Kabinet is gevallen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:01

Desiree schreef:
Ja maar die mensen binnen de LPF konden zich duidelijk niet beheersen, anders was het kabinet helemaal niet gevallen. En nu valt er niets meer te ruzien: ze liggen er uit en komen er niet meer in. alle ruzie voor niets geweest. Daar snap ik nu helemaal niks van he. Zo super intelligent ben ik niet, maar zover had ik het nooit laten komen.

haha LPF niet alleeen PVDA hebben ook problemen, maar dat word niet aan de media verteld en nu wel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:02

Sundancer schreef:
haha LPF niet alleeen PVDA hebben ook problemen, maar dat word niet aan de media verteld en nu wel

ja, ik weet het. Hen ontbreekt het aan een fractie voorzitter.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:04

Als gevestigde (partij, persoon, groep) kun je je gewoon meer permitteren dan als nieuwkomer, dus als je je nog moet bewijzen. Dat is overal en dat zal ook altijd wel zo blijven.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:11

O hemeltje lief, ik weet niet wie ik moet gaan stemmen...
Zou die Stemwijzer binnenkort weer actief zijn op internet?

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 13:16

Kleintje"]
[quote="mariska schreef:
Ik denk dat heel veel LPF-stemmers niet meer stemmen. - Dat deden ze daarvoor ook al niet, maar door de moord op Pim Fortuyn gingen ze opeens wel stemmen..

Wat een belachelijke opmerking!
Sorry hoor, maar Pim had toch echt een duidelijk doel, een duidelijk plan.
Ik denk dat hij echt wel wat had kunnen bereiken.

Oke, ik schrijf het misschien een beetje TE zwart -wit. Maar er is wel gebleken dat tijdens de verkiezingen mensen gingen stemmen die 'normaal' niet gingen stemmen. Uit desinteresse voor de politiek. Pim Fortuyn maakte de politiek weer leuk en levendig. En ik moet toegeven, hij had op sommige punten ook gelijk, al vind ik zijn oplossingen voor de problemen niet zo best, maar dat is mijn mening. Fortuyn heeft op deze manier veel mensen weer naar de stembus gekregen en dat is natuurlijk klasse! Daarnaast kwam er tijdens de verkiezingen ook nog een groep bij die als eerbetoon op Fortuyn gingen stemmen.
Maar sinds het overlijden van Fortuyn is de politiek wel weer saaier geworden. (oke, nu is het niet saai...) Ik ben dus bang dat er nu weer minder mensen gaan stemmen. Ik hoop dat ik mijn mening nu wat duidelijker heb verwoord.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:20

mariska schreef:
Maar er is wel gebleken dat tijdens de verkiezingen mensen gingen stemmen die 'normaal' niet gingen stemmen. Uit desinteresse voor de politiek. Pim Fortuyn maakte de politiek weer leuk en levendig. En ik moet toegeven, hij had op sommige punten ook gelijk, al vind ik zijn oplossingen voor de problemen niet zo best, maar dat is mijn mening. Fortuyn heeft op deze manier veel mensen weer naar de stembus gekregen en dat is natuurlijk klasse! Daarnaast kwam er tijdens de verkiezingen ook nog een groep bij die als eerbetoon op Fortuyn gingen stemmen.
Maar sinds het overlijden van Fortuyn is de politiek wel weer saaier geworden. (oke, nu is het niet saai...) Ik ben dus bang dat er nu weer minder mensen gaan stemmen. Ik hoop dat ik mijn mening nu wat duidelijker heb verwoord.

Niet alleen uit desinteresse, puur ook omdat de programma's die er lagen niet veel oplossingen hadden.

De beweegreden voor mij om te stemmen is als een partij een programma aanbiedt waarbij ze de problemen die er nu zijn in NL willen oplossen.
En ja, de problemen verschillen per buurt.
Iemand uit Friesland heeft andere problemen dan iemand uit de randstad.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:23

Verwachting is dat er dit keer een hele lage verkiezingsopkomst zal zijn. En dat de LPF maar 2 of 3 zetels zal krijgen, terwijl de andere partijen niet extereem veel verschil zullen hebben. Als je het op die manier bekijkt zulle er veel mensen die de vorige keer op de LPF hebben gestemd nu niet gaan stemmen.
Maar het is nog lang geen half januarie dus we moeten het maar even afwachten. Ik hoorde dat Zalm al op 11 of 18 december verkiezingen wilde uitschrijven maar dat kan toch helemaal niet? Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:31

Marije_jiplover schreef:
Ja, maar in Pim hadden ze iig wel een echte leider, die zeer waarschijnlijk de boel beter opp elkaar kon laten afstemmen, het was immers zijn partij.


Ja en Pim was LPF!! Ik vind dat die lui van de LPF, die dankzij de moord op Pim aan de macht zijn gekomen, zich diep mogen gaan schamen... 2 honden vechten om een been..... We zijn nu gewoon weer terug bij af. Het lijkt wel of er niets is veranderd en of Pim nooit bestaan heeft Huilen diep triest. Ik weet ook niet meer wat in nu moet stemmen

Ik vind het eigenlijk ook echt een schande Boos! dat ze niet nog even konden wachten om de koningin hier mee lastig te vallen zeg, die vrouw heeft toch ook recht op haar rouwperiode. Konden ze niet nog een weekje lekker doorvechten achter de schermen ofzo. Okay het is de baan van de koninging maar het is toch ook een mens en zoals ieder mens vind ik dat ook zij recht heeft op haar rouw. Ik neem aan dat haar hoofd ook niet echt naar die ruzie van die kleuters staat Boos!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:37

AnneOmie schreef:
[Ik vind het eigenlijk ook echt een schande Boos! dat ze niet nog even konden wachten om de koningin hier mee lastig te vallen zeg, die vrouw heeft toch ook recht op haar rouwperiode. Konden ze niet nog een weekje lekker doorvechten achter de schermen ofzo. Okay het is de baan van de koninging maar het is toch ook een mens en zoals ieder mens vind ik dat ook zij recht heeft op haar rouw. Ik neem aan dat haar hoofd ook niet echt naar die ruzie van die kleuters staat Boos!
[/quote]


Balkenende heeft gisteren de vergadering stilgelegd om te voorkomen dat het kabinet zou vallen op de dag van de bijzetting van Claus. De rouwperiode van de koningin is echt wel langer dan een week en niemand heeft er iets aan als er nog langer aangemodderd wordt. Deze ellende heeft al lang genoeg geduurd.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:41

Op zich was het toendertijd nogal frapant, dat er in grote getale gestemd werd op een partij zonder expliciet programma en mensen die ministerposten zouden kunnen vervullen. Je geeft dan dus eigenlijk je stem aan Verward , weet je dus niet! Ik kreeg daar toch wel een eng gevoel bij, voor hetzelfde geval komt er een of andere gek te zitten.

Al dat geklaag toendertijd kwam me ook helemaal mijn strot uit, over hoe slecht het allemaal wel niet gegaan was tijdens het Kabinet Kok. Mensen hadden alleen nog maar oog voor de dingen die mis waren gelopen en niet voor de goede dingen. In het buitenland werd er vreemd naar ons gekeken, we waren 'the spoiled dutch men'. Het welvaartsniveau in Nederland is natuurlijk ontzettend hoor, maar we liepen maar te klagen. Natuurlijk valt er veel te verbeteren (toch altijd?), maar in verhouding tot de meeste andere landen (ook in Europa), loopt alles hier zo veel beter. Maar dat wordt over het algemeen snel vergeten.

Zelf ben ik iig blij dat het kabinet gevallen is, want ik ben erg geschrokken van een aantal zaken die gepland stonden. Zoals bezuiniging op de biologische landbouw, het niet verbieden van de bontfokkerij, het makkelijker kunnen aanleggen van snelwegen, het beperken van de groengebieden, Oftewel een aanslag op het milieu en dierenwelzijn in Nederland. Waar door maatschappelijke organisaties jaren was gestreden voor enig resultaat, was dit met het formeren van dit kabinet al het resultaat in één klap verdwenen.

Ook werd duidelijk dat mensen met een lager inkomen het erg moeilijk zouden gaan krijgen. Oftewel: Nederland was zeer rechts geworden en het sociale was ver te zoeken. Soortement van Amerikanisering: als je geen werk hebt (bijvoorbeeld alleenstaande moeders, gehandicapten enz.) heb je gewoon nergens recht op. Wanneer je kind dan doodziek wordt, moet je het zelf maar uitzoeken, want de ziekenhuizen in Amerika zullen je dan niet opnemen. Mensen gaan daar gewoon dood, om de eenvoudige reden dat ze geen geld voor gezondheidszorg hebben!

Je hoorde hier ook al steeds meer geluiden richting privéklinieken/scholen gaan. M.a.w. wanneer je geld hebt, kan je het beste krijgen, zo niet: pech gehad! Zo krijg je natuurlijk een steeds grotere kloof tussen arm en rijk en naar mijn idee wordt de criminaliteit hierdoor alleen maar groter. Persoonlijk vind ik dat elk individu in de samenleving recht heeft op een aantal basisvormen om in je levensonderhoud te voorzien. Er wordt altijd gewezen naar mensen die er misbruik van maken, maar er zijn natuurlijk nog genoeg mensen die niet zonder zouden kunnen. En de mensen die het dus echt nodig hebben, moeten niet getroffen worden door strengere maatregelen.

Wanneer er dus gestemd gaat worden, moet er dus ook goed gedacht worden aan de gevolgen die het programma van die partij zou kunnen hebben voor de samenleving en het milieu. Wanneer je wat meer individueel bent ingesteld, kies dan voor rechtse partijen zoals de VVD en de CDA. Ben je wat socialer ga dan voor links: PVDA, GroenLinks, SP, D66.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:45

Katja schreef:
Ik hoorde dat Zalm al op 11 of 18 december verkiezingen wilde uitschrijven maar dat kan toch helemaal niet? Verward


Voor zover ik weet moet binnen 40 of 43 dagen een nieuwe verkiezing uitgeschreven worden..

Ik weet niet of iemand anders nog weet hoe het zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:50

Fries schreef:
Op zich was het toendertijd nogal frapant, dat er in grote getale gestemd werd op een partij zonder expliciet programma en mensen die ministerposten zouden kunnen vervullen. Je geeft dan dus eigenlijk je stem aan Verward , weet je dus niet! Ik kreeg daar toch wel een eng gevoel bij, voor hetzelfde geval komt er een of andere gek te zitten.


Dat noem ik dus het verkwanselen van stemmen en valselijk gebruik van stemrecht. Stemmen op iemand die dood is enzovoort. Enfin, het resultaat zien we vandaag meer dan duidelijk.
Heinsbroek probeert er op dit moment nog een jongensboek van te maken, maar dat werd het dus niet.

Verder ben ik het met je eens dat dit kabinet niet de juiste sociale weg in was geslagen. Het zou jammer zijn als men nu ineens niet meer wil stemmen vanwege een gebrek aan vertrouwen. Stemmen heeft wel degelijk zin, zolang dat gebeurt vanuit een reele overweging.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:53

Fries schreef:
Wanneer je wat meer individueel bent ingesteld, kies dan voor rechtse partijen zoals de VVD en de CDA. Ben je wat socialer ga dan voor links: PVDA, GroenLinks, SP, D66.

Daar benik het niet mee eens. Ik vind die linkse partijen namelijk helemaal niet zo sociaal! Want die vergeten bepaalde groeperingen en dat noem ik niet sociaal. De VVD komt op voor hard werkende mensen en deze groep moet een hoop andere mensen mee onderhouden. Ze zijn dus belangrijk maar hangen hier aan de onderste mem! Zeer onterecht.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:54

Ik denk dat we in Nederland nog erg ver van Amerika af zitten en wel degelijk sociaal bezig zijn. Door een behandeling in een privékliniek worden de wachtlijsten in de zorg ook weer korter. Het is niet altijd slecht. Ik heb ook op een privéschool gezeten vroeger, wij kwamen toen uit Amerika dus vonden mijn ouders het heel normaal. Maar ik kan niet zeggen dat ik nou een veel betere opleiding heb gehad waardoor ik een voorsprong op anderen heb gekregen.
Het is allemaal niet zo zwart/wit.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:55

mariska"]
[quote="Kleintje"][quote="mariska schreef:
Ik denk dat heel veel LPF-stemmers niet meer stemmen. - Dat deden ze daarvoor ook al niet, maar door de moord op Pim Fortuyn gingen ze opeens wel stemmen..

Wat een belachelijke opmerking!
Sorry hoor, maar Pim had toch echt een duidelijk doel, een duidelijk plan.
Ik denk dat hij echt wel wat had kunnen bereiken.

Oke, ik schrijf het misschien een beetje TE zwart -wit. Maar er is wel gebleken dat tijdens de verkiezingen mensen gingen stemmen die 'normaal' niet gingen stemmen. Uit desinteresse voor de politiek. Pim Fortuyn maakte de politiek weer leuk en levendig. En ik moet toegeven, hij had op sommige punten ook gelijk, al vind ik zijn oplossingen voor de problemen niet zo best, maar dat is mijn mening. Fortuyn heeft op deze manier veel mensen weer naar de stembus gekregen en dat is natuurlijk klasse! Daarnaast kwam er tijdens de verkiezingen ook nog een groep bij die als eerbetoon op Fortuyn gingen stemmen.
Maar sinds het overlijden van Fortuyn is de politiek wel weer saaier geworden. (oke, nu is het niet saai...) Ik ben dus bang dat er nu weer minder mensen gaan stemmen. Ik hoop dat ik mijn mening nu wat duidelijker heb verwoord.
[/quote]

Ben het helemaal met Mariska eens Ik heb ook jaren niet meer gestemd en nu weet ik het eigenlijk ook niet meer wat ik moet gaan stemmen. Misschien wel weer niets zoals vroeger Verward

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:55

Katja schreef:
Maar het is nog lang geen half januarie dus we moeten het maar even afwachten. Ik hoorde dat Zalm al op 11 of 18 december verkiezingen wilde uitschrijven maar dat kan toch helemaal niet? Verward


Die aantal dagen van 40 + 45 ofzo, zijn maxima. Dus half december is wel heel goed mogelijk.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:55

tallie, er moeten binnen 40 + 43 (=83 Tong uitsteken ) dagen verkiezingen zijn. Dus dat mag uiterlijk half januari zijn.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:58

Marije_jiplover"]
[quote="Katja schreef:
Maar het is nog lang geen half januarie dus we moeten het maar even afwachten. Ik hoorde dat Zalm al op 11 of 18 december verkiezingen wilde uitschrijven maar dat kan toch helemaal niet? Verward


Die aantal dagen van 40 + 45 ofzo, zijn maxima. Dus half december is wel heel goed mogelijk.
[/quote]

Thanks! Wat mij betreft mag het zo snel mogenlijk er is al genoeg tijd verspeeld.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:02

Katja"]
[quote="AnneOmie schreef:
[Ik vind het eigenlijk ook echt een schande Boos! dat ze niet nog even konden wachten om de koningin hier mee lastig te vallen zeg, die vrouw heeft toch ook recht op haar rouwperiode. Konden ze niet nog een weekje lekker doorvechten achter de schermen ofzo. Okay het is de baan van de koninging maar het is toch ook een mens en zoals ieder mens vind ik dat ook zij recht heeft op haar rouw. Ik neem aan dat haar hoofd ook niet echt naar die ruzie van die kleuters staat Boos!
[/quote]

Balkenende heeft gisteren de vergadering stilgelegd om te voorkomen dat het kabinet zou vallen op de dag van de bijzetting van Claus. De rouwperiode van de koningin is echt wel langer dan een week en niemand heeft er iets aan als er nog langer aangemodderd wordt. Deze ellende heeft al lang genoeg geduurd.


Precies wat je zegt: de ellende heeft al lang genoeg geduurd... ik vind dat het uit respect voor de nabestaanden van Claus heus nog wel even kan wachten. Dat een rouwperiode langer duurd dan 1 week weet ik ook wel want mijn vader is 10 maanden geleden overleden en ik kon tenminste na zijn begrafenis even de stekker eruit trekken en even niet aan mijn werk denken want daar stond mijn hoofd niet naar.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:16

AnneOmie"]
[quote="Katja"][quote="AnneOmie schreef:
[Ik vind het eigenlijk ook echt een schande Boos! dat ze niet nog even konden wachten om de koningin hier mee lastig te vallen zeg, die vrouw heeft toch ook recht op haar rouwperiode. Konden ze niet nog een weekje lekker doorvechten achter de schermen ofzo. Okay het is de baan van de koninging maar het is toch ook een mens en zoals ieder mens vind ik dat ook zij recht heeft op haar rouw. Ik neem aan dat haar hoofd ook niet echt naar die ruzie van die kleuters staat Boos!
[/quote]

Balkenende heeft gisteren de vergadering stilgelegd om te voorkomen dat het kabinet zou vallen op de dag van de bijzetting van Claus. De rouwperiode van de koningin is echt wel langer dan een week en niemand heeft er iets aan als er nog langer aangemodderd wordt. Deze ellende heeft al lang genoeg geduurd.


Precies wat je zegt: de ellende heeft al lang genoeg geduurd... ik vind dat het uit respect voor de nabestaanden van Claus heus nog wel even kan wachten. Dat een rouwperiode langer duurd dan 1 week weet ik ook wel want mijn vader is 10 maanden geleden overleden en ik kon tenminste na zijn begrafenis even de stekker eruit trekken en even niet aan mijn werk denken want daar stond mijn hoofd niet naar.
[/quote]

Dat verschilt ook weer per persoon. Toen mijn moeder overleed heb ik me juist op mijn werk gestort in de eerste periode en pas daarna de stekker eruit getrokken. Ik denk niet dat wij kunnen beoordelen wat het juiste moment is. Het is een beetje een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:18

Okay dat is wel weer zo. Rouwverwerking is inderdaad bij ieder mens verschillend. Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:21

Fries: ik kan maar 1 ding zeggen: AMEN!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:22

lis schreef:
tallie, er moeten binnen 40 + 43 (=83 Tong uitsteken ) dagen verkiezingen zijn. Dus dat mag uiterlijk half januari zijn.

Aha, ik zat er dus niet superveel naast..

Best knap van mij dat ik dat nog onthouden heb van mijn schooltijd.. Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:26

Ik wil pappa Kok weer terug.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:33

Toch een vraag... het verdriet van Bea, is dat belangrijker dan het belang van het hele land???

Als mijn vader zou overlijden dan heb ik ook officieel maar 2 dagen vrij van het werk. Wil je langer vrij dan moet je vakantiedagen opnemen.
Nou heb ik een sociale baas en zou ik echt wel ruimte krijgen om langer weg te blijven, maar in principe werkt het zo dat je maar zoveel dagen hebt.

Er hoeft van mij niet te snel gestemd te worden. Nu is het een zooitje, is de opkomst laag.
Laat ze even orde op zaken stellen, met nieuwe programma's komen en dan weer opnieuw stemmen.

Even een grapje tussendoor:
Afbeelding