School, werk, paard.. hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

School, werk, paard.. hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:45

Weetniet of ht hier goed staat...

Maar ik vraag me af hoe jullie alles combineren.
Ik ga komendjaar weer opnieuw naar school.
Ik ga hiervoor op kamers en moet iedere morgen vroeg beginnen.
Na school moet er dan natuurlijk nog wat huiswerk gemaakt worden, boodschappen, gekookt, opruimen enz. EN dan niet te vergeten het paard!

In de zomer allemaal niet zoon probleem, het is dan lang licht,
miss even voor de duidelijkheid:
Ik durf als ht donker is niet meer alleen te fietsen.. en al helemaal niet naar de stal van mijn paard!
Weetniet of dat nou zo raar is, hoe doen jullie dat dan? In de winter is ht om 5uur donker Rolleyes
Hoe combineren jullie dit allemaal? even afgezien van dat ik op kamers woon dan.....
(ik bedoel voornamelijk in de winter, als ht vroeg ligt is)
of ik ht zo gek dat ik niet meer door ht donker ga? Knipoog

Zesiram

Re: School, werk, paard.. hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:49

Tja, als het om mijn paard ging, dan liep ik bij wijze van spreken nog naar stal Haha!
Het is een kwestie van plannen en goed nadenken over je invulling van je tijd. En er wat voor over hebben natuurlijk!
Kan je niet na school eerst naar je paard en dan de rest? Dan is het in ieder geval nog licht(er) dan als je later gaat. Ik ga ook altijd meteen uit mijn werk naar mijn paard en dan doe ik de rest ( studeer ook nog deeltijd). Mijn paard is afhankelijk van mij, dus die gaat voor. een keertje minder stofzuigen, of een uurtje minder leren, daar gaat niemand dood van Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:52

tja plannen....
het is wel te doen, maar ik kan mijn knollie ook makkelijk een weekje stil laten staan Lachen
dat scheelt dus per paard en per persoon denk ik.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:58

Ons paard staat aan huis, dus dat is een groot voordeel. Voordat ik naar school ga zet ik haar op de wei (soms al om 6 uur sochtends, als ik om 7 uur de deur uit moet Knipoog ) en savonds zet ik haar weer op stal. Doordat ze op de wei staat kan ze zelf al lekker haar benen strekken en doen wat ze wilt. Hierdoor voel ik mij ook echt niet schuldig als ze een dag niet gereden wordt Lachen Als je paard maar 1 a 2 uurtjes buiten loopt, zou dat schuldgevoel echter wel aanwezig zijn aangezien ik 22 uur op stal not done vind.

Bij ons staat een verhuizing op de planning, waardoor ons paard op een pensionstalling komt te staan. Daarbij hebben we gezocht naar een stalling waarbij ze voor ons op de wei wordt gezet, (waar ze wederom hele dagen op de wei staat Lachen ), er wordt gemest, gevoerd en van de wei gehaald. Dus een hele zorg minder voor ons. Zeker als je paard niet aan huis staat, is het voor ons geen doen om voor je werk/school eerst je paard nog te moeten verzorgen.

Dus ga anders op zoek naar een pensionstalling die jou veel werk uit handen neemt, zal een hoop schelen Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:09

hahaha dat moet natuurlijk ook te betalen zijn he!
Ik zit dan op kamers, is al erg duur...

Het eerst naar ht paard gaan en dan de rest....
Miss een idee idd,
maargoed, je moet toch weer rekening houden met boodschappen doen e.d!

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:20

Ik weet niet waar je het paard nu hebt staan dan? Eens rustig in de omgeving kijken naar een geschikte pensionstal voor een leuke prijs kan nooit kwaad. Waar de ene stal 200 euro of meer ervoor vraagt, vraagt een andere stal misschien 180 euro voor dezelfde service. Je bent tenslotte niet verplicht ook daadwerkelijk daar je paard te gaan stallen Lachen Al nemen ze al wat kleine dingen uit handen, dat is dan voor jou toch al mooi meegenomen? Of kun je een regeling treffen met een stalgenoot. Dat jullie om en om de paarden op de wei zetten, voeren, van de wei halen of weet ik wat.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:22

mm , maar dat rustig kijken kan ik eigenlijk niet... het begint een beetje te haasten Rolleyes
Mijn probleem is gewoon waar de stalling ligt, ik ben zoon schijterd, ik durf niet eens alleen te fietsen......
en ik ben niet eens 14 meer Clown

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:27

Dan zet je er vaart achter Knipoog
Zo te horen zoek je dus een stalling met een betere locatie. Dus dan weet je wat je te doen staat Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:28

ja_nee schreef:
Dan zet je er vaart achter Knipoog
Zo te horen zoek je dus een stalling met een betere locatie. Dus dan weet je wat je te doen staat Lachen

Valt nog niet meer hoor, doe mn best.. maar moet ook een beetje op de centjes blijven letten!
En inderdaaad, je begrijpt het Haha!

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:33

ik ga bijna altijd na school naar mijn paard. daarna eten, en dan s'avonds mijn huiswerk maken. ik zit dan wel nog maar op de middelbare school Bloos , maar zo zou ik het denk ik ook indelen als ik ga studeren Tong uitsteken werken kan in het weekend en in de zomer s'avonds. bovendien: je kan aan iemand van stal die je vertrouwt of ze je stal en paard een keer kunnen verzorgen als je niet genoeg tijd hebt (wel moet je er dan een beetje er voor open staan om dat ook voor hun te doen als het nodig is/kan) Ik hoop dat je er een beetje uit komt Lachen
Groetjes Dorine.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:35

Dankje ...
Ik krijg inderdaad al wat andere ideetjes... andere indeling!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:28

Slim plannen is de oplossing. Na school na je paard, dan is het nog licht. Boodschappen doen kan vaak ook wel onder schooltijd of 1x per week boodschappen doen (scheelt tijd en geld!). Verder zijn supermarkten tot laat open in steden, ook erg handig Knipoog

Stofzuigen en wat kleine huishoudelijke dingen kun je ook doen voordat je naar school gaat (half uurtje eerder op staan doet wonderen) en verder kan je ook bijvoorbeeld in het weekennd voor een paar dagen koken en het eea in de vriezer stoppen. Scheelt ook weer tijd s avonds.

Succes!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:33

Jullie hebben gelijk....
ik had mn tijdsplanning al verkeerd ingedeeld Clown

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:45

Koop een brommertje, dan ben je sneller door het donker heen op stal en weer naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:23

VSW --> STW.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:48