Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierfysio schreef:MFSC vond ik ook inderdaad erg mager voor wat het kostte. er is hier in NL nog niemand klaar; opleiding is nog met eerste lichting cursisten bezig. er valt dus nog niks te zeggen over het niveau vd afgestudeerden.
dierfysio schreef:heb vorige week op mijn chiropractie-studie (FES) een lezing gehoord van Nicole (tsja, achternamen... ze kwam uit omg. Rotterdam). Zij heeft in Amerika een zeer degelijke zadelmakersopleiding gehad. Kan een zadel checken, en zo nodig (vaak wel...) ter plekke aanpassen.
echt shocking om te zien dat drie willekeurige zadels van paarden van de school totaal krom in elkaar zaten, en dat de klachten van de paarden ongeveer 100% te vertalen waren naar wat er aan de zadels (en ruiters!) mankeerde....
Bitch schreef:dierfysio schreef:MFSC vond ik ook inderdaad erg mager voor wat het kostte. er is hier in NL nog niemand klaar; opleiding is nog met eerste lichting cursisten bezig. er valt dus nog niks te zeggen over het niveau vd afgestudeerden.
Is niet waar, de eerste groep is reeds allang geslaagd en aan het werk.dierfysio schreef:heb vorige week op mijn chiropractie-studie (FES) een lezing gehoord van Nicole (tsja, achternamen... ze kwam uit omg. Rotterdam). Zij heeft in Amerika een zeer degelijke zadelmakersopleiding gehad. Kan een zadel checken, en zo nodig (vaak wel...) ter plekke aanpassen.
echt shocking om te zien dat drie willekeurige zadels van paarden van de school totaal krom in elkaar zaten, en dat de klachten van de paarden ongeveer 100% te vertalen waren naar wat er aan de zadels (en ruiters!) mankeerde....
Nicole Verweij, bedoel je.
Verder kan ik zeggen dat de opleiding NIET mager is qua info, miss dat de site die indruk wekt, maar mager is de opleiding ABSOLUUT niet.
Paardentango schreef:veel paardenmensen zitten slecht bij kas. Alleen wie betaalt de rekening uiteindelijk, het paard.
Ashkerlon schreef:Ik ben dit jaar ook met de opleiding in Veurne begonnen en ben er erg tevreden over.
Ik ben vooral blij dat er zoveel aandacht gegeven wordt aan de basis. Als de basis er verkeerd inzit, is het vaak moeilijk om het terug recht te trekken.
Ik heb enkel een vaag vermoeden dat ik met enkel deze opleiding niet op zelfstandige basis aan het werk ga kunnen. Daar is hij te kort voor vrees ik.
Paardentango schreef:huh ?
Wat is har ---- stw ?
Paardentango schreef:Hallo,
Omdat ik de opleiding zadel- en tuigmaker volg ben ik eigenlijk nieuwsgierig of er meer mensen zijn die dit vak uitoefenen of willen gaan doen.
Wendy schreef:Volgens mij is het juist op het gebied van zadels zo dat er heel veel onkunde is. Juist de laatste jaren wordt het een beetje bekend dat je niet alle paarden met 1 zadel kunt rijden, en dat je met speciale dekjes geen zadelproblemen kunt oplossen.
Er lopen nog steeds te veel zadelverkopers rond die de ballen verstand hebben van zadels, maar waar wel veel mond op mond reclame voor wordt gemaakt.