kapotte dingen doorverkopen als zijnde goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

kapotte dingen doorverkopen als zijnde goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 07:28

Hoi,

Hebben jullie dat ook? Dat sommige mensen dingen doorverkopen, zeggen dat het goed en heel is (zo ziet het ook op de fotos eruit) en als je het dan eindelijk krijgt, dan heb je voor vuilnis betaald.
Zeggen jullie er dan iets tegen de verkopers over?
Of wat doen jullie dan?

Groetjes
Mirjam

Nibbit

Re: kapotte dingen doorverkopen als zijnde goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:36

Dan mail ik of ze mn geld terug willen overmaken en dan stuur ik het terug.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:47

Ja, ik heb het net meegemaakt.
Had een beensteun gekocht voor mijn pedicure opleiding.

Heb hem net gebruikt voor de eerste keer, wat denk je.... breekt dat ding af Boos!
Ga nu e-mailen !!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:51

Dat is heel vervelend alleen denk ik niet dat dit op [MW] hoort Haha! .

Ik zou gewoon even mailen of bellen. Maar dit is dus een nadeel van op internet kopen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:49

Weleens gehad ja, maar dat is het risico van kopen via internet.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:22

[MW] --> [LZP]

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:32

Ik hoor zo veel verhalen dat dit mensen overkomt! Ik heb wel eens gehad dat ik iets gekocht had en het écht vele malen kleiner was, of hardstikke nep spul wat aangeboden is voor echt.
Het is inderdaad helaas het risico van kopen via internet, maar ik vind dat geen excuus voor de mensen die het aanbieden.
Het zou nooit in mij opkomen om iemand op te lichten, ik zou ook écht niet blij kunnen zijn met het geld wat je ervoor krijgt.
Helaas denkt niet iedereen er zo over en hoor je dagelijks verhalen zoals deze.

Als het mij overkomt neem ik in ieder geval contact op met de verkoper, mocht hier niks uit komen dan schakel in een site als kopersbelangen.nl in. Hopend dat dit iets uit zal halen (soms gaat de verkoper ineens wél overstag als ze op een site staan.)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:16

Tja mensen merendeel ligt toch aan de koper zelf. Wees nu verstandig en laat het niet opsturen maar ga het halen en testen vooral bij 2de hands artikelen.

Kan het nog steeds niet geloven dat mensen zich zo in de maling laten nemen na alle waarschuwingen op internet.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:26

Ik denk dat sommige mensen zich in de maling laten nemen ja, maar als er al een tijdje contact is (via een forum) en een paar keer is het goed gegaan, je hoort 1 deken heeft een kleine winkelhaak (en je ziet er fotos van) en je vraagt specifiek: is de rest wel heel en je krijgt als antwoord JA en je krijgt er een regendeken maat 165 bij.
Vervolgens krijg je het thuis en je neemt meteen contact op, dat de regendeken maat 195 is ipv 165 en net als de rest kapot is en dat de koop ongedaan moet worden gemaakt.
IK denk niet dat ik 'onnozel heb gekocht' ik denk alleen dat ik weer eens te goed van vertrouwen ben geweest.
Ik ben blij dat het een 'klein' bedrag is, maar jammer genoeg toch weer een teken dat je mensen (meestal) niet kan vertrouwen. (en ik moest juist mijn vertrouwen weer terug krijgen in mensen).

Het meeste wat me dwars zit, is dat de andere partij niet eens reageert of sorry zegt.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:42

Ja heb ik ook weleens gehad..
een shirtje waarvan een opdruk los zat, en bleek een ander merk te zijn..
ik heb nu oorbellen via marktplaats besteld, geen echte, waren maar 13 euro, maar ik heb ze nu nog niet en ze zegt dat ze ze dinsdag of woensdag op de post heeft gedaan Scheve mond

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:07

soms is het ook een verschil in perceptie.

Ik heb zelf 2 keer meegemaakt dat ik als verkoper het idee had een goed product te verkopen en dat de koper dit bij nader inzien niet met mij eens was. Soms verwachten mensen van een 2e handsproduct dat het precies hetzelfde is als een nieuw product, of je had allebei een ander idee bij "nog in goede staat". Voor de een betekent dit iets anders dan voor de ander. Heb ook een keer meegemaakt dat we zelfs de kleur anders hadden gezien Haha!

In dat geval vind ik dat je als koper gewoon moet aanbieden geld terug te storten. Ik voel me helemaal niet prettig als mensen niet tevreden zijn met iets wat ze van mij hebben gekocht.

Zelf heb ik ook wel meegemaakt met een paar dekens dat deze toen ze bezorgd werden toch in slechtere staat waren dan ik had gehoopt. Heb er toen niks van gezegd, dan denk ik gewoon pech gehad en eigen schuld. Maar goed, dan heb je er ook niet veel geld voor neergelegd.. als ik wel de hoofdprijs heb betaald zou ik er zeker iets van zeggen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:46

Als ik al spul verkoop via internet is het altijd wel goed spul.

Maar je hebt er mensen bij zitten die inderdaad weten dat iets kapot is en dat er niet bij vermelden... maarja je kunt er eigenlijk niets tegen doen, gezien je als koper kijkersplicht hebt. dat jij akkoord gaat met wat je ziet op een foto dat doe je zelf Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:53

irriteer ik me ook aan, ik heb laatst een zadel verkocht, waarbij mij verteld is dat 17" was, pastte niet, ik doorverkocht en diegene had nagemeten en bleek 16" te zijn.
Mijn fout, heb ook terug laten sturen en geld teruggestort

verder bestel ik niet snel wat 2e hands, of moet echt nieuw zijn en bv niet gepast hebben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:50

Ik heb dat ook wel gehad, part of the game...als het te erg is dan vraag ik mijn geld terug. Een keer iets verkocht dat het niet meer deed en dat heb ik teruggenomen, dat vond ik niet meer dan fatsoenlijk.
Ook weleens iets gehad dat beter bleek te zijn dan verwacht, en dat is dan helemaal mooi meegenomen Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 00:00

Heb ooit een nylon hoofdstel via bokt gekocht en dat bleek bij aankomst een mega verrot ding.
Helemaal versleten en achter de frontriem zelfs gerapareerd( maar zo lelijk dat het nog niet opschoot)
Heb toen gemaild dat dit niet de afspraak was en ze dit niet had vermeld.
Kreeg ik te horen dat ik em terug kon sturen maar wel zelf de verzendkosten moest betalen enz en een hap geblaf erbij.
Heb het er maar bij laten zitten want wilde heel geen tijd meer aan dat vod plus zn ex eigenaresse besteden.
Dus een zwieper richting prullebak gegeven.
Heb vervolgens als die persoon weer wat verkocht op bokt ook wel de mensen die intersesse hadden gewaarschuwd.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:54

dat is een goed idee meetje... anderen inlichten...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:56

Prisca schreef:
Tja mensen merendeel ligt toch aan de koper zelf. Wees nu verstandig en laat het niet opsturen maar ga het halen en testen vooral bij 2de hands artikelen.

Kan het nog steeds niet geloven dat mensen zich zo in de maling laten nemen na alle waarschuwingen op internet.
Dat heb ik dus ook. Haal alles zelf op en kijk of ik een bekende in de buurt heb als het iets heel bijzonders is en niet in mijn eigen omgeving te krijgen is.