Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:06

Ik woon met 5 huisgenoten in een studentenhuis en bij ons woont kat Mellow. Mellow was eerst vet illigaal maar sinds 6 maanden niet meer (We mochten geen huisdieren houden van huisbaas maar toen huisbaas een keer onverwachts kwam Mellow vor het raam zag zei hij aaaah wat een leuke kat... is t een zwerver? dan mogen jullie hem wel adopteren Clown )

Maar goed, wat ik aan het zeggen / schrijven wil is dat Mellow nogal een jager is. Onze buurman heeft duiven en die krengen zitten/schijten extreem vaak bij ons in de tuin.
Kennelijk voelt Mellow onze irritatie over die duiven want elke keer als er een duif in de tuin zit en Mellow is buiten, neemt hij een spurt en grijpt de duif als die niet op let.
Mellow speelt er niet eerst mee maar bijt ze in 1 keer de strot door en legt ze dan trots voor de kamerdeur van mij of 1 van mijn huisgenoten. Vork
Waarschijnlijk heeft Mel een ernorm territorium drift want als de duiven in de tuin van de andere buren zitten ( dus niet de eigenaar van de duiven) en Mellow loopt daar ook, dan doet hij daar niks mee... kijkt er niet eens naar om.
Dit bevestigen de andere buren ook, dat zij Mel nooit een duif uit hun tuin zien vangen terwijl ze dat wel graag willen want zij zijn die duiven ook zat.

De buren waar de duiven van zijn vinden het niet zo grappig ( er zijn nu al 5 duiven dood) en EISEN dat wij Mellow voortaan binnen houden omdat duiven nu eenmaal dieren zijn die niet 24/7 in een hok/voloire kunnen zitten want dat is "zielig"

Ja en Mellow dan??? Moet hij dan nu maar binnen blijven omdat hij op "zijn terrein indringers afslacht"????
We hebben dus al bij andere buren gevraagd of zij last van Mellow hebben, dat hij bijv in hun tuin poept/plast ofzo maar dat is niet het geval en van hen mag hij gewoon buiten/ in hun tuinen blijven komen. Ondertussen zitten wij wel met boze buren.... wat zullen jullie doen?

Oh ja, en een halsbandje met belletje heeft hij al, hij heeft zelfs 2 belletjes in de hoop dat die duiven wegvliegen als ze hem horen maar ze zijn óf doof, óf gewoon héééél erg dom!!!! Gestoord

Lynn_Nikita

Re: Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:09

ow las laatst al topic van je over dat huis opgeknapt werd, heb mellows naam onthouden, leuke naam vin0d ik dat ( offtopic, is nu al wat geregeld daarmee)

kun je niet iets met die man afspreken? ben bang dat als jullie kat buiten blijft komen hij gif gaat voeren oid. is met onze katten nl ook gebeurd, door onze lieve overbuurman.

kun je anders mss info vragen bij politie, wat nu wel en niet mag?
ik vind dat als hij alleen duiven moord die in jullie tuin komen dat het pech voor de duif is, maar ja...

snelle kat trouwens, is onze kat nog nooit gelukt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:11

Mijn 2 katten hou ik inderdaad binnen zodat anderen er geen last van hebben.
Maar in dit geval doet de buurman dat zelf ook, anderen lastig vallen met zijn huisdieren Gestoord dus da's wel vreemd.
In dat opzicht zou ik dus weinig boodschap hebben aan buurman's klachten.
Hoop alleen niet dat buurman de kat wat aandoet....

De politie zal hier niets mee doen, pas als het kalf verzopen is.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:14

kun je met die buurman niet bijv. afspreken wanneer zijn duiven buiten "mogen" en wanneer mellow naar buiten kan? (leuke naam trouwens... Lachen )
Verder vind ik ook dat die duifjes toch best wel een beetje pech hebben hoor... zeker als mellow 2 bellen heeft moet dat rare beest toch wel iets denken? ofja.. kunnen duiven eigenlijk denken?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:20

Dit is trouwens het grote Mellow-Monster waar het om gaat Haha!

Afbeelding

En nee, het mandje is niet klein..... Mellow is gewoon een absurd grote kat! Iedereen die hem voor het eerst heeft een reactie in de trand van jeeeeeemig wat een joekel van een beest Wow!
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 11-06-07 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:22

Als jou kat overlast veroorzaakt moet jij zorgen dat je er iets tegen doet. Binnenhouden bijvoorbeeld (en ja, dat kan prima, en ook een buitenkat kan een binnenkat worden).
Als dat opgelost is kan je pas gaan zeuren over je buurman.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:24

Even toevoeging op jullie reacties. We hebben al aangeboden dat we Mellow wel binnen willen laten als de buurman even aangeeft wanneer hij de duiven los wil laten mar dat wil hij niet. Hij zegt dat zijn duiven het recht hebben om los te gaan als hem dat uitkomt en een kat kan volgens hem ook prima in huis leven.
Nou Mellow niet... hij wordt al gek als we hem met oud& nieuw en de jaarlijkse vuurwerkshow 2 dagen binnen houden.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:25

ag wat een schatje Lachen

Maar kan je idd niet een tijd afpreken dat eerst Mellow en dan die duiven mogen.
Vind het maar vreemde duiven dat ze dat belletje niet eens horen Vork

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:27

Kan je niet zorgen dat hij niet uit de tuin kan, door een kattenren aan te schaffen of hem aan een soort van lijntje te laten lopen? (had de kat van een tante van mij ook) Of zorgen dat de tuin zo afgezet is dat hij niet over de schutting kan..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:28

@ Bindi: Dit vind ik niet kloppen wat je zegt.
Ik denk dta je de beginpost nog een keer goed moet lezen, want daar staat duidleijk dat zij en haar huisgenoten en andere buren last hebben van de duif.

De buurman moet zn duiven anders maar gaan leren dat een belletje gevaarlijk is Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik zou even gaan informeren ofzo bij je wijk/gemeente of die duiven daar wel mogen zitten als ze overlast veroorzaken Knipoog

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:33

Jellie schreef:
Of zorgen dat de tuin zo afgezet is dat hij niet over de schutting kan..

Maar dat lijkt me nu net niet het probleem ... de kat "slacht" namelijk alleen op eigen terrein, niet?

Misschien kan je proberen een groot tuinhok te maken (zoals een kippenren maar dan met bovenop ook een gaas zodat er geen duiven kunnen landen) zodat jullie kat daar zelf inkan wanneer die wilt, toch nog buiten kan, maar niet de duiven van de buur kan "slachten" ... Ook kan je zelf opletten of die man s nachts de duiven binnen of buiten houd, als hij ze binnenhoud s nachts kan je je kat s nachts buiten laten (ze zien toch s nachts en slapen overdag vaak dus dat kan perfect denk ik)

OP

edit: ff een deel aangepast want heb daarna wel het topic gelezen en zag dus dat dat niet kon
Laatst bijgewerkt door Orange_peach op 11-06-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:37

In Winterswijk was een paar jaar geleden een duivenhouder die zijn duiven maar op bepaalde tijden mocht loslaten omdat 1 buurman/vrouw er last van hadden dat die duiven los vlogen de gehele dag.

Wij hebben zelf duiven en ook een kat, en hebben ook buren die last hebben van onze kat, hond, duiven, paarden, auto, trailer en bedenk maar wat en ze hebben er last van ..
Die zijn en naar de politie geweest en naar de gemeente, maar een ophokverplichting kunnen ze niet instellen voor een kat (nu klinkt dit wat egoistisch van mij en is dit maar een gedeelte van het verhaal... maar er loopt nog een kat in de buurt die het spiegelbeeld is van onze kat..., en nog een X-aantal andere katten, maar de onze en zijn speigelbeeld zie je overdag lopen en vooral slapen Tong uitsteken )

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:38

Orange_peach schreef:
Jellie schreef:
Of zorgen dat de tuin zo afgezet is dat hij niet over de schutting kan..

Maar dat lijkt me nu net niet het probleem ... de kat "slacht" namelijk alleen op eigen terrein, niet?
Misschien kan je proberen een groot tuinhok te maken zodat je kat daar zelf inkan wanneer die wilt (of een afgespannen stuk want met een strakke draad boven een terreintje kan daar ook geen duif landen) en dan afspreken met de buurman dat hij 2u per dag wel vrij mag lopen (een vast uur zodat die man zelf dan zijn duiven binnen kan roepen)?

sorry als ik nu in herhaling viel, heb niet helemaal doorgelezen Bloos

OP

Dat bedoelde ik eigenlijk voor t geval de buurman wat van plan zal zijn met de kat.. van gif ofzo .. want je hebt van die gekken...

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:40

Jellie schreef:
Dat bedoelde ik eigenlijk voor t geval de buurman wat van plan zal zijn met de kat.. van gif ofzo .. want je hebt van die gekken...

Ok, sorry, dan is het inderdaad ook een goed idee ... Bloos

OP

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:40

Is Mellow een poes of een kater? Een kleine operatieve ingreep bij een kater -die iedere verantwoordingsvolle kattenbezitter toch al zou moeten overwegen kijkende naar de overpopulatie van katten in ons land- kan ertoe leiden dat hij al een stuk minder territoriaal wordt....

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:47

Mellow is een kater met een gebrek als je begrijpt wat ik bedoel Clown ( hakkie tjakkie weg was t zakkie Vork )

We gaan vanavond even met huisgenoten naar onze geliefde buurman, dat praat wat makkelijk dan over de schutting te staan schreeuwen. Knipoog We laten wel weten hoe het is gegaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:49

Succes & be nice! Laat je niet provoceren en bedenk, dat voor duivenliefhebbers die ratten met vleugels heilig zijn....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:50

My gooood wat een enorm beest! Wat weegt die wel niet (vriend van me heeft er 1 van 9 kilo, ook zo'n kalf).

Ik hoop dat jullie in een goed gesprek tot een oplossing komen vanavond, succes!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:52

Heel verstandig! Een normaal gesprek als volwassenen onder elkaar kan vaak heel wat problemen oplossen. Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:53

Een buitenkat kan niet zomaar ineens een binnenkat worden. Katten mogen gedoogd los lopen buiten, maar ik zou ook aankaarten dat je last hebt van zijn duiven Ja

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:05

IKbenEllen schreef:
My gooood wat een enorm beest! Wat weegt die wel niet (vriend van me heeft er 1 van 9 kilo, ook zo'n kalf).

Ik hoop dat jullie in een goed gesprek tot een oplossing komen vanavond, succes!

Hehehe, nou zulke reacties krijgen we dus! Mellow is groot maar dun, hij heeft het formaat van een Jack Russel maar hij weegt zo'n, nou wat zal het zijn... denk hooguit 4 kilo. Knipoog Even Off-topic: Hij is door vorige eigenaar gedumpt omdat hij te groot en aanhankelijk werd ( lang leve de chip, contact met haar opgenomen en dat was haar verklaring )Nu vraag ik je, hoe ziek ben je dan om daarom een super leuke kat weg te doen??? Frusty

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:07

Ach joh, ga weg, 4 kilo.... weeg eens voor de aardigheid! Dat wegen de mijne, en dat zijn heel beschaafde katers (qua uiterlijk Haha! ) .

Wat een flutmens, kat wegdoen om die reden....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:15

Iig succes vanavond hopelijk komen jullie er op een fijne manier uit met de boze buum Lachen

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:16

Als ik jou was zou ik er niets van aan trekken.. ik weet niet en hoe groot huis+tuin jullie hebben.. maar als ik het zo hoor.. wonen jullie vrij klein.. en daar horen geen duiven.. mijn broers hebben ook duiven en we hebben ook nog katten.. maar wij hebben een grote tuin dus die hebben niet zoon last van elkaar..
Maar als de buurman heel lastig word zou ik gewoon met de buren er over hebben en misschien met zn alle een aanklacht indienen.. omdat jullie er zo veel last van hebben Knipoog

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:57

Ik vind het op zich best geinig dat ie ze alleen vermoordt in jullie tuin,is zijn goed recht.
Het is zijn terrein en in theorie hebben die duiven daar ook niets te zoeken.
Niets is trouwens smeriger dan duivenschijt!
Imo bewijst ie jullie zelfs een dienst,maar goed,daar zal je buurman geen boodschap aan hebben.
Komt Mellow ook wel eens in zijn tuin?
Als dat zo is,zul je hem wel aan banden moeten leggen.
Verder vind ik niet dat die buurman van jullie veel recht van spreken heeft.
Zijn schijtduiven vliegen toch ook overal rond?
(het klopt dat ik een hekel aan die beesten heb Clown en ben zelf een katteneigenaar Clown )

Wat zijn het voor duiven?
Postgevallen ofzo?
Want hij hoort ze dan toch ook in een voliere oid te houden?

Ik vind het een beetje triest van hem dat jullie al hebben aangeboden om rekening met zijn dieren te houden en jullie dan de kat binnen wilden houden.
Dan reik je hem toch een hand toe,lijkt mij.

Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan Haha!