Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:43

Naar aanleiding van een ander topic, waar ik niet teveel offtopic wou gaan..maak ik nu een helderziende topic aan.

Geloven jullie het? Of niet?

Ik heb mijn moeder die helderziende is. Ze weet veel van mensen, vaak door de kleuren van de ogen en door aanrakingen, ziet ze veel. Bij mij wist ze precies wat ik voor jongen tegen zou komen, hoelang de relaties zouden duren..wat ik met mijn school zou gaan doen en van andere mensen wist ze hun verleden te vertellen. Een beetje zoals char, alleen zij doet er niets mee..bij vreemden.

Verder heeft mijn moeder een oma, die leeft ook nog. Zij is het ook en heeft vroeger de politie geholpen. Wist te vertellen dat ze daar en daar langs moesten gaan, omdat er iemand in nood was e.d, en ookal heb ik het niet meegemaakt..ik geloof het wel.

Mijn moeder geneest ook met haar handen. Zonder aanrakingen heeft ze mijn spierpijn weggehaald, vaak hoofdpijn en ook bij andere mensen hielp dit.

Het zou leuk zijn om andere verhalen van helderzienden te lezen, of juist de verhalen van personen die er totaal niet in geloven.

Hanneke84

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:28

Ik geloof wel in helderziende mensen. Een jaar of 8 was ik denk ik toen ik voor het eerst naar zo iemand toe ging. Het was een hele groep mensen en iemand liep daar. Je kon ook horloges en etc neerleggen. Ik wist het toen absoluut zeker, ik zou bij de bereden politie gaan Haha! Die mevrouw die pikte mij eruit en vertelde dat dat niet het geval zou zijn. Men wat werd ik link, ik wist het toch zelf wel Haha! Ze vertelde dat ik in de zorg zou gaan werken. En inderdaad heb ik jaren in de zorg gewerkt, en had het er goed naar mijn zin. Dat zijn dingen die ze echt niet had kunnen weten, maar toch kreeg ze dat door.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden Lachen
Zelf heb ik ook ervaren dat je andere mensen en jezelf van pijn en blokkades kunt afhelpen d.m.v reiki bijvoorbeeld. Ook heb ik vaak het gevoel alsof er iets te gebeuren staat of dat ik iemand ga tegen komen. Dat gevoel komt opeens opzetten en dat word ik erg onrustig. En eigenlijk is dat altijd nog uitgekomen Ja

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:55

Ik geloof er wel in Knipoog Heb ondertussen genoeg ervaringen gehad om te weten dat er mensen zijn die het echt kunnen maar ook dat er genoeg mensen tussen lopen die maar wat doen en eigenlijk van niks afweten Vork

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:12

Vorig jaar ben ik naar Griekenland op vakantie geweest, mijn moeder had een beetje aangepapt met het personeel en dus zaten we ook regelmatig met z'n allen op een terrasje. Onder het personeel viel o.a. Leonardo. Blanke man van een jaar of 30, kwam oorspronkelijk uit Hongarije, vrij fors postuur, pretoogjes. Lief mannetje dus. Ach gut Op de laatste dag dat wij daar waren zaten we 's avonds op het terras, en hij kwam er ook bijzitten. Ik was even weg met iemand en toen had hij dus met mijn moeder zitten praten. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam er op neer dat hij op de 1 of andere manier wist dat ik ziek ben en hij zei dat ik hulp nodig had. Aan het einde van de avond (uur of 1 's nachts) kwam ik weer terug bij hun, en toen gaf hij mij een gouden kruis ingelegd met rode en witte 'stenen'. (meer glas). Als ik dit onder mijn kussen zou leggen zou het me geluk brengen. Uiteindelijk bleek het geen echt goud, maar het gaat natuurlijk om het idee.

Hoe hij het wist blijft een raadsel, maar hij is de belangrijkste persoon in mijn leven. Helaas is mijn moeder zijn tel.nr kwijtgeraakt, en ik heb heel sterk het gevoel dat ik hem moet spreken en nogmaals bedanken. Maar dat is dus niet meer mogelijk...

Het kruis ligt nog altijd onder mijn kussen, ik ben van huis uit niet gelovig (altijd te nuchter voor geweest) maar ik bid 's avonds wel als ik in bed lig. Ik vraag god dan om hem te beschermen en hem een goed leven te geven, ik geloof niet in god maar het geeft mij wat meer rust omdat ik het idee heb dat ik hem niet goed bedankt heb. Ik denk nog dagelijks aan hem, en ik blijf mezelf verwijten dat ik dat telefoonnummer niet goed heb opgeborgen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:17

Ik geloof er wel in....

Mn moeder kan ook met haar handen, pijn weg nemen.

Zij doet ook Reiki e.d.

dit doet ze dus alleen bij familie en vrienden.

ik denk dat iedereen deze gave wel heeft, maar bij de ene persoon is het sterker ontwikkeld als de andere.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:20

Ik geloof er niet in.

Mama_Suus

Ik geloof er ook in, kan er lang er kort over zijn hihi...

Wat mij altijd verteld en geleerd is is dat iedereen deze gave heeft, je ziet dit zeker ook heel vaak bij kinderen, bv denkbeeldige vriendjes, of enge mannen in de slaapkamer of iets dergelijks, alleen word het vaak door ontwetendheid of angst verdrongen en dus niet ontwikkeld

Hanneke84

Utan schreef:
Ik geloof er niet in.

Gelukkig mag dat en geeft dat niets Knipoog
Al zou het wel fijner zijn als je verteld waarom niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:22

Ik 'geloof' er niet in, ik accepteer dat het bestaat. Het is meer een 'weten'.

@ Redrumfox: denk gewoon vaak aan die man en bedank hem in gedachten, dat is dan genoeg. Misschien komt er nog een keer dat je hem ontmoet. Sterkte.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:26

Ik geloof er wel degelijk in. Heb in mijn directe omgeveing genoeg meegemaakt wat bevestigd dat er meer is.......

@Redrumfox, inderdaad, maak je gedachten helemaal leeg, concentreer je op deze man en bedank hem. Als hij jou destijds zo goed aanvoelde, zal hij ook dit merken!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:28

Ik geloof er wel in, al ben ik van mening dat veel mensen doen alsof. Ook denk ik dat iedereen wel de "gave" bezit, maar dat ze hem wegdrukken of niet meer ontwikkelen. -Zoals je bij kinderen vaak dingen ziet en hoort, maar die als raar of niet waar worden gezien, en dat je dus wanneer je opgroeit jezelf ervoor blokkeert zeg maar- . Jezus, hoe moet ik dit uitleggen?? Tong uitsteken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:28

Het is er gewoon, dat 6e zintuig, maar bij de één is het meer ontwikkeld dan bij de ander.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:29

PeruaansePas schreef:
Ik 'geloof' er niet in, ik accepteer dat het bestaat. Het is meer een 'weten'.

Mooi verwoord, ga ik wel in mee Ja
Als je in iets gelooft dan zou je nog twijfelen, maar je 'weet' dat het bestaat.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:33

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ik geloof er wel in, al ben ik van mening dat veel mensen doen alsof. Ook denk ik dat iedereen wel de "gave" bezit, maar dat ze hem wegdrukken of niet meer ontwikkelen. -Zoals je bij kinderen vaak dingen ziet en hoort, maar die als raar of niet waar worden gezien, en dat je dus wanneer je opgroeit jezelf ervoor blokkeert zeg maar- . Jezus, hoe moet ik dit uitleggen?? Tong uitsteken

Helemaal correct!! Het wordt kinderen afgeleerd... afgedaan als fantasie en daardoor ontwikkelt zich het niet verder.... Ons wordt geleerd rationeel te denken en daar past dit niet in Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:35

Dat is een betere verwoording voor hetgeen ik probeerde uit te leggen, hihi Tong uitsteken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:37

jups .. t is mijn werk en ik doe het met veel plezier. mensen zo blij maken met een consult en dier en mens dichter bij elkaar brengen is het mooiste wat er is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:38

shadowflower schreef:
jups .. t is mijn werk en ik doe het met veel plezier. mensen zo blij maken met een consult en dier en mens dichter bij elkaar brengen is het mooiste wat er is.

Klopt!!! Ik heb mijn paarden ook laten readen. Alles klopte en ik heb er ook veel van geleerd!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:40

Ik wilde dat toen ook laten doen. Maar ik had een paar vragen dan zeg maar, maar daaraan kan iemand gelijk opmaken wat er aan de hand was en een verhaal er omheen verzinnen, en ik wil wel zeker weten dat ze het "voelen/zien" zeg maar, niet dat ik genept wordt...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:44

ach vroeger werkte ik ook met vragen. Nu niet meer. doe het liever zo dan komt er veel meer naar boven. Tevens doe ik het nu via de telefoon zodat het wat persoonlijker is.
@ bitchywitchy ... bij wie heb je je paard laten readen ? toevallig nancy ?

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:46

Hanneke84 schreef:
Utan schreef:
Ik geloof er niet in.

Gelukkig mag dat en geeft dat niets Knipoog
Al zou het wel fijner zijn als je verteld waarom niet.

Nou, ik geloof het gewoon niet Haha! Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Haha! Haha!
Nu moet ik wel vertellen dat ik er eigenlijk ook geen ervaring mee heb en dat ik wel heel erg geloof in de kracht van het verstand. Om maar even een voorbeeldje te noemen: Ik geloof wel dat mensen kunnen genezen dmv handoplegging gewoonweg omdat ze er sterk in geloven dat handoplegging werkt. Maw het placebo-effect dus Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Utan op 06-07-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:47

Ja, maar k zou wel op een paar dingen antwoord willen hebben. Zeker nu 2 paarden vanwie ik dolgraag een reading zou willen hebben niet meer in mijn bezit zijn. Waarvan k er eentje nog elke dag mis.. Verdrietig De ander had ik ook veel moeite mee hoor, maar dat is op een andere manier gegaan Tong uitsteken

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:48

shadowflower schreef:
ach vroeger werkte ik ook met vragen. Nu niet meer. doe het liever zo dan komt er veel meer naar boven. Tevens doe ik het nu via de telefoon zodat het wat persoonlijker is.

Ja!
Was echt heel treffend!
En ook nog door.....
*spiekt ff in haar profiel*

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:49

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ja, maar k zou wel op een paar dingen antwoord willen hebben. Zeker nu 2 paarden vanwie ik dolgraag een reading zou willen hebben niet meer in mijn bezit zijn. Waarvan k er eentje nog elke dag mis.. Verdrietig De ander had ik ook veel moeite mee hoor, maar dat is op een andere manier gegaan Tong uitsteken

Ook die paarden die er niet meer zijn kun je nog contact mee hebben hoor Ja

daantjuhhh

Ik geloof er dus totaal NIET in.
Het zijn altijd antwoorden die eigenlijk bijna overal baseren..
Net zoals je horroscoop!
Heel algemeen, en niet exact.

Maar ach misschien ben ik wel TE nuchter!

@Utan... dat placebo effect.. inderdaad ik denk dat daar ook veel inzit..

HummerTime

BitchyWitchy schreef:
shadowflower schreef:

Ja!
Was echt heel treffend!
En ook nog door.....
*spiekt ff in haar profiel*

En door Debo...

Beide readings staan in mijn profiel Knipoog