipperaar krijgen.

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:51

Daar word je toch niet goed van.. Gelovige mensen vallen andere mensen gewoon lastig. En dan met dit soort briefjes.. alsof iemand er nu ook maar aan denkt om wel te gaan geloven Hamer

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:24

Dat vind ik echt niet kunnen! Nagelbijten / Gniffelen
Ik was persoonlijk eens een praatje gaan doen bij die gemeenschap waar het briefje vandaan komt..

Anoniem

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:09

Ook ik ben wel eens 'bedreigd'.
Wist ook niet zo goed wat ik ermee aanmoest .. Ik was de post aan het rondbrengen. Nietsvermoedend komt er ineens een man naar me toe gelopen die allemaal begon te praten. Kon hem toen nog niet verstaan. Maar toen hij dichterbij kwam wél ;
"Als je niet braaf bent, schiet ik je door je kop heen". Ik schrok me werkelijk dood Scheve mond Maar wist wel dat deze man een Junk was .. Daarna ben ik nog een keer door hem bedreigd, maar toen op een geheel andere manier. Weer was ik mijn post aan het rondbrengen in de straat, het leek alsof hij me stond op te wachten dus ik probeerde maar uit zijn buurt te blijven.
Maargoed, ik moest toch verder. Ik draaide me om, en weer begon hij van die gekke dingen te zeggen waaronder "Zit je broek misschien niet wat te strak meisje ? Wil je er niet liever vanaf ?". Ik was echt bang dat hij me wat aan zou doen .. Ik denk dat jullie wel snappen wat hij bedoelde.
Hij liep weg, naar zijn woning toe. En helaas .. Ook bij zijn woning moest ik post brengen. Ik was écht doodsbenauwd, zijn deur stond namelijk open. Heb snel de brief erheen gesmeten en ben weggelopen. Hij kwam zijn huis uit en kwam me achterna en riep weer vage dingen (wat weet ik niet, niet te verstaan.)
Ben toen snel weggerend en vlak bij andere mensen gaan lopen.

Wist eigelijk ook niet zo goed wat ik hiermee aanmoest .. Heb het uiteraard wel aan mijn ouders verteld. Maar wat ik hier verder mee aanmoet ?
Zit eigelijk een beetje in hetzelfde schuitje als Laura24 .. Maar werd het bij mij recht in mijn gezicht gezegd.
Ben dus benieuwd wat jullie reacties op die van Laura24 zijn.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:13

ik vindt het geen bedreiging tot dood, maar ik heb mijn moeder wel eens moeten wegstrekken want anders sloeg ze die man dood hehe..
hij was ook van die foldertjes aan het brengen!
echt zulke mensen zijn niet helemaal goed!!
wow [gast1122] zal wel een enge ervaring zijn geweest!
sterkte meis!!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:14

ik denk altijd maar zo: mensen die dit soort dingen door brievenbussen heen doen, zijn zelf niet helemaal 100%..
ik laat mij nergens toe dwingen als ik er zelf niet achter sta en al helemaal om iets te geloven uit angst dat ik anders dood ga... kom nou toch, als die mensen bij mij aan de deur zouden staan, zouden ze aan mij een verkeerde hebben....

hoe zat het ook alweer met de tekst "heb uw naasten lief?"
lekker dan, mensen proberen te overtuigen door ze bang te maken... heb je op de lange termijn ook écht wat aan Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:39

Laura24 schreef:
Vandaag lag er een foldertje in mijn bievenbus. Of eigenlijk, een bedrukt papiertje. Het is van de pinkstergemeente, en bevat (in iets andere bewoording, heb het dirct versnippert, word gek van dat soort briefjes Bloos ) de tekst die op het volgende neerkomt: "kniel voor de here Jezus, of u zult binnenkort sterven..." En zo nog meer. Ik kan me er niet echt druk om maken, het is maar een briefje. Maar wat ik me wel afvraag is of dit eigenlijk wel mag? Lijkt mij namelijk een bedrijging met de dood, al beweren ze uiteraard niet dat zíj je zullen doden. Toch lijkt het me eigenlijk niet de bedoeling om zo'n boodschap te verspreiden. Wat vinden jullie?


Jij vat een beetje samen wat er op dat briefje stond, maar het lijkt me heel sterk dat er letterlijk stond wat jij hier typt. Ik keur dergelijke teksten absoluut niet goed, maar ik ben toch wel erg benieuwd wat er letterlijk op dat briefje stond! Lachen

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 10:44

Als ik er weer een in de bus krijg, zal ik hem hier overtypen Knipoog Krijg er elke maand wel 1 of 2, dus zal vast binnenkort wel weer een hebben. Meestal zijn het wel iets verkaptere briefjes, weet bij deze niet meer hoe de hele tekst precies was (was nogal lang) maar op deze stond wél letterlijk dat je binnenkort zou sterven als je niet snel voor de here jezus zou knielen...

Voel me er overigens niet zozeer persoonlijk door aangevallen, ik zie ze als rijp voor het gesticht... Maar kan me toch voorstellen dat er mensen zijn die er wel bang van worden.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:45

Dat kan ik me ook voorstellen. Het is ook zo verkeerd.. Ikzelf ben ook een christen, en overtuigt ook, het is mijn leven.. Maar dit soort dingen gaat me véél te ver en het gaat ook DWARS tegen Gods bedoeling in.. Helaas zijn er veel mensen die hier toch aan meedoen, en dat doet me wel zeer. Want zo komt er een heel verkeerd beeld van 'het geloof' in de wereld..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:02

Of het nu wél of niet mag,de politie doet er toch nix aan.Weet dit uit ervaring.Gooi het briefje gewoon meteen weg en lees het niet eens.
Een heel verkeerd beeld van "het geloof" in de wereld?Het geloof brengt alleen maar ellende en oorlog.Je ziet het overal om je heen.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:06

we sterven toch allemaal Knipoog

en als je niet in de bijbel gelooft. hoef je dit ook niet te geloven.

ik zie niet zo'n probleem. ik voel me ook niet aangesproken tot deze tekst.

maar of het mag.. het is toch een tekst uit de bijbel? dus niet echt een persoonlijke bedreiging van degene die het briefje gaven naar jou toe.

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:45

Bedreiging of niet, dit is echt weer belachelijk... Geloven is prima, maar val een ander er niet mee lastig! Boos! Ik ga als niet-gelovige toch ook geen christenen (of mensen van welk geloof dan ook) lastigvallen met mijn overtuiging?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:58

Eh, ik ken de bijbel niet bepaald uit mn hoofd, maar ben er vrij zeker van dat dit géén tekst uit de bijbel is... Daarnaast was ik niet bepaald van plan om ermee naar de politie te stappen, ze niet me aankomen Knipoog Toch vind ik het niet kunnen, en vind ik het erg lijken op sekte-achtige praktijken...

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:01

Faux schreef:
Dat kan ik me ook voorstellen. Het is ook zo verkeerd.. Ikzelf ben ook een christen, en overtuigt ook, het is mijn leven.. Maar dit soort dingen gaat me véél te ver en het gaat ook DWARS tegen Gods bedoeling in.. Helaas zijn er veel mensen die hier toch aan meedoen, en dat doet me wel zeer. Want zo komt er een heel verkeerd beeld van 'het geloof' in de wereld..


Ik heb het he-le-maal met jou eens!!

Weer de zoveelste debiel die het verpest voor de goeie. Mensen, zo is het geloof NIET bedoeld, trek je er alstjeblieft niks van aan Verdrietig

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mag dit eigenlijk wel? "bedreiging met de dood"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:15

Het is met dat soort dingen maar hoe je het opvat. Vat jij het echt op als een bedreiging dan zou je er een aanklacht over in kunnen dienen. Hopelijk wordt die zaak dan aanhangig gemaakt.

Persoonlijk vind ik het erg ongepast.