Adoptie door holebi's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dontcare

Adoptie door holebi's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:58

Ik ben bezig met een jaartaak voor school en wil graag enkele meningen over het onderwerp: Holebi's die adopteren. In België is dit een goedgekeurde wet. (Ik weet niet hoe het zit in Nederland) Ik wil dus graag weten welke mening jullie erover vormen.

Vermeld aub:
Je leeftijd, geslacht en waarom je pro of contra bent.
Zo kan ik de mensen opdelen in groepen en kijken of er verbanden bestaan.
En met gewoon een voor of tegen ben ik uiteraard niet veel.

Alvast bedankt!

P.S.: Een discussie is natuurlijk niet uitgesloten.. Graag zelf Knipoog

Nathalie

Re: Adoptie door holebi's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:13

Sorry, maar wat zijn Holebi's? Bloos

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:14

Volgens mij: homo's , lesbiennes en bi-stellen.

Dontcare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:29

Juist ja.. Iemand een mening?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:49

ik ben 16 een meisje en voor, want ik vind dat iedereen recht heeft op een kind, ook vrouwen die op vrouwen vallen, en mannen die op mannen vallen. als hun gelukkig zijn en een kind willen dan zie ik niet in waarom het niet zou mogen omdat ze geen hetero zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:05

Ik ben 34 en ik ben voor. Een tijdje ben ik bang geweest dat kinderen gepest zouden worden, maar qua liefde zou het niks uit moeten maken. Liever in een gelukkig holebi-gezin dan ongelukkig in een gebroken of problematisch vader/moeder gezin.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:38

Voor, die mensen (koppels) hebben evenveel recht op kinderen als 'gewone' koppels in mijn ogen.

Ben 17.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:42

16, vrouw en ik ben voor.. Als mensen een kinderwens hebben moeten ze die ook kunnen vervullen. Of ze nu holebi of hetro zijn. Ook vind het voor de kinderen niet slecht dat ze geadopteerd worden. Als ze uit een arm land komen, krijgen ze hier ook een nieuwe kans.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:45

Ik ben 15, vrouw.
Ik ben voor. Niet zozeer om bovenstaande redenen maar omdat ik ieder kind een ouder gun. Wanneer je jong bent heb je iemand nodig om je aan vast te houden (en je uiteindelijk van af te zetten: ook een belangrijk deel van het volwassen worden): een voorbeeld, iemand die je troost kan bieden, dingen kan leren, je straft wanneer je over de grens gaat, beloont wanneer je iets goeds doet... In een weeshuis missen die kinderen zó vreselijk veel aandacht, deze kinderen zullen het als volwassene ook zwaarder krijgen aangezien ze een heel groot stuk van hun mentale en sociale ontwikkeling hebben gemist. Het gaat me meer om de kinderen dan om de homoseksuelen (om het zo maar even in 1 woord uit te drukken), voor een kind is het belangrijker om ouders te hebben dan voor ouders om een kind te krijgen. Ookal is het natuurlijk heel prettig als je kinderwens uitkomt door adoptie wanneer dat anders niet mogelijk zou zijn. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:36

Mag in Nederland ook gewoon. Er zijn sinds kort nieuwe adoptie regels ingesteld, waarin Europees het e.e.a. is vastgesteld. Het adopteren door homo's/lesbies is echter nog per land te bepalen, omdat het ene land hier moeilijker over doet dan de andere.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:40

[NM] > [STW]

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:08

Sammie schreef:
Mag in Nederland ook gewoon. Er zijn sinds kort nieuwe adoptie regels ingesteld, waarin Europees het e.e.a. is vastgesteld. Het adopteren door homo's/lesbies is echter nog per land te bepalen, omdat het ene land hier moeilijker over doet dan de andere.

Ik geloof zelfs dat holebi's in België enkel maar vanuit Ethiopië kunnen adopteren.. (omwille van de wederkerigheid tussen landen dat het verdrag van Den Haag eist geloof ik).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:28

28, vrouw, voor, omdat ik van mening ben dat het belangrijker is of een koppel een kind liefde kan geven, dan van welk geslacht de ouders zijn. De enige reserve die ik heb is pesten, maar dat stopt ook pas als het normaler wordt.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:39

21, vrouw, voor

Het aller belangrijkste vind ik dat je een kind liefde kan geven. En naar mijn mening kunnen mensen die op het zelfde geslacht vallen dat ook.

Uit eindelijk valt de mens op de mens. De 1 valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht. Het zou geen verschil moeten maken in het opvoeden van het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:47

22, vrouw en ik ben voor (wordt wel saai zo he?)

Zelf ben ik bi, maar wel gewoon getrouwd en moeder van drie. Ik zie niet in waarom ik een slechtere moeder zou zijn dan een vrouw die compleet hetero is.

Mijn twee beste vrienden zijn homo, en ik weet zeker dat ze allebei geweldige vaders zullen zijn.

Als er gewoon open omgegaan wordt met de situatie, dan is het voor kinderen gauw de normaalste zaak van de wereld, en als je als kind je er niet voor schaamt, ben je ook niet zo gevoelig voor die 'pesterijen'.

Ik denk dat de huidige cultuur dusdanig open is over homoseksualiteit dat er niet meer zo raar tegenaan gekeken word, en dan hoort een familie-idee er ook bij!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:23

21, vrouw en voor.
Het ideale gezin is imo 2 stabiele ouders die veel liefde voor hun kind hebben. Dus homo's kunnen hier prima aan voldoen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:35

vrouw, 20, tegen. Althans, niet in deze maatschappij. Kinderen worden tegenwoordig voor alles al gepest, laat staan dat hij 2 vaders heeft en geen moeder.... Als het kind klein is zal hij daar nog niks van merken, als hij iets ouder word komen al de vragen waarom het kind 2 vaders en geen moeder heeft en als het kind eind basisschool is, zal hij er om gepest worden. Of het kind zich er wel of niet voor schaamt maakt m.i. niks uit, als het kind er eenmaal flink mee gepest word, is hij er wel degelijk vatbaar voor.

Anderzijds gun ik ieder kind goede ouders, en ik zie niet in waarom 2 mannen of 2 vrouwen minder goed voor een kind zouden kunnen zorgen en ben ik het met Urielle eens, het pesten zal stoppen als het normaal word.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 06:30

Vrouw, 24, voor.

Ik ben zelf lesbisch en ook al wil ik zelf absoluut geen kinderen, vind ik dat holebi stellen net zulke goede ouders kunnen zijn als hetero's ... misschien zelfs beter omdat er bij adoptie eerst gekeken wordt of je een geschikte ouder bent, gestoorde hetero's kunnen zonder enige controle kinderen krijgen.

Ik ken een aantal holebi stellen met kinderen, en kinderen met holebi ouders en die zijn net zo als hetero families. De kinderen worden er ook niet mee gepest ... waarom sommige kinderen wel gepest worden en anderen niet weet ik niet (zal wel een mix van karakter, groepsamenstelling en omstandigheden zijn), maar als kinderen het pispaaltje zijn dan vinden ze altijd wel iets om mee te pesten.

Ik vind het ook niet bezwaarlijk dat je geen vader-, of moederfiguur hebt. De stereotype mannen- en vrouwenrollen bestaan tegenwoordig niet meer in die mate. Je hebt sterke vrouwen, gevoelige vaders, mannen die de was doen en vrouwen die het huis verbouwen. Tenzij je je kinderen het huis niet uitlaat komen ze sowieso met andere mannen en vrouwen in contact.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:10

Joyckuh schreef:
vrouw, 20, tegen. Althans, niet in deze maatschappij. Kinderen worden tegenwoordig voor alles al gepest, laat staan dat hij 2 vaders heeft en geen moeder.... Als het kind klein is zal hij daar nog niks van merken, als hij iets ouder word komen al de vragen waarom het kind 2 vaders en geen moeder heeft en als het kind eind basisschool is, zal hij er om gepest worden. Of het kind zich er wel of niet voor schaamt maakt m.i. niks uit, als het kind er eenmaal flink mee gepest word, is hij er wel degelijk vatbaar voor.

Anderzijds gun ik ieder kind goede ouders, en ik zie niet in waarom 2 mannen of 2 vrouwen minder goed voor een kind zouden kunnen zorgen en ben ik het met Urielle eens, het pesten zal stoppen als het normaal word.

Mijn vriendin heeft lesbische ouders. En is nooit gepest terwijl ze heel 'vatbaar' is voor pesten, ik denk dat het pesten dus heel erg van de omgeving en de ouders afhangt.

Ik ben 18 en ik been voor, om eigenlijk alle redenen die genoemd zijn.