Hond!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 11:37

áls honden eenmaal kunnen blaffen, en dat is meestal al snel, doen ze dat dan ook heel vaak. O ja, een (lieve of niet) zwarte hond schrikt meer af dan een (lieve of niet) blonde hond!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 11:41

OOOhw, wat een leuke hond, ja echt waar, maar om nou te zeggen dat ie afschrik wekkend is.. Maar goed, als ie goed waakt dan heb je er wat aan, en twee honden is nog gezelliger ook! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 12:08

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah die Bobby is lief: <br>
Afbeelding<br>
Dit is Bobby, Bobby is een kruising schapendoes x bouvier.
Bobby is een reu van ongeveer anderhalf jaar oud. Hij is lief voor kinderen en poezen. Andere honden speelt hij graag mee, mits ze wel even weten dat hij de baas is. Bobby is een hond die graag bij mensen in de buurt is. Zeer aanhankelijk. Bobby is echt een schat van een hond, maar heeft dus verlatingsangst. D.w.z als hij alleen wordt gelaten, dan blaft hij de hele boel bij elkaar om aandacht te trekken. Dit valt wel af te leren, maar hier gaat veel tijd en geduld in zitten. Zoekt u een leuke lieve hond en heeft u er veel tijd voor, dan is Bobby degene die u zoekt.

We hebben zelf ook een Schapendoes en die zijn zo Cool Lovers

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 14:27

Hahahaha..Cody...nou geloof mij maar dat je niet je handje door de tralies steekt, hahaha! Buiten was ie echt zo lief en enthousiast...ging als een voetzoeker over de grond heen. Maar in dat hok...ik zou mijn hand er niet doorsteken... Party!! Party!!

Inderdaad Jippie, ik ben het helemaal met je eens..zo'n beest verdiend een goed thuis. Kijk als het niet blijkt te werken met mijn kinderen, dan staat hun veiligheid voorop, maar ik heb niet het idee dat dat hier het geval is. Voor het bijscchaven van zijn opvoeding gaat Bob hondencursussen met 'm doen!

Groetjes Suzanne

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 15:05

ik denk ook dat je de goede keus hebt gemaakt, ik ken ook een aantal asielhonden en daar is niks mis mee, ook niet na verloop van tijd. en dat verhaal met puppies die je naar je hand kan zetten ed, allemaal erg leuk, en puppies zijn erg schattig, maar als je niet veel ervaring hebt met honden zou ik toch echt niet met een pup beginnen, vooral niet met een van een dominant ras, ik heb dat nou een paar x gezien, waaronder een fletchcoated retriever, mensen wilden zo graag een hondje, maar ja wel een dure he, dus hebben ze er een uit engeland gehaald. beestje kwam als pup, kreeg altijd zn zin(ja hij is zooo lief) en ja hoor, meneer werd iets te dominant, hij ging rijden op het jongste kind, luisterde nergens naar, trok ze overal heen aan de riem en begon ook nog eens te bijten, dan toch maar een al opgevoede hond uit het asiel, die leer je vanzelf ook door en door kennen. ik vind het echt stoer dat je astor een kans geeft, en die met dat ene oogje, denk trouwens niet dat ie daar last van heeft hoor!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 21:33

Daarom ook Ylva...dit wordt mijn eerste hond en voor Bob de tweede, dus niet veel ervaring. In een pup gaat veel tijd zitten en met 3/4 paarden en 2 kinderen gaat dat toch moeilijker. Ik zie het al mis gaan! Scheve mond\
Maar denk wel dat het verstandig is met deze een cursus of twee te doen, zodat we er goed mee vertrouwt raken.
Ben benieuwd of die twee samengaan, dat gaan ze deze hele week uittesten.
Wbt dat oogje..mij maakt dat niks uit, ik heb me alleen afgevraagd of hij sneller zou happen, omdat hij minder 'opvangt'...?....
Groetjes Suzanne

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:47

Hoi!

Ik raad je en friese stabij aan als hond!!
We hebben nu een stabij pup en is erg makkelijk op te voeden. Hij luisterd goed en is gek op kinderen!!
Jack russels zijn meestal erg moeilijk opvoedbaar, er zijn weinig goed opgevoedde jack russeltjes.

Succes ermee!
Groetjes Jolanda

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:10

Au, je trapt me op mijn tenen, ik ben gek met Jackie's (zie mijn puppie bij mijn usericon), en ik vind die van mij helemaal niet moeilijk opvoedbaar, het ligt er maar net aan hoe consequent je bent.

Verders hebben we nog een boeren fox en een golden retriever, die is inmiddels al dik elf jaar oud. Als die er over een tijd niet meer is willen we wel weer een grote hond erbij, waarschijnlijk een bordeaux dog, dat zijn pas echte knoeperds!!!

Hier een foto'tje van onze golden, fox en 17-jarige poesje: Kaleb, Moos en Karel (we dachten in eerste instantie dat het een kater was, vandaar)[img]../upload/523/3_in_mand.jpg[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-06-11 12:11 ]</font>

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:36

Wij hebben een superlieve ROTTWEILER gehad. Hij is als pup bij ons gekomen en hij is 12 jaar geworden. We hadden aardig wat grond bij huis en daar kon hij zich prima vermaken. Alleen... ondanks dat hij goed was opgevoed en niet vals was, zou ik hem niet vertrouwen bij kleine kinderen. Dit ook vooral omdat het een reu was en hij kon tegen mensen die een beetje bang voor hem waren wat overheersend worden...

Maar als je een rottweiler neemt, neem er dan geen uit het asiel. Een rottweiler moet heel goed weten wie de baas is en als hij al wat ouder is, dult hij niemand boven zich. Dan kun je een hond overhouden die betrouwbaar lijkt maar het toch niet is. Niet echt een ideale situatie, lijkt mij...
Als je hem als pup hebt, kan hij meteen leren op welke plaats hij staat en dan zal hij ook geen pogingen ondernemen om je te ondermeinen.
Mijn ouders hebben meerder asielhonden gehad, maar er was altijd wat mee. De ene bleef niet bij huis, die ging er altijd vandoor. De andere at LEGO en is er uiteindelijk ook aan overleden. Weer een andere was erg onbetrouwbaar. Zij nemen geen asielhond meer. Natuurlijk zijn er ook hele lieve en fijne honden in het asiel, maar als je een hond hebt die braaf is bij kinderen, kijk dan goed uit!

Succes en we horen het nog wel!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:47

Wolf is ook pas onze tweede hond en wij hebben alletwee de honden vanaf pup gehad (de eerste had ik als puppyzijnde niet meegemaakt) en daar is niks mee misgegaan, als je bij een fokker een puppy koopt leggen ze alles uit van het eten enzo, de pap ze leggen echt heel veel uit dus je hoeft ook niet bang te zijn dat dat erg fout gaat.

Ik denk dat je wel een goede keus hebt gemaakt hoor, en ik hoop dat dat ook zo is en dat het geen tegenvaller wordt.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:15

ik heb ook m'n twijfels bij boxers en rottweilers/grote herders enzo bij kleine kinderen, maar da's natuurlijk afhankelijk van de afstamming, opvoeding en ervarignen die ze opdoen ( nooit alleen laten bij kids, ook geen 5 minuten..)
En ik heb en absolute bloedhekel aan honden in kennels e.d. Daar neemje geen hond voor!
Boeren fox en russels zijn op zich ook erg waaks hoor, ze komen alleen niet zo afschrikwekkend over voor iemand die kwad wil op het erf ..
De boerderij hier 1 km verderop heeft ook bewaking in de vrom van 2 beorenfoxjes, die beeten hoor ik hir dus erg regelmatig tekeer gaan..
En die zijn over het algemeen wat 'veiliger' met kinderen..
Wij hebben zelf een duitse herder x mechelaar, een leuk beest, gaat erg tekeer als er mensen langs lopen ( t haar straat zeg maar..)voor ons is ze en schat/schoothondje, ook erg speele met andere honden, maar ik zou haar denk ik toch niet snel bij kinderen (> 12 oid) laten..
Niet dat boxers/rottweielrs.ehrders vals zijn, maar kinderen doen vaak dingen waar ene hond niet zo van houdt, of die bij een hond bep. emoties oproepen(angst/stress/boosheid)
In jouw geval zou ik of de 'kleintjes' nemen
of een 'groet' met meer 'waakuitstraling', maar dan wel de kids weg houden of alleen erbij als er een volwassenen bij is ( dat de honden ze dus wel gewend zijn..)
Ook pleit ik voor asiels, zitten soms ook jongere honden, die geen heel verleden hebben ( hoewel da ook niet altijd slecht moet zijn hoor maar..)

Succes met je zoektocht en verhuizing/verbouwing enzo!
had je nu ook de paarden aan huis, of in pension..? ( ik houd 't niet meer zo bij hier..)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Madelein op 2001-06-11 15:17 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:28

Ook wij hebben een friese Stabij, nou ja, een kruising. Heel lief hondje, kan goed met de kids. Hij is helemaal niet dol op ze, maar zal ze nooit iets doen. Is er een kleintje die toch aan staart of oor trekt, gaat ze snel weg. En ach, wat voor hond je ook neemt.... Ik neem niet aan dat je ze samen in een ruimte stopt zonder toezicht. Neem aan dat je verstandig bent. *LOL*
Ze is heel waaks, slaat direct aan als er iemand aan komt. Ze is niet zo groot, maar zeker dat het afschrikt hoor, een boos hondje met venijnige rattetandjes!
Wel zo dat je met 1x boos doen ze er van door gaat, maar neem jij die gok, als inbreker zijnde? Ikke niet! (maar ben ook geen inbreker)

Mijn mening, het maakt niet uit wat voor hond je neemt, wat betreft de kids. Je moet ze toch altijd en overal in de gaten houden en nooit samen doen. En een golden retriever kan je kind ook bij de lurfjes pakken!
En wat betreft het waken, een grote zwarte/ donkerkleurige hond doet het altijd goed. Die lijken eng! En als ze dan nog een beetje willen blaffen, dan schrik je er het grootste deel van de engerds wel mee af!