Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrietje

Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:33

En wie heeft er mee gedaan? Ik ben wel mee gelopen, maar ik ben redelijk snel weer weggegaan aangezien ik er niet helemaal meeeens was met wat ze deden.

Sorry als het verkeerd staat Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 24-11-07 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast omdat de staking nu landelijk is

Sok

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:36

Wat voor staking in het noorden?
Heb er niks over gehoord? Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:38

jee heb ik weer van alles gemist Haha!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:40

Naja, er werd gestaak, meer gedemonstreed ewigenlijk omdat de regering van plan is om ons nog meer lessen per week te geven, dus 3 dagen tot kwart over 4/half 5 en twee keer in de week tot 3 uur. Maar dan tellen de tussenuren niet mee, dus komt het neer op elke dag tot kwart over 4/half 5

_Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:40

ik heb niet meegedaan , maar heb ze wel gehoord op de grote markt Tong uitsteken

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:41

staking? wanneer?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:42

Vandaag begin vd middag op de grote markt groningen Knipoog

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:00

merrietje schreef:
Naja, er werd gestaak, meer gedemonstreed ewigenlijk omdat de regering van plan is om ons nog meer lessen per week te geven, dus 3 dagen tot kwart over 4/half 5 en twee keer in de week tot 3 uur. Maar dan tellen de tussenuren niet mee, dus komt het neer op elke dag tot kwart over 4/half 5

Schat daar ga je niet dood van Haha!

Zule abnormale lestijden vind ik dit niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:01

Vende schreef:
merrietje schreef:

Ik zit nu al elke dag tot 10 over 4 op school, zonder tussenuur.
Tja, staken helpt toch al niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:03

Ik denk dat staken niet veel zal helpen..

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:04

Vende schreef:
merrietje schreef:

De les tijden zijn ook niet de enige reden waarom er gestaakt/demonstreerd word.
Het betreft de kwaliteit van les geven, deze moest om hoog en dus ook de uren, niets mis mee zal je denken.
Het probleem is alleen dat de kwaliteit niet omhoog gaat, alleen de les uren, deze maatregel slaat dus eigenlijk nergens op.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:05

Hahahaha ja ik heb echt zo'n nutteloze dag gehad op school (Augustinus).. deed zelf niet mee aan de staking, echt zinloos. Regering verandert er toch niks meer aan en later moeten we ook van 9 tot 5 werken Knipoog

Mja.. waren elke les maar vijf leerlingen ofzo dus heb een beetje voor Jan met de korte achternaam op school gezeten. Scheve mond

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:07

Jeetje wat ben ik dan blij met mijn rooster! Ik zit elke dag tot half 3, maandag tot 4 uur (maar t laatste uur is sport op locatie) en ben woensdag vrij...

Ik heb t nu al onwijs druk en ben snel moe, laat staan als ik ook zulke lange dagen zou moeten maken!

Ik had trouwens ook nog niks gehoord over deze demonstratie, woon ook in de randstad, daar niet van Knipoog

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:08

Vende schreef:
merrietje schreef:

Ik weet dat ik er niet dood aan ga hoor Haha! , ik leg alleen uit waarom er werd gestaakt Knipoog maar redelijk veel vindt ik het wel als er daarnaast van mij wordt verwacht dat ik 2 uur huiswerk moet maken. Dan zou ik dus 10 uur met school bezig moeten zijn op een dag, ik hou nou eenmaal ook van een beetje vrije tijd

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:08

Euh. Laat ze eerst maar eens wat aan KWALITEIT en MINDER TUSSENUREN veranderen ipv alleen maar meer nutteloze lessen uit te delen. Scheve mond

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:09

Ik heb niet gestaakt maar ben wel op de hoogte van bijna alles Knipoog

De overheid wil en 1040 lesuren systeem invoeren, de leerlingen waren het er niet mee eens.
De leerlingen van het Augustinuscollege te Gronignen (mijn school dus) gingen vandaag met een man of 500 naar de Grote Markt. Om 8:15 voor de school verzamelen, en daarna met zen alleen staken. Onderweg zijn ze het Werkman nog binnengevallen, waar ze vele leerlingen hebben kunnen overhalen. Het Prydninius (?) was ook een doelwit, alleen daar kwamen ze niet binnen.

Aangekomen op de Grote Markt zijn er vuurtjes gestoken, en daarin zijn allemaal dingen gegooid. Oa ook spuitbussen ed. De Vindicatters kwamen ook nog even, met ontblote bovenlijven, gescheurde broeken en bier Vork

Waren veel rellen, politie kwam erbij kijken. Rond een uur of 2 zijn de leerlingen van het AC en het Werkman verdrongen van de Grote Markt. Maar deze zijn toen verder gegaan op de Vis Markt.

Hoe alles is afgelopen hoor ik morgen op school wel Knipoog

Op school bij ons was het een geordende rotzooi.. Ik was dus eerste 2 uur vrij, en wist van niks. Aangekomen op school vond ik het wel erg leeg. Nou ja, les ingegaan. Ik heb toen mijn SE terug gekregen en dat was het Clown Ik hoorde een blokuur (2x 50 min)Engels te hebben, maar ik heb er hooguit 30 min gezeten.
In de aula werd op het grote infoscherm CSI gedraaid voor de leerlingen en er was gratis warme chocomel. De leraren deden er eigenlijk niet moeilijk over; wou je de les in oke, liep je de les uit ook goed.
Tot het 5e lesuur zijn er dus geen echte lessen geweest.

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:11

Er zijn de hele week plaatselijke stakingen en gisteren was een grote staking in den Haag.
Het zit namelijk zo, de scholen hebben geld om 26 (zoiets igg) lesuren per week te geven en dat zijn op jaarbasis iets van 940 uren. Mijn school had met ong. 26 lesuren per week een slagingspercentage van 98% oftewel, het ging allemaal prima.

Toen Maria Verhoeven er was, vond ze dat scholieren meer op school moeten zijn. En wel verplicht 1040 uren. Oké, niks mis mee, ik wil nog wel extra lessen in vakken waar ik niet goed in ben of juist mijn profielvakken.
Wat vergeet ze nou, om ons meer geld te geven. Gestoord Scholieren moeten per week gemideld 6 uren extra aanwezig zijn, zonder extra lessen.

Ik zit nu in een overvolle studieruimte met een congierge, die onmogelijk meer dan 100 mensen, die boos zijn dat ze er moeten zitten, stil kan houden. We moeten dus zelfstadig werken op school, maar ik weet zeker dat ik thuis beter werk dat in die grote drukte.
Op andere scholen moeten mensen zelfs dozen vouwen of schoolpleinen opruimen om zo aan die uren te komen. Je kunt een leraar moeilijk dwingen om extra lessen te gaan geven zonder salarisverhoging natuurlijk... Scheve mond
het ergste is ook nog, dat als scholen de uren niet volmaken ze een boete krijgen! Oftewel nog minder geld om les te geven!

Daarom hebben wij gedemonstreerd 'kwaliteit boven kwantiteit' en gevraagd voor minder uren of meer geld!
Er waren verschillendekamerleden gekomen, eerst een ontzettende vervelende man van het CDA die tegen ons zijn dat het goed is voor onze leerprestaties om meer op school te zijn.
Vervolgens sprekers van SP GroenLinks en VVD die inzagen dat wij gelijk hadden en dat er meer geld moet komen voor lessen en dat gewoon wat zitten in studieruimte volstrekt nutteloos is! Er worden binnenkort kamervragen gesteld als alle onderzoeken voorbij zijn en zullen de verplixhte uren omlaag gaan en geen boetes meer worden uitgedeeld.

Bij mij op school moesten sommige mensen met c&m profiel wel 10 uren in studieruimte zitten! Ik zelf doe 6VWO en ik vind het TE dom om op school te zitten voor een stempel dat ik weer een uur in de kapel heb gezeten terwijl ik dat net zo goed thuis kon doen Lachen (ik zou trouwens 6 uur extra aanwezig moeten zijn, wat ik uiteraard vertik)

Noudat was het wel, meerinfo op http://www.stop1040.nl
Laatst bijgewerkt door Niety op 15-11-07 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:11

Bij ons moet iedereen de tijd dubbel inhalen die weg is geweest Clown

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:13

Wat een gezelligheid was het op de Grote markt en Vismarkt.. hahahaha

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:14

Ik ga niet meer naar school maar geef ze groot gelijk als je vakantie hebt heb je dat ook en geen excursies.Ben blij dat ik niet mer naar school ga Bloos

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:43

Tatjanaa schreef:
Ik heb niet gestaakt maar ben wel op de hoogte van bijna alles Knipoog

De overheid wil en 1040 lesuren systeem invoeren, de leerlingen waren het er niet mee eens.
De leerlingen van het Augustinuscollege te Gronignen (mijn school dus) gingen vandaag met een man of 500 naar de Grote Markt. Om 8:15 voor de school verzamelen, en daarna met zen alleen staken. Onderweg zijn ze het Werkman nog binnengevallen, waar ze vele leerlingen hebben kunnen overhalen. Het Prydninius (?) was ook een doelwit, alleen daar kwamen ze niet binnen.

Praedinius zijn ze ook zeker wel binnengekomen. Mijn broer zit daar op school en de helft van school is vrolijk meegelopen met de staking. Heb zelf niet meegedaan, want zit niet in Groningen op school, maar heb er wel veel van gehoord.

Vind het ook verschrikkelijk k*t van ze dat ze de uren omhoog willen krikken, alsof we al niet genoeg uren draaien.
Hier kon je echt op wachten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:46

waar precies was dit?
Ik ben gewoon naar school gegaan (euroborg zit ik) en er was geen gestaak daaro...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:48

Haha Tatjana, jij zit dus ook op het AC? CSI kijken op het scherm was wel even relaxed he.. Haha! Ik weet niet wie je bent trouwens.. als je mij herkent van m'n profielfoto ofzo, tik me maar op m'n schouder morgen!

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:50

Nee, dit gaat over middelbare scholen.
Ik ben zelf net pas terug van de staking, en ik vond het prachtig Tong uitsteken
Staan nu nog wat mensen voor 't politiebureau maar op de Vismarkt was het rond 3 uur al afgelopen.
Vriend van mij is opgepakt, omdat hij een zak met spruitjes naar politie gooide.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:51

middelbare? dus niet het MBO en HBO?