wat bedoelen jullie hier met een ''penny'' ?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

wat bedoelen jullie hier met een ''penny'' ?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:26

ik ben dit woord en zinnen daarmee al vaker tegengekomen en ben er ook achtergekomen
wanneer je een ''penny'' bent je niet echt gewaardeerd word hier..

maar wat bedoelen jullie eigenlijk met een penny??

snap er zelf namelijk niks meer van! Slapen
iemand het verlossende antwoord ? Tong uitsteken

Guetta

Re: wat bedoelen jullie hier met een ''penny'' ?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:32

Even de zoekfunctie gebruiken kom je al een heel eind.
Het is iemand die niet geheel waarheidsgetrouw door het leven gaat.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:32

" Lijst * DE PENNYGIDS * Lijst

Na het lezen van deze gids zult u in staat zijn elke Penny (meisje, jongetje, meneer, mevrouw, bejaarde etc.) te herkennen. De kenmerken zullen overduidelijk zichtbaar zijn en het brein van de Penny kent geen geheimen meer voor u. Aldus zult u, na het succesvol afleggen van het Penny-examen, aan de slag kunnen als gediplomeerd Penny-patrouillant. Dit is een groeiende bedrijfstak met voldoende doorgroeimogelijkheden voor de ambitieuze starter.

Gedragscode

*U zult geen Penny-achtige uitspraken doen op Bokt, of enig ander medium zoals het internet, televisie, radio of krant.

*U zult het ambt niet schaden door een schaduwaccount aan te maken om u voor te doen als een Penny, om vervolgens met de eer te gaan strijken een Mega-Penny gevonden te hebben.

*Als u dit toch doet zult u uit uw ambt ontheven worden. Mocht u blijven ontkennen en beweren dat uw zusje, uw buurvrouw, de kat of de goudvis de schuldige is zal u permanent de toegang tot dit topic ontzegd worden.

*U zult uw collega's ten alle tijden bijstaan in geval van aanvallende Penny's en hun familie-leden.

*U zult het ambt in ere houden door zoveel mogelijk Penny's op te sporen en ze hier in dit topic te melden.

*Het plaatsen van links en namen van Penny's is verboden, in een quote dient de naam van de Penny vervangen te worden door 'X', 'Y' of desnoods 'Z'.

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:33

whaha die gedrags coden ga ik neer zetten in het anti penny topic. geweldig! Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:37

Zo, dat moet inderdaad goed duidelijk maken wat de definitie van "penny" precies inhoudt Haha!

Hij blijft geweldig!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:37

Geweldig, die pennylijst! *LOL*

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:53

Afgeleid van het paarden/pony blad Penny, voor jonge meiden?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:27

Jibbel schreef:
Afgeleid van het paarden/pony blad Penny, voor jonge meiden?

Ja

Daar staan ook de meest onwaarschijnlijke verhalen in, van toevallig voorbijkomende paardenliefhebbende meisjes die zwaar verwaarloosde pony's redden en vervolgens die pony's mogen houden en Grand Prix ermee gaan rijden. Prima voor in een blad, maar Penny's streven dus ook naar zulke acties Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:32

ik vind persoonlijk penny hier een soort van `scheldwoord` voor mensen die te kinderachtig overkomen/ ongeloofwaardig zijn. in mijn ogen is een penny een persoon die niet verder kijkt dan de neus lang is. alles tuttig doen, vaak dingen die ooit zijn aangeleerd maar niet wetend waarom ze het doen, en die nog slecht voor een paard zijn ook.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:35

ik denk dat je kortom kan zeggen dat ermee bedoeld wordt:
meiden met een te romantische kijk op paarden.
dus, die niet realistisch (willen) zijn.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:39

@ Mlies: graag voortaan even vermelden wie het geschreven heeft Lachen (Justy)
Maar in ieder geval, het geeft een goede weergave van wat men doorgaans onder een 'penny' verstaat Slim Clown

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:43

Maar er is toch wel verschil tussen Penny's? Je hebt schattige Penny's (die inderdaad overal roze strikjes in willen doen en pony's willen redden, maar verder ongevaarlijk zijn) en onmogelijke Penny's (die verhalen verzinnen, paarden verzinnen, acties verzinnen, hulpteugels en weetikwatmeer gebruiken en zonder toestemming op de paarden van een ander gaan rijden).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:39

penny's rijden toch ook Z2 zwaar dressuur,

temmen veelal ook grote arabische zwarte hengsten enzz.
die in het wild hebben geleefd, die zij onder het zadel kregen Tong uitsteken

edit:

ze geven hun paarden een hoestdrankje als die verkouden zijn.
en geven daarbij ook nog hun paarden groentessoep

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:45

Het is jammer dat ze zoekfunctie het niet meer doet, als dit weer wel het geval is, zoek dan eens op de bokker 'pokemon'. Die was echt wel een schoolvoorbeeld van penny Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:50

heb weleens gehad dat ik zo'n raar bericht kreeg nadat ikergens op gehad gereageerd dat ik toch eerst maar ff in profiel keek voordat... en id meestal toch echt een PENNY. Penny is bij mij: vaak jong (puberend) met veel fantasie en weet echt alles beter... Heb in het verleden dan weleens gereageerd met PENNY...??? en dan kwam er vaak een antwoord van: wat bedoel je daar nou weer mee? Dan weet ik al genoeg. Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:55

Penny: iemand wiens paardje nóóit dood zal gaan zodat penny daar ook niet over na hoeft te denken....
Henny: de mannelijke variant iets zeldzamer maar niet onverdienstelijk op latere leeftijd in de paardesport of op t.v Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:27

Myukii schreef:
Het is jammer dat ze zoekfunctie het niet meer doet, als dit weer wel het geval is, zoek dan eens op de bokker 'pokemon'. Die was echt wel een schoolvoorbeeld van penny Haha!

Dit topic bedoel jij? Haha!
viewtopic.php?p=426351#p42635

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Whaha, geweldig dat topic! Ongelooflijk dat er zulke penny's bestaan! Ik las vroeger ook de penny, penny plus en wat al niet, maar volgens mij was ik op die leeftijd totaal niet zo penny!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:38

Miryamk schreef:
Penny: iemand wiens paardje nóóit dood zal gaan zodat penny daar ook niet over na hoeft te denken....
Henny: de mannelijke variant iets zeldzamer maar niet onverdienstelijk op latere leeftijd in de paardesport of op t.v Haha!

WHAHAHAHAAHAHAHAAA Clown het is dat bokt toen nog niet bestond, maar anders waren happie en edward ook vast en zeker penny's geweest in hun jongere jaren! ROFL

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 02:18

Ik weet ook nog een topic van een "penny" die vroeg naar anticonceptie voor zn hengst, zoals een condoom!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:30

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:03

ROFL Die groentesoep met de opmerking vergeet de ballen er niet uit te halen. Kostelijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:24

omg... hihi Haha!
ik heb ook nog ergenst de 10 penny geboden... ff zoeken, die wil ik jullie niet onthouden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:33

Ja gevonden Haha!
*Gij zult geen gebruik maken van zweep en spoor, dat iss sielugh
*Gij moet uw paard op een speciaal penny dieet zetten (rosuh koekuh spekjus enz.)
*Gij sult uw pony minstens 10 x per dag poetsuhhh
*Gij spreekt geen normaal abn, penny taal sul je pratuh.
*Gij sal enkel hengstuh arabieren, welsjuhs en shetjuhs houden
*Gij sult je paard nooit straffuh, dat is opvoeduh, en dat kan egt niejjj
*Gij sal uw pony alleen maar setjes laten dragen!!!
*Gij sult uw paard niet in de wei sette, dat is te koud, altijd op stal is beturr...
*Gij sult minstens 3x per dag op buituhrit gaan
*Gij sal geen anderuh kleur kennuh as rose

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:38

tot op de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af of pokemon niet een grap van een of andere bokker was....

zij was toch niet serieus... toch?

neeeh, dat kan niet...

toch?