Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 19:18

Tijdens het checken van mijn saldo, schrok ik me ongans: de Vodafone had een astronomische bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Ook de vorige rekeningen waren veel hoger dan normaal.
De hoge kosten waren te danken aan ontvangen smsjes. (ik word al tijden gestalkt via de sms met ongevraagde smsjes...deze verwijderde ik onmiddelijk) Bij navraag bleek dat een of ander bedrijf mij deze smsjes stuurt en mij Eur.0.55 PER BERICHT rekent.
De laatste maand ontving ik wel 12 -13 berichten per dag!

Vodafone zegt hier niets aan te kunnen doen. Ik heb een naam gekregen van het bedrijf welke mij die berichten stuurt. Het zou gaan om "Telefuture" en ik schijn dat geactiveerd te hebben (????).

Ik ben geenszins van plan dit op me te laten zitten en probeer dan ook uit te zoeken hoe ik dit bedrijf aansprakelijk kan stellen voor de kosten en deze dus ook weer terug kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb een rechtsbijstandsverzekering maar geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

HEEEEEEEEEEEEEELP!

Anoniem

Re: Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:23

Nooit geen ringtone ofzo aangevraagt?
Daarmee activeer je het vaak ook al

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:24

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:25

Heb de site even bekeken en het is idd zo'n logo bestel site, ringtones e.d. (zie producten)
Dus heb je je misschien ooit er op geabbonneerd, of iemand anders voor de gein, met jouw telefoon zo'n product voor zichzelf besteld? Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:26

Inderdaad, nooit een ogenschijnlijk gratis ringtone aangevraagd of sms gestuurd naar iets wat onschuldig leek in de reclame op tv omdat je iets kon winnen of...?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:27

Ik heb nóg even gegoogled en kijk eens wat ik tegenkwam!!!

Citaat:
Geplaatst op 27 Sep 2006 11:17 door niet content

--------------------------------------------------------------------------------

Al 2 maanden achter elkaar zijn er kosten Content (SMS diensten of ringtone o.i.d.) van mijn rekening afgeschreven, eenmaal 22 en eenmaal 35 euro. De bedrijven Netsize en Telefuture schijnen hiervoor verantwoordelijk te zijn. Deze kun je bereiken via helpdesksites waarop je vervolgens geen reactie krijgt. Ik heb deze bedrijven absoluut geen toestemming gegeven om mij te sms-en of logo's te sturen. Wel is het een aantal keer gebeurd dat er gebeld werd en als ik dan opnam kreeg ik een soort vreemde pieptoon (geen fax). Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik hiertegen kan doen. Vodafone legt de bewijslast bij mij. Ik moet aan gaan tonen dat ik deze bedrijven geen opdrachten heb gegeven. Tips of ervaring hiermee?

Laat het er dus niet bij zitten, er zijn meer "slachtoffers" zo blijkt.
ga het even verder doorlezen! Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:28

Kun je geen afzender zien? de afzenders hiervan zijn eigenlijk altijd 4cijferig. Zodra je dat nummer hebt kun je het beste eventjes op google intikken (bijvoorbeeld:) 4848 sms afmelden.
Vaak kom je dan gelijk op een site van bijvoorbeeld Tros radar terecht waar je een afmeldcode kunt vinden. (vaak is dit overigens STOP).
Dit sms je dan naar die afzender.
Ik hoop dat je hier de boel iig mee stop kunt zetten, succes ermee!

Edit: Ik bedoelde sites als tros radar ipv Kassa (dankzij rakkertje Haha!)
Laatst bijgewerkt door Laar op 22-08-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:28

Lees dit eens; denk dat je er wel wat aan hebt.

Succes ermee!!

Link: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43812

even goed doorlezen staan ook dingen in om je af te melden!

en ja ik wil mijn bericht edit-ten maar het wil niet? Verward sorry voor de zovele berichten achter elkaar Knipoog Lachen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 19:46

Bedankt voor de antwoorden!

Ik zal niet ontkennen dat ik misschien per ongeluk (aanvragen van het weer oid via sms) iets geactiveerd zou hebben maar om dan iemand 14x (!!!) per dag te gaan stalken met smsen....daar heb ik NOOIT toestemming voor gegeven. M.a.w., dan is dit toch een criminele aangelegenheid en zou deze instantie hiervoor toch aangeklaagd moeten kunnen worden?

Mijn provider, Vodafone, is absoluut niet behulpzaam gebleken bij het oplossen van dit probleem. Mij werd simpelweg verteld dat ik mij hiervoor had aangemeld en daarmee was de kous af. Niets geen behulpzaamheid bij het op kunnen lossen van dit probleem. Overigens zou de Vodafone, bij wijze van klantenservice, toch wel hebben kunnen vragen of deze rekening wel klopt? immers, ik belde NOOIT over mijn abbonnement heen. Dit verschil is echt astronomisch en voor mij financieel echt een strop!
Ik ga dus ook zeker alle mogelijke middelen aanwenden om hier de aandacht op te vestigen, noch Telefuture, noch Vodafone zal ik hierbij ontzien. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze criminele praktijken. Ontzettend veel mensen zijn hier al de dupe van! Goddank heb ik een rechtsbijstandsverzekering...ik ga niet rusten voordat dit keurig netjes is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:47

Denk als je bij dat weer aanvraag de kleine letterjes had gelezen er wel iets bij had gestaan dat je je weer af moet melden en dat ze je vaker sms-en

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 19:56

runningkawa schreef:
Denk als je bij dat weer aanvraag de kleine letterjes had gelezen er wel iets bij had gestaan dat je je weer af moet melden en dat ze je vaker sms-en

Nope, als ik ooit iets had gelezen, hoe klein ook, dat ik een onbeperkt aantal smsjes zou ontvangen van 0.55 cent per bericht, zou ik nooit iets dergelijks hebben aangevraagd.
Volgens Vodafone zou ik dan, in dat geval, maximaal 7 berichten per week mogen ontvangen en ik ontving er wel 14 per dag! Dat klopt dus al niet.
Al surfende op internet blijkt dat veel mensen met dit probleem zitten...eigenlijk te gek voor woorden dat mensen zo verschrikkelijk worden afgezet en geld uit hun zakken wordt geklopt!
Ik weet 1 ding: ik zeg mijn abbonnement onmiddelijk op en ga over op prepaid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:02

Hoe het precies met de aantallen zit weet ik niet
Maar ik weet wel dat er wel vaker iets in de kleine lettertjes staat.
Op bokt heeft er ook eens advertentie gestaan over ringtones. deze is toen op verzoek verwijderd, omdat mensen toch de kleine lettertjes vergaten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:16

Wat me trouwens opvalt en werkelijk enorm verbaast, is de reactie van veel mensen (niet alleen op mijn bericht maar op vele berichten van andere gedupeerden)

"dan zal je je wel ergens voor aangemeld hebben en de kleine lettertjes niet goed hebben gelezen" of iets in die strekking.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat dit soort wanpraktijken als "gewoon" worden beschouwd??? Ik zweer op het leven van iedereen die mij dierbaar is dat ik NERGENS kleine lettertjes heb gelezen en dat ik NIEMAND toestemming heb gegeven voor dit soort troep.
Denk je een bejaard iemand eens in, hoe moet die in godsnaam weten wat te doen en waarom ze 800 eur per maand moet betalen voor TROEP! Men schokschoudert er over en dat is het dan.
Niet voor niets staat heel internet vol met dit soort problemen. KEnnelijk zijn al deze mensen (incluis mijzelf) dus een stelletje blonde bimbo's die niet kunnen lezen en zowiezo nergens iets van snappen. Lijkt mij een beetje sterk!
Het bedrijf Telefuture is niet van mij af...desnoods ga ik hen 14x per dag stalken met ongewenste mail.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:18

kun je niet stop, of Off smsen naar dat nummer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:28

Dat mag je belachelijk vinden, toch is dat met alles zo
Neem een lening bij postkrediet om maar wat te noemen, lees toch maar eens de kleine lettertjes...die zijn belangrijker dan de grote Lachen
Zo zit het gewoon in elkaar.
Niet netjes, klopt..maar de wereld is niet netjes en je zult zelf altijd erg op moeten letten Lachen
En dat soort bedrijven bestaat op mensen die de kleine letterjes niet lezen..en dat zijn er blijkbaar veel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:32

runningkawa schreef:
Hoe het precies met de aantallen zit weet ik niet
Maar ik weet wel dat er wel vaker iets in de kleine lettertjes staat.
Op bokt heeft er ook eens advertentie gestaan over ringtones. deze is toen op verzoek verwijderd, omdat mensen toch de kleine lettertjes vergaten

viewtopic.php?f=25&t=687214&p=20325024&hilit=ringtone#p20325024

deze bedoelde ik Lachen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:34

Ik zou een lening bij Postkrediet niet direct vergelijken met dit. Bij een lening ONDERTEKEN je namelijk een CONTRACT. Ik heb niets ondertekend, nergens om gevraagd en NERGENS toestemming voor gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:36

Dat heb je wel, bij het aanmelden Lachen
Daar heb je ook toestemming gegeven voor wat er in de kleine lettertjes staat.
Zo simpel werkt het.
Er vevelend voor je, maar zo werken kleine lettertjes nu eenmaal.
Niet voor niets dat daar altijd voor gewaarschuwd wordt Lachen
Die zijn belangrijker dan de grote. Helaas maar waar

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:47

dat klopt niet...want ten eerste kan ik mij niet herinneren mij ooit ergens voor "aangemeld" te hebben (dat van het weer was maar een voorbeeldje) en ten tweede, waar zouden die kleine lettertjes dan staan? niet in dat bericht en, wat blijkt nu (na verder lezen op internet) de zogenaamde kleine lettertjes die jij noemt, zijn verborgen als ze op tv te zien zijn. Er staan dus dingen overheen geplakt/geschreven en dat is al strafbaar

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:51

Wel eens al die ringtone reclames de lettertjes onderaan in beeld gelezen. Nu ja, geprobeert want voordat je het hebt kunnen lezen is het beeld alweer ergens anders Knipoog

Alle sms-diensten moet je je inderdaad eerst voor aanmelden (gelukkig hebben bejaarde mensen over het algemeen weinig van doen met de leuzen als 'sms AAN naar 6666' e.d.).

Het gebeurt met veel reclamestunts dat je inderdaad na toestemming van een gratis proef iets ofzo aan meer dan je lief is vast zit.

Reuze vervelend dat jij ermee zit, niet voor niets dat Tros Radar er ook al enkele items over gehad heeft. Maar dit is dus waarom ik ook nooit iets onschuldig ogend mijn nummer aan probeer te geven. Tot nu toe lukt het gelukkig nog aardig.

Probeer in ieder geval zsm te achterhalen hoe je de abonnementen kan stoppen. Daarna kun je rustig wat meer tijd besteden in te zoeken naar je mogelijkheden om ze aansprakelijk te stellen ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:51

als dat zo is is het idd strafbaar, deze moeten zichtbaar zijn.
Maar heel vaak zijn ze dat ook, wel klein, maar zichtbaar.
Mensen melden zich aan voor een ringtone of wat ook, maar lezen niet de kleine lettertjes, daar waar staat dat ze ook een soort van abbonoment aangaan om sh*tzooi te ontvangen tot wederopzegging

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:14

Hoe dan ook...of het nu extreem kleine lettertjes zijn of niet...ik ga dit wel tot op de bodem uitzoeken. Ook Vodafone zal hier nog van horen want op zijn zachtst gezegd is er van hun kant uit geen enkele behulpzaamheid geweest. Nogmaals, dit is gewoon pure oplichterij en ik vind dat mensen moeten weten dat dit gebeurt zodat het anderen niet overkomt.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 02:10

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Het is gewoon je eigen fout en daar kan niemand voor opdraaien dan jezelf. Je eigen "aanmelden"begint bij het eerste smsje dat je verstuurd. Vaak staat er heel klein onder dat je bv 6 sms per week ontvangt en dat ze 1,50 p.o.b zijn. Je moet je dan wel ergens kunnen afmelden via de sms. Maar als je niet echt weet waarvan ze vandaan komen(want Telefuture is een bedrijf waar al die bedrijven van logo,s spelletje online enz bij zitten) dus je zult een afmeld smsje moeten sturen naar de aanbieder van het logo enz. Ik denk dat ze je bij vodafoon ook niet kunnen helpen anders kunnen ze iedereen zijn domme fouten wel op gaan lossen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 02:31

Ik snap dat je enorm pissig bent, zou ik ook zijn. In goeder trouw vraag je eens iets onschuldigs aan, bv het weer inderdaad, en vervolgens vinden ze het nodig je zuurverdiende centen te jatten. Pest is wel dat het mag. Met het opvragen van die info heb je je aangemeld, al dan niet bewust. Dat je de kleine lettertjes niet hebt gezien wil -eerlijk is eerlijk- niet zeggen dat ze er echt niet hebben gestaan. Ze moeten wel in beeld, maar hoeven niet opvallend.
Ik denk dat je kansen klein zijn om in deze nog iets te bereiken. Niet omdat het onredelijk is dat je je geld terug wilt, maar omdat het waarschijnlijk anders al lang en breed eens iemand gelukt was, en dat had de media wel gehaald hoor! Zeker nadat de hele kwestie ook in radar etc geweest is.

Vodafone heb ik ook weleens ruzie mee gehad toen ik met een moeilijke vraag kwam. Ze waren echt niet bereid om te helpen. Alleen wat je hoopte van een berichtje dat je zo hoog over je rekening zat; ik heb het weleens gemerkt bij een huisgenoot. Nadat ie zijn biezen had gepakt kwam er ineens een brief van KPN dat zijn kosten ineens veel hoger waren dan normaal. Maar dat ging toen al over een paar honderd gulden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:02

och jamba is er toch ook zoeen.

zo zijn er een hoop meer ,
jamba maakt veel reclame, en als je daarbij de kleine lettertjes leest dan wordt je niet vrolijk!!

het zijn smerige bedrijven, die je geld aftroggelen, is al een aantal keer idd in het nieuws geweest zoals bij radar