Maar goed, wat ik aan het zeggen / schrijven wil is dat Mellow nogal een jager is. Onze buurman heeft duiven en die krengen zitten/schijten extreem vaak bij ons in de tuin.
Kennelijk voelt Mellow onze irritatie over die duiven want elke keer als er een duif in de tuin zit en Mellow is buiten, neemt hij een spurt en grijpt de duif als die niet op let.
Mellow speelt er niet eerst mee maar bijt ze in 1 keer de strot door en legt ze dan trots voor de kamerdeur van mij of 1 van mijn huisgenoten.

Waarschijnlijk heeft Mel een ernorm territorium drift want als de duiven in de tuin van de andere buren zitten ( dus niet de eigenaar van de duiven) en Mellow loopt daar ook, dan doet hij daar niks mee... kijkt er niet eens naar om.
Dit bevestigen de andere buren ook, dat zij Mel nooit een duif uit hun tuin zien vangen terwijl ze dat wel graag willen want zij zijn die duiven ook zat.
De buren waar de duiven van zijn vinden het niet zo grappig ( er zijn nu al 5 duiven dood) en EISEN dat wij Mellow voortaan binnen houden omdat duiven nu eenmaal dieren zijn die niet 24/7 in een hok/voloire kunnen zitten want dat is "zielig"
Ja en Mellow dan??? Moet hij dan nu maar binnen blijven omdat hij op "zijn terrein indringers afslacht"????
We hebben dus al bij andere buren gevraagd of zij last van Mellow hebben, dat hij bijv in hun tuin poept/plast ofzo maar dat is niet het geval en van hen mag hij gewoon buiten/ in hun tuinen blijven komen. Ondertussen zitten wij wel met boze buren.... wat zullen jullie doen?
Oh ja, en een halsbandje met belletje heeft hij al, hij heeft zelfs 2 belletjes in de hoop dat die duiven wegvliegen als ze hem horen maar ze zijn óf doof, óf gewoon héééél erg dom!!!!