Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:05

Wat een rotreden Cinnepin! Jammer dat je toen gestopt bent. Kriebelt het niet om weer te beginnen?

Nou Magrathea, toen mijn vriend beschikbaar werd, toen wist ik het ook wel! Wij dansen inmiddels al bijna 5 jaar samen. Hij was toen ik met hem begon ook beter dan ik, maar inmiddels schelen we nauwelijks meer in niveau. Ik ben in latin een tikje beter, hij in ballroom.
Gelukje bij ons is dat wij qua lengte ook heel goed passen.
Enige dat wij ooit tegen elkaar gezegd hebben, is dat onze relatie ons meer waard is dan ons danspartnerschap. Met andere woorden: als we steeds met ruzie van de trainingen terugkomen en onze relatie lijdt eronder, dan stoppen we met dansen.
Maar ik vind het echt heerlijk om met mijn vriend te dansen!
En dat niveauverschil verdwijnt best snel hoor! Hij kan je meehelpen naar een hoger niveau en hij moet zelf ook alles weer een beetje terug zien te krijgen.
Het is momenteel best lastig een matchende partner te vinden, dus ik zou het aanbod van je vriend met twee handen aanpakken!

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:14

Het kriebelt zeker wel, maar heb er tot nu toe niks mee gedaan :P

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:11

Wat is het stil hier, jammer!
Gisteren zijn de kids 1e in de Amateurs latin geworden op de NDO wedstrijd in Ridderkerk, moeders trots natuurlijk.

Binnenkort ga ik zelf misschien ook weer dansen. We zijn ons aan het oriënteren op West Coast Swing, dat lijkt me zo leuk! Als alles door gaat hebben we komend weekend onze eerste privéles(sen) :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:39

Oeh leuk Eva! Ja ik dans momenteel niet meer. :( Maarrr ik heb toch maar toegegeven en na de zomer gaan ik en mijn vriend lessen. Dat wordt even afzien de eerste paar keer (hij die zijn epische ervaring af gaat stoffen en ik die nog niet zoveel ken en wij die niet gewend zijn met elkaar te dansen := ) maar hopelijk wordt het wel leuk!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:12

Wat leuk Magrathea dat je toch met je vriend gaat dansen! Ben heel benieuwd, maar dat komt vast goed :)
Tot dat de lessen beginnen alvast oefenen met hem?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:38

Mag ik me ook melden? Heb van mijn 18de tot 22 ofzo fanatiek gedanst en dans nu sinds 3 jaar ofzo (wat gaat het snel :oo ) met mijn broer samen recreatief 1x per week. We hebben een erg gezellige groep, soms iets te gezellig :+ Dan komt er weinig van dansen, maar de lessen zijn daardoor wel een feestje om te volgen :)

Magrathea > Niet zo tegen op zien joh, dansen met een heer die het al goed kan is juist heel comfortabel! Het enige wat je hoeft te doen is gaan voelen, zorgen dat er connectie is in je hele lijf, alles aan elkaar verbinden en dan je gewoon mee laten nemen! Heerlijk :D Ik dans juist heel graag met heren die beter dansen, die kunnen over het algemeen ook goed leiden. En af en toe gewoon een smokkelpasje ertussen, maar het danst wel erg fijn :j Vooral in de ballroom kan het helpen om je ogen te sluiten en echt te gaan voelen en vooral stoppen met denken, want daar gaat het vaak mis, als je denkt dat je weet welke pas er gaat komen en dan vervolgens blijkt het iets anders te zijn. Succes :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:09

Ja oefenen kan misschien wel, eigenlijk moet je allebei een dansabonnement hebben bij ons als je wil dansen, maar er wordt eigenlijk alleen bij het reserveren gecontroleerd. En als ze er wat van zeggen kun je nog doen alsof je dacht dat alleen de helft van de deelnemers een abonnement moet hebben :o? Want dat is voor sommige zalen ook zo. Maar goed, dan heb je dus wel een riant lokaal met een goeie vloer en spiegels en geluid wat erg fijn danst :D Misschien dat ik hem een keer mee kan slepen.

Amable, ik vind volgen überhaupt al moeilijk hoor := Bij m'n nu-niet-meer-vaste danspartner heeft het ook een flinke tijd geduurd, maar dat kan komen doordat we beginners waren. Ik heb nu een paar losse keren met mijn vriend gedanst en dat ging dan meestal nét niet lekker, gewoon omdat we allebei andere dingen gewend zijn, en dat is jammer. Maar niet onoverkomelijk hoop ik.
Hij heeft overigens al minstens drie jaar niet meer in lessen/wedstrijden gedanst hoor. Hij bood nota bene zelf aan om weer met mij in het tweede jaar te beginnen zodat hij de tijd heeft om alles weer op te halen :z En ook een beetje voor mij.

Hij ziet er in elk geval mega goed uit in Latin outfit <3 :D Nomnomnom

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:58

Fotooooooo!! Hihi

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:01


eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:14

Hahahaha ja daar hebben we niet zoveel aan aan die foto's *lol*

De volgende foto moet er dan maar eentje zijn van jullie op de wedstrijdvloer (A)

Ik ben gisteren dansschoenen gaan halen, best spannend nu hihi zaterdag én maandag 2 uur privéles, ik hoop zo dat het leuk is :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:40

eva1969 schreef:
Hahahaha ja daar hebben we niet zoveel aan aan die foto's *lol*

De volgende foto moet er dan maar eentje zijn van jullie op de wedstrijdvloer (A)

Ik ben gisteren dansschoenen gaan halen, best spannend nu hihi zaterdag én maandag 2 uur privéles, ik hoop zo dat het leuk is :D


Oh, mag je ze niet zien? :oo Het spijt me, ik dacht dat je privacy settings kon omzeilen met URLs..

Nee op de tweede zat ik op handen en knieën lampjes te stellen, in m'n mooie jurk en mooie kousen _O- Dat was best grappig.

Veel plezier met je privéles! Ben benieuwd hoor :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:01

Jawel ik zag ze wel, maar er was niet veel op te zien bedoelde ik, jij op je knieën en je vriend verwachtte ik in een spannende latin outfit :'-)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:47

eva1969 schreef:
Jawel ik zag ze wel, maar er was niet veel op te zien bedoelde ik, jij op je knieën en je vriend verwachtte ik in een spannende latin outfit :'-)


Ja dat zeg ik dus, die staat er niet op :P
En trouwens, hij ziet er alsnog heel knap uit hoor. -O-

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:06

Ahhh zo bedoelde ik het niet hoor, maar ik denk dat hij net zo oud is als mijn oudste zoon ;)

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:21

Magrathea schreef:
Hé dames, zijn we nog een beetje bezig? :)

Ik heb slecht nieuws gekregen - mijn danspartner kan niet meer op de dag dat er nu les is en hij gaat waarschijnlijk komende zomer verhuizen naar Amsterdam en kan dan niet meer met mij dansen ;(
Mijn vriend wil nu graag met me dansen maar ik weet niet of ik dat wel durf. Het voelt raar. :P Al zal dat ook wel verdwijnen. Ik ben het nu zo met mijn oude partner gewend, heel stom.

Nu eerst maar eens kijken of ik voor het laatste blok nog een partner kan vinden, anders wordt het dansen met de docent haha. Ik wil heel graag nog het jaar afmaken maar zonder partner is het gewoon lastig...


Gewoon even rondvragen binnen de dansschool. Mijn danspartner hield te ook halverwege het seizoen voor gezien. Toen ook met een ander verder gegaan. Hij minder ervaren, maar ok ik kon tenminste het seizoen afmaken. Nu begin juni nog afdansen.

Jouw oude danspartner wil niet toevallig in regio Amsterdam verder dansen? Zoek nog een danspartner voor t nieuwe seizoen start september haha

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:06

Dit weekend kennis gemaakt met West Coast Swing, superleuk, en na 2x 2 uur gelijk heel veel variaties en ook gelijk best heel erg veel techniek meegekregen. Mijn hoofd zit vol en nu dus heel veel oefenen! En dan maar hopen dat het er ooit ergens een beetje relaxed uit gaat zien ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:36

Daaames waarom vallen we nou elke keer weer stil? :P

Mijn vriend is overstag, hij wil dansen met mij! We gaan ons inschrijven om in september te beginnen! *\o/*

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:16

*\o/*

En tja, zomerstop he :+

Is de vraag al eens langs gekomen wat ieders favoriete dans is?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:09

Geen idee. Maar ik ga voor jive. :D

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:56

weense wals :D

die is echt heeeeeerlijk :D

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:53

ennnnnnnnnnnnnnnn weer door...

morgen beginnen bij ons de danslessen weer, wij gaan aan zilver beginnen :D :))

en ik heb om te kijken of ik op hakjes kan lopen,
een goedkope versie van dansschoenen besteld met die suède zool die vereist is..

als ik daar mn nek neit mee breek, dan gaan we met de tijd eens kijken voor merkschoentjes :D

**trots**

AfbeeldingAfbeelding

Wendy_Komen

Berichten: 6311
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:59


bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:03

oeeeeeee.....die zijn chique :D

mooi zeg...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:29

Wendy_Komen schreef:
Zien er leuk uit!! Ik heb paar weken terug nieuwe dansschoenen gekocht. Bevallen erg goed!!
http://www.danswinkel.nl/werner-kern-peggy1


Ik heb bijna dezelfde, alleen zonder het randje en de steentjes. Lopen idd heerlijk! Alleen moet je de zool wel goed borstelen anders zijn ze vrij snel glad

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:58

Magrathea schreef:
Wendy_Komen schreef:
Zien er leuk uit!! Ik heb paar weken terug nieuwe dansschoenen gekocht. Bevallen erg goed!!
http://www.danswinkel.nl/werner-kern-peggy1


Ik heb bijna dezelfde, alleen zonder het randje en de steentjes. Lopen idd heerlijk! Alleen moet je de zool wel goed borstelen anders zijn ze vrij snel glad

* blonT *

die dingen moet je borstelen natuurlijk..
ook die goedkope van mij....
moet ik nog ff achteraan dan, haha

note to self; borstel regelen