altijd maar die reclames over leningen *zucht*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

altijd maar die reclames over leningen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 16:17

Ik irriteer me te pletter aan die reclames over leningen (waar een mens zich wel niet aan kan irriteren hé Bloos ) maar het komt echt zo over alsof lenen iets góeds is! Maar je krijgt er alleen maar schulden door. Bij elke reclame krijg je het wel 'lenen.nl gemakkelijk met de beste rente garantie!'' ofzo Scheve mond Ik vind persoonlijk dat zo'n reclames 'verboden' moeten worden ofzo ze mogen er best reclame voor maken hoor, maar op deze manier komt het (vind ik) over alsof het iets goeds is ofzo. Maarja over de problemen die je ervan kunt krijgen dáar zie je dan weer geen reclame van en dat zeggen ze er niet bij!

wat vinden jullie daarvan? En trouwens, tuurlijk zijn er veel ergere dingen waar een mens zich zorgen over kan maken of zich kan irriteren maar ik vind dit ook gewoon afzetterij Clown

stephanie09

Re: altijd maar die reclames over leningen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:18

ik vind het neppe reclames:= ze zijn ontzettend ongeloofwaardi Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:20

stephanie09 schreef:
ik vind het neppe reclames:= ze zijn ontzettend ongeloofwaardi Clown

Vind echt erg ook dat ze tegenwoordig lokken, hier heb je een met een mp3 die je bij lenen krijgt, tot een tv hoe vreemd is dat

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:36

[NM] -> [LZP]

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:33

Ik erger me er ook echt rot aan!

Van die blij mensen die "even" een nieuwe keuken uitzoeken.. of "even" een nieuwe badkamer..

Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is!

En de meeste mensen zien wel in dat deze reclames hartstikke nep zijn en je er alleen maar van in de problemen komt,

maar mijn oom en tante (minder "slim" dan de gemiddelde mens zeg maar) geloven zulke reclames en denken van hey dat willen wij ook! Deze mensen worden hier dus de dupe van terwijl deze vaak al weinig geld hebben doordat ze laagopgeleid enzo. Ze komen in de schulden en hebben geen idee hoe ze hier weer uit moeten komen. Erg triest..

Ik vind dat dit ook verboden moet worden!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:50

Ik erger mij er het meeste aan dat die mensen zo walgelijk vrolijk zijn. en inderdaad bv die van die motor "ooh kijk.. dat lijkt mij een snelle!" tuurlijk.. laten we even 2 splinternieuwe motoren kopen zonder dta je er een haar verstand van hebt en ooh ach dat geld.. even een paar duizend euro lenen.

iemand weleens die kleine lettertjes onderaan gelezen?
ik wel.. bij 15.000 euro lenen ben je minimaal 2000 tot 3000 euro extra kwijt aan rente. laten we dat dus vooral allemaal doen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:10

nee, gaat me zoiezo te rap en tja dát valt juist niet op ik vind dat ze zouden moeten verbieden dat dat zo klein moet dan áls ze die reclame's maken dan met grote letters (die letters die nu klein zijn groot) anders vind ik het afzetterij (ondanks dat het dus mag door de kleine lettertjes

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:11

Al die kleine lettertjes, ontzettend gelukkige nepgezinnen, ze zijn nog net niet nagesynchroniseerd... Ik vind het ook vreselijk en vind dat ze zoiets eigenlijk moeten verbieden. Op deze manier maken ze het wel heel verleidelijk en ze willen toch juist voorkomen dat (jongere) mensen in het rood komen te staan?

Ik heb altijd geleerd dat ik pas iets kan kopen als ik daar het geld voor heb. Nou vind ik een lening voor een huis wat anders, maar zoals je nu ziet, die reclame over die lening voor die motor, dat zou ik écht nooit doen. Eerst sparen, dan kopen, tenzij het echt niet anders kan, maar zo doen ze dat niet overkomen bij die reclame.

Nog even en je krijgt een lening bij een pakje boter...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:16

ik vind ook dat ze die reclame's moeten verbieden

Ik ben zo verstandig om te weten dat je gewoon moet sparen voor iets dat je wilt hebben. maar er zijn genoeg mensen die er in trappen en denken 'goh, geld lenen, dat is makkelijk!'

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:21

die reclames vind ik ook erg iritant ja, heb er in een reclame blok al wel eens 3 voorbij zien komen.. vreselijk snap ook niet dat die reclame met die rechtopstaande honden tot de iritantste reclame is uitgekozen.. ik had eerder zelf dit soort stomme reclames van dat lenen gekozen als iritantste reclame....

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:45

Wat ik nog het meest irritant vind is dat het eigenlijk allemaal onderdeel is van 1 bank... en door voor alle onderdelen apart reclame te maken kunnen ze weer extra klanten trekken..

en idd, dat "oh, wij zijn zo blij" in die reclames..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:46

Ik ben ook niet weg van die reclames, maar enerzijds hoeft de overheid ook niet alles te gaan verbieden om alle tere Nederlandzieltjes te behoeden voor evt. foute invloeden. Over het algemeen is een ieder er zelf bij in de keus die ze maken, als mensen die keus maken om wel te lenen kun je dat niet afschuiven op de vele reclames..

Enige wat mij stoort is al dat ´veilig en vertrouwd etc.´ wat ze er in zetten. En natuurlijk die paar die volmondig promoten dat je er ook met een negatieve BKR registratie terecht kan, dat is inderdaad wel misleidend.

P.s. Hebben jullie al gezien wat voor google ads er bij dit topic verschijnen Knipoog

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:05

Ik erger me ook groen en geel aan.
Je hebt nu ook die reclame van Wel Dus, dat je bij hun wel een hypotheek krijgt ondanks een negatieve bkr-registratie.
Goh en waarom zou iemand een negatiever bkr-registratie hebben????
Nee van mij zouden al die reclames verboden mogen worden. Het is alleen maar misleidend.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:06

En dan vind men het vreemd dat zoveel mensen schulden hebben en er steeds dieper ingaan. Ook ik vind deze reclames uiterst irritant en vind het heel misleidend. Mensen met weinig geld zien dit als de ideale uitweg, maar ze hebben maandelijks al niks extra's uit te geven, ze vergeten dat ze nu maandelijks moeten aflossen en dat er ook nog rente bovenop komt.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:15

Bienotje schreef:
Ik ben ook niet weg van die reclames, maar enerzijds hoeft de overheid ook niet alles te gaan verbieden om alle tere Nederlandzieltjes te behoeden voor evt. foute invloeden. Over het algemeen is een ieder er zelf bij in de keus die ze maken, als mensen die keus maken om wel te lenen kun je dat niet afschuiven op de vele reclames..
p.s. Hebben jullie al gezien wat voor google ads er bij dit topic verschijnen Knipoog

Ga ik in mee (scheelt weer typwerk Haha! )

Maar je zou niet graag iedereen die zo'n lening aanschaft 1 euro willen geven, want dan ben je zo door je centen heen.
Geld lenen is gewoon te gemakkelijk geworden. Voor een huis geld lenen, dat spreekt voor zich, als je jezelf er dan van kunt overtuigen dat je het kunt betalen. Maar ook geld lenen voor iets simpels als een auto, dat kan er bij mij al niet in. Ik ben ook zo 'ouderwets' Haha! opgevoed dat ik iets gewoon meteen kan betalen als ik iets koop.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:31

ik kan me er ook kapot aan ergeren...
Kreeg laatst zelfs een telefoontje. Van een lening verstrekker. Of iemand in ons huis gebruik maakte van een krediet. toen ik nee antwoorde vroeg ze ook nog of we daar geen behoefte aan hadden want ...
toen heb ik haar maar afgekapt en gezegd dat ik prima rond kan komen en dat ik wel spaar als ik iets wil hebben dag mevrouw.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:34

Bienotje schreef:

Enige wat mij stoort is al dat ´veilig en vertrouwd etc.´ wat ze er in zetten. En natuurlijk die paar die volmondig promoten dat je er ook met een negatieve BKR registratie terecht kan, dat is inderdaad wel misleidend.

P.s. Hebben jullie al gezien wat voor google ads er bij dit topic verschijnen Knipoog

dat ben ik niet helemaal met je eens. vooral het begin, want ik vind het gewoon misleiding én er zijn in dit land gewoon wat lager opgeleide mensen die niet (zo goed) beseffen dat dit je (zeer waarschijnlijk) juist alleen problemen oplevert! En het gaat me vooral om die mensen (die er ook niks aan kunnen doen dat ze laag opgeleid zijn om het zo maar even zeggen) en ik vind dat dat wel de verantwoordelijkheid is van de overheid Knipoog aangezien daar de 'knappe koppen' zitten Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:50

Bienotje schreef:

ben ik het ook mee eens....

mensen maken zelf de keuze en zullen moeten "boeten" als ze de foute maken
ik ken ook iemand die echt vanalles en nog wat heeft,schaft een auto aan, complete kinderkamer, dan weer nieuwe kleding, ff trouwen, en dan weer een hond enz enz...

uhm ja die bank is wel geduldig hoor Ja ze komen hunzelf ooit vanzelf tegen en dan doen ze het daarna nooit meer

en t hoeft niet fout te gaan hoor!,iemand die echt het maandbedrag makkelijk kan missen en graag een nieuwe auto wilt...tja mijn zegen heb je...ik doe het iig niet Haha!

en wel eens rondgekeken als je op de snelweg zit....hoeveel auto's er eigenlijk nog best wel jong zijn en minimaal 8000 euro en meer kosten?
nou geloof me echt niet allemaal gespaard of zo even aangeschafd hoor Knipoog