Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:49

cindysponys schreef:
Ik dans 3e jaars ballroom bij Verbiest.


Volgens mij heb ik jou wel eens gezien Tong uitsteken

Jess

Berichten: 2407
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Twente

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:02

Ik heb er helaas mee moeten stoppen wegens tijdgebrek.
Ik ben bij de jeugd tot en met topklasse 2 gekomen. Ik moest toen stoppen omdat ik naar het buitenland ging.
In 2004 kwam ik weer in Nederland en ben ik ook weer begonnen met dansen, iemand bij de volwassenen had een danspartner nodig en aangezien ik het wel heel erg miste ben ik weer begonnen met 2e jaars, toen hebben we samen 3e jaars overgeslagen en verder gegaan met 4de jaars. Het was voor mij natuurlijk heel makkelijk en hij pakte ook alles heel snel op. Na het 5de jaar zijn we gestopt omdat ik er geen tijd meer voor had na werken, studeren, huishouden, vriend en paard. Hij moest ook steeds meer werken dus hebben we maar besloten ermee op te houden Huilen
Ook heb ik ( m'n vriend helaas niet) tussendoor nog Salsa en Merenque gedaan wat ik erg leuk vond en kon toepassen op onze vakantie.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:30

@ Sjapaz: Debutanten 5 is toch alleen nog regionaal? Welke wedstrijden pak jij dan mee? Vriend van me is namelijk een beetje gedwongen gepromoveerd, hij danste deb5 maar toen ze die hadden afgeschaft op de grotere wedstrijden zijn ze deb4 gaan dansen..
Ik zelf dans ook deb4 Knipoog Maar train niet wedstrijdgericht ofzo...

In Groningen heb ik niet gedanst, was dat afgelopen weekend? Laatste wedstrijd van mij was Wychen..
Kom vanuit Ede, dus Groningen is ook niet te doen qua reistijd Knipoog

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:51

Ik heb ook gedanst, 2 jaar, vorig jaar gestopt, maar vond het erg leuk Ja Wil er eigenlijk ook wel weer mee verder, maar heb geen idee met wie en heb geen zin om zomaar 'aan iemand' gezet te worden, zeg maar. Dat was vorige keer namelijk zo, althans, vaste danspartners wilde mijn dansleraar niet, maar op de een of andere manier stond ik toch áltijd te dansen met de ranzigste vent die daar rondliep Nagelbijten / Gniffelen En die zit nog steeds achter me aan, hahahaa, dus áls ik weer wil beginnen, met iemand die ik kén.
Was wel erg leuk, zeker de latindansen, zou daar vooral ook mee verder willen. Lachen Komt er wss toch nooit van, haha!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:14

Is debutanten 5 & 4 overal? Want heb wel een aantal debutantenwedstrijden gedanst maar weet niet meer bij welke bond, volgens mij rekenen ze daar anders ofzo Verward We begonnen daar in de C-klasse en konden vervolgens promoveren naar B en A-klasse en dan naar de amateurs... Maar zover zijn wij nooit gekomen Tong uitsteken

We trainden toen wel wedstrijdgericht, 1x per week privéles en 1x per week clubles waar wij een beetje ons eigen dingetje deden en af en toe ook meededen met de les. En trainden dan nog 1 tot 2 keer zelfstandig, maar dat was niet genoeg om het leuk te doen op wedstrijden Clown

Mijn vriend heeft ook op stijldansen gezeten alleen het niveauverschil is te groot (hij is gestopt bij zilver en alles gelijk weer vergeten zegt ie en ik doe nu topklasse 1 nog een keer Tong uitsteken ) dus samen dansen zit er niet in. Maar samen een quickstep moet nog wel lukken!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:24

Liezel1 schreef:
ik ben gestopt in de topklasse Latin 2, vanwege een achillespeesblessure....

Ook al een achillespees blessure?

Ik heb ook een poos gedanst, maar ook gestrand vanwege m'n achillespees. Nu kriebelt het wel weer om te beginnen maar die achillespees is nog steeds niet 100%. Ben dus bang weer te stranden en daar wil ik mijn energie niet in steken. Eerst dus maar wachten tot hij volledig is hersteld (als dat ooit nog eens gebeurt.)

Ik danste bij Dansschool De Jong in Heerenveen. Waar mijn bekers zijn gebleven weet ik niet eens meer bedenk ik me net haha. (offtopic)

Mijn favo dans was de Cha Cha en de Quick Step (wel met snelle muziek). Lachen

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 11:41

@Lotte1990: Daar heb ik nog nooit van gehoord... alle wedstrijden waar we tot nu toe aan hebben meegedaan was gewoon debutanten 5.. en wij dansen dus regionaal bij de DAVENO, dus dat is over al in het noorden, maar ook bij NADB, wat wel landelijke wedstrijden zijn... Maar misschien bij hele grote wedstrijden kan het anders zijn hoor! dat weet ik verder niet...

@Tamara: volgends mij heb je dan bij de senioren/hobbyklasse gedanst... die wedstrijden zijn op ander moment dan de junioren/adults, en die werken met A/B/C...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:45

Wat leuk om te lezen dat er hier zoveel stijldansers zijn!
Ik ben dit jaar begonnen samen met mijn vriend; hij heeft járen gedanst maar is met mij lekker weer bij de eerstejaars begonnen Knipoog
Ik vind het onwijs leuk om te doen!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:51

Ik heb ook 2 jaar gestijldanst net als mijn ouders en mijn beide broers. Hun hebben ook wedstijden gedanst, ik niet. mijn danspartner was een kop kleiner, ik moet altijd bukken met de draai. Daarom vond ik het niet meer leuk. Ik heb nog een jaar met mijn broer gedanst en toen had ik er geen zin meer in omdat ik 2 paarden moest rijden en druk was op school.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:51

Mijn vriend en ik hebben in het totaal vier cursussen gevolgd (brons t/m goud) zo'n twee jaar geleden. Toen waren we het een beetje zat, maar afgelopen najaar begon het weer te kriebelen dus zijn we weer gaan dansen. Wij zijn geen talentjes en de dag en tijd van de cursus zilver kwam het beste uit voor ons dus we zijn weer op zilver ingestroomd. Achteraf was dat een beetje saai (was even oppoetsen maar met 1x voordoen wisten we het wel weer) zilver is nu weer afgerond dus nu doen we zilverster en we vinden het hartstikke leuk. Overigens maak je ons alleen blij met ballroom dansen. Wij worden echt niet blij van een Rumba of een Salsa (kunnen we echt niet en zijn we ook echt de types niet voor)

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:44

heb ook jaren gedanst met mijn vriend en later man, vond het altijd erg gezellig Haha!

chantal1982

Berichten: 190
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Dongen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:49

Ik heb tot en met topklasse 2 gedanst ballroom en latin, maar moest noodgedwongen stoppen, omdat onze dansschool ermee stopte

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:37

Ik doe ook stijldansen Haha! Heb afgelopen weekend nog tegen Sjapaz gedanst in Groningen Haha!
Ik dans de Ballroom in Debutanten 4 en Latin in Debutanten 5.
Ook wedstrijdgericht, 1 keer per week.
We doen ons best Haha!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:40

Ikke ook! Tong uitsteken
Nu anderhalf jaar ofzo Tong uitsteken Doe niet aan afdansen, vind ik niet leuk en dans nu in de topklasse gevorderden Haha! Maar vind mezelf láng niet zo goed als de anderen in mijn les hoor Knipoog Dus stel je van die topklasse maar niet teveel voor haha

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:42

Hihi Oh, ja ik ben Goud met een sterretje Haha!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:45

Ik doe niet stijldansen maar boogie woogie ik wil tezijnertijd wel nog gaan stijldansen. Want dat geven ze ook bij mij op de dansschool (move your feet in belfeld) Daar ken ik natuurlijk wel een boel stijldansers van (eentje danst nu ongeveer zo'n 9 jaar een ander al 15!!) Ik wil dan tezijnertijd met mijn huidige boogie parntner misschien gaan stijldansen (maar aangezien hij dat voorlopig nog niet wil)

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:36

Sjapaz schreef:
@Lotte1990: Daar heb ik nog nooit van gehoord... alle wedstrijden waar we tot nu toe aan hebben meegedaan was gewoon debutanten 5.. en wij dansen dus regionaal bij de DAVENO, dus dat is over al in het noorden, maar ook bij NADB, wat wel landelijke wedstrijden zijn... Maar misschien bij hele grote wedstrijden kan het anders zijn hoor! dat weet ik verder niet...


Daveno is idd regio, dus die hebben nog wel deb5. NADB hebben de 5e klassen sinds een paar maanden afgeschaft.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:40

Haha! Wat is boogie woogie?! Tong uitsteken Haha

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:44

ik heb morgen weer les Lachen

vrijdag is m'n oude danslerares bevallen van hun eerste kindje Lachen

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 23:52

@Lotte1990: wel apart, want juist in debutanten 5 zijn vaak heel veel paren.. ik snap niet helemaal waarom ze die dan hebben afgeschaft... wat het nut is. Maarja, maakt niet uit!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:55

Omdat er dus zo veel paren waren, denk ik. Duurde allemaal te lang. En moet zeggen dat sindsdien de NADBwedstrijden een stuk vlotter gaan. Hoewel het natuurlijk wel jammer is dat deb5 paren nu alleen nog regio kunnen dansen..

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:23

Ik dans ook! Eerste jaars bij Verbiest in Hoorn.

Die_Balken

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: Daarle

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:56

Haha grappig.. allemaal dames die reageren op deze wetenswaardigheid....

Nou ik heb vijf jjaar gedanst bij Wildschut Dancemasters, helaas door studie nu niet meer....

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:54

Wat jammer dat jullie allemaal hebben moeten stoppen door blessures enzo! Als ik dat zou hebben, heb ik een nachtmerrie!
Ik assisiteer ook bij de lessen en dat vind ik superleuk!

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:00

ik moet eigenlijk nieuwe dansschoenen, Bloos dus als iemand hier nog een paar over heeft? zou die dat willen melden Tong uitsteken