[ENQ] Eenzaamheid, vragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

[ENQ] Eenzaamheid, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:51

Hoii

Ik moet voor mijn profielwerkstuk, zegmaar mijn eindwerkstuk voor school, een onderzoek doen.
Wij hebben gekozen om het over eenzaamheid te houden en nou had ik daarover voor jullie een paar vragen.

Iedereen is natuurlijk wel eens eenzaam en je hoeft lang niet altijd alleen te zijn om je eenzaam te voelen, ook in een groep als je je erg buitengespoten voelt kan je je heel eenzaam voelen, of je hebt gewoon het gevoel dat je er niet bij hoordt.
Maar ook als je gepest wordt, of als een jong kind bijvoorbeeld een broertje of zusje erbij krijgt en die even wat meer aandacht krijgt.

Wat is eenzaamheid volgens jou, hoe zou je het omschrijven?
Voel jij je wel eens eenzaam en wat voor momenten zijn dat?
Kun je een moment beschrijven?

Ook graag je leeftijd er even bij zetten, omdat we het ook graag in leeftijds catogorieen willen verdelen.
En als je er nog iets anders over wilt zeggen mag dat natuurlijk ook.

Dus zou iedereen dit alsjeblieft in willen vullen?!

Verder weet ik niet of het hier wel goed staat.
Laatst bijgewerkt door Justy op 12-02-08 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Denise

Re: Eenzaamheid, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:53

Eenzaamheid is voor mij het gevoel dat niemand echt weet wat er in je omgaat en hoe je je voelt. Je kunt genoeg vrienden om je heen hebben, maar als niemand je begrijpt voel je je eenzaam.
Ja natuurlijk. Op momenten dat ik vervelende dingen meemaak.
Ik kan zo snel even niks bedenken Tong uitsteken

Ik ben 16.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:40

[NM] -> [STW]

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:31

Ik kan het in een woord zeggen, namelijk "leegte". Je voelt je niet verbonden met andere mensen, ook al heb je veel sociale contacten. Maar toch kun je eenzaam gaan voelen.

Ja, geregeld.

Bijvoorbeeld: Als ik bij een groep mensen sta en ze hebben lol met elkaar. Dan voel ik me niet erbij betrokken bij hun gesprek en/of grapjes. Of dat ik in mijn omgeving zie dat alle leeftijdgenoten veel vrienden hebt en lekker uitgaan terwijl ik haast geen vrienden heb en niet uitga. Da's ook niks in je eentje

Ik ben 22 jaar oud.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:12

V, 20

Je alleen voelen, het gevoel hebben dat niemand je begrijpt. O.i.d., ik vind het best lastig te beschrijven

Uhm, eigelijk niet. Ik kan me niet echt een moment herinneren, maar ik kan me wel herinneren dat het ooit is voorgekomen. Ik voel me niet zo snel eenzaam. Of misschien heb ik geen last van eenzaamheid, ik kan soms best wel een einzelganger zijn.

Nee, kan ik me echt niet meer herinneren, maar het zal ongetwijfelt op een moment geweest zijn dat ik niet lekker in me vel zat ofzo.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:07

Tsja.. dat is moeilijk, en het ligt ook aan het moment waarop ik me eenzaam voel. Is het in een groep mensen, dan is het alsof ik een onzichtbaar muurtje rondom mij heb wat mij afzonderd van alles. Is het juist als ik bijv. alleen thuis ben dan is het juist de grootte van het huis wat op me af komt.
Ja, regelmatig. Het zijn verschillende momenten.
Zoals goldenflower al zei: als jij bijvoorbeeld met een groep mensen staat die lol met elkaar hebben en jij net buiten het gesprek valt. Of inderdaad bij anderen die vriendjes hebben en uitgaan e.d., als ik niemand heb waarmee ik kan praten als ik het moeilijk heb... genoeg situaties Ja

17

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:25

Eenzaam is wanneer je alleen bent en je iemand in de buurt wilt hebben terwijl het niet kan
Meest in de avond maar dan ben ik ook grotendeel alleen dus probeer ik me af te leiden door gament/v kijken.
Ik heb niet echt veel vrienden in de omgeving ze wonen helaas ver weg en daarom ook meest dat ik me trots bij me paard weer opzoek en puur alleen 1 dag in het weekend komen we bijéén en gaan we weer eens uit.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 01:10

Ik denk dat wanneer je eenzaam bent, je helemaal alleen bent en je het idee hebt dat niemand je wilt/kan helpen..
Ik denk ook wel als je bijvoorbeeld een jongen leuk vind, en hij jou niet, je ineens overal stelletjes ziet lopen.. of als je ruzie hebt met je vriendin, je dan overal vrienden ziet lachen enzo..

Ja, vooral op momenten dat ik me die dag al 'rot' voel.. en vooral als ik bij Gentle wil zijn, maar het niet gaat, omdat ze verkocht is!! Gelukkig helpen m'n vz paardjes me er wel wat bovenop..

kun je een moment beschrijven?
Ja, nu een beetje.. Heb al een tijdje het idee dat mijn vriendin me 'ontwijkt' maar het komt voornamelijk omdat ze nu een beetje in een moeilijke periode zit.. en omdat ik vandaag iets heb gehoord dat ik niet heb mogen horen en niet wilde horen..
en het probleem bij mij is, dat ik dan alleen op m'n kamer ga zitten en me afsluit voor anderen..

ik ben 16 jaar

pressent

Re: [ENQ] Eenzaamheid, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:54

bedankt voor de reacties,

Kensha: ja dat is ook wel een goede als iedereen ver weg woont en je elkaar niet vaak ziet, daar was ik nog niet opgekomen, bedankt,
en ja de meeste mensen hier hebben gelukkig ook nog paarden waar ze naar toe kunnen als je je rot voelt, voor wat afleiding.

Femkuh: ja dat zijn af en toe ook moeilijke momenten, hopelijk gaat het over een tijdje beter en kunnen jullie er wat beter over praten.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:10

niemand meer die het even wil invullen??

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:16

In mijn ogen is eenzaamheid dat je je alleen voelt, geen mensen om je heen hebt die je liefde kunnen geven en dat je geen vrienden hebt. Je bent eigenlijk een beetje afgesloten van de buitenwereld.

Nee, bijna nooit eigenlijk.

n.v.t.

Ook graag je leeftijd er even bij zetten, omdat we het ook graag in leeftijds catogorieen willen verdelen.

Ik ben 16 Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:39

Een gevoel van leegte, bij niemand horen, ook al is het nog zo druk om je heen.
Mensen in een grote stad voelen zich zelfs vaker eenzaam dan mensen in een hechte gemeenschap, schijnt.

Ik voelde me vroeger op school vaak eenzaam en later toen ik naar de andere kant van het land verhuisde zonder dat ik dat wilde, voelde ik me ook heel erg eenzaam.
Ik heb me afgelopen kerst heel alleen gevoeld, toen mijn vriend in Slowakije was en ik niet mee kon.

zie boven

pressent schreef:

Ik ben nogal 'oud', 34.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:33

- Jezelf remi voelen, geen vrienden hebben en altijd alleen zijn.
- Nee, eigenlijk nooit. Ik ben altijd omgeven door kleine koters tot 4 jaar, en dan heb je geen tijd om je eenzaam te voelen Tong uitsteken
- Tsja.. Ik voel me misschien wel eenzaam als al mijn vrienden op vakantie zijn, en vroeger wel eens als mijn vriendinnen uit mochten en ik thuis moest blijven.

Ik ben 16.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:38

bedankt voor de reacties niemand meer die dit even in wil vullen?