Je gedachten en gevoelens van je afschrijven; meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Je gedachten en gevoelens van je afschrijven; meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 12:16

Drie jaar geleden begon een vriend van mij een blog, een plekje waar hij kwijt kon wat hem bezighield. Nadat ik een paar stukjes van hem gelezen had, ben ik ook gaan schrijven. Inmiddels schrijf ik al jaren regelmatig een stukje. Vrijwel niemand leest het; voor mensen die heel dicht bij me staan zijn sommige dingen erg herkenbaar en die kunnen pijnlijk zijn, dus dat heb ik liever niet. Ik heb het wel eens aan iemand laten lezen, maar die vond het dan erg dramatisch en overdreven.

Zijn er hier op bokt meer mensen die het heerlijk vinden om alles lekker van zich af te schrijven en die dat misschien ook wel op deze manier doen? Lachen

Als je trouwens een kijkje wilt nemen: http://inmijnschaduw.blogspot.com/

suus27

Re: Je gedachten en gevoelens van je afschrijven; meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:24

ik kan ook beter alles van me afschijven, hierdoor kan ik beter met mijn emotie omgaan. Ik vind het moeilijk om te vertellen aan een ander wat ik voel en denk.
Vroeger heb ik dagboeken vol geschreven, maar nu schrijf ik alleen als ik er erg mee zit, maar ik ben aan het leren, om het te vertellen waar ik mee zit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:16

Ik schrijf ook heel veel van me af. Het helpt om helder over dingen na te denken, even alles op een rijtje te zetten zonder dat anderen zich er mee bemoeien.
Ik schrijf ook vaak heel veel op voor ik met iemand ga praten (misschien een tip voor suus27). Dan heb ik zelf in ieder geval al een keer alles op een rijtje gezet. Of ik laat het de ander gewoon lezen, dat helpt ook.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:30

Omdat het een link is naar meer verplaats ik dit even. Wil je specifieke teksten of gedichten delen met de gebruikers van Bokt kun je een tekst direct op UK of CB plaatsen.

[UK] > [LN]

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:49

ik heb zelf al vanaf me 7e in de sjit gezeten, en niet zoon beetje ook.
ik kan ook heel moeilijk praten met mensen (slechte ervaring ook mee)
ik ben zo iemand die alles opkropt en op gegeven moment barst de bom.
schrijven nee ik geloof niet dat dat echt werkt bij mij.
heb het ook nog nooit gedaan dus weet eigenlijk niet.
weet niet heb rare gedacht bij als ik heb opschrijf zijn mijn problemen niet weg hoor. dus wat heb ik er dan aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:06

Ik heb ook heel lang dagboeken vol geschreven. Gedichten, belevenissen, gedachten, van alles. Inmiddels gun ik me er de tijd iet meer voor. Soms houd ik me voor om weer eens wat meer te gaan schrijven, maar tsja, het komt er niet van geloof ik.

Je schrijft mooi, trouwens!