Wat denken jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 07:35

Pff ben trouwens eigenlijk wel erg moe Gaaaap mijn lieverd is net meer naar zijn werk, en nu ben ik dus weer klaar wakker Tong uitsteken trouwens, word helemaal gek van die k*t baas van hem Boos! michiel werkt van half 7 's ochtends tot ongeveer 6uur/half 7 's avonds. Daarmee verdiend hij maar € 100,- in de week... durft die *piep* baas ook nog te zeggen van je bent me veel te duur Boos! wat nergens op slaat want € 100,- voor zoveel werken in een week is heel erg weinig.. Hamer En zaterdags moet michiel dus ook nog aan het werk.. dus hij werkt 6 dagen in de week voor maar € 100,- niet normaal dus.. Slavenarbeid hoor waar die baas van hem mee bezig is, Whoosh! Dus zeg ik tegen michiel zoek ander werk.. maarja hij durft niet bij die kerel weg omdat zijn baas hem uitscheld voor alles en nog wat Boos! bijvoorbeeld als hij een avondje niet op visite wil/kan komen is michiel meteen een dikke kl**tz*k of een dikke l*l etc. Een keer zou hij om half 1 weer thuis zijn uit zijn werk want wij gingen 's middags weg.. wist zijn baas ook.. wou michiel mij een smsje sturen dat hij er aan kwam.. alleen dat smsje ging prongelijk naar de zoon van de baas, maar die ging met het smsje naar pappie toe Verward en waarom weten we niet maar hij stond hier weer als een dombo op michiel te schelden en dat hij michiel wel door het raam kon gooien zo kwaad was hij en als michiel die avond niet op visite kwam koffie drinken was michiel ontslagen Hamer nou hoe achterlijk ben je dan als je als ''baas'' zijnde zo doet! Verward zaterdag was het 's ochtends en 's avonds ook weer zover.. 's ochtends had michiel zich ff verslapen omdat hij gewoon kapot is door het werk wat hij doet en amper kan eten en drinken omdat ze aan een stuk door moeten.. hij is trouwens stratenlegger Knipoog Nou hij moest zaterdag er dan om half 8 zijn, maar om 3 minuutjes over half 8 belde zijn baasje alweer op.. hij was aan het schelden en doen en dat michiel maar een m*ng**l was en een mietje. michiel dus snel er weer heen geraced omdat die vent anders nog achterlijker ging doen.. 's avonds thuis kreeg michiel een smsje,; Komen jullie morgen ook? jullie zijn dan uitgenodigd voor de verjaardag van E, R is volgende week jarig maar viert hem nu ook. Naja wij konden niet, en hadden niet zoveel zin omdat die gast altijd zo achterlijk doet tegen michiel dus zeiden dat we niet konden. Wat voor een achterlijke reactie kregen we weer een stomme reactie. dat was het volgende,;
Je bent gewoon een meeloper en mietje , duurt zeker de hele dag. geeft niets hoor, en dat paard is zeker ook weer belangrijker dan E & R.
Okee we weten nu hoe een l*l jij bent.

Moi.

Nou dat smsje kreeg hij dus. Ik vind het niet normaal meer er probeer het in zijn hoofd te krijgen dat hij ander werk moet gaan zoeken. Maar hij durft het volgens mij niet. Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet.. Verward Verward hij is bijna nooit vrolijk meer en loopt alleen nog maar over alles te zeuren.. Dat sinds hij bij die vent komt en werkt. van die baas moet hij mij maar wat los laten blablabla... ik weet momenteel niet meer wat ik moet Verward michiel is zo bang voor die vent dat hij geen tegenwoord durft te geven, maar als die baas zou zeggen ga zitten en lik de grond doet ie het. Verdrietig

Sorry maar ik moest mijn verhaal een keer kwijt want ik zit er heel erg mee Verdrietig
Voor degene die geen zin hebben te lezen, ik begrijp het wel Knipoog maar het moest er ff uit Lachen

Niicole__

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 07:38

O ja, misschien handig om te weten, mijn vriend kent die man al een tijdje. Die man deed altijd normaal en aardig tot michiel zijn vader overleden is. Daarna heeft hij michiel zijn hele familie alleen maar bedonderd. Het eigen bedrijf wat hij toen met michiel had heeft ie gewoon van michiel afgenomen.. Michiel heeft toen zo'n 2,5 jaar geleden het contact verbroken met die man. Maar is er in april/mei 2007 weer naar toe gegaan, en heefet zich er veel op de hals gehaald. Want hij zit totaal niet lekker in zijn vel.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:38

Ja, je vriend is gek dat hij dit doet.
Hoe oud is hij?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 07:39

michiel 24.. en die baas 38..
Ja zo denk ik ook Verdrietig maar hij durft er zelf niks van te zeggen Verdrietig en dan wil ik het wel doen, maar hij krijgt dan de schelden omdat michiel niks terug zegt.. En ik wel.. Verdrietig

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:43

jeetje,, ik zou er echt zo snel mogenlijk voor proberen te zorgen dat hij ander werk krijgt.. anders zoekt ie eerst ander werk en als ie dat heeft dan ontslag nemen.. heel erg veel succes maar dit is voor beiden niet leuk.!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 07:45

Ander werk is er opzich genoeg.. ze zochten zelfs mensen, maar hij durft niet bij die baas weg omdat hij bang is dat hij kwaad word etc. al wil hij wel graag ander werk..

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:50

Hij verdient maar 100 euro per week voor ongeveer 11 /12 uur per dag? Dan is die baas zwaar in overtreding. Kijk hier maar even, het wettelijk minimumloon voor 23 jaar en ouder.
http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... _id=120457

Laat hem heel snel op zoek gaan naar een andere baas en vertel hem eens even dat hij vent mag zijn! Hij hoeft het niet te pikken, klaar!!!

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:53

Ga naar een wetswinkel of zo. Hij moet het salaris dat hij tekort gekomen is met terugwerkende kracht betaald krijgen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:00

Uhm ik wil geen l*llige opmerking maken maar dan doet jouw vriend zeker (ook) zwart werk bij die man Bloos Anders weet die baas heus wel dat hij véél te weinig betaalt en daar makkelijk problemen mee kan krijgen! Als het mijn vriend zou zijn had ik hem een forse maat 39 onder zijn achterkant gegeven, dat hij die baas heel gauw moet laten weten dat dit écht niet kan!! Dat ziet hij toch zelf ook wel? Dan schelden ze hem maar verrot (dat doen ze nu ook al dus wat verandert er eigenlijk) maar ik zou geen dag langer bij die baas blijven. Maar evengoed wel vervelend, veel sterkte ermee hoor en laat je ons weten of er iets verandert?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:01

Dit is echt belachelijk!! Doe hier iets aan en vlug, want je wordt gigantisch bedonderd. Dat hij dat over zijn kant laat gaan zeg! Je vriend moet wel heel beroerd in zijn vel zitten dat hij dit niet (wil) zien.

Ik hoop voor jullie dat dit gauw wordt opgelost want dit is echt niet normaal!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:07

pretletter17 schreef:
Uhm ik wil geen l*llige opmerking maken maar dan doet jouw vriend zeker (ook) zwart werk bij die man Bloos Anders weet die baas heus wel dat hij véél te weinig betaalt en daar makkelijk problemen mee kan krijgen! Als het mijn vriend zou zijn had ik hem een forse maat 39 onder zijn achterkant gegeven, dat hij die baas heel gauw moet laten weten dat dit écht niet kan!! Dat ziet hij toch zelf ook wel? Dan schelden ze hem maar verrot (dat doen ze nu ook al dus wat verandert er eigenlijk) maar ik zou geen dag langer bij die baas blijven. Maar evengoed wel vervelend, veel sterkte ermee hoor en laat je ons weten of er iets verandert?

hier ben ik helemaal mee eens.!!

En kom op zeg, 24 is je vriend??, laat hem dan ook gedargen na 24 jaar, en niet als een 16 jarige.
Hij moet voor zichzelg opkomen, anders krijgt hij nog een erg zwaar leven,
succes!!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 10:05

liannes schreef:
pretletter17 schreef:

hier ben ik helemaal mee eens.!!

En kom op zeg, 24 is je vriend??, laat hem dan ook gedargen na 24 jaar, en niet als een 16 jarige.
Hij moet voor zichzelg opkomen, anders krijgt hij nog een erg zwaar leven,
succes!!

Dat doet hij niet door het verleden wat hij heeft gehad.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:10

Ja, dat zal best maar komop!
Je gaat jezelf toch niet helemaal kapot werken voor HONDERD euro per week!
Heeeel snel ander werk zoeken!
Dan wordt z'n baas toch kwaad? lekker belangrijk.. is hij daarna wel van hem af.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:10

Eerlijk gezegd vond ik het lastig om het verhaal te volgen, maar misschien zou het goed zijn voor je vriend om toch maar eens te leren voor zichzelf op te komen..

Verleden of niet, maar op deze manier komt ie hier niet uit. Sowieso zal hij hier toch echt zelf actie in moeten ondernemen, dat kun jij niet voor hem doen..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:10

MW->LZP

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:17

Als ik het goed begrijp verdient hij 1,51 euro per uur ROFL
En daarvoor laat hij zich nog uitschelden ook??

Dat hij daar zijn bed voor uitkomt Koe

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:29

Een rotverleden of niet, hij laat zich uitbuiten en dat zal de rest van zijn leven zo blijven als hij zich zo blijft gedragen.
Aktie en wel nu!!! Wat moet er nou gebeuren dan? Slaat zijn baas hem in elkaar dan? Dat is mooi, kan je meteen een aanklacht tegen de man indienen en de sms jes laten zien.
Niet meer zeuren over het verleden, hij leeft nu en in de toekomst! Een slecht verleden dat is geen enkel excuus om zichzelf nog langer op zijn kop te laten zitten.

Jij en je vriend hebben er niets aan als we hier allemaal gaan roepen 'goh wat zielig!' en klagen heeft ook geen enkele zin. Hij moet kiezen voor zichzelf en niet voor zo'n uitzuigend varken van een baas. Geestelijk maakt zoiets je beetje bij beetje helemaal kapot dus doe er wat aan!!NU!!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:40

100 euro per week voor meer dan een volle week werken???
Je moet hem een scho onder zijn kont geven en lekker ontslag laten nemen; verleden of niet!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:30

Zo je vriend moet echt weggaan daar!
Is niet al te best zo te zien en die baas bedonderd hem nog ook!
Ik zou daar echt never nooit willen werken dan.
Ik zal ook zeker even naar een wetswinkel stappen als hij echt maar 100 per week verdient!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:34

Waar werkt jou vriend? Mijn vader heeft doorlopend vaste werkhulpen nodig bij het bedrijf waar hij werkt. Dat is ook in de straten (meestal benzinepompen ook e.d).

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:35

Ik ben het met iedereen eens: je vriend moet opstappen en een betere baan zoeken!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:37

100 euro per week voor 12 uur werken per dag, 6 dagen per week??

Dat is 12 x 6 = 72 uur per week, 100 euro.... dan wil jij mij gaan vertellen dat hij dus maar 1,38 per uur verdient????

Dat geloof ik dus niet

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:41

Barmat schreef:

Dat is 12 x 6 = 72 uur per week, 100 euro.... dan wil jij mij gaan vertellen dat hij dus maar 1,38 per uur verdient????

Dat geloof ik dus niet

ik vind dat ook een beetje moeilijk te verkroppen als ik eerlijk ben
in ieder geval geef je vriend een goede schop onder zijn kont
zeg hem dat hij weg moet en iets anders moet gaan zoeken
verleden of niet , ik heb ook een ''verleden'' maar ik moet er niet aan denken om zo behandeld
te worden dan was het rap bye bye zwaai zwaai
je vriend zal toch moeten leren voor zichzelf op te komen anders blijft hij dit altijd tegenkomen
en hij is nu 24 , ik vind dat hij zich er ook naar moet gedragen

probeer het hem in ieder geval duidelijk te maken goedschiks of kwaadschiks

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:44

Barmat schreef:

Dat geloof ik dus niet

Tja of je het geloofd moet je zelf weten. Maar het is wel zo ..

@LadyElmira: Hij werkt in oude pekela (provincie groningen)

Ik ga in iedergeval vandaag voor hem achter iets aan wat in de krant stond.. aangezien hij zelf geen tijd heeft ga ik even vragen of er nog plekken etc. zijn. en dat wou hij wel graag doen, dus ik hoop dat hij de stap zet Lachen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:44

Ik heb het topic niet helemaal gelezen maar ik ga zeker niet voor zo weinig geld me bed uit ROFL
Je kan niet eens daarvan op jezelf wonen man!
Ik wist het allang!Ik zou eens uitzoeken of je hiermee wat kan en zo snel mogelijk ermee kappen!