Tja waar zal ik eens beginnen met vertellen, oké ik begin gewoon bij de ochtend van vrijdag 26-10-2007. Ik was vrij deze dag en ik kon lekker uitslapen, vin moest er vroeg uit en feliciteerde me met onze 3 jaar en ging werken.
Uit bed even wat opgeruimd. Onder de douche door geweest en in de auto gesprongen op naar de garage die mijn reserve wiel wel even eronder zou zetten bij de mondeo. Dat ging mooi niet door er zit een slot bout op die hun daar niet hebben, dat was even dikke pech. Toen naar mijn ouders gegaan, mijn moeder zou mee gaan naar Amadeus waar Else foto’s kwam maken van Amadeus. Amadeus werkte redelijk mee en ik hoop dat er wel wat mooie kiekjes uit komen.
Mijn moeder vroeg me ondertussen een aantal keer of ik mee ging naar mijn tante die zou een nieuwe pup hebben. Ik wist nog niet of ik mee ging, ik had tenslotte 3 jaar met Vincent en wou dat gaan vieren met hem zodra hij thuis was maar hij zou niet vroeg thuis komen had ie gezegd.
Ik ging verder met mijn moeder even wat shoppen op muntplein en uiteindelijk bleek Vincent steeds later thuis te komen, een late levering op zijn werk die af moest. Nou ja dan ging ik maar lasagne eten bij mijn ouders thuis (mijn lievelings maaltijd als mijn mams het maakt). Onder tussen zou het maar later worden dat vin thuis zou komen dus ik ging maar mee naar mijn tante naar hun puppy kijken.
In de auto bleek dat de snelweg bij Amersfoort afgesloten was en dat we via Almere naar Harderwijk moesten, ik als topografisch wonder geloofde het helemaal en hing lekker onder uit in de auto hangen meezingend met Queen. Toen we in Almere reden had ik wel zoiets van nou wat een rare weg om bij mijn tante te komen, maar ik vertrouwde helemaal op mijn ouders. Toen kwamen we langs een grote stal ik en begon te gillen, HIER STAAT SYA, HIER STAAT SYA!!! (voor de leken, Sya is 5jaar mijn pony geweest en Vincent deed altijd alles met haar voordat ik haar moest verkopen). Mijn ouders zeiden natuurlijk gelijk, “staat hier Sya??? Hoe weet je dat??? Ben je er wel eens geweest??? Nou dan gaan we wel even kijken”. Ik was er nog nooit geweest maar ik wist het gewoon (voelde dat ofzo).
Uit de auto rende ik min of meer naar de stallen om te kijken of ik Sya kon vinden, ik hoor mijn moeder nog zeggen “even je tante bellen dat we wat later komen” en mijn vader “Thirz niet zo snel, even wachten, ze loopt niet weg”. Ik liep niet rustiger en ik sprak de eerste de beste persoon aan die ik zag om te vragen waar ze stond, aan de andere kant zou ze staan, dus wij daar heen. Ik liep helemaal schuin in de stallen te kijken of ik haar zag maar ik zag der niet, toen zei m’n vader “Thirz kijk eens voor je” Daar was ze… Ik herkende haar gelijk met der grote witte bles en ik begon helemaal te snikken, ik zag Sya weer. Maar toen ze dichterbij kwamen zag ik een heel erg bekend wit pak op Sya daarna zag ik dat het Vincent was, ik begon gelijk nog harder te huilen. Toen zag ik ook mijn zus, mijn schoon moeder, schoon zus en haar vriend. Ze hadden me er allemaal ingeluisd! Vincent sprong van Sya af en daar ging ie op zijn knie “Thirz, wil je met me trouwen?” ik kon geen woord meer uitbrengen ik knikte ja en toen sprong ie gelijk weer om en hield me even heel erg goed vast. Ik was echt even van de wereld, alles ging zo snel, ik zag echt alles in een waas. Ik heb daarna weer even een rondje op Sya gezeten en met de wind door m’n haar werd alles weer helder en begon ik het een beetje te begrijpen en daardoor gelijk weer te huilen

Toen ik van Sya afkwam ben ik natuurlijk gelijk verhaal gaan halen, hoe en wat had Vin dit allemaal geregeld ik wist echt helemaal van niks, zelfs niet toen ik daar op stal liep, ik had helemaal niks door.
Vincent had ongeveer een maand geleden via Bokt.nl contact gezocht met de vorige eigenaren en toen was dat balletje gaan rollen, die mensen wilden maar al te graag mee doen (zo lief he!) Hij bleek gebeld te hebben op momenten waarmee hij met een smoes even weg moest, en ik geloofde hem helemaal op die momenten. Mijn ouders zaten natuurlijk in het complot en die hadden de smoes bedacht dat mijn tante een puppy had (is dus niet waar) en dat de snelweg bij Amersfoort afgesloten was. Mijn zus zat in het complot dat ze Vincent naar Sya had gebracht samen met zijn moeder, zus en haar vriend. Het bleek dus dat heel veel mensen het gewoon al wisten, mijn opa en oma, mijn tante, Vin zijn andere zusje, Vin z’n stief pa en iedereen heeft gewoon keurig zijn mond gehouden, echt goed!
Ik was vorige week “toevallig” op city plaza met Vin en hij wou wel eens weten wat ik mooi vind kwa ring en mijn maat wou hij weten, ik wist wel dat hij mij een keer ten huwelijk ging vragen maar ik had het niet op vrijdag verwacht.
Toen ik dat allemaal wist viel alles op zijn plek, we zijn nog even bij Sya blijven kijken toen ze ging rijden en dat zag er super uit, Sya zelf zag er ook super uit, ik ben nog even bij haar box wezen kijken en heb Olano een knuffel gegeven (heeft bij mij op stal gestaan toen het nog een privé paard was, hij stond altijd samen met Jamaika). Na Sya nog een hele dikke knuffel gegeven te hebben zijn we naar huis gegaan, bij ons thuis zouden we het nog even vieren. In de auto luisterde we naar Qmusic en Peter van den Hurk vroeg via de radio voor leuk weekend inleidend nieuws, dat hadden we natuurlijk! Ik had gesms’t, maar ik zei wel tegen vin ik durf niet op te nemen hoor als ze bellen, en dat deden ze

Toen we thuis kwamen had Vin boodschappen gedaan waardoor we lekkere toastjes hadden en wat lekkers te drinken.