Ben jij waar je wezen moet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:49

Ik voel me echt lekker in me vel.. dus ben ook pcies waar ik wezen moet. Moet er nu nog niet aan denken om op mezelf te gaan wonen, dat ik al klaar ben met me studie. Ik vind het prima zo Haha!
Lekker elke zaterdagavond uit met goeie bekenden, op t werk hele leuke en gezellige collega's, op school altijd veel lol en t enige waar ik me zorgen om maak zijn de tentamens. Financieel zit het ook lekker, ga op wintersport in janauri.. net me rijbewijs gehaald. Bijna elke avond lekker fitnesse waar ik leuk contact heb met een meisje.

Het enige wat ik nog btje mis is een vriendin. Maar voor de rest is mijn leven perfect zoals ie nu is *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:39

Ik ben precies op m´n plek Haha!
Heb altijd al hondengeleider willen worden en bij de M.E gewild.
O.K ik maak vaak overuren en heb daar door niet altijd de tijd voor m´n paarden die ik zou willen hebben en rijdt daarom geen wedstrijden meer.
Gelukkig heb ik makkelijke paarden en kan ik er altijd zo opstappen en wegrijden.

Ik denk dat ik zo´n beetje de leukste baan ter wereld heb Haha!
Lekker op met m´n hond achterin de auto (eigen dienstauto die ik ook mee naar huis neem) door het district rijden van melding naar melding.
Behalve de hond inzetten doe ik een een stuk technische recherche werk o.a geursporen, vingerafdrukken enz. afnemen, dna materiaal verzamelen enz....

Omdat ik ook nog bij de M.E zit sta ik regelmatig met m´n neus vooraan bij allerei gebeurtenissen zoals huwelijk W.A en Maxima, konningedag, begravenis Pim Fortuijn en a.s dinsdag de begravenis van prins Claus.
Er zijn natuurlijk ook minder leuke dingen zoals de MKZ crisis en de rellen in Den Bosch.
En dan natuurlijk nog de voetbalwedstrijden, die over het algemeen alleen maar wachten, wachten ,wachten inhouden.

Ik vind gewoon niets mooier dan met de hond werken, ze zijn een stuk intelligenter dan paarden.
Kyra is zelf ook gek van werken en staat zelfs op vrije dagen nog bij de dienstauto te janken dat ze weg wil Haha!

Ja, ik ben gewoon gelukkig er zouden alleen iets meer uren in een dag moeten zitten Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:35

Ik voel me helemaal prima bij hetgeen ik nu doe: ik ben nu 4de jaars rechtenstudent en volg de richting strafrecht. Volgend jaar hoop ik er nog een jaartje aan vast te plakken wanneer ik word toegelaten tot de opleiding Business Law. Ik hoef maar een paar colleges in de week te volgen en de zelfstudie gaat me makkelijk af. Bovendien is de opleiding echt geweldig leuk en interessant.

Ik woon nog thuis, waar mijn paarden in spiksplinternieuwe buitenstallen staan en waar ik 's avonds in een verlichte buitenbak kan rijden.
Ik heb genoeg tijd om daarnaast te werken als postbode op zaterdag en doordeweeks als student-assistent.
Tis alleen niet zo dat ik een echt 'studentenleven' leid, met heel veel uitgaan en lang uitslapen, hoewel ik af en toe echt wel naar feesten ga enzo...paarden moeten dan de volgende ochtend wel om half 8 naar buiten, maar daar kies ik zelf voor en heb ik ook nooit 1 dag spijt van.

Mijn moeder betaalt de paarden, de studie en de boeken, dus ik kan lekker op wintersport in januari Haha! Haha!

ps: ik realiseer me wel dat ik me in een bevoorrechte positie bevind Tong uitsteken
Ik geniet er nu nog maar even van, voordat er over 2 jaar van mij verwacht wordt dat ik 60 uur per week op een gesjeest advocatenkantoor ga werken...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:33

Ik hoop dat de 20 jarige mensen deze topic zullen onthouden, en dat ze als ze begin dertig zijn nog eens er aan denken. Dan kunnen ze zich misschien wel herkennen hierin. Met een beetje hoop herkennen ze zich er niet in .

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:23

Desiree schreef:
Ik hoop dat de 20 jarige mensen deze topic zullen onthouden, en dat ze als ze begin dertig zijn nog eens er aan denken. Dan kunnen ze zich misschien wel herkennen hierin. Met een beetje hoop herkennen ze zich er niet in .


Laten we hopen dat ik dan zeg: "Zie je wel, ik wist het, ooit ga ik dit bereiken. Dat heb ik toch maar mooi gedaan!! Ik wist wel dat ik er ooit zou komen, my dreams have come true..."

Kleine kans maar ja, je moet idealen hebben he? Lachen
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 10-10-02 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:25

Suzanne F. schreef:
Laten we hopen dat ik dan zeg: "Zie je wel, ik wist het, ooit ga ik dit bereiken. Dat heb ik toch maar mooi gedaan!! Ik wist wel dat ik er ooit zou komen, my dreams heve come true..."

Kleine kans maar ja, je moet idealen hebben he? Lachen

Je zit al op de goede weg, Ik wist toen nog altijd niet wat ik wilde. Je hebt al een voorsprong!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:58

waren het niet de pelgrims ofzo die het motto hadden dat de weg zelf het doel is. Zou voor dit topic ook een mooie insteek zijn. Dan hoef je je over dat soort zaken niet het hoofd te breken, maar gewoon de weg blijven bewandelen.(nee ik ben volkomen nuchter op dit moment hoor Haha!)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:15

DAT wilde ik nou horen RiR.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:39

Zo lang als ik me kan herinneren weet ik al precies wat ik wilde gaan doen later. Paarden! Nu ben ik bijna 28 en heb mijn eigen bedrijf alweer een paar jaar en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch iets anders wil. Verward Maar wat. Ik heb op dit moment geen flauw idee, ik heb de agrarische hogeschool gedaan maar ook vanwege de paarden en verder nog een rij niet afgemaakte studies omdat het me altijd weer tegenviel.
Wat nu? Eén van de weinige dingen die ik wel weet is dat ik uit Nederland weg wil (vluchtgedrag?) maar waarheen......? Heb in elk geval besloten om mijn paarden te verkopen en eventueel voor een paar maanden op reis te gaan om alles eens op een rijtje te zetten.
Ik ben dus niet waar ik wezen wil, sterker nog ik weet niet eens waar ik heen wil.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:48

ruiterinrust schreef:
waren het niet de pelgrims ofzo die het motto hadden dat de weg zelf het doel is. Zou voor dit topic ook een mooie insteek zijn. Dan hoef je je over dat soort zaken niet het hoofd te breken, maar gewoon de weg blijven bewandelen.(nee ik ben volkomen nuchter op dit moment hoor Haha!)


Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Dat is nameljik wat ik gedaan heb. En nu zit ik vast in mijn situatie.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:19

jij zit vast omdat je een doel zoekt. Als je echt doet wat dat zegt dan kan je ook niet vastzitten......

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:13

yep ben tevreden met hetgeen ik nu doe, heb weinig te klagen,
maar zoals meerderen al zeiden:
ik ben er nog niet, maar ben wel steeds aan het werk mijn doel te bereiken.
En als ik dat doel heb bereikt komt er wel weer een ander doel ... Knipoog
Ik zie mezelf over een jar of 5 in een bep. functie en probeer daar steeds een stapje dichterbij te komen.
De tijd zal leren of het me lukt.

Zit nu momenteel ook in een soort van "carrieremove", maar desondanks heb ik 't nog steeds naar m'n zin, wil alleen weer verder kijken.
Ben niet 't type dat blijft mokken ( structureel), zoek dan liever iets anders, waar ik het meer naar m'n zin heb.

btw, leuk item!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:39

Citaat:
Omdat ik ook nog bij de M.E zit sta ik regelmatig met m´n neus vooraan bij allerei gebeurtenissen zoals huwelijk W.A en Maxima, konningedag, begravenis Pim Fortuijn en a.s dinsdag de begravenis van prins Claus.
Er zijn natuurlijk ook minder leuke dingen zoals de MKZ crisis en de rellen in Den Bosch



Ik vind een begravenis van Pim en Claus ook niet echt leuk hoor Haha!


Ff on topic:

Ik heb soms het gevoel dat ik gewoon ergens in Australie moet wezen en daar de hele dag op mijn paard achter de koeien aan moet galloperen Haha! .
Ik kan het gan doen maar ja de knollen staan nog een beetje in de weg.

Ach en waar is het 100% naar je zin. Ik heb nu een redelijke baan, is aardig gezellie en het verdiend niet echt slecht.
Op dit moment kan het altijd beter maar wat als het beter is?
Ik ben al blij dat ik gezond ben(of is dat weer ff te ver gezocht)

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:48

ruiterinrust schreef:
jij zit vast omdat je een doel zoekt. Als je echt doet wat dat zegt dan kan je ook niet vastzitten......
Dus eigenlijk zeg je blijf zitten waar je zit... want misschien komt er wel iets leuks voorbij?
Maar ook een behoorlijke kans dat je vast roest en nooit meer waagt...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:13

Nu op het moment zit ik goed, kan eigenlijk niet beter, maar ik wilde dat ik wat meer zin had in om mijn school af te maken zodat ik snel verder kan leren. Qua paarden zit ik nu redelijk, maar mijn hele leven ga ik heir niet zitten en wil ooit nog eens echt verder en dan proberen écht goed te leren rijden. Maar dat is op dit moment niet mogelijk en daarbij wil ik eerst ook zekerheid van een diploma hebben voor alles flopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:10

Ik ben op het moment erg tevreden met wat ik heb. Nooit wist ik wat ik precies wilde en ben toen de paarden maar in gegaan omdat dat het enige was wat ik leuk vond. Na een paar jaar benauwde dat me, vooral omdat ik daar gewoon te ambitieus voor was, en dat was in de paarden niet te realiseren. Nu zit ik inmiddels in de commerciele zakelijke dienstverlening, en werk heel veel, maar doe het met verschrikkelijk veel plezier. Ik heb een doel voor ogen, en dat doel ben ik nu een aantal jaren mee bezig. Een doel wat ook realistisch is, en zeer zeker haalbaar. Zit heel goed op mijn plek. Dus ik ben waar ik "wezen" wil voor nu dan. Als ik over anderhalf jaar nog steeds op dezelfde functie zit, dan ben ik niet meer blij waarschijnlijk, maar dat gaat denk ik ook niet gebeuren.

Qua prive heb ik eigenlijk ook wat ik wil. Een aantal fantastische vrienden, leuke hobbys, leuk huis.....................................gewoon een heel lekker leven. Of ben ik nu te optimistisch?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:36

Chica"]
[quote="ruiterinrust schreef:
jij zit vast omdat je een doel zoekt. Als je echt doet wat dat zegt dan kan je ook niet vastzitten......
Dus eigenlijk zeg je blijf zitten waar je zit... want misschien komt er wel iets leuks voorbij?
Maar ook een behoorlijke kans dat je vast roest en nooit meer waagt...
[/quote]
je moet inderdaad schepen achter je verbranden (zie topic Chantal). Want inderdaad, het gevaar dat je vastroest zit er in.