Raar 'vastloop'probleem pc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elliot

Raar 'vastloop'probleem pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 19:09

Lieve (technische) Bokkers,

Ik heb een raar probleem met mijn pc en ik zou totaal niet weten wat het probleem zijn kan. Ik zal het hier proberen uit te leggen.

Tot gisteren deed mijn pc het vlekkeloos, alleen had ik geen internet na een verhuizing. Een draadloos netwerk aanleggen ging keer op keer fout, daarop heb ik vandaag een oud vertrouwd kabeltje getrokken. Maar vanaf toen begon de ellende.

Als ik de pc opstart komt er na een seconde of 30 een zogenaamd internet explorer pictogram in m'n werkbalk/taakbalk? Iig de balk waarin je kunt switchen van Word naar Excel naar wat voor programma dat je dan ook open hebt staan. Ik kan dit venster niet zien, niet openen en ook niet sluiten. De tekst die in het venster op de werkbalk/taakbalk staat is 'Pnp Universal Installer'. Ik begrijp niet waar het vandaan gekomen is, het is er gekomen vanaf het moment dat ik de netwerkstekker erin deed.

Daarbij is ook een heel groot probleem dat de computer na een paar minuten 'vastloopt'. Ik kan nu bijvoorbeeld niet meer op de Start-knop drukken, ook de rest van de onderste balk is onklikbaar geworden. Ik kan geen Word of Excel meer openen, maar wel Mijn Documenten (via knoppen op m'n toetsenbord). Ik kan echter wel in dit venster nu blijven typen, want het probleem is nu weer opgetreden. In feite is m'n pc momenteel dus zo goed als onbruikbaar.

Wie o wie is er zo slim en goedaardig om een oplossing aan te dragen?

Alvast heel veel dank voor enige gedane moeite!

Eleandra

Re: Raar 'vastloop'probleem pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:17

Sorry ik kan je hier niet mee helpen, ik denk dat je bij de [TV] meer antwoorden kunt verwachten Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:19

Volgens mij is PnP Universal Installer onderdeel van een Trojan. Als ik jou was zou ik eens flink scannen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:09

[FZ] > [TV]

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:24

Scan eerst je computer op virussen..
Een heel mooi programma daarvoor is Hitman-Pro daarmee haal je alle spam, virussen en andere rotzooi van je pc af!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:27

Windoctor is het eerste waar ik aan denk, hoe lang is het geleden dat je je pc 'een goede beurt' gegeven hebt?

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 01:46

Ik geef m'n pc heel zelden een grote beurt, maar ik download ook zelden rare dingen. Dat is natuurlijk geen garantie voor succes, maar het helpt wel volgens mij...

Ik ben nu al de hele avond bezig met diverse virusscans enzo, tot nu toe zijn er geen programma's meer vastgelopen, dus dat is al een vooruitgang. Ik ga nog 1 scan doen nu en dan rebooten en hopen dat het zo'n beetje voorbij is...

Morgen weer een dag!

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:31

Oké, de stand van vandaag is:

Ik heb nog steeds last van het PnP Universal Installer blokje in m'n Taakbalk, maar verder doet de pc alles weer naar behoren. Na diverse anti-spyware programma's, virusscans en een hoop gepuzzel met wat programma's is dit dus nog mijn laatste probleem. Weet iemand hoe ik van dit scherm af zou kunnen komen??

Alle hulp is welkom Lachen

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:18

Waarschijnlijk heeft Dat pictogrammetje van PnP iets met het muziek downloaden te maken of in ieder geval met zo'n download programma.
Naar mijn weten kun je die gewoon verwijderen via Program Files of via Configuratiescherm --> Software.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:08

Het klinkt in mijn oren als een virus Knipoog Eerst goed je virusscanner eroverheen halen Lachen

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 17:10

Het was iets van Sitecom, heeft hoogstwaarschijnlijk iets met m'n netwerkkaart te maken. Ik had daar alle bestanden al van verwijderd, maar dat laatste wilde dus niet weg...

Nu heb ik het uit de lijst gehaald van programma's die opstarten wanneer je de pc aanzet en nu komt het venster ook niet meer in de taakbalk terug. Probleem opgelost dus, hopelijk!

Bedankt voor de hulp en aandacht iig OK dan!