Regressie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Regressie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:58

Hoi,

Ik zal de situatie eerst even uitleggen Knipoog Mijn moeder zit op Yoga met een vrouw die regelmatig regressies doet (ze "leidt" ze, ze ondergaat ze niet, even voor de duidelijkheid Knipoog ) Deze vrouw had het idee om eens te gaan "onderzoeken" of moeders en dochters ook al een band kunnen hebben gehad in een vorig leven en ze heeft mij en mijn moeder daarvoor benaderd..
Ik ga dan eerst, mag niet met mijn moeder over mijn ervaring praten, later mijn moeder en dan wordt er vergeleken..

Mijn eerste reactie was "ja" en ik sta er nog steeds achter, maar ik ben toch wel benieuwd of er bokkers zijn die ook wel eens een regressie hebben gehad of die het van plan zijn te gaan doen..
Kom maar op met jullie reacties!

CM_

Re: Regressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:01

gaaf !
ik zou zoiets ook doen,
mag ik weten bij wie je dit doet, gezien je woonplaats is er kans dat ik haar ken Lachen

ik wil ook al heel lang een keer een sessie doen,
ik heb namelijk jarenlang de meest vreselijke lugubere dromen gehad.
en ik denk dus dat ik een moordenaar oid ben geweest in een vorig leven

ben erg benieuwt naar je ervaring!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:04

Crossmonster: ik ben haar naam nu zo even kwijt maar ik zoek het even na en dan PB ik je volgende week even Lachen
Ik ben ook wel heel benieuwd, vooral omdat ik op hele jonge leeftijd al brabbelde over dat ik vroeger een boerin was, die sokken stopte bij de kachel ! Clown Moordenaar is minder prettig Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:05

haha ja ik heb dit leven heel wat goed te maken, das wel duidelijk want ik word achtervolgt met pech, en dat is niet om zielig te doen (ben het voort gewend) maar het is wel echt waar.
iedereen die mij kent ziet het, denkt het en zegt het...

dus ik acht de kans groot dat ik in een vorig leven niet zo lief was
in mijn dromen heb ik dan ook heel wat mensen vermoord...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:07

Ik ben al heel vaak onder regressie gegaan en binnekort ook reincarnatie sessie doen. Ik heb er heel veel baat bij gehad want dingen die ik had weggestopt uit mn jeugd kan ik me nu weer herinderen en verwerken. Daarnaast heb ik ook mn mn overleden maatje gepraat tijdens een regressie en heb ik afscheid van hem genomen. Mn schoonmoeder doet ook regressie therapie als je intresse heb dan kan ik je het email adres wel pben ze is 50 euro dus niet zo duur als de meeste. ze is afgestudeerd en dergelijke Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:20

@smurfie: in de beginpost staat dat ik niemand zoek (heb geen tehrapie nodig en er staat al een afspraak gepland Knipoog ) maar bedankt Lachen Wat is het verschil tussen regresssie en reincarnatietherapie dan? Lachen

@crossmonster: ja, dat zou goed kunnen..Misschien zou je het met een regressie sessie kunnen afsluiten! ik pb je zo de naam Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:28

Volgens mij kunnen ze je snel wat wijsmaken Lachen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:47

Regressie is een therapie om terug te gaan in dit leven.. Naar dingen ie hebt meegemaakt. Reincarnatie is een therapie naar je vorige levens. Hiervoor moet je wel goed naar jegevoel kunnen gaan. En niemand maakt je iets wijs.. je gaat in trance en je verteld zelf alleswat je ziet...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:06

Smurfie schreef:
Regressie is een therapie om terug te gaan in dit leven.. Naar dingen ie hebt meegemaakt. Reincarnatie is een therapie naar je vorige levens. Hiervoor moet je wel goed naar jegevoel kunnen gaan. En niemand maakt je iets wijs.. je gaat in trance en je verteld zelf alleswat je ziet...

En toch worden mensen soms (onbewust) iets aangepraat wat niet echt gebeurd is. Ik herinner me van mijn psychologie studie nog dat daar ooit een groot onderzoek naar gedaan is. Ja Ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is, maar dat is voor mij toch reden om zoiets nooit te doen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:08

Mijn therapeut zegt helemaal niets hoor dus dat vind ik best knap Lachen En zij kn mij geen dingen aanpraten die ik zelf nie meer wist Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:14

Mijn moeder is regressie- en reïncarnatietherapeute.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:18

Mijn vriend heeft eens zo'n sessie gedownload en toegepast op zichzelf, geen therapeut in de buurt dus. Hij is er achter gekomen dat hij in een vorig leven drank smokkelaar tijdens de drooglegging in de VS is geweest, best intrigerend wat hij allemaal wist te vertellen verder over dat vorige leven... Nagelbijten / Gniffelen

Waarom zou je het niet doen TS? Het zou leuk zijn er achter te komen dat je veel meer levens met je familie nu in het verleden hebt gedeeld Haha! Schijnt vaak zo te zijn overigens Ja

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:27

Smurfie schreef:
Mijn therapeut zegt helemaal niets hoor dus dat vind ik best knap Lachen

En daarom zei ik dus dat dat niet altijd zo gaat. Lachen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:09

zulke mensen zijn dan kwakzalvers

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

Schimmelig schreef:
Mijn vriend heeft eens zo'n sessie gedownload en toegepast op zichzelf, geen therapeut in de buurt dus. Hij is er achter gekomen dat hij in een vorig leven drank smokkelaar tijdens de drooglegging in de VS is geweest, best intrigerend wat hij allemaal wist te vertellen verder over dat vorige leven... Nagelbijten / Gniffelen

Waarom zou je het niet doen TS? Het zou leuk zijn er achter te komen dat je veel meer levens met je familie nu in het verleden hebt gedeeld Haha! Schijnt vaak zo te zijn overigens Ja

Waar heeft hij zo'n sessie gevonden? En hoe is het hem gelukt om die therapie op zichzelf toe te passen? Ben ik wel benieuwd naar Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:32

Het is een Amerikaanse sessie en geloof dat hij hem gedownload heeft met Emule. Hij is een beetje een meditatie-freak Tong uitsteken en is met de ipod op bed gaan liggen, die audiotrack heeft hem er verder doorheen geloodst, hij omschreef het als een mini-hypnose Lachen

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:36

Tof! Lijkt me erg gaaf, maar ook wel een beetje eng op de een of andere manier.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:09

@katiavl: het is niet zo dat zij mij wat gaat vertellen, het schijnt dat ik vanalles zelf ga beleven..Ik ben in ieder geval benieuwd!

@smurfie: bedankt voor je info! ik heb het even nagezocht en ik heb het dus verkeerd! ik ga (als het goed is Knipoog) terug naar een vorig leven en dat is dus geen regressie, maar reincarnatie! Wist ik niet, sorry voor evt.l onduidelijkheid bij anderen Lachen

@urielle: ik heb niemand nodig, maar bedankt Knipoog

@schimmelig: wat apart van je vriend! ik zou het niet zo snel zelf doen omdat ik bang zou zijn dat er iets mis zou gaan Nagelbijten / Gniffelen Ach is heel persoonlijk Lachen

De datum is inmiddels gepland, de 25e gaat het hele feest plaatsvinden Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:17

jeeej.. das echt eng..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:17

wat vind je eng james? Lachen het hele idee reincarnatie therapie?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:19

Nou je gaat het helemaal beleven.. eng man..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:24

In principe hoort het een positieve ervaring te zijn Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:31

Woesh, dat lijkt me echt heel gaaf, reïncarnatietherapie! Lijkt me geweldig om te weten te komen wat je "vroeger" bent geweest. Spannend hoor!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:37

ja ik vind het ook heel spannend en ik ben ook heel beniuewd of ik dus inderdaad al "een band" met mijn moeder had Lachen ik denk zelf van niet eigenlijk, maar we zullen het zien!

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:06

Wat een interessant onderzoek. Ik ben benieuwd wat er uit komt en hoe je het ervaart:)

Ik heb zelf regressie/reincarnatietherapie gevolgd met positieve gevolgen.
De sessie's konden soms wel heftig zijn, maar ik vond het ook heel interessant omdat er allerlei puzzelstukjes op zn plaats vielen.
Overigens voel je de emoties stukken minder erg dan wanneer het je nu zou overkomen.
Pijn heb ik nooit gevoeld.

Ik vond het leuk om elke keer naar de therapeut te gaan. Ik merkte dat het werkte.
In het begin had ik moeite om in trance te komen (ben nogal een schijtluis Haha!) maar na 2x hoefde ik mn ogen maar dicht te doen en ik ging al.

Persoonlijk zou ik het ook niet zelf met een bandhe doen.