Vraagje aan de autokenners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Vraagje aan de autokenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:42

Kort vraagje.
Als je puur naar de wegligging van je auto kijkt, kun je dan beter gaan verlagen of andere stabilisator stangen eronder hangen? Ik wilde zelf voor een betere wegligging 40mm zakken maar nu las ik dus in een tuingblad dat je dus ook je stabilisatorstangen kan vervangen voor hetzelfde effect en aangezien mijn auto van zichzelf al erg laag ligt (sportauto) klonk dat ook wel interssant, maar weet iemand hier of dat nou echt werkt?

(er komen zoieso airrides onder dus het maakt dan niet uit of je wel of niet gaat zakken maar dan ff voor het uitlijnen op de juiste hoogte)

Girlgamer

Re: Vraagje aan de autokenners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:44

Is dat niet heel erg duur die stabilisatorstangen?
Het nadeel van verlagen is dat je weer meer uit moet kijken waar je rijdt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:52

Ja het is een duur grapje, dat klopt, maar als het nou werkt...
Weet het ook nogf niet zeker hoor...
Zie trowens dat ik dit hier helemaal verkeerd heb neergezet, dacht dat ik bij "het leven zonder paarden zat"
Exuses en zal gelijk ff temmen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:13

Hmm.. Als er sowieso al airride onder komt dan maken de kosten voor evt. verder verlagen of een stabilisatorstang ook niet zo meer uit denk ik eerlijk gezegd. Bloos Als je puur naar de wegligging kijkt in NL doet nog verder verlagen van je wagen geen goed. Je verliest er duidelijk comfort mee namelijk, alhoewel het meestal wel mooier staat.

Ik hoor wel veel dat veerpootbruggen onder de motorkap, maar ook bij de achterbank je wagen echt een verbeterde wegligging in de bochten geven.

Google eens op veerpootbrug of stabilisatorstang anders, daar zul je ook heel wat info vandaan kunnen halen Knipoog

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:09

ik heb mn auto 40cm verlaagd en rijd egt super hoor alleen hobbels mja daar kun je ook normaal in zn 2 overheen en veren kosten ong rond de 100 euro.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:26

MW->TV

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:55

verlagen zorgt niet per definitie voor een betere wegligging. Het zorgt ervoor dat je auto minder rolt. Stuggere veren wel, maar meestal zijn verlagingsveren dat wel.
Stabilisatorstangen helpen zeker goed. Ook zou je veerpootbruggen erop kunnen zetten, dat helpt ook al iets. En als laatste een rolkooi natuurlijk Haha! maar dat zal wel iets te veel van het goede zijn denk ik. Of een lower arm bar, maar die ligt meestal wel erg laag.

Volgens mij is airride niet echt bevorderlijk voor je wegligging, neem dan een schroefset, die kun je ook in hoogte stellen, en die kunnen echt heel stug zijn Haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:30

Stoeptegel,
Maar die airrides vind ik juist zo gaaf Haha!
Veerpootbrug zit al onder de kap. Dat scheelt al aanzienlijk hoor,
Maar ik denk toch dat ik dan voor de stabilisatorstangen ga. Het geld doet er in die zin minder toe omdat ik er echt voor spaar, het is echt een hobby van me. Dus i klaat er rustig een jaar wat andere dingen voor liggen om mijn auto om te kunnen bouwen
Hij ligt al zo laag dat ik sommige drempels schuin met nemen of zigzaggend. Haha!
En die airrides, ja het is puur voor de show, maar als ik het dan toch doe, kan ik hem gelijk lager laten uitlijnen.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:17

als je het voor de looks doet is het goed natuurlijk Knipoog want om over het circuit te gaan met een zooi tanks in de kofferbak is natuurlijk niet echt handig Clown
Ik heb zelf een coil-over setje, uit japan gehaald. die kun je ook in hoogte en hardheid afstellen.