Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Charles schreef:Hogere hotelschool vind ik een afrader, zeker als je niet zeker bent over wat je wilt. Een horecaopleiding moet je echt niet onderschatten, zeker niet op HBO of MBO-4 niveau.
Mias schreef:Oke, en waarom raad je het me af?
Mias schreef:Ik heb een VMBO diploma en straks een MBO nivo 4 diploma

Steffie89 schreef:Je kan wel na de hogere hotelschool met een mbo 4 diploma
Horeca is een zwaar leven, maar wel erg leuk. En wat ninja2 zegt over de cao ligt ook maar net aan het bedrijf. Je moet een bedrijf zoeken wat bij je past. Anders wordt het wel heel erg zwaar.
Maar ik zou zeker niet even "zomaar" naar de hoge hotelschool gaan. De school leidt je namelijk niet alleen op om als gewoon horecamens. Maar echt als een brede ondernemer. En de opleiding valt echt zwaar. 2 collega's van mij zijn dit jaar aan de opleiding begonnen en 2 collega's zitten al op de opleiding. Allemaal vinden ze het erg leuk maar erg pittig. Buiten de lestijden om moet je veel aan de opleiding werken.
Het is dus niet even iets wat je zomaar doet.
Charles schreef:dan zou ik zeggen ga eens zoeken naar mbo opleidingen gastheer/gastvrouw. opleiding duurt 2 jaar, voor zelfstandig GH/GV duurt hij 3 jaar.
Charles schreef:Graag gedaan! Ik zie dat je ver woont, in Den Haag op dezelfde school als ik zit is die opleiding, school staat goed aangeschreven.

Charles schreef:Mias schreef:Ik heb een VMBO diploma en straks een MBO nivo 4 diploma
Dan kan je niet naar de Hogere Hotelschool geloof ik..
Mias schreef:Steffie89 schreef:Je kan wel na de hogere hotelschool met een mbo 4 diploma
Horeca is een zwaar leven, maar wel erg leuk. En wat ninja2 zegt over de cao ligt ook maar net aan het bedrijf. Je moet een bedrijf zoeken wat bij je past. Anders wordt het wel heel erg zwaar.
Maar ik zou zeker niet even "zomaar" naar de hoge hotelschool gaan. De school leidt je namelijk niet alleen op om als gewoon horecamens. Maar echt als een brede ondernemer. En de opleiding valt echt zwaar. 2 collega's van mij zijn dit jaar aan de opleiding begonnen en 2 collega's zitten al op de opleiding. Allemaal vinden ze het erg leuk maar erg pittig. Buiten de lestijden om moet je veel aan de opleiding werken.
Het is dus niet even iets wat je zomaar doet.
Oke, bedankt. Ik weet niet of het hoger hotelschool dan wat voor mij iets is. Ik wil namelijk geen ondernemer worden oid Ik wil geen eigen bedrijf hebben. Ik wil gewoon als gast vrouw in een hotel gaan werken. Dat lijkt me erg leuk.