we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:21

hallo

mijn vriend heeft zo goed als werk bij de DSB bank in hoorn. Haha!
het is de bedoeling zodra het werk begint dat mijn vriend daar komt te wonen en dat ik in de zomervakantie die kant op ga.

graag zou ik wat tips krijgen over hoe het daar is. op internet staat van alles, maar is niet altijd objectief.

hier dus een paar vraagjes:
- zijn er hier mensen die ook bij de DSB bank werken
- waar is het het leukste wonen in de omgeving
- waar moeten we speciaal aan denken
- kun je vrij snel een huurhuis krijgen via een woningcooperatie of moet het particulier
- is het gezellig daar
- ik kom uit friesland is het wat te vergelijken.

een paar paard gerelateerde vragen:
- zijn er goede uitrijmogelijkheden
- wie kan mij een goede en betaalbare pensionstalling vertellen (heb al meerdere forums bekeken.)

alvast bedankt. en tips wat betreft het uit huis gaan zijn ook welkom, ik woon nu nog safe bij mijn mammie.

shariyerke

Re: we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:28

Er zijn rondom hoorn leuke kleine dorpjes met mooie boerderijen en in de binnenstad van hoorn kun je leuk winkelen en terasje pakken.
- waar moeten we speciaal aan denken.
Dat de huizenprijzen voor een koophuis in hoorn zelf hoog zijn.
- kun je vrij snel een huurhuis krijgen via een woningcooperatie of moet het particulier.
Huren via een woningcooperatie zijn wachtlijsten van gemiddeld 5 jaar, particulier huren is relatief duur.
- is het gezellig daar
Ik woon 15 minuten vanaf hoorn, maar ik vind het heel gezellig.
Het is (volgens mij) niet te vergelijken met friesland, de mensen zijn wel gastvrij.

- zijn er goede uitrijmogelijkheden.
15 minuten vanaf hoorn is er een bos, en rondom hoorn rustige dorpen om door te rijden.
- wie kan mij een goede en betaalbare pensionstalling vertellen (heb al meerdere forums bekeken.)
NanJoy in wijdenes is redelijk betaalbaar en dicht bij hoorn, even op http://www.marktplaats.nl bekijken daar staan ze met een advertentie.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:16

dank je.. waarschijnlijk wordt het eerst een kamer en dat kan overal in de buurt daaro.

verder wil ik eerst ff rondkijken voor mijn paard.. maar komt goed.

nog bokkers hier uit deze buurten?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:20

Ja, hier nog eentje, ongeveer 20 minuten van Hoorn Lachen

Enkhuizen is een havenstadje, ook zon 20 á 25 minuten van Hoorn af. Veel gezelligheid enzo.
Rond Hoorn zijn inderdaad leuke boerendorpjes, met veel groen en boerderijen enzo.

Het hangt er een beetje vanaf waar je precies bent, maar veel mensen zijn hier altijd wel aardig en gastvrij Lachen Andijk is een beetje een gelovig dorp, hier zijn de mensen wel wat minder gastvrij. (Hier bedoel ik niks mee te zeggen hoor *LOL*
Of het met Friesland is te vergelijken weet ik niet echt, kom daar niet zo vaak.

Het is hier wel ook redelijk groen enzo, veel boerderijen. Hoorn is ook erg gezellig, de binnestad. Leuk om te winkelen of een terrasje te pakken o.i.d.
"Succes er allemaal mee! Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:23

Ik woon in Hoorn Lachen

ik vind het in iedegeval erg gezelig.
Er zijn uitrijmogelijk heden, maar dan moet je aan dorpen denken, niet een echt natuur. Wel is er een bos in de buur, maar daar zou je heen moeten met de trailer. Ik denk dat een goede pension stal met veel faceliteiten www.oliverstables.nl is Lachen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:35

Hee wat leuk dat je vriend bij DSB gaat werken Lachen

Ik zelf woon in Hoorn en het bevalt erg goed. Wij (vriend en ik)hebben allebei bij DSB gewerkt. Wel allebei als bijbaantje (geen mensen lastig vallen via de telefoon hoor haha).

Nou nu eventjes over Hoorn zelf. Leuke stad, met leuk centrum en je kunt er in de zomer heerlijk zonnen op het schelpenstrandje of gewoon lekker een terrasje pakken. Ik vind Hoorn zo leuk vanwege het Ijsselmeer. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt ook nog uit in Hoorn, alhoewel dat niet erg bijzonder is!

Hmmm verder... Als ik mocht kiezen qua buurt om te wonen dan zou ik kiezen voor de Kersenboogerd omdat deze ook een treinstation heeft en een eigen winkelcentrum. Sommige straten in de Kersenboogerd zijn niet zo erg gezellig, maar elke buurt in Hoorn heeft wel zijn mindere kant. Ook de binnenstad is erg leuk, maar erg duur. Als je op korte termijn een (huur)huis zoekt heb je de meeste kans van slagen in de Grote Waal en Kersenboogerd. Je hebt ook de wijk Risdam, dat ligt nog gunstiger ten aanzien van de DSB. Daar kun je volgens mij ook vrij makkelijk een huis krijgen. Je moet wel al jaren ingeschreven staan (Intermaris) wil je kans maken.

En o ja, als je vriend met het OV naar DSB wilt is dat erg makkelijk, de bus doet er vanaf Hoorn 25 mins (max!) over en hij stopt precies voor het gebouw.

Pensionstalling: Oliver Stables is erg mooi, wel prijzig.

Als je nog meer info wilt PB me maar even Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:39

dank je allebei.. qua uitrijmogelijkheden hier is het ook langs de weg. meestal wel rustige weggetjes maar niets bijzonders.
en zoals ik tot nu toe overal heb gemorken.... mensen met de paardenpassie burgerren snel in.
we zullen zien hoe het komt.

@litterbox dank je wel. ik ben 21 en mijn vriend 25, op stap zal nog wel eens gebeuren maar heeft niet de hoofdzaak.
dank je wel voor de wijk, dat is inderdaad handig.

----------------------------------------------------------------------------------------
hoe duur is de stalling ongeveer in jullie omgeving?
ik heb nu de luxe van een binnenbak op de stalling, maar een goede buitenbak ik ook geen probleem. vind het belangrijk dat mijn paard goed verzorgt wordt. hij kan swinters eventueel wel binnen blijven (geen voorkeur, maar kan hij wel hebben)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:40

http://www.staltalisman.nl/index.php?p=home

Ik kwam deze pesion stal nog tegen. Ziet er ook niet verkeerd uit Lachen

Hier betaal je voor een binnebak snel rond de 250 per maand. Of duurder. Als je genoegen neemt met een buitenbak, kan je in de omliggende dorpen meestal wel bij een particulier terecht. Waardoor het al snel goedkoper word.
Laatst bijgewerkt door arans op 13-01-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:42

precies.. 250 is me inderdaad aan de hoge kant.. dat komt wel als ik ook keihard werk Tong uitsteken.

stal talisman is zeker leuk. dat is 220.. we zullen zien hoe het gaat komen. een prive stal is ook leuk, maar een pensionstal heeft wel meer. vooral ook de springweide en alles spreekt me aan.

die olivierstables heb ik al vaker bekeken.. ook wel leuk, maar van de site wordt je niet veel slimmer

ik sta nu op een pensionstal www.ludemastate.nl
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 13-01-08 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:42

hoe duur is de stalling ongeveer in jullie omgeving?
ik heb nu de luxe van een binnenbak op de stalling, maar een goede buitenbak ik ook geen probleem. vind het belangrijk dat mijn paard goed verzorgt wordt. hij kan swinters eventueel wel binnen blijven (geen voorkeur, maar kan hij wel hebben).

De stalling varieert van €100 euro voor een minder luxe stal met een buitenbak exclusief voer tot ongeveer 350€ waarbij alles inclusief is+ binnenbak.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:12

Nou zo'n stal met zo'n prijs vind je hier jammergenoeg niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:19

nee, dat is hier ook eigenlijk een beetje een unicum. stal uit de buurt is 115, maar zonder binnenbak. stallen met binnenbak zitten rond de 185, maar ja dat is weer wat anders.

ga straks aan het werk, heb ik ook wat meer geld, dan moet het goedkomen. Haha!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:29

hier dus een paar vraagjes:
- zijn er hier mensen die ook bij de DSB bank werken
Nope
Hoorn zelf is érg leuk, vooral het centrum is klein maar fijn. Voor een huurhuis zou ik kijken in de Risdam of de Kersenboogerd, best aardige wijken. Je kunt ook in Zwaag gaan wonen, naast Hoorn, hebben ze ook een aantal leuke huurhuisjes.
- kun je vrij snel een huurhuis krijgen via een woningcooperatie of moet het particulier
Huren gaat meestal via Intermaris, kom je op een flinke wachtlijst.
- is het gezellig daar
Best wel, 's zomers zijn de terrasjes erg gezellig. Je kunt hier zelfs nog uit ook. Met de trein zit in 40 minuten in Amsterdam.

- zijn er goede uitrijmogelijkheden
Dat hangt er vanaf waar je staat, ik verzorg een paard in Schellinkhout en wij kunnen heerlijk over de dijk crossen. Voor bos en strand moet je een stukje met de trailer op pad.
De Trenshoeve in Berkhout, Oliver Stables en zelf sta ik bij Vis in Schellinkhout.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:00

Ik volg dit topic ook even. Woon nu nog in Zaandam maar ga dezelfde kant op wonen als de TS en weet ook nog lang niet alles.
Alle info is dus welkom!!
Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:15

midwoud oostwoud etc zijn leuk om te wonen én betaalbaar

echte uitrijmogelijkheden zijn er niet Clown je mag nergens komen met je paard. Er zijn wel wat kleine natuur gebiedjes. Verder veel fietspaden dus je kan wel langs de weg.

Ik weet niet hoe friesland is, maar Hoorn is WestFriesland, ooit heel lang geleden zat het aan elkaar. Wat mij opviel hier, was dat de mensen van die kletskousen zijn. Overal; bij de supermarkt, in de bus, bij de dokter etc en ze houden van gezelligheid en kermissen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 10:44

gezellig maud_82.. wie weet worden we buren Tong uitsteken

@arabesk, ik denk dat dat kletskouserige ook wel wat in frielsnad is. iedereen wil wel met je praten. ze kijken je niet met de nek aan.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:57

@ Arabesk: Klopt inderdaad! Oost en midwoud zijn zeker leuke dorpjes Lachen Een bekende van me woont ook in Oostwoud, in een mooie boerderij. Leuk dorp.

En de kermissen hier zijn inderdaad ook een aanrader, als je van wat gezelligheid houdt Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:43

dank je wel voor jullie reacties

ps: de DSB bank is in wognum.. niet hoorn.. foutje

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:54

Ik kom uit Nibbixwoud dat is gemeente Wognum. Leuke omgeving en leuke dorpjes daar hoor. Aardige mensen, alleen het buitenrijden is niet bepaald leuk, weinig uitrijmogelijk heden, maar je kunt wel gezellig door de dorpjes lopen! Er is wel veel berm, tenminste wat ik ken! Ik heb op ene leuke pensionstal gestaan in Wognum. Weet niet of die meneer het nog steeds doet. Omegamedo hier op bokt weet misschien nog wel een stalling in de buurt.

gr. Jeannine

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:05

Ik kom uit de buurt en sta in Bovenkarspel op een pension stal.
Bevalt erg goed Ja

Verder tja, de west friezen zijn idd erg gezellig volk,en idd kermissen leven hier heel erg !
Wognum en omstreken kan je ook heel mooi wonen.

Succes iig met de zoektocht ! Party!!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:11

ik woon in Langedijk.
Denk halfuurtje ofzo met de auto.
In hoorn kom ik eigenlijk nooit dus weet er ook niet veel van.
Maar weet wel dat de kermissen heir leuk zijn *LOL*
en Langedijk is vét gezellig Vork

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:37

Om een paar dorpen in de buurt van wognum op te noemen:
- Spanbroek (heb ik zelf gewoond... leuk dorp) goed te doen met de bus. Deze stopt inderdaad voor de deur.
- Opmeer ook goed te doen met bus (zelfde bus)
- Hoogwoud ook prima te doen met de bus. (wederom zelfde bus)
- Nibbixwoud (ligt naast wognum)
- Benningbroek (iets verder 10 minuutjes auto... kwartiertje fietsen)
- Abbekerk (ook iets verder iets langere reistijden, ongeveer 10 minuten langer)

De trenshoeve ( http://www.trenshoeve.nl/ ) is inderdaad een goede stal (stage adres van mij geweest) maar wel erg prijzig.
In Hoogwoud heb je stalhoogwoud ( http://www.manegehoogwoud.nl/ ) hier heb ik mijn paarden een tijdje gehad. Zomers is het super, swinters moet je goed letten op de hoeveelheid voer die je paard binnen krijgt. Ze hebben fijne facciliteiten op de kantine na... ligt er maar net aan wat je belangrijk vind.
In nibbixwoud hebben ze ook een manege... of dat wat is weet ik niet. Bovendien zijn er meerdere boeren te vinden die pensionstalling aan bieden. maar daar zul je even naa op zoek moeten. Die kunnen je wel goedkopere stalling aan bieden dan de voorgenoemde bedrijven.

Een huurhuis via de gemeente oid duurt een aantal jaar. Particulier is vreselijk duur.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:34

Ik weet wel een aantal van dat soort stallingen voor je. En waar ik sta sta je net tussen al die kleine natuurgebiedjes die Arabesk al noemde. Officieel mag je er niet in, maar in de praktijk doet iedereen het en het geeft nooit problemen. Mijn paard staat in Oostwoud en ik woon in Abbekerk. Stalling zoeken waar je paard veel buiten kan is nog wel lastig, we zitten hier ook op van die klei, maar het is er wel.

Je kunt dus Oostwoud, Midwoud, Zwaagdijk en Wervershoof toevoegen aan het lijstje van Malenka en ach, al die dorpjes zijn wel leuk. De mensen zijn er vriendelijk. Ik als geëmigreerde Groningse vind het super hier.

Maar ik zou me wel snel inschrijven, de wachttijd is wel redelijk lang dacht ik voor een huurhuis. Meeste van de genoemde dorpjes vallen onder de nieuwe gemeente Medemblik. Ook Wognum valt daar onder (das waar de DSB zit.)

Ik werk er zelf niet.... zou er ook niet willen werken, ben er het type niet voor.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:11

@esparanza.. dank je wel. hihi.. mijn vriend gaat er ook werken, ik niet haha.. voor zover ik weet is het wel wat hij zoekt Haha!.

verder gaan we eerst van een particulier huren. wel veel duurder, maar dat is neit anders. hij heeft vrijdag gesprek en dan weet hij wanneer hij moet beginne,. zal waarschijnlijk begin of half februari zijn denk ik.

zo te horen moet het allemaal wel goed komen. dat mijn paard niet buiten kan vind ik zelf geen reuze belemmering. tot dusver heb ik nu altijd de tijd gehad om elke dag bij mijn paard te komen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:15

Ik heb jaren lang in Wervershoof gewoond en mijn paardje stond in Westwoud...
In Wervershoof heb je ook nog wat kleine pensionstalletjes..volgens mij ook nog wel betaalbaar..

En net als wat iedereen hier al zegt...niet mega veel uitrijmogelijkheden..maar we leuk om met je paard door de dorpjes te rijden