Horse and Hound poll, paard en relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Horse and Hound poll, paard en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:10

Anoniem

Re: Horse and Hound poll, paard en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:46

Er staat 1 ding niet bij: mijn paard wordt door anderen als belemmering gezien, niet door mij.

Even een greep uit de ervaringen:
- Moet je daar echt naar toe?
- Kan een ander dat niet doen?
- En als je nou eens ziek bent?
- Hóe lang blijf je weg?
- Zijn daar ook andere mensen?
- Hij staat toch in de wei?
- Moet je paard nog vreten?
- Doet Anky dat ook?
- Moet je nou alweer naar dat beest?
- Kan je knol niet een dagje zonder je?

Undsoweiter Lachen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:35

Ik heb een paardenman Haha! Haha! geen problemen dus

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:45

[NM] > [LZP]

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 08:06

Gelukkig had ik al paarden toen ik mijn vriend ontmoette en is hij geen persoon die daar moeilijk over doet. Maar van anderen heb ik over de jaren wel gehoord dat hun vriend het niet altijd zo weet te waarderen, die paardenhobby. En inderdaad de mensen in je omgeving, sommigen zullen het nooit begrijpen wat het in houdt om een paard te hebben.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:24

Heb sindskort een paard en met m'n vriend overlegd of ik het wel of niet zo doen en hem ook gewezen op het feit dat ik dan een stuk minder tijd zou hebben. Allemaal geen probleem en tot nu toe gaat het ook prima. Verwacht ook geen problemenin de toekomst. Nee hij gaat niet dagelijks aan de bak staan kijken maar hij weet wel dat ik regelmatig er heen moet en dat het soms iets langer duurt dan ik vantevoren had ingeschat.
Hij ziet in dat dit belangrijk deel van mijn leven is. Voordat het paard kwam, had ik het er ook minstens 1x per week over dat ik toch wel heel graag een eigen paardje wou. Toen ik plotseling een oude jeugdliefde ( Knipoog ) kon kopen was hij dus alleen maar positief.
@Lovely wel jammer dat hij zo negatief doet. Lijkt me niet echt gezellig.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:44

Ik ben sinds deze week ook in het bezit van een paard (veulen nog wel, dus misschien ligt het iets anders) maar mijn vriend weet ook hoe belangrijk het voor mij is. Hij gaat wel eens mee en stelt dan een heleboel vragen, erg leuk, het interesseert hem zeker wel. Gister heeft hij mijn veulen voor het eerst gezien, en kan dan toch wel aan hem zien dat ie het een beetje leuk vind. *LOL* Hij maakt er totaal geen probleem van, helemaal niet, het beinvloed onze relatie ook niet. Ik hoop dat dat zo blijft.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:03

Ik heb ook een eigen paard.
Mijn vriend weet hoe belangrijk het voor me is en doet nooit moeilijk als ik naar stal wil.
Zelf vind hij het allemaal niet zo interessant dus hij gaat niet heel vaak mee.
Wel wil hij me altijd helpen als ik hem dat vraag Lachen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:09

Wat me pas echt moeizaam, zwaar en onbetaalbaar lijkt is als je EN kinderen hebt EN een paard. Maakt het allemaal NOG gecompliceerder. Dat is een van de redenen dat ik nooit aan kinderen heb willen beginnen.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:13

Ik heb mijn man aangestoken met het zeer besmettelijke paardenvirus... Haha!
Nu heeft ie er zelf ook maar een genomen. No problemo dus

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:23

@himyar ik heb 6 paarden en 2 kinderen en dat is best te doen. Het voordeel is wel dat ik mijn paarden thuis heb staan en ik dus kan gaan rijden ed. wanneer het mij uitkomt. Meestal rijd ik 's avonds als de kids op bed liggen. Dat werkt het beste.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:11

Voor mij geen optie, mijn vriend en ik werken beiden fulltime. Mijn vriend heeft al kinderen en betaalt nog wat alimentatie en heeft nog een achterstand met het sparen voor zijn pensioen, omdat zijn ex daar nog een flinke aanspraak op heeft. Financieel en/of kwa tijd zou het niet lukken, paard(en) plus kinder(en), niet in de huidige situatie waarbij ik een paard op de manege heb staan a 310 euro per maand. Omdat we pas drie jaar geleden zijn gaan samen wonen en een huis hebben gekocht en beiden voor die tijd huurden. De huizenmarkt is nu zodanig dat je een aardige smak geld kwijt bent en dan hebben we echt geen kast van een huis en ook niet heel veel grond. Mijn vriend wil geen kinderen meer en dat heeft bij mij wel mee gespeeld, want met een vriend die ze nog wel had gewild, had ik het moeilijk(er) gekregen.
Als ik naar onze situatie kijk, begrijp ik niet hoe anderen wel kind(eren) en paard kunnen combineren en dan ook nog eens geen oorlog met hun partner krijgen Haha! .
Laatst bijgewerkt door Himyar op 05-07-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:14

ik heb mn paarden al langer dna mn vriend maar hij is er ook op tegen. heel de tijd had je dat niet eerder kunnen doen. moet je er echt nog heen waarom moet je weer gaan rijden waarom moet je op wedstrijd. maar tiekem vind hij ze ook wel leuk. als hij hier is en ik ben nog niet thuis gaat hij ze alvast voeren enz. (ik moet alles zelf doen van voeren enz.) en dan staat hij ook met ze te kroelen en te doen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:20

Himyar schreef:
Wat me pas echt moeizaam, zwaar en onbetaalbaar lijkt is als je EN kinderen hebt EN een paard. Maakt het allemaal NOG gecompliceerder. Dat is een van de redenen dat ik nooit aan kinderen heb willen beginnen.

Het valt wel mee hoor Knipoog
Wij hebben twee paarden (wanneer ze niet kreupel zijn rijden we ook wekelijks wedstrijden), werken beide 36 uur en hebben één kind. Het gaat niet moeizaam, is niet zwaar, het kost wel veel geld, maar dat is een keuze. Dan had ik maar niet zo'n achterlijke dure pensionstal e.d. moeten uitkiezen.

Ik prijs mezelf wel gelukkig met een paardenman Haha! .

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:21

Ik heb 3 kinderen en een man. Ook al kost het me dagelijks veel tijd ik ga elke dag. Mijn man vind het niet leuk dat ik vaak en lang ga, maar houdt me niet tegen. Verzorging en eten brengen die ik zelf. Training wordt deels door een ander gedaan.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:25

Ik heb mijn man gewoon gehersenspoeld en die is nu net zo gek van ons paard als ik Haha! Ondertussen ben ik zwanger van de eerste, en het is wat geregel, maar het kan echt wel. Manlief moet in mijn hoogzwangere tijd alleen voor het paard zorgen, dat heeft hij er ook nog eens bij gekregen.
Hier is de vraag ook wel eens waarom alles zoveel tijd kost. Maar dat komt met name omdat ik zo'n verstokte stalgangkletser ben Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:33

Mijn vriend is zelfs al zo ver; 'moet jij de paarden niet voeren vanavond?' 'Oh sh*t, ja' Haha!

'zal ik even mee gaan?'

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:49

In mijn vorige relatie had ik de paarden bij huis. Nu ik een nieuwe relatie heb, staan de paarden in pension, een stukje verder weg. Ga er dus niet dagelijks heen, red dat ook niet met mijn gezondheid, maar mis dat wel.
Mijn vriend rijd zelf ook, maar heeft voor hij iets met mij kreeg nooit eigen paarden gehad, hij snapt het gedeelte van "er iedere dag heen willen" dan ook niet, maar OK, hij gaat meestal mee als ik erheen ga en we gaan kijken naar een huis buiten de stad, zodat de paarden ook bij huis kunnen komen te staan...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:18

De stand op dit moment op de Horse and Hound site:
Yes, a relationship has ended due to my horse
13%
Yes, I have problems with my current relationship due to my horse
21%
No, I have a horse and I am in a happy relationship
53%
I am not in a relationship because of my horse
13%

Total number of votes: 811

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:21

Vertaling:
Ja, de relatie is beeindigd vanwege mijn paard: 13%
Ja, ik heb problemen in mijn huidige relatie (vanwege het paard): 21%
Nee, ik heb een paard en een gelukkige relatie: 53%
Ik heb geen relatie vanwege mijn paard: 13%

Totaal aantal stemmen: 811

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:55

Hier een bokker met een relatie en een paard...Mijn vriend is er al helemaal aan gewend geraakt...soms moppert hij wel eens over het aantal uren dat ik op stal doorbreng,maar ik probeer mijn tijd redelijk te verdelen(naast een full-time baan). In het weekend gaat hij mee op concours en rijd me met de trailer...Ik moet bekennen dat hij stiekem apetrots is en best fanatiek geworden met de tijd....Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:04

Moet eerlijk toegeven dat ik het prettiger vond toen ik relatie had met niet paardenman dan mijn relatie met paardenman.

Niet paardenman zeurt, moet je er nou weer naar toe, hoe lang gaat het duren bla bla bla wel paardenman gaat samen met je mee omdat zijn paarden op zelfde stal staan, zeurt als je te lang praatje maakt met iemand op stal (excuus heb je niet meer want hij staat erbij), zit je op te haasten omdat hij nog meer te doen heeft zodat jij je paard sneller moet doen dan je gewild had. Phoeh ik kan geloof ik nog wel pagina's genoeg vullen.

Vind het leuk als toekomstig partner wel interesse toont in paarden en wat ik er allemaal mee doe, maar voor mij geen paardenman meer (denk ik ha ha ha)

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:05

Dat is wel heel herkenbaar, mijn man heeft ook een hekel aan stalgangpraatjes en begint dan meteen te zuchten Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:09

Het had ook wel zijn gemakken hoor, zit je echt in tijdnood bijvoorbeeld, goh wil jij de paarden even longeren of losgooien. Soms reed hij ze ook wel voor mij, andersom natuurlijk ook deed ik zijn paarden als hij niet kon en reed ik zijn paarden als hij er even geen zin in had. Ik hielp hem veel als hij aan het rijden was, ik had altijd iemand die me kon rijden met de trailer, ik had altijd een voorlezer bij me, hij had een groom en hoefde alleen maar de proef te rijden en de auto met trailer te besturen als hij wedstrijd ging rijden. Als je tegen een probleem aanliep waar je even rijtechnisch niet alleen uit kwam, met elkaar overleggen aan de hand van videobeelden, maar je wereldje bestaat ook wel heel veel uit paard.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:19

Ik heb er wel problemen door gehad, opmerkingen van, heb mijn buik vol van dat hele paardengedoe en alles draaid rond dat paard. Nu is het dus ook gedaan tussen ons. IK denk dat je toch iemand mot hebben die volledig achter je paardenhobby staat want anders lukt het niet.