Vreemdgaan en zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss X

Vreemdgaan en zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:05

Ik las laatst een stukje, en ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is.

Stel je voor je heb een kindje (hoeft niet), je bent super gelukkig met je man en eigenlijk leef je het perfecte leventje en jullie zijn bezig voor nog een kindje.

Door een slippertje ben je zwanger geworden, je weet uiteraard niet van wie het is. Het is natuurlijk ook groot kans dat het gewoon van je man is.

Wat zou je doen? Alles opbiechten? Abortus plegen? Of hopen dat het kindje van je man is.

(Het is heel globaal geschreven, als je gelukkig bent ga je niet vreemd zal je denken, maar dat is de kwestie niet)

En als...

je niet zwanger was geworden, en dus gewoon bent vreemdgegaan, vertel je het dan ook?

Ik zal namelijk alles opbiechten, maar eigenlijk is dat heel egoistisch. Omdat jij er niet mee kan leven, en dat het aan jou knaagt zal jij met je verhaal je mans leven overhoop halen.

Als het bijvoorbeeld echt eenmalig was, is dat het dan waard

P.S. Dit is geen bestaand verhaal, ik zat n.a.v. een verhaal erg te filosoferen en stel je voor senarios voor me te halen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Miss X op 29-02-08 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

miss_kippie

Re: Vreemdgaan en zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:08

opbiechten ik vind dat dit dan je eigenschuld is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:10

Ik denk dat ik zou hopen dat het van mijn man is. Ik zou het echt heel lastig vinden, en ik denk dat ik nu dit zeg, maar dat het compleet van de situatie afhangt hoe ik er op dat moment op reageer.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:12

Ja gewoon opbiechten eigen schuld he maar wel een k*t situatie Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:13

Foei! Knipoog

Moeilijke kwestie hoor, vanuitgaande dat ik niet mag zeggen dat ze misschien ongelukkig was, zou ik toch alles opbiechten of inderdaad wat Splash zegt, heeeeel hard hopen dat het van je man is!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:13

Lang geleden zag ik op Discovery Chanel dat een behoorlijk hoog percentage kinderen níet van de man is die ze papa noemen, doordat mama een "slippertje" heeft gemaakt. Papa en kids weten in die gevallen van niets..

Nagelbijten / Gniffelen

Nogal een geheim wat je als vrouw met je mee moet dragen. En al is de leugen nog zo snel: bij transfusies, transplantaties of dna onderzoek voor bijvoorbeeld ergelijke ziekten zal zoiets altijd boven komen..

En je hebt nogal een probleem als je kindje bijvoorbeeld bruine ogen krijgt, terwijl mama en papa blauwe ogen hebben Haha!

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:15

Ik zou het opbiechten, ik zou sowieso niet met zo'n groot geheim kunnen lopen. Maar biecht je het achteraf of vooraf. De kans dat het van je man is, is natuurlijk ook groot.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:15

siko schreef:
Foei! Knipoog

Moeilijke kwestie hoor, vanuitgaande dat ik niet mag zeggen dat ze misschien ongelukkig was, zou ik toch alles opbiechten of inderdaad wat Splash zegt, heeeeel hard hopen dat het van je man is!!

ALs het zou gebeuren ( maar gebeurt niet ) dan hoef ik niet te hopen dat het van mijn vriend is want die heb ik dan niet meer Sigaar

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:17

De passievrucht wel eens gelezen?

Man blijkt onvruchtbaar te zijn.. Maar heeft wel een kindje Koe

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:18

Ik zou het opbiechten. Eerlijkheid duurt het langst... Het is een stuk vervelender als hij er achter komt op het moment dat het kind wel heel duidelijk op een ander lijkt, een heel andere bloedgroep blijkt te hebben of op welke manier dan ook. Het is je eigen stomme fout, daar moet je ook verantwoordelijkheid voor nemen. En mazzel hebben als je man blijft Knipoog

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:20

Stel je voor je man is diep teleurgestekd in je, en hij eis dat je abortus pleegt.. Zal je daarmee akkoord gaan?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:21

Miss X schreef:
Ik zou het opbiechten, ik zou sowieso niet met zo'n groot geheim kunnen lopen. Maar biecht je het achteraf of vooraf. De kans dat het van je man is, is natuurlijk ook groot.

Daar zou ik niet te zeker van zijn. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen veel gemakkelijker zwanger worden van hun minnaar dan van hun vaste partner. Lovers Dat stond eens in het wetenschapskatern van de Volkskrant en het stuk heette: "De man mikt en de vrouw beschikt".

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:22

Miss X schreef:
Stel je voor je man is diep teleurgestekd in je, en hij eis dat je abortus pleegt.. Zal je daarmee akkoord gaan?

nee waarom wel ? dan neem je toch met die andere man dat kind ?
strax heb je abortus gepleegd en dan zegt hij je kan oprotten.dan heb je dus nix meer he

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:23

Eerlijkheid duurt het langst. Opbiechten dus.
Stel je voor zeg het kindje is toch van die ander en lijkt daar erg veel op. Plus kijk eens naar jezelf, hoe zou jij het vinden als die ander zo'n groot geheim voor jou zou hebben??

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:24

Tuurlijk, heel veel gelukkige gezinnetjes...

Laatst was er een onderzoek geweest waar uit kwam dat van een bepaald percentage kinderen (weet even niet meer hoeveel) de vader niet de echte bleek te zijn...

*Een regel uit een oud liedje: Your daddy ain't your daddy but your daddy don't know Haha!

*Oja, ga wel vreemd met iemand met dezelfde huidskleur! Nagelbijten / Gniffelen Ja

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:25

nicky_4you schreef:
dan neem je toch met die andere man dat kind ?

Lag het maar zo makkelijk.. Misschien heeft die 'andere man' ook wel een gezin. Of zag hij jullie slippertje echt als niet meer dan een slippertje. Dan gaat hij echt niet samen met jou een kind opvoeden.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:25

Pfff moeilijke situatie. Ik denk dat ik toch zou hopen dat het van m'n man is. Je kan tegenwoordig ook wel aardig uitrekenen wat betreft je eisprong etc....
Maar je weet het idd nooit.

Abortus zou ik nooit laten plegen. Dan zou de man alsnog de deur uit gaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:26

Waarom biecht je het op? Zodat je man daar gelukkiger van wordt? Denk het niet. Omdat je de last zelf niet kunt dragen? Dan had je dat maar eerder moeten bedenken.

Opbiechten gebeurd over het algemeen om jezelf daarna beter te voelen. Dat dan de hele wereld van de partner in puin ligt.... tja...

Dus als je echt met je eigen fouten wilt leven, biecht je niets op, en bespaar je je partner ook een hoop ellende.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:28

Ligt aan de situatie. ALs het kind welkom is, houden.

Maar zelf houd ik niet zo van kinderen.. Dus denk dat ik het dan weg zal laten halen, en als de tijd rijp is opbiechten.

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:29

Maanling, ik vind dat echt heel mooi geschreven. Opbiechten is iets wat je voor jezelf doet.

Ik zou het namelijk ook hele erg vinden als ik alles had opgebiecht, we zijn daarna gescheiden.. Weg perfect leventje en achteraf was het kindje wel van mijn man..

Hoe je het wend of keert, het is sowieso je eigen fout.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:30

Wat niet weet wat niet deert inderdaad. Niets zeggen dus. Het percentage kinderen wat niet van de eigen man is lag in de buurt van de 10% dacht ik. Slechts een heel klein percentage daarvan komt aan het licht. Niks zeggen dus en gewoon je geheim bewaren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:31

dat slippertje vind ik al echt niet kunnen, als je gelukkig bent met je gezinnetje mag dat niet gebeuren. mocht je er wel behoefte aan hebben zou je eens goed na oeten denken of je wel zo gelukkig bent en wel een 2e kindje wil hebben.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:40

Maanling schreef:
Waarom biecht je het op? Zodat je man daar gelukkiger van wordt? Denk het niet. Omdat je de last zelf niet kunt dragen? Dan had je dat maar eerder moeten bedenken.

Opbiechten gebeurd over het algemeen om jezelf daarna beter te voelen. Dat dan de hele wereld van de partner in puin ligt.... tja...

Dus als je echt met je eigen fouten wilt leven, biecht je niets op, en bespaar je je partner ook een hoop ellende.

Heel mooi geformuleerd Ja

Ben heel blij dat ik nooit met deze vragen hoef rond te lopen, zou gek worden denk ik. Mijn lieve kindjes zijn gelukkig maar van 1 en dezelfde man!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:41

alles vertellen en maar afwachten wat er gebeurd

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:41

suuzepuus schreef:
dat slippertje vind ik al echt niet kunnen, als je gelukkig bent met je gezinnetje mag dat niet gebeuren. mocht je er wel behoefte aan hebben zou je eens goed na oeten denken of je wel zo gelukkig bent en wel een 2e kindje wil hebben.

Komt bij de volgende vraag naar boven; Hoevel ECHT gelukkige gezinnetjes zijn er? Wat ik om mij heen zie is een fantastisch toneelspel van mensen die bij elkaar zijn omdat ze niet alleen willen zijn en de schone schijn ophouden t.o. ouders, omgeving, etc...
Ik durf te gokken op 60% van de huwelijken. Waarschijnlijk ben ik mild Bloos

Ik denk dat 'vreemdgaan' iets oernatuurlijks is van mensen, je wilt toch die sterkere genen misschien (als vrouw zijnde) Haha!