Ook zo'n zin in kerst-met je familie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:32

Wat ik nou echt niet snap he.... al die mensen die balen van die verplichtingen, waarom doen jullie er niks aan, en doorbreek je de traditie van opzitten, pootjes geven en volvreten niet?
(=vraag voor 16+bokkers)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:40

In jouw geval snap ik dat je er van baalt. Ik zou dus echt niet gaan en ook zoals jij leker met zijn 2-en blijven!

Gelukkig heb ik wel leuke (schoon)familie. We zouden eigenlijk dit jaar eens niks samend doen maar eigenlijk wilden we hest stiekem toch wel. Op kerstavond gaan we daarom naar mijn schoonzus en doenwij het voorgerecht, mijn schoonzus en man het hoofdgerecht en mijn schoonouders het nagerecht. Op 1e kerstdag blijven Maurice en ik lekker samen thuis. Op 2e kerstdag komt mijn moeder eten (die dan ook jarig is).

gewoon gezellig dus. Ik ben opgevoed met op 1e kerstdag een sobere vegetarische maaltijd als tegenhanger van het soms overbodige luxe eten. Maar ik moet bekennen dat ik nu wel geniet van een smakelijk dinertje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 01:55

Sonja schreef:
Wat ik nou echt niet snap he.... al die mensen die balen van die verplichtingen, waarom doen jullie er niks aan, en doorbreek je de traditie van opzitten, pootjes geven en volvreten niet?
(=vraag voor 16+bokkers)


Meldt zich! Dat heb ik lang geleden al gedaan, heel lang geleden. Mijn ouders zijn al heel lang geleden gescheiden en sindsdien is het elk jaar hetzelfde ge-emmer, waar ben je op eerste en tweede kerstdag? Tegenwoordig hanteer ik de regel dat wie het eerst komt, die het eerst maalt. Aangezien ik nogal krap in mijn tijd zit, is tijdig reserveren wel gewenst Haha! Cool . Met de hele familie aan tafel, daar doe ik niet meer aan mee, dat kunnen ze best zonder mij en echt compleet is het toch nooit.

Eerste kerstdag is nog een verrassing voor mij, ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar het wordt vast een feest. Tweede kerstdag zit ik in een duur restaurant met de bedoeling het ontzettend naar mijn zin te hebben. Oud en nieuw zit ik ergens op een dak in Amsterdam, heb ik gehoord Party!! . Kortom, we houden het wel spannend Haha!.

Nu hoef ik me alleen nog druk te maken om de christmasshoppig, want ik deel nog wel eens presentjes uit omdat ik dat leuk vind.

Er moet ook nog een filmafspraak ingelost worden voor het einde van het jaar, ook nog Knipoog.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 03:53

Ik zou nergens anders willen zijn dan bij mijn ouders en familie tijdens de feestdagen. Lovers
Ik voel geen verplichting en dat is het ook zeker niet. Mocht ik besluiten om de feestdagen samen met mijn man door te brengen, dan wordt dat volledig geaccepteerd.
Maar gelukkig zoeken we elkaar toch altijd weer op Lachen
Ik zou willen dat het bij jullie net zo gezellig wordt als dat het bij ons altijd is!!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:48

Sonja schreef:
Wat ik nou echt niet snap he.... al die mensen die balen van die verplichtingen, waarom doen jullie er niks aan, en doorbreek je de traditie van opzitten, pootjes geven en volvreten niet?
(=vraag voor 16+bokkers)


Omdat ik dan met een zeer beledigde moeder, en schoonmoeder zit. Dus als ik -een paar uurtjes bij mijn ouders zitten en een paar uurtjes bij mijn schoonouders- opweeg tegen de trammelant die ontstaat als we niet komen, dan kies ik toch voor het eerste.
Een vakantie boeken zou een oplossing kunnen zijn, maar daar moet je wel het geld voor hebben (en niet midden in een verhuizing zitten)

Nee voor mij hoeft kerst niet zo. Oud en nieuw vind ik daarentegen wel een heel leuk feest. Lekker gezellig met goede vrienden!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:12

Bij ons is het een beetje twee-strijdig: Bij mijn man thuis (en mijn man ook Knipoog ) zijn ze allemaal nogal familie-ziek en zouden ze het liefst alle feesten en vakanties met elkaar doorbrengen. Nu heb ik best een gezellige schoonfamilie, maar dát gaat me dus echt te ver! Ook met mijn familie (moeder, 2 broers en een schoonzus) hebben we een goede band. In het begin dat we hier in Dld. woonden, gingen we ieder jaar met de kerst naar Ned. Kerstavond bij m´n schoonouders, eerste kerstdag bij mijn moeder en tweede kerstdag naar de oma van mijn man, waar dan ook de ooms en tantes met neven en aanhang kwamen. Wel altijd gezellig Lachen , maar ook wel druk!
Na 3 van deze "kerstprocedures" wilde ik ook de kerst wel eens in m´n eigen huis vieren Knipoog ! "Ze" (in Ned.) vonden dit allemaal niet zó leuk, maar begrepen het wel! Daarna hebben we wel vaker eens een jaartje Ned. over geslagen, omdat we met vrienden wilden gaan skien.
Dit jaar gaan we met het hele spul (mijn man zijn fam. + mijn moeder) naar Oostenrijk met de kerstdagen en oud-en-nieuw viert het hel spul bij ons Scheve mond !

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:18

ik hou echt niet van kerst Boos!
Al dat overdreven gedoe, sorry ik merk het verschil niet tussen 25 december en 25 juni, ja het is warmer maar verder Verward
Waarom zou je alleen op die 2 dagen leuk doen tegenover elkaar ofzo...
ik denk meer dat het het idee is, En waarom dat uitgebreide eten ? Het is heust wel lekker maar nergens voor nodig vind ik. Alleen maar onnodi veel dieren die er nog meer gelsacht worden (dat vind ik trouwens geen kerst gedachten voor hun maar ja Scheve mond)
En dan een beetje gezellig zitten doen bij familie Het enige beetje leuke is de kerstboom meer vind ik er niet aan. Kerst gaat toch tenslotte niet om het eten en lichtjes enzo maar om de kerstgedachte....

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:20

Sonja schreef:
Wat ik nou echt niet snap he.... al die mensen die balen van die verplichtingen, waarom doen jullie er niks aan, en doorbreek je de traditie van opzitten, pootjes geven en volvreten niet?
(=vraag voor 16+bokkers)


Ik wil wel maar ik moet gewoon mee met mijn vader(ben dan ook maar 14 bijna 15 maar toch ik zou prima thuis kunnen blijven hoor Haha!) maar ja er komt een tijd.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:05

Vanessa schreef:
Omdat ik dan met een zeer beledigde moeder, en schoonmoeder zit. Dus als ik -een paar uurtjes bij mijn ouders zitten en een paar uurtjes bij mijn schoonouders- opweeg tegen de trammelant die ontstaat als we niet komen, dan kies ik toch voor het eerste.


Haha! Je dacht dat mijn schoonmoeder het zomaar accepteert? Extreme duivel Niet echt.... Maar dat is haar probleem, niet het mijne. Ik heb die herrie er wel voor over, mensen moeten maar eens leren accepteren dat ik mijn eigen leven wel indeel, daar heb ik een ander helemaal niet voor nodig.
Bovendien kan ik totaal niet tegen dat jaloerse gezeik. Godzijdank zijn mijn eigen ouders en Dick's vader heel makkelijk, die respecteren het tenminste dat wij onze eigen plannen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:08

Sonja schreef:
Ik heb die herrie er wel voor over, mensen moeten maar eens leren accepteren dat ik mijn eigen leven wel indeel, daar heb ik een ander helemaal niet voor nodig.
Bovendien kan ik totaal niet tegen dat jaloerse gezeik.

Amen, meer woorden hoef ik er niet aan te besteden.
Verleden jaar had ik nog een kerstdepressie, dit jaar wordt het kerstfeest.