Camera kopen goede keus aan Nikon D40 ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xeen

Camera kopen goede keus aan Nikon D40 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 20:39

Doei!

Ik wil overgaan naar een spiegelreflex camera. En ik wil de Nikon D40 gaan kopen, is dit een goede keus volgens jullie ?
Tips welkom !

smeetjoew

Re: Camera kopen goede keus aan Nikon D40 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:46

Dan moet je HIER zijn.
Dit topic 'mag' niet, ik TeM even. Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:18

Omdat Xeen zelf al een voorkeur heeft aangegeven, en dus niet helemaal aan het begin staat van het zoeken naar een camera kan dit topic open blijven. Echter verplaats ik het wel even Lachen.

[CB] > [TV]

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:47

D40 is zeker een leuke camera om mee te beginnen! Bedenk wel dat een SLR (al is deze 'simpel') wel een stap moeilijker is dan een compact camera. De instellingen zijn eindeloos en voor je de instellingen allemaal onder de knie hebt ben je een poos verder. Ga dus voor jezelf na of je hier het geduld voor hebt. Haha! Je kunt op Auto gewoon normaal foto's maken maar resultaat word natuurlijk véél beter als je alles zelf in stelt.

Waarom wil je een digitale Spiegelreflex? (Afgekort; D-SLR)

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:58

Ik heb deze camera zelf ook, hiervoor had ik gewoon een compact camera. En hij bevalt me prima !
Ik zag trouwens een erg goede aanbieding in een belgische krant staan (moet je wel even naar België toe Tong uitsteken) :
de Nikon D40 + standaardobjectief + zoomlens 55-200. Die had ik intotaal voor rond de 800,-, maar nu zag ik hem staan in de krant voor 600,- nog wat bij de Carrefour.

dodi459

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:58

Ik ga deze camera ook kopen, zijn er ergens voorbeeld foto's te zien? Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:00

let wel: voor deze camera heb je speciale objectieven nodig, die passen niet op de rest van de nikons
ik raad je toch aan het eerder genoemde topic door te lezen waar heel wat reviews over deze camera in staan

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:03

Ik heb hem net een weekje in mn bezit. Vind het echt een geweldig fijne camera. Hiervoor had ik een wat uitgebreidere compact (Lumix TZ1), maar dit is echt een verbetering.
Ik heb alleen nog niet zoveel voorbeeldfoto's, maar ik kan hem je echt aanraden!
RobinCera @ bokt heeft hem geloof ik ook.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:05

Ik heb deze camera ook. Hij bevalt mij heel goed. Ik had hiervoor een hele simpele compactcamera maar de overgang viel reuze mee. Het enige nadeel is dat idd niet alle objectieven erop kunnen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:12

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 11:50

Dankjullie wel Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:02

Met de zoekfunctie heb ik al gezocht maar niet gevonden wat ik zoek.

Ik heb een Nikon d40 maar foto's van bewegende paarden in een binnenbak zijn erg korrelig/onscherp als ik in de volautomatische stand fotografeer. Hebben jullie dat ook?

Ik heb ook al iets gelezen over ISO waardes, is dat ook van toepassing op de automatische stand?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:09

Met de automatische stand kun je eigenlijk nooit foto's maken in een binnenbak, dat kan ik zelfs niet met mijn Sigma 2.8 lens. Je zult daarvoor echt handmatig in moeten stellen, bij mij werkt overdag de ISO op 800 of 1600 zetten (ligt eraan hoeveel licht er in de binnenbak is) en de sluitertijd dan zo rond de 325 volgens mij. Voor echt goede binnenbak foto's moet het wel redelijk licht zijn in een binnenbak hoor.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:54

Aahh, dat is het dus. En ik maar denken dat een DSF lekker makkelijk zou zijn. Knipoog

Tja ik heb de Nikon die mijn vriend pas heeft aangeschaft gewoon van de tafel gepakt en ben vrolijk plaatjes gaan schieten. Haha! Helemaal geen tijd genomen om naar de instellingen oid te kijken. Ik ben gewend aan een analoge spiegelreflex en een kleinbeeld digitale (Dimage Z10, Minolta). Bij beide toestellen werken in een binnenbakomstandigheid heel anders.

Erg bedankt voor je tip. Ga ik uitproberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:07

Evelli schreef:
let wel: voor deze camera heb je speciale objectieven nodig, die passen niet op de rest van de nikons
ik raad je toch aan het eerder genoemde topic door te lezen waar heel wat reviews over deze camera in staan

Dit vind ik ook het grootste nadeel van deze camera. Er zijn niet zo gek veel objectieven te vinden die er op passen.