Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Voor school moet ik een profielwerkstuk maken. Daat gaat bij mij over de biologische melkveehouderij. Ik heb een enquête gemaakt, omdat ik ook de stem van het volk in mijn verslag wil verwerken om eventueel argumenten ed te versterken. De enquête is anoniem, en via bokt in te vullen in een nieuw bericht. Ingevulde enquêtes mogen eventueel ook via pb worden gestuurd.
Enquête Biologische melkveehouderij:
Leeftijd: 29
Geslacht: vrouw
Eet u wel eens biologische producten? neen
Waarom wel of waarom niet? duurder als normale, en ik kom uit de boerenwereld,vind het biologische discutabel...
Koopt u wel eens biologische zuivelproducten? neen, gewone koeien hebben het ook prima.
Zou u de producten kopen als ze 5% duurder waren dan een gewoon product? neen
Zou u de producten kopen als ze 10% duurder waren dan een gewoon product? neen
Zou u de producten kopen als ze 25% duurder waren dan een gewoon product? zeker niet
Zit er verschil in smaak tussen biologische producten en gewone producten? absoluut niet
Vindt u dat biologisch produceren gestimuleerd moet worden? mensen moeten verder kijken, de varkensprijzen en melkprijzen zijn voor de boeren veel te laag, de fabrieken houden zelf veel te veel geld eraan over,terwijl de boer een habbekrats krijgt. als de boer meer betaald krijgt, kunnen ze alles op een biologischere manier doen![]()
Vindt u dat biologisch produceren op termijn verplicht moet worden? nee, ga zelf eens meelopen op verschillende boerenbedrijven, op de kippenhouderij na valt het met bioindustrie nog best wel mee.
Heeft u verder nog opmerkingen met betrekking tot de biologische melkveehouderij? nogmaals, boeren krijgen te weinig betaald, koeien hebben het best goed, mits ze ook in de wei komen, wat op de meeste koeienbedrijven ook is. varkens hebben het vaak ook nog niet zo slecht, maar ze moeten met veel in een hok omdat het anders voor de boer niet rendabel is. kippenlegbatterijen vind ik wel heel erg triest.
eilleen333 schreef:Enquête Biologische melkveehouderij:
Leeftijd:
24
Geslacht:
vrouw
Eet u wel eens biologische producten?
ja
Waarom wel of waarom niet?
Omdat ik van mening ben dat dat het dierenwelzijn, het milieu en mijn eigen gezondheid ten goede komt
Koopt u wel eens biologische zuivelproducten?
ja
Zou u de producten kopen als ze 5% duurder waren dan een gewoon product?
ja
Zou u de producten kopen als ze 10% duurder waren dan een gewoon product?
ja
Zou u de producten kopen als ze 25% duurder waren dan een gewoon product?
Ligt aan het product
Zit er verschil in smaak tussen biologische producten en gewone producten?
Soms wel
Vindt u dat biologisch produceren gestimuleerd moet worden?
Absoluut
Vindt u dat biologisch produceren op termijn verplicht moet worden?
dat zou wel verstandig zijn voor mens en dier
Heeft u verder nog opmerkingen met betrekking tot de biologische melkveehouderij?
Helaas zijn er ook lastige regeltjes aan verbonden welke het boeren heel moeilijk kunnen maken, bijv. het antibiotica beleid. Daar zou goed naar gekeken moeten worden.
katiavl schreef:Voor school moet ik een profielwerkstuk maken. Daat gaat bij mij over de biologische melkveehouderij. Ik heb een enquête gemaakt, omdat ik ook de stem van het volk in mijn verslag wil verwerken om eventueel argumenten ed te versterken. De enquête is anoniem, en via bokt in te vullen in een nieuw bericht. Ingevulde enquêtes mogen eventueel ook via pb worden gestuurd.
Leeftijd:21
Geslacht:vrouw
Eet u wel eens biologische producten? merendeels
Waarom wel of waarom niet? Omdat het beter is voor de welzijn van het dier, en gezonder
Koopt u wel eens biologische zuivelproducten? altijd
Zou u de producten kopen als ze 5% duurder waren dan een gewoon product? ja
Zou u de producten kopen als ze 10% duurder waren dan een gewoon product? ja
Zou u de producten kopen als ze 25% duurder waren dan een gewoon product? ja voor dierenwelzijn wel, voor vlees doe ik het nu al bv bosvarken
Zit er verschil in smaak tussen biologische producten en gewone producten? ja
Vindt u dat biologisch produceren gestimuleerd moet worden? ja
Vindt u dat biologisch produceren op termijn verplicht moet worden? ja
Heeft u verder nog opmerkingen met betrekking tot de biologische melkveehouderij?
eilleen333 schreef:Voor school moet ik een profielwerkstuk maken. Daat gaat bij mij over de biologische melkveehouderij. Ik heb een enquête gemaakt, omdat ik ook de stem van het volk in mijn verslag wil verwerken om eventueel argumenten ed te versterken. De enquête is anoniem, en via bokt in te vullen in een nieuw bericht. Ingevulde enquêtes mogen eventueel ook via pb worden gestuurd.
Leeftijd: 14.
Geslacht: Vrouw.
Zelden.
Het is duur en minder makkelijk te verkrijgen.
Niet meer dan een scharrelei.
Zelden.
Nee.
Nee.
Ik proef het zelf niet, maar ik eet ook bijna geen biologische producten, dus weet er weinig van af.
Ja, en dat wordt niet gedaan door ze duurder te maken.
Verplicht is een groot woord, ik denk niet dat dit mogelijk zal zijn.
Heeft u verder nog opmerkingen met betrekking tot de biologische melkveehouderij?[
Nee.
eilleen333 schreef:Enquête Biologische melkveehouderij:
Leeftijd: 19
Geslacht: vrouw
Ja
Beter voor mijn gemoedsrust, wou graag vegatier worden, maar ik vind vlees te lekker en zo kan ik er beter mee leven
Nee, wel weide melk
Ja als het net zo lekker is
Ja, idem
Nee
Ja, ik heb het idee dat biologisch minder vet is
Ja
Nee verplichten niet, wel stimuleren, er komt dan mss ruimtegebrek voor andere productie van groenten enz.
Nee
crossmonster schreef:lest, jij geeft alleen schriftelijke info,
heb je het ook met eigen ogen gezien?
ik ben al jaren actief in de agrarische sector, heb heel erg veel boerenbedrijven gezien, ook de biologische.
maar zo biologisch als wij denken zijn de meesten niet hoor
en zo bio-industrie-achtig zijn de meeste gewone boeren ook niet hoor ...
kijk artikelen en regeltjes zeggen mij niet zoveel,
ik weet hoe regeltjes aan de broek gelapt worden ;)